PDA

View Full Version : Axe-Fx gebruikers: meeting!



Pagina's : [1] 2

Yek1
30 maart 2010, 12:21
Hé allemaal,

Anand en ik komen binnenkort bij elkaar. Hij wil graag de Atomics testen met z'n Axe.

Logisch vraag: meteen maar een Axe-Fx meeting op kleine schaal regelen?

Ik kan waarschijnlijk een grote studioruimte regelen voor een middag of avond. Daar staat ook een P.A. in, handig om proef te draaien. Dat is in Nieuwveen, dichtbij Schiphol. Ik ga morgen eens kijken welke dagen er vrij zijn in het weekend de komende twee maanden.

Interesse? Laat het weten.

LikCharmant
30 maart 2010, 18:54
Goed idee! Ik woon in Haarlem, dus iets in de buurt van Schiphol komt mij prima uit.

Ik gebruik mijn Axe in combinatie met een ADA eindtrap en twee Kool en Elfring 2x12 speakerkasten. Kan ik eventueel ook meenemen, om nog meer smaken te proeven.

Ciao, Milan

Synx
30 maart 2010, 19:00
Tis wel een stukje uit de buurt maar als ik tijd heb ben ik van de partij!

morris
30 maart 2010, 19:02
Ai, da's 2,5 uur rijden voor mij. Helaas, dan moet ik afhaken...

LikCharmant
31 maart 2010, 11:55
Ai, da's 2,5 uur rijden voor mij. Helaas, dan moet ik afhaken...
Ik ben wel bereid om een iets meer centrale plek op te zoeken.
Valt eigenlijk nog mee, vanaf Uranus in 2,5 uur. :ok:

Yek1
31 maart 2010, 13:32
Ik ben wel bereid om een iets meer centrale plek op te zoeken.
Valt eigenlijk nog mee, vanaf Uranus in 2,5 uur. :ok:


Midden Ned. is ook prima. Zolang we maar ergens relaxed kunnen verblijven, zonder kans op geluidsoverlastklachten.

MisterE
31 maart 2010, 14:59
Hoi Yek,

Zijn Belgen ook toegelaten?
Enig idee wanneer dit zou doorgaan?

Geert

Yek1
31 maart 2010, 16:00
:-) Sure dude!

Geen idee. Wat mij betreft op korte termijn, april.

Synx
31 maart 2010, 18:28
Midden NL heeft ook mijn voorkeur :)

pikasso
31 maart 2010, 20:34
Ik heb geen Axe-FX maar wel heel benieuwd.
Mag ik ook komen ;p

herrieman
1 april 2010, 10:53
Geweldig idee!

Zelf heb ik ook behoefte aan een soort computer (lees Axe-Fx) les. Een Axe-FX professor die in gewone mensentaal kan uitleggen wat je met welke instelling kan bereiken en doen. Dit om niet alles zelf te hoeven uitdokteren.

Heb hier de Ultra staan met Art Dual Tube EQ, Art SLA 2 en 2 TT-CABS met 250 watt Beyma 12GA50 Full Range Speakers. Ik wacht nog op de Stealthboard als foot controller.

Groet

Herman

Yek1
1 april 2010, 11:10
Geweldig idee!

Zelf heb ik ook behoefte aan een soort computer (lees Axe-Fx) les. Een Axe-FX professor die in gewone mensentaal kan uitleggen wat je met welke instelling kan bereiken en doen. Dit om niet alles zelf te hoeven uitdokteren.

Heb hier de Ultra staan met Art Dual Tube EQ, Art SLA 2 en 2 TT-CABS met 250 watt Beyma 12GA50 Full Range Speakers. Ik wacht nog op de Stealthboard als foot controller.

Groet

Herman

Voor uitleg, zie mijn How-To pagina in mijn handtekening.
Prijs van dat Stealthboard is wel okay, maar een FCB met Uno module is volgens mij goedkoper en veelzijdiger.

herrieman
2 april 2010, 19:40
Beste Alexander (Le profesur)

Je wiki heb ik de afgelopen weken helemaal uitgepluist. Dus dank daarvoor. Neemt niet weg dat les in het programmeren van deze computer (want dat is het uiteindelijk) echt geen kwaad kan. Ik denk dat er meer gebruikers zijn die dat best zien zitten. Graag bombadeer ik you als "Le profesur"http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_wink.gif

Aangaande je tip van de Pedalenbak van Behringer (dacht ik) dank daarvoor.
Deze had ik in mijn overwegingen al meegenomen. Het wordt toch waarschijnlijk de Stealthboard. Ik denk dat de specs vrij impressive zullen zijn. Verder past tie waarschijnlijk in 2 lege HE's in mijn rack. Phantom power is een kwestie van 2 kabels aan elkaar plakken.

Oh Ja, de meeting in omgeving Utrecht laten plaats vinden is goe

Greetings

Herrieman

Dutch
2 april 2010, 20:51
Voor uitleg, zie mijn How-To pagina in mijn handtekening.
Prijs van dat Stealthboard is wel okay, maar een FCB met Uno module is volgens mij goedkoper en veelzijdiger.

Jajajajajajajajajajaja.
Ik heb ook een FCB1010 met UnO. 5/5 stompbox mode rules! Alleen die pedalen... Ga es kijken of ik er gewone potmeters in kan fabriceren. Het schijnt te werken, alleen de montage...

Zo'n Liquidfoot junior me trouwens ook wel heel prettig met de 8/8 omschakelbare functie. 8 preset switches omschakelbaar naar 8 IA's. Alleen lastig dat er dan nog een pagina is waar je langs moet schakelen.

Anyway, ik ben wel hevig geïnteresseerd om die Atomics te horen.

Yek1
3 april 2010, 15:13
Beste Alexander (Le profesur)

Je wiki heb ik de afgelopen weken helemaal uitgepluist. Dus dank daarvoor. Neemt niet weg dat les in het programmeren van deze computer (want dat is het uiteindelijk) echt geen kwaad kan. Ik denk dat er meer gebruikers zijn die dat best zien zitten. Graag bombadeer ik you als "Le profesur"http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_wink.gif

Aangaande je tip van de Pedalenbak van Behringer (dacht ik) dank daarvoor.
Deze had ik in mijn overwegingen al meegenomen. Het wordt toch waarschijnlijk de Stealthboard. Ik denk dat de specs vrij impressive zullen zijn. Verder past tie waarschijnlijk in 2 lege HE's in mijn rack. Phantom power is een kwestie van 2 kabels aan elkaar plakken.

Oh Ja, de meeting in omgeving Utrecht laten plaats vinden is goe

Greetings

Herrieman

:-) Als ik nu nog leer gitaarspelen ... :-)

hugo
3 april 2010, 20:27
Cool een meeting, ik wil ook graag komen.

Neem uiteraard mijn eigen Axe-fx ultra mee.

Yek1
4 april 2010, 12:17
Dudes, tenzij iemand 'n alternatief voorhanden heeft in het midden van NL, ga ik eens kijken of ik wat in Nieuwveen kan regelen. Ik laat het zsm weten.

Tony L
4 april 2010, 13:37
DB Studio's in Utrecht is een goede locatie. Daar heb ik de vorige keer ook de Axe-Fx van Anand kunnen testen met nog een lading andere mensen.

Ik ben iig ergggg benieuw naar de Atomics!!

Yek1
4 april 2010, 14:40
dB's ken ik. Als we daar op een za. of zo.middag een (grote) ruimte kunnen huren, prima. Is maar een paar euro p.p.

Even een lijst van beschikbare data op zaterdag- en zondagmiddagen aanleggen:

Yek (Alexander) APRIL 11, 18, 25. MEI: 1, 2, 8, 9, 16, 22, 23.
Anand APRIL: MEI:
LikCharmant/Milan APRIL: MEI:
Syx APRIL: MEI:
Morris APRIL: MEI:
MisterE/Geert APRIL: MEI:
Herrieman/Herman APRIL: MEI:
Dutch APRIL: MEI:
Hugo APRIL: MEI:
Tony L APRIL: MEI:

Wat mij betreft zijn andere belangstellenden welkom. Houden we alleen geen rekening mee met de data. ;-)

LikCharmant
4 april 2010, 15:06
dB's ken ik. Als we daar op een za. of zo.middag een (grote) ruimte kunnen huren, prima. Is maar een paar euro p.p.

Even een lijst van beschikbare data op zaterdag- en zondagmiddagen aanleggen:

Yek (Alexander) APRIL 11, 18, 25. MEI: 1, 2, 8, 9, 16, 22, 23.
Anand APRIL: MEI:
LikCharmant/Milan APRIL: MEI:
Syx APRIL: MEI:
Morris APRIL: MEI:
MisterE/Geert APRIL: MEI:
Herrieman/Herman APRIL: MEI:
Dutch APRIL: MEI:
Hugo APRIL: MEI:
Tony L APRIL: MEI:

Wat mij betreft zijn andere belangstellenden welkom. Houden we alleen geen rekening mee met de data. ;-)

LikCharmant/Milan APRIL: 17 MEI: 8, 15, 29, 30

Het spijt me, het zijn er niet veel. En er is weinig overlap met Alexander,

Ciao, Milan

herrieman
5 april 2010, 14:48
DB's in Utrecht is perfect!

Zoals het er NU uitziet kan ik:
April: 11, 18, 25
Mei: 8, 9, 16

Zoals gezegd gaat het mij meer om wat uitleg en op de tweede plaats de atomics. Mijn spullen hoeven zo te zien niet mee.

Groet,

Herman

Analie-G
6 april 2010, 00:50
yes een meeting !

Voor mij het allerbelangrijkste om de Axe met een goede monitor te testen en de Atomics schijnen ervoor gemaakt te zijn.
DB`s is heel goed qua plek etc MAAR de geliuds installatie die daar staan in de oefen ruimtes zijn niet zo denderend om de Axe goed mee te testen als iemand anders het over een PA wil horen.....

Zou ontzettend gaaf zijn als iemand op een MP3 speler / Ipod enkele backing tracks kan meenemen zodat je ook de Axe kunt horen hoe die in de mix zit.....
Ik heb zelf enkele leuke backings en kan diegene dat wel mailen.....

Ik kan eigenlijk de meeste zaterdag / zondagen wel behalve 1-2 mei

tot dan,
A+

Johannes
6 april 2010, 11:38
yes een meeting !

Voor mij het allerbelangrijkste om de Axe met een goede monitor te testen en de Atomics schijnen ervoor gemaakt te zijn.
DB`s is heel goed qua plek etc MAAR de geliuds installatie die daar staan in de oefen ruimtes zijn niet zo denderend om de Axe goed mee te testen als iemand anders het over een PA wil horen.....

Zou ontzettend gaaf zijn als iemand op een MP3 speler / Ipod enkele backing tracks kan meenemen zodat je ook de Axe kunt horen hoe die in de mix zit.....
Ik heb zelf enkele leuke backings en kan diegene dat wel mailen.....

Ik kan eigenlijk de meeste zaterdag / zondagen wel behalve 1-2 mei

tot dan,
A+

De PA in dB's doet de Axefx inderdaad geen eer aan. Bij de vorige meeting werd de laatste 5 minuten nog even snel ingeplugd op één actief mackie speakertje, dat maakte echt een wereld van verschil, een openbaring! Misschien kan iemand een PA systeempje van zichzelf meenemen? (heb zelf een peavey systeem dat minstens zo slecht klinkt als die in dB's :p)

Dutch
6 april 2010, 14:20
dB's ken ik. Als we daar op een za. of zo.middag een (grote) ruimte kunnen huren, prima. Is maar een paar euro p.p.

Even een lijst van beschikbare data op zaterdag- en zondagmiddagen aanleggen:

Yek (Alexander) APRIL 11, 18, 25. MEI: 1, 2, 8, 9, 16, 22, 23.
Anand APRIL: MEI:
LikCharmant/Milan APRIL: MEI:
Syx APRIL: MEI:
Morris APRIL: MEI:
MisterE/Geert APRIL: MEI:
Herrieman/Herman APRIL: MEI:
Dutch APRIL: 10, 18, 24, 25 tot 16u. MEI: 1, 2, 9, 15, 22, 23.
Hugo APRIL: MEI:
Tony L APRIL: MEI:

Wat mij betreft zijn andere belangstellenden welkom. Houden we alleen geen rekening mee met de data. ;-)

Dutch: APRIL: 10, 18, 24, 25 tot 16u. MEI: 1, 2, 9, 15, 22, 23.

Als dat centraler ligt: hier in A'foort heb je deze vlak bij de A1:
http://www.afullhouse.nl/
Ook niet duur. studio's 25m2.

Yek1
8 april 2010, 01:01
Vanavond was ik weer in Nieuwveen. Grote prettige ruimte en het is toch wel erg lekker om een PA bij de hand te hebben om die Axe overheen te gooien (figuurlijk gesproken dan, he).

Fullhouse in A'foort lijkt geen PA te hebben staan.
Ger kwam met een optie in Zwolle, maar dat vind ik weer te ver.

Zijn er nog opties in het midden van NL mét P.A.?
Zo niet, dan maar Nieuwveen proberen?

herrieman
8 april 2010, 09:16
Beste Yek,

Ik zou het gewoon in Nieuwveen organiseren. Dit omdat wij tenslotte allen interesse hebben in de sound van JOUW Atomics.

Gewoon doen zeg ik dus. Dit om te voorkomen om de komende periode bezig te zijn met overeenstemming voor de locatie.

Thanks,

Herrieman

Analie-G
8 april 2010, 14:03
ik vind het helemaal OK...denk ook dat het prettig is dat je daar een goed PA erbij hebt staan......
Let`s do it !
:lp:

Fusion
8 april 2010, 16:34
Leuk leuk leuk! Ik heb de Axe Fx (Standard) alleen thuis voor direct in recording (mbv een Yamaha/Steinberg MR816 CSX en dan over 2 Adam A4 monitoren). Ik kom ook graag luisteren, gewoon om te luisteren naar de Atomics, andermans patches en lekker slap te kletsen over gear haha. Ik zit momenteel wel erg druk, dus qua schema: ik lees wel wanneer het wordt en als ik kan, en ik mag langskomen, kom ik :)

edit: woon in A'veen dus de locatie is perfect.

Yek1
8 april 2010, 19:05
Dan wordt t Nieuwveen. Er is nog voldoende ruimte, dus ff de zaterdag pakken waarop de meesten kunnen.

Dutch
9 april 2010, 09:41
Nieuwveen. Hoe kan iets zo centraal liggen en toch zo ver weg? Een uur vanuit Amersfoort.
Ik zit in een uur in alle uithoeken van nederland...

's Goed hoor. Ik heb het er wel voor over. :D

Analie-G
9 april 2010, 13:39
Mooi , wat mij betreft kan het vanaf volgende week zaterdag / zondag....
:B

Tony L
9 april 2010, 14:14
Ahhh dat hele weekend is voor mij al redelijk ingeplanned. Ik kan dan alleen in de ochtend (rond 11'en).

Synx
9 april 2010, 15:11
Hierbij even de mededeling dat ik de ultra heb teruggestuurd. Kreeg een X3 live cadeau van het vrouwtje (leg dat maar eens uit:P!), bandleden konden blind niet het verschil horen tussen de x3 en de ultra. (marshall,bogners en mesa modellen)

In het kort, Ultra veel beter, speelt 'echter' maar niemand hoort het :) Ook geluidsmieren***ers niet. Ik zou bijna zeggen, helaas.. Want ik vond het te gek klinken. Maar niet het geld waard. 1000 euro, zelfde concept zoals de Live producten van line6 en dan was ie gebleven. Wie weet in de toekomst?

Veel plezier met de meeting!!

Henri H
9 april 2010, 15:17
.... van het vrouwtje....Als "mijn vrouwtje" zou lezen dat ik haar "het vrouwtje" zou noemen.... dan ging die X3 ook weer terug! :noob: ;)

Synx
9 april 2010, 15:23
Als "mijn vrouwtje" zou lezen dat ik haar "het vrouwtje" zou noemen.... dan ging die X3 ook weer terug! :noob: ;)

Heb er maar 1 :)

Yek1
9 april 2010, 21:49
Ik denk dat 't 25 april, 8 mei of 9 mei wordt. Ga ik checken bij de studio.

Yek1
11 april 2010, 12:45
Studio is vrij op 8 mei, 's middags. Graag ff bevestiging wie er komt.
Studio is Art of Sound, Nieuwveen.

herrieman
11 april 2010, 17:09
YEK (Le Profesur)

"s middags kan ik. I'll be there. Wat zijn de kosten?
Ik neem m'n stikkie ook mee in de hoop wat patches te kopieren.
Great

Herrieman

Scopperloit
11 april 2010, 17:17
Misschien klinkt het een beetje stom om zomaar te vragen aangezien ik nieuw ben op dit forum, maar zou ook ik (als ik tenminste kan die dag ;)) ook naar de meeting mogen komen?
Ik ben echt benieuwd wat zo'n Axe-Fx (Standard of Ultra) allemaal kan. :crazyhappy:

Off-topic: Is er misschien iemand in omgeving Tilburg waarvan ik de Axe-Fx unit mag bewonderen en voor een uurtje ofzo mag proberen?

Tony L
11 april 2010, 19:46
8 mei ben ik van de partij!

hole
11 april 2010, 20:36
Misschien klinkt het een beetje stom om zomaar te vragen aangezien ik nieuw ben op dit forum, maar zou ook ik (als ik tenminste kan die dag ;)) ook naar de meeting mogen komen?
Ik ben echt benieuwd wat zo'n Axe-Fx (Standard of Ultra) allemaal kan. :crazyhappy:

Off-topic: Is er misschien iemand in omgeving Tilburg waarvan ik de Axe-Fx unit mag bewonderen en voor een uurtje ofzo mag proberen?

Misschien binnenkort te bewonderen bij u in de buurt. Hou dit forum in de gaten ;)

8 Mei is een 'maybe' voor mij (onder voorbehoud van echtgenotelijke goedkeuring (en nee, ik hoef geen toestemming, maar wel makkelijk om zeker te weten dat mijn dochter van 2 jaar oud niet alleen thuis zit omdat pa en ma allebei iets gepland hebben)

Analie-G
12 april 2010, 02:09
yes , leuk....ik ben er dan....neem ook mijn eigen Axe mee enne is er een mogelijkheid om evt backing tracks via USB daar over de PA te laten afspelen en dan mee te jammen met de Axe ?
of als iemand een laptop heeft , kan ik ze mailen....via de line out in de mengpaneel en gaan met die banaan.....zou super zijn !
:B

Analie-G
12 april 2010, 02:10
oh, die nieuwe Bogner Impulses van redwire zijn echt zoooooooooooooo goedddddddddddddddddddddddddddd

:supercool:

Liquid_Metal
12 april 2010, 09:18
Awesome! :).
Weet iemand trouwens hoe ik impulses zou kunnen gebruiken als mijn poweramp alleen speaker outputs heeft? Dus geen line out? Er zit wel een fx loop op, zou ik dan de send kunnen gebruiken? Als ik een speaker output gebruik blaas ik waarschijnlijk mijn interface op.
Het is een ENGL 930/60 en moet ie helemaal aanstaan (dus niet op standby) om de fx loop werkzaam te laten zijn? Want dan moet ik er natuurlijk alsnog een load aan hangen.

Het lijkt me cool om een ENGL PRO 412 impulse te gebruiken omdat ik geen geschikte microfoon heb.

hole
12 april 2010, 09:22
Palmer PDI03 heeft ongefilterde outs, die kun je dan weer naar je PC laten lopen, waar je mbv bv een Reaper plugin die impulses kunt draaien, en vanuit PC kun je dan weer rechtstreeks de desk in...


enne, $10,00 voor een Bogner-cab (incl verzenden, invoerrechten, BTW etc etc) is best een hele goeie deal!

Dutch
12 april 2010, 13:25
Studio is vrij op 8 mei, 's middags. Graag ff bevestiging wie er komt.
Studio is Art of Sound, Nieuwveen.

Potverdriedubbeltjes! :angry:
Dan kan ik nie. :(


Ik was nog wel van plan om een dB M12-4+ te bestellen bij Thomann voor vergelijking. En misschien ook een 10-4+
http://www.thomann.de/nl/db_technologies_opera_m124_plus.htm

Yek1
12 april 2010, 14:12
yes , leuk....ik ben er dan....neem ook mijn eigen Axe mee enne is er een mogelijkheid om evt backing tracks via USB daar over de PA te laten afspelen en dan mee te jammen met de Axe ?
of als iemand een laptop heeft , kan ik ze mailen....via de line out in de mengpaneel en gaan met die banaan.....zou super zijn !
:B

Kweet niet of het mengpaneel een USB IN heeft, maar een line-verbinding is nauurlijk geen probleem.

Analie-G
12 april 2010, 14:31
Kweet niet of het mengpaneel een USB IN heeft, maar een line-verbinding is nauurlijk geen probleem.

klopt, meeste mengpaneels hebben geen USB input.....

Wie van de meeting komers kan een MP3 / ipod meenemen...die ik dan enkele mp3s kan mailen.....?
Ik neem dan wel een kabel mee met die smalle koptelefoon plug en aan de andere kant 2 tulpjes....voor de mengpaneel...

Thanks,
A+

LikCharmant
12 april 2010, 14:42
Studio is vrij op 8 mei, 's middags. Graag ff bevestiging wie er komt.
Studio is Art of Sound, Nieuwveen.

Ik ben er bij, mits ik oppas kan regelen. Gaat wel lukken, dus zonder tegenbericht ben ik er.

Yek1
12 april 2010, 15:37
klopt, meeste mengpaneels hebben geen USB input.....

Wie van de meeting komers kan een MP3 / ipod meenemen...die ik dan enkele mp3s kan mailen.....?
Ik neem dan wel een kabel mee met die smalle koptelefoon plug en aan de andere kant 2 tulpjes....voor de mengpaneel...

Thanks,
A+

Ik heb er eentje bij.

Yek1
12 april 2010, 15:38
Potverdriedubbeltjes! :angry:
Dan kan ik nie. :(


Jammer dude!

vincedepooh
12 april 2010, 18:03
Hey guys,

Er wordt veel gezegd over de axe in combinatie met mengpaneel, pa, in-ear en de atomic. Nu begrijp ik dat de axe op die manier het beste functioneert maar ik ben erg benieuwd hoe de axe als pre-amp voor een versterker met speakerkasten het doet of gewoonweg voor een combootje is ingeplugd. Ik vraag dit omdat ik evt. de axe op die manier zou willen gebruiken i.p.v. mijn gt-8. Is dit interessant? evt om ook op de meeting te testen?

Groetjes,

Vincent:strat:

Yek1
12 april 2010, 20:28
Hey guys,

Er wordt veel gezegd over de axe in combinatie met mengpaneel, pa, in-ear en de atomic. Nu begrijp ik dat de axe op die manier het beste functioneert maar ik ben erg benieuwd hoe de axe als pre-amp voor een versterker met speakerkasten het doet of gewoonweg voor een combootje is ingeplugd. Ik vraag dit omdat ik evt. de axe op die manier zou willen gebruiken i.p.v. mijn gt-8. Is dit interessant? evt om ook op de meeting te testen?

Groetjes,

Vincent:strat:


Je kan de Axe inderdaad direct op de mixer aansluiten. Dan gebruik je de cabinet sims en de poweramp sim. Klinkt uitstekend.

Je kan 'm ook op een aparte poweramp aansluiten en gitaarspeakerkast. Klinkt ook uitstekend (zonder cab sims en poweramp sim). Klinkt meer als een echte gitaarversterker en blaast ook meer als zo eentje.

Als je 'm voor een normale gitaaramp plaast, zou ik alleen de effecten van de Axe gebruiken. Want een preamp kleurt teveel, tenzij je de "4 kabel methode" gebruikt.

vincedepooh
12 april 2010, 21:14
Ok, ik ben dus wel benieuwd hoe dat klinkt. Is er nog ruimte om dat op de meeting te demonstreren? En is er dan evt. een versterker aanwezig of zou ik dan iets mee kunnen nemen? (labseries L5)

Vincent

LikCharmant
12 april 2010, 22:14
Studio is vrij op 8 mei, 's middags. Graag ff bevestiging wie er komt.
Studio is Art of Sound, Nieuwveen.


Ok, ik ben dus wel benieuwd hoe dat klinkt. Is er nog ruimte om dat op de meeting te demonstreren? En is er dan evt. een versterker aanwezig of zou ik dan iets mee kunnen nemen? (labseries L5)

Vincent

Beste Vincent,

Ik gebruik de Axe in combinatie met een hybride gitaareindtrap (ADA microtube) en twee Kool en Elfring 2 x 12" kasten (V30's). Werkt voor mij prima, alhoewel er nadelen aan kleven. Ik kan 't spul eventueel wel meenemen.

vincedepooh
12 april 2010, 22:32
Hybride eindtrap? hoe werkt dat dan?

Anyways, ik ben er bij, 8 mei...
Rijmelerij...

hole
12 april 2010, 23:07
De VHT 2502 en CAA 212 kunnen ook mee als er interesse is.

LikCharmant
13 april 2010, 09:34
Hybride eindtrap? hoe werkt dat dan?

De ADA microtube is een transistor eindtrap met een paar voorversterkerbuizen, die moeten zorgen voor een 'tube-feel'. Het klinkt als flauwekul, maar voor mij werkt het prima. Ik heb de ART SLA 1 en 2 geprobeerd (beiden een gewone transistor eindtrap, maar met meer vermogen), maar ze halen het niet bij de ADA.

MetalPollo
13 april 2010, 12:35
He Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw op deze forum en ik volg al een tijdje alles rondom de Axe FX. Ben op zoek naar een nieuwe (buizen)versterker maar heb toch besloten om de weg naar Fractal Audio te kiezen.
Zonder meer ben ik zeer benieuwd ernaar maar vooral op zoek was waar ik hem kon horen in actie. En onder verschillende omstandigheden. PA/power amp-cab etc etc.

Kan ik ook samen met mijn maat (ook geïntereseerd) de meeting bijwonen? Wat zijn eventueel de kosten hiervoor?

Cheers, Pollo

Yek1
13 april 2010, 17:10
Sure! Kosten zullen denk ik 5 euro pp zijn.

tnijland
13 april 2010, 21:10
Afhankelijk van de belangstelling en beschikbare demo tijd zou ik ook nog kunnen komen. Ik heb namelijk een Rocktron Velocity 300 (Professional Touring Edition) eindtrap en 2 stuks 2x12" Paul Lenders speaker cabinetten en kan me voorstellen dat er mensen (waaronder mijzelf :)) beniewd zijn hoe dat in combinatie met de Axe-Fx klinkt.

Het voordeel van de Velocity is dit ie erg goed klinkt (veel druk) en zowel neutraal (HIFI) als gitaar eindtrap kan worden ingesteld. De Paul Lenders speakerkasten zijn nieuw en net ingespeeld.

Wil dit overigens ook wel een keertje offtopic met een Axe-Fx bezitter in de buurt van Overijssel proberen (neem ik gelijk mijn 4 preamps mee voor A/B check). Tenslotte is de vlooienmarkt bij Musik Produktiv op 8 mei as ook altijd erg leuk :)

Yek1
13 april 2010, 21:17
Afhankelijk van de belangstelling en beschikbare demo tijd zou ik ook nog kunnen komen. Ik heb namelijk een Rocktron Velocity 300 (Professional Toering Edition) eindtrap en 2 stuks 2x12" Paul Lenders speaker cabinetten en kan me voorstellen dat er mensen (waaronder mijzelf :)) beniewd zijn hoe dat in combinatie met de Axe-Fx klinkt.

Het voordeel van de Velocity is dit ie erg goed klinkt (veel druk) en zowel neutraal (HIFI) als gitaar eindtrap kan worden ingesteld. De Paul Lenders speakerkasten zijn nieuw en net ingespeeld.

Wil dit overigens ook wel een keertje offtopic met een Axe-Fx bezitter in de buurt van Overijssel proberen (neem ik gelijk mijn 4 preamps mee voor A/B check). Tenslotte is de vlooienmarkt bij Musik Produktiv op 8 mei as ook altijd erg leuk :)

Goed plan.

Hier wat gebruikersreviews v/d Velocity:
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=15461&p=145741&hilit=rocktron+velocity#p145741
en
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=13946&hilit=rocktron+velocity&start=10

tnijland
13 april 2010, 21:32
Das snel :)

Ik heb overigens de oude orginele Velocity 300 (designed by Derek Bowers). Met de nieuwe heb ik geen ervaring. Weet wel dat de orginele erg goed en drukvol klinkt in vergelijking met mijn Mesa Boogie 6L6 2x 95W eintrap.

herrieman
14 april 2010, 09:18
Beste Yek,

Gezien de opkomst en het aantal geïnteresseerden ga ik toch even een mailtje sturen naar G66 of ze nog iets kunnen bijdragen (financiering, merchandise of kennis en uitleg).

Kan ik ook 2 introducés meenemen die zeeeeer geïnteresseerd zijn?

Groet,

Herman

Henri H
14 april 2010, 09:29
....
Wil dit overigens ook wel een keertje offtopic met een Axe-Fx bezitter in de buurt van Overijssel proberen (neem ik gelijk mijn 4 preamps mee voor A/B check). Tenslotte is de vlooienmarkt bij Musik Produktiv op 8 mei as ook altijd erg leuk :)Bij een meeting in Overijssel (Salland FTW! ;)) ben ik v.d. partij (als ik welkom ben als toeschouwer). :cheerup:

hole
14 april 2010, 10:09
Gezien de opkomst en het aantal geïnteresseerden ga ik toch even een mailtje sturen naar G66 of ze nog iets kunnen bijdragen
Ik zeg: een Atomic Reactor voor de loting :soinnocent:

Liquid_Metal
14 april 2010, 11:02
Ik zeg: een Atomic Reactor voor de loting :soinnocent:

Of een Axe FX Ultra? Dan kom ik wel :rockon:

Yek1
14 april 2010, 12:14
Beste Yek,

Gezien de opkomst en het aantal geïnteresseerden ga ik toch even een mailtje sturen naar G66 of ze nog iets kunnen bijdragen (financiering, merchandise of kennis en uitleg).

Kan ik ook 2 introducés meenemen die zeeeeer geïnteresseerd zijn?

Groet,

Herman

Goede actie. Ik denk niet dat ze vanuit Duitsland komen.

Wat mij betreft, is iedereen welkom. Zolang we maar voooral focussen op de aanleiding voor de meeting:
- Atomics
- Versterking via aparte poweramp en gitaarcab
- Versterking via P.A.
- Bediening / gebruik van de Axe
- Mooie patches

Het is van 12 tot 5.
Ter plekke kan je bier, fris en koffie kopen.

Dutch
14 april 2010, 14:46
Wel, ik heb vrij gekregen van mijn vrouw. :seriousf:

Kan zelf kiezen waar ik heen wil. Ik denk dat de meeting gaat winnen.

Yek1
14 april 2010, 15:38
Wel, ik heb vrij gekregen van mijn vrouw. :seriousf:

Kan zelf kiezen waar ik heen wil. Ik denk dat de meeting gaat winnen.

Top, goed man!

Enne, je weet toch dat je op een gegeven moment de tegenprestatie moet betalen, hé? Dat wordt bezoek aan ballet. ;-)

Dutch
14 april 2010, 15:53
Top, goed man!

Enne, je weet toch dat je op een gegeven moment de tegenprestatie moet betalen, hé? Dat wordt bezoek aan ballet. ;-)

Not worried. Daar heeft zij vriendinnen voor. Andere tegenprestaties zorg ik voor dat ik er ook lol aan heb. ;)


Is er nog interesse dat ik die monitors bestel? Wat ik begrepen heb doen die dBs niet veel onder voor de Verve 12MA tegen een vriendelijkere prijs. Hoewel ze natuurlijk geen coax speakers hebben.

Yek1
14 april 2010, 16:00
:)

Heb geen verstand van de verschillende monitoren.
Ik ga een beetje af op de algemene ervaringen. De Verve wordt even goed gewaardeerd als de Fractomics, maar lijkt wat meer solide. Dus als die db vergelijkbaar is, is dat een goede zaak. Heb er nog geen reviews van gezien.

hole
14 april 2010, 16:31
Not worried. Daar heeft zij vriendinnen voor. Andere tegenprestaties zorg ik voor dat ik er ook lol aan heb. ;)


Is er nog interesse dat ik die monitors bestel? Wat ik begrepen heb doen die dBs niet veel onder voor de Verve 12MA tegen een vriendelijkere prijs. Hoewel ze natuurlijk geen coax speakers hebben.

Ik heb wel interesse Dutch. Zo'n DB zou nét in het budget vallen voor mij. (Verve trouwens ook 100 goedkoper dan een fractomic zie ik nu)

(Wat ik niet begrijp van de Fractomics, is dat er een BUIZEN versterker in zit..maar goed, ik ben er zeker van dat het fantastisch klinkt hoor)

Yek1
14 april 2010, 17:16
(Wat ik niet begrijp van de Fractomics, is dat er een BUIZEN versterker in zit..maar goed, ik ben er zeker van dat het fantastisch klinkt hoor)

Dat schijnt gewoon het gevolg te zijn van het feit dat de maker ervaring heeft met buizenversterkers. Dus geen speciale bedoeling.

Dutch
14 april 2010, 19:12
:)

Heb geen verstand van de verschillende monitoren.
Ik ga een beetje af op de algemene ervaringen. De Verve wordt even goed gewaardeerd als de Fractomics, maar lijkt wat meer solide. Dus als die db vergelijkbaar is, is dat een goede zaak. Heb er nog geen reviews van gezien.

Ga hierbij af op Saloha's mening:
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?p=133170#p133170
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?p=133517#p133517
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=13413&start=0

En ik heb ze al jaren in het oog. Leken me de ideale vorm voor floormonitors.

MarcoB
15 april 2010, 19:34
Hi guys,

Ik wil ook graag op dit axe-fx feestje komen. (alexander, ik had al gereageerd op het fractal forum)
Ik ben erg benieuwd naar de atomics.
Ik kan mijn VHT 2/90/2 meenemen, inclusief Paul Lenders 2x12 met Legend V12's.

Het lijkt me leuk eens van gedachten te wisselen met "gelijkgestemden". Waar ik (hoop ik) wat van mee kan krijgen is hoe je nou een gitaargeluid in je hoofd (of van een album) naar de axe vertaalt. Ik speel in een coverband, maar gebruik eigenlijk maar een paar presets, omdat ik hier toch aardig wat moeite mee heb.

Groet,
Marco

Yek1
15 april 2010, 19:45
Leuk als je komt!

Over nabootsen: dat is iets persoonlijks. Ik hou persoonlijk niet van het nabootsen van specifieke gitaargeluiden per nummer. Ik prefereer - ook bij coverbands - meer gitaristen met een eigen geluid. Dat heeft meer karakter, vind ik. Daargelaten algemene amp sounds zoals een Vox, Plexi etc.

hole
15 april 2010, 22:10
Potverdriedubbeltjes! :angry:
Dan kan ik nie. :(


Ik was nog wel van plan om een dB M12-4+ te bestellen bij Thomann voor vergelijking. En misschien ook een 10-4+
http://www.thomann.de/nl/db_technologies_opera_m124_plus.htm

Valt me nu iets op. Het frequentiebereik van de 10" en de 12" op 2Hz na (68 vs 70) gelijk. Daarnaast zijn de specs min of meer gelijk (m.u.v. max geluidsdruk en wattage, maar dat boeit niet). Met een prijs van 395 wordt de 10 dan zeer aantrekkelijk!

Dutch
15 april 2010, 23:59
Valt me nu iets op. Het frequentiebereik van de 10" en de 12" op 2Hz na (68 vs 70) gelijk. Daarnaast zijn de specs min of meer gelijk (m.u.v. max geluidsdruk en wattage, maar dat boeit niet). Met een prijs van 395 wordt de 10 dan zeer aantrekkelijk!

Het moet eerst nog langs het ministerie van financiën... :seriousf:

De laatste tijd niet echt goed de gelegenheid gehad om het op te brengen. Maar ik heb goede hoop.

Je moet niet al te veel op die gegevens letten. Klopt vaak niet zo veel van. Maar ik had die er niet voor niks bij gezet.

Ik speel vaak in kerken, kan dus regelmatig niet hard. Galmbakken.

Yek1
16 april 2010, 10:35
Valt me nu iets op. Het frequentiebereik van de 10" en de 12" op 2Hz na (68 vs 70) gelijk. Daarnaast zijn de specs min of meer gelijk (m.u.v. max geluidsdruk en wattage, maar dat boeit niet). Met een prijs van 395 wordt de 10 dan zeer aantrekkelijk!

Inderdaad. 70-19.000 is een prima bereik, zolang je geen basgitaar speelt. Ik fiiter sowieso alles onder 100Hz (of zelfs 152Hz) eruit.
Misschien dat de kleine speaker wel gaat protesteren bij de weergave van laag op hoog volume. Maar zolang het een monitor en geen backline speaker is, zou dat geen probleem hoeven te zijn.

Dutch
16 april 2010, 11:01
dB's zijn besteld.

Razend benieuwd. Als deze echt een beetje goed klinken is het een leuk alternatief voor de duurdere jongens zoals de Verve en de QSCs.
dB Technologies is een broertje van RCF en het bedrijf waar de baas van RCF zijn tijd in heeft gestoken gedurende de periode dat RCF overgekocht is geweest door LOUD (Mackie). De baas heeft RCF recentelijk weer tereuggekocht van Loud. Blijkt dat Mackie toch iets te hard gegroeid is voor hun schoenen.

Mijn broer heeft passieve EV ZX3 monitors, daar zal ik ze ook mee vergelijken maar die neem ik niet mee naar Nieuwveen. Shameless plug: mijn broer doet geluid voor zijn halve levensonderhoud. FOH: Renkus Heinz tops met EV subs. 't Klinkt erg goed als hij het doet.

Yek1
16 april 2010, 11:04
Net gehoord dat G66 de studiohuur sponsort. Goede actie van Herman.
Ze willen ook wat nieuwe Atomics sturen. Misschien komt er zelfs iemand over uit Duitsland (verberg die dB's!) :-)

hole
16 april 2010, 11:09
Ik blijf versteld staan van alle verhalen die ik hoor over customersupport van G66. (en naar nu ook blijkt non-customersupport)

..en ze hebben mijn tip over de hoofdprijs voor de lotto dus ook overgenomen. Cool :seriousf:

Tony L
16 april 2010, 11:32
..en ze hebben mijn tip over de hoofdprijs voor de lotto dus ook overgenomen. Cool :seriousf:

Dat ze mogelijk Atomics sturen wil helaas niet zeggen dat je ze ook daadwerkelijk mee mag nemen :(

hole
16 april 2010, 11:40
NIET? :sneaky:

Nou, ik neem dat van die customerservice terug hoor!






:soinnocent:

Tony L
16 april 2010, 11:49
NIET? :sneaky:

Nou, ik neem dat van die customerservice terug hoor!


Hahaha je kan het altijd proberen natuurlijk! Ze wegen wel 25 kilo dus echt rennen zal je niet lukken denk ik :seriousf:

LordRiffenstein
16 april 2010, 12:02
dB's zijn besteld.

Razend benieuwd. Als deze echt een beetje goed klinken is het een leuk alternatief voor de duurdere jongens zoals de Verve en de QSCs.
dB Technologies is een broertje van RCF en het bedrijf waar de baas van RCF zijn tijd in heeft gestoken gedurende de periode dat RCF overgekocht is geweest door LOUD (Mackie). De baas heeft RCF recentelijk weer tereuggekocht van Loud. Blijkt dat Mackie toch iets te hard gegroeid is voor hun schoenen.

Mijn broer heeft passieve EV ZX3 monitors, daar zal ik ze ook mee vergelijken maar die neem ik niet mee naar Nieuwveen. Shameless plug: mijn broer doet geluid voor zijn halve levensonderhoud. FOH: Renkus Heinz tops met EV subs. 't Klinkt erg goed als hij het doet.

Ik heb een PA/zanginstallatie set met powered speakers van DB die ik gebruik voor cafe-optredens (met Yamaha mengtafel). Ik heb 2 10"en (http://www.thomann.de/nl/db_technologies_opera_410_d.htm voor monitoring en die klinken ZEER goed. Die 10"en heb ik gebruikt om een Tonelab SE te testen en ze kunnen behoorlijk wat laag hebben.

Dutch
16 april 2010, 13:58
Ik heb een PA/zanginstallatie set met powered speakers van DB die ik gebruik voor cafe-optredens (met Yamaha mengtafel). Ik heb 2 10"en (http://www.thomann.de/nl/db_technologies_opera_410_d.htm voor monitoring en die klinken ZEER goed. Die 10"en heb ik gebruikt om een Tonelab SE te testen en ze kunnen behoorlijk wat laag hebben.

Coolness! Ben jij er toevallig ook? Hint, hint.

Best mogelijk dat het een totale sof wordt, naast de Atomics. Maar dan weten we dat ook weer! Voor de goede orde, Ik vind die Atomics wel retecool natuurlijk. Stond er gisteravond weer van te dromen in de oefenruimte.

Dusseuh, ik hoop dat er gelegenheid is het naast elkaar te zetten. 't was wel een onofficiele aktie van mij om die dB's te bestellen, maar ik zou het zeer waarderen.
Een low-maintenance (geen buizen) en iets lower-cost alternatief zou best wel interessant zijn, natuurlijk is alle waar enigszins naar zijn geld. Maar sommigen zijn beter dan anderen. De relatieve onbekendheid van dB speelt daarbij de marktwaarde in de hand. Hoop ik.

hole
16 april 2010, 14:34
Als ik voor € 395 bijna net zo goed (maar niet helemaal) zo goed kan klinken als voor € 849, dan weet ik wel wat ik kies.

(overigens: via bax-shop.nl: gratis verzenden, en voor 20.00 besteld = morgen in huis, maar da's misschien iets te laat voor je)

Dutch
16 april 2010, 15:05
Als ik voor € 395 bijna net zo goed (maar niet helemaal) zo goed kan klinken als voor € 849, dan weet ik wel wat ik kies.

(overigens: via bax-shop.nl: gratis verzenden, en voor 20.00 besteld = morgen in huis, maar da's misschien iets te laat voor je)

Ja, maar die hebben de 12-4+ niet met B-keus. (met een krasje voor minder...) http://www.thomann.de/nl/db_technologies_opera_m12_4_plus_demo.htm

Ik had het idd ook net nog gezien nadat ik de bestelling had gedaan...
Thomann heeft 30 dagen bedenktijd. Bax ook?

hole
16 april 2010, 15:17
14 dagen bij Bax.

Analie-G
16 april 2010, 15:59
Cool , ben benieuwd naar de Atomics etc...tof dat G66 er wat mee doet zeg....
en ff flink wat presets uitproberen met anderen...en monitoren...kijk ernaar uit...
Tot dan,
A+

hole
16 april 2010, 20:46
Coolness! Ben jij er toevallig ook? Hint, hint.



Klikkie :seriousf: (http://www.youtube.com/watch?v=xL-EUs_gU2Y)

MarcoB
17 april 2010, 09:11
Ik ben er, zoals gezegd, ook bij.
Is het goed dat ik nog 2 axe-owners meeneem? Mijn gitaarleraar en een van z'n leerlingen!

Ik zal mijn spullen meenemen, zoals eerder gemaild. (VHT 2/90/2, PL 2x12").
k ben ook erg benieuwd hoe de Atomics met een SS-amp klinken. Neemt iemand ook een high-quality SS amp mee? Of heeft de studio die?
Oh en ik ga er natuurlijk vanuit dat Anand zijn Nik Huber en Alexander zijn Suhr meeneemt? Dan neem ik slabbetjes mee :D:D

Ik heb er zin an:rockon:

Groet,
Marco

Yek1
17 april 2010, 10:15
Ik ben er, zoals gezegd, ook bij.
Is het goed dat ik nog 2 axe-owners meeneem? Mijn gitaarleraar en een van z'n leerlingen!

Ik zal mijn spullen meenemen, zoals eerder gemaild. (VHT 2/90/2, PL 2x12").
k ben ook erg benieuwd hoe de Atomics met een SS-amp klinken. Neemt iemand ook een high-quality SS amp mee? Of heeft de studio die?
Oh en ik ga er natuurlijk vanuit dat Anand zijn Nik Huber en Alexander zijn Suhr meeneemt? Dan neem ik slabbetjes mee :D:D

Ik heb er zin an:rockon:

Groet,
Marco

Iedereen welkom!

Suhr is er nog niet :-( Staat nog in bestelling.

herrieman
17 april 2010, 11:26
Wat staat er straks allemaal? Begin een beetje last te krijgen van de bomen en het bos. Ik vraag me sterk af of mijn ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 nog iets toevoegen.

Yek1
17 april 2010, 11:30
Die SLA2 is erg populair, ik zou m wel willen horen.

hole
17 april 2010, 13:19
ik zou heel graag mijn poweramp met cab vergelijken met de SLA dus als die mee kan, graag!

Analie-G
17 april 2010, 14:30
Yep , Nik Huber Orca zwemt ook mee richting de meeting .......
:B

hole
17 april 2010, 18:10
Dus..wie komt en neemt wat mee aan equip? lijstje maken?

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke

Yek1
17 april 2010, 18:29
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)

Analie-G
18 april 2010, 00:18
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen...:) Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
:crazyhappy:

MarcoB
18 april 2010, 07:28
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique

herrieman
18 april 2010, 10:15
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
8. Hugo

MarcoB
18 april 2010, 13:37
7. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard

Forgive my ignorance, zoals de Fransen zeggen, maar wat zijn TT cabs?
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die Beyma speakers.

Yek1
18 april 2010, 13:43
Forgive my ignorance, zoals de Fransen zeggen, maar wat zijn TT cabs?
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die Beyma speakers.

Mijn interesse is blijven steken bij 'chicks'. :)

herrieman
18 april 2010, 14:00
TT-CABS is een Duitse cabinet bouwer. Die gasten zijn zeer klantvriendelijk en bouwen de cabs zoals JIJ dat wil. De speakers heb ik rechtstreeks uit spanje laten komen. Kortom; goede strakke goedkope en lichte oplossing.
Hoe het klinkt in vergelijk met die zware professionele zwarte prijzige oplossingen gaan we dus meemaken!

http://www.tt-cabs.com/tt_produkte/index.html

hugo
18 april 2010, 14:06
ik kom ook graag langs ben wel benieuwd wat jullie allemaal uit de Axefx halen, ik ben gebruik het nog redelijk standaard, heb inmiddels wel de redwirez (erg cool) maar zie nu ook weer mixen van verschillende cabs. Ik kan mijn Axefx wel meenemen maar ga gebruik het 90% direct dus heel veel toegevoegde waarde zal dat niet hebben.

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo

Yek1
18 april 2010, 15:48
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)

timkermans
18 april 2010, 15:52
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas (missch met Eleven Rack ter vergelijking?)

SloeGin
18 april 2010, 17:19
9. Tim Kermans
10. Geert Sas (missch met Eleven Rack ter vergelijking?)

Ik ken niet genoeg van de 11R om een degelijke demonstratie te geven en heb geen zin in een axe-fx / 11R battle :) Ik wil gewoon graag eens de mogelijkheden van de axe-fx horen.

herrieman
18 april 2010, 18:27
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas (missch met Eleven Rack ter vergelijking?)
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard

Analie-G
18 april 2010, 18:55
is die Tom Anderson een Strat ???

als iemand een lekkere Strat meeneemt , zou cool zijn.....naast mijn Huber....een oude gibson is ook wel aardig hihih

@ Yek : Chicks 4 3 & Money 4 Nothing.....:sssh:

LikCharmant
18 april 2010, 22:53
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas (missch met Eleven Rack ter vergelijking?)
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat

MarcoB
19 april 2010, 08:16
is die Tom Anderson een Strat ???



Een strat zou ik het niet willen noemen.
HSH config, valt onder de noemer superstrat.

Yek1
19 april 2010, 08:27
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)

hole
19 april 2010, 09:16
Als G66 nou ook een Ultra of 2 meestuurt, kan ik de mijne meteen meenemen als het bevalt ;)

Yek1
19 april 2010, 09:38
Dan zou het verkoop ter plekke worden. Maar waarsch is er niemand van G66.
Denk dus niet dat dat gebeurt.
Ah joh, bij bestelling bij G66 heb je 'm binnen een paar dagen. Je wilt de "kopen-en-wachten-tot-ie-geleverd-wordt"-spanning" toch niet missen!

hole
19 april 2010, 09:51
Dan zou het verkoop ter plekke worden. Maar waarsch is er niemand van G66.
Denk dus niet dat dat gebeurt.
Ah joh, bij bestelling bij G66 heb je 'm binnen een paar dagen. Je wilt de "kopen-en-wachten-tot-ie-geleverd-wordt"-spanning" toch niet missen!

Je wilt niet weten hoevaak ik al met de cursor op de "afrekenen" knop heb gehangen en tóch niet heb geklikt, niet om financiële redenen (gelukkig), maar gewoon ..het is toch een uitgave..en ik weet dat ze een niet-goed-geld-terug beleid hebben, maar toch...

Maar goed, wachten tot een paar dagen ná 8 mei kan ook wel.

Nog even een vraag aan de lezers: waarom hebben jullie gekozen voor de Ultra en niet voor de Standard (en vice versa). Ik twijfel daar ook nog over. Voor mijn bandje zal ik meer dan voldoende hebben aan een Standard, maar met de Ultra ben je toch flexibeler in je patches.

Yek1
19 april 2010, 10:08
Je wilt niet weten hoevaak ik al met de cursor op de "afrekenen" knop heb gehangen en tóch niet heb geklikt, niet om financiële redenen (gelukkig), maar gewoon ..het is toch een uitgave..en ik weet dat ze een niet-goed-geld-terug beleid hebben, maar toch...

Maar goed, wachten tot een paar dagen ná 8 mei kan ook wel.

Nog even een vraag aan de lezers: waarom hebben jullie gekozen voor de Ultra en niet voor de Standard (en vice versa). Ik twijfel daar ook nog over. Voor mijn bandje zal ik meer dan voldoende hebben aan een Standard, maar met de Ultra ben je toch flexibeler in je patches.

1. Ik ben er zo eentje die altijd denkt: als ik niet voor de luxeversie ga, heb ik later spijt ("marketing-slaaf").

2. Mijn aanpak is: zoveel mogelijk in een basic patch stoppen, zodat ik zo weinig mogelijk specifiek patches hoef te maken.
Met de Ultra kan ik een groot virtueel pedalboard maken. In één patch kan ik kwijt: 1 amp + mono/stereo cab, slow-gear effect, wah, compressor, ringmod (octaver), 2 drives (fuzz, TS, Octavia, BB preamp enz.) of 1 drive en een gainboost, phaser, univibe, equalizer, chorus, leslie, flanger, detune/pitch/whammy, 2 delays, reverb, tremolo en een volumeboost voor solo's.
Dat lukt nooit met een Standard.

3. Ik gebruik ook echt bepaalde Ultra-only effecten, zoals de Synth, Looper, Ringmod en meer dan 2 filters.

hole
19 april 2010, 10:55
1. Ik ben er zo eentje die altijd denkt: als ik niet voor de luxeversie ga, heb ik later spijt ("marketing-slaaf").

Ahhhhh gelukkig ik ben niet de enige!! Hoe herkenbaar ;)

..en daarom twijfel ik ook nog over LG of LBG

srv-man
21 april 2010, 22:40
Ben benieuwd hoe de diverse combinaties klinken, dus ik kom ook graag als dat ok is.

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)

Tony L
21 april 2010, 22:49
Even mezelf nog toevoegen aan dit nieuwe lijstje :)

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony

saparua1
21 april 2010, 22:54
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony
16. Paul ovb optijd retour van vakantie
17. Bob V ovb optijd retour van vakantie

Yek1
21 april 2010, 23:02
Top mannen!

MetalPollo
22 april 2010, 12:44
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony
16. Paul ovb optijd retour van vakantie
17. Bob V ovb optijd retour van vakantie
18. Michel
19. Sonny

Dutch
22 april 2010, 13:49
1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony
16. Paul ovb optijd retour van vakantie
17. Bob V ovb optijd retour van vakantie
18. Gert (Dutch) met een Ultra, dB Technologies M12-4+ en M10-2+.



Ze zijn binnen. Gek genoeg klinkt de 10-2 donkerder dan de 12-4. Ik moet ze nog echt open draaien.

saparua1
22 april 2010, 14:28
lijst aangepast:

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony
16. Paul ovb optijd retour van vakantie
17. Bob V ovb optijd retour van vakantie
18. Michel
19. Sonny
20. Gert (Dutch) met een Ultra, dB Technologies M12-4+ en M10-2+.

hole
22 april 2010, 15:14
Leuk leuk leuk omdat:

1. Ik wat gezichten bij forumnamen te zien krijg
2. De Axe kan horen met Atomics, SLA2, dB's, mijn setje en nog andere topcombinaties
3. ik kan ouwehoeren over gear (als ik het er met mijn vrouw over heb, is dat toch anders :seriousf:)
4. de hete chicks van Anand (als ik het er met mijn vrouw over heb, is dat toch anders :seriousf:)

herrieman
22 april 2010, 16:08
YEK,

Neem je genoeg zekeringen mee en wellicht even een verlengsnoer trekken naar Borselle :-).

Heb je nog nieuws van G66?

Yek1
22 april 2010, 16:10
4. de hete chicks van Anand (als ik het er met mijn vrouw over heb, is dat toch anders :seriousf:)

hahaha :-)

Yek1
22 april 2010, 16:20
YEK,

Neem je genoeg zekeringen mee en wellicht even een verlengsnoer trekken naar Borselle :-).

Heb je nog nieuws van G66?



Firmware 9.04 voorziet de Axe van een mobiele nucleaire kerncentrale, dus met de stroom zit t wel goed. ;-)
Ik zal g66 de deelnemerslijst mailen.

Dutch
22 april 2010, 16:39
Vanmiddag de dBs even open getrokken.

Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, slechts mijn Behringer Truth B2031s, eerste generatie en mijn JBL hifi torens(die ik er niet naast heb gezet). Toen ik de Behringers kocht bij Feedback Rotterdam hebben we ze vergeleken met Genelec 1031As (waar ze waarschijnlijk van nageaapt zijn) en Mackie 824. De Behringers klonken toen zeer vergelijkbaar in karakter met de Genelecs waarbij de Mackies wat neuziger waren. Wel waren de Genelecs en Mackies een haartje meer gedetailleerd in het hoog. En 7 keer zo duur. Verder heb ik ervaring met HK Classic 15" monitors... Maar daar praat ik liever niet over.

Op laag vermogen klinkt de 12-4+ heel gebalanceerd. Helder hoog, niet het idee dat ik iets mis in het frequentiegebied en behoorlijk hifi voor een floormonitor. Stevig bas en volle middens. Met muziek gaat hij hard genoeg om mijn 2-jarige aan het huilen te krijgen. Kwaad dat ze was...

De 10-2+ klinkt op vreemd genoeg op laag volume minder helder en dikker. Ook lijkt het iets "doziger". Zoiets als meer midlaag, minder dieplaag.

Op hoger volume met de Axe-FX. De 10-2 zo hard als hij kon, de 12-4 even hard afgesteld, die kan idd harder. Zo klonken ze beiden MI gewoon goed. Geen pieken, geen neuzigheid, de dozige klank van de 10-2 werd minder dozig, het hoog van de 10-2 rondde mooi af met Fletcher Munson, de 12-4 had nog steeds meer helderheid. Wel had ik enige twijfel of het hard genoeg was. Ze gaan niet zo hard als mijn Dual Recto met 4x12 kon. Maar die draaide ik ook zelden harder dan 9 uur en had daaarna toch nog een piep. Kan dit de concurrentie met een harde drummer aan? Moet ik nog proberen. Ik kan het zo niet beoordelen. Vanavond is onze drummer er niet, wordt dus volgende week. Dan nog is onze drummer een geciviliseerde.

Ik kreeg wel een paar klappen te verwerken. Op vol vermogen verbonden met jack-kabels, gaan de limiters werken bij de pot op de Axe twee-derde open (met mijn instellingen, YMMV). Zo heb ik wat gespeeld met die stand, klinkt er ineens keihard gekraak en scheid de 10-2 er mee uit. Uitgezet, weer aan, gaan weer. Weer gekraak. 10-2 uit, 12-4 aan op limiter stand. Even gespeeld, gegrinnikt omdat de monitor langzaam op de loop gaat op mijn gladde plavuizen. WEER GEKRAAK! De 12-4 ook al! Konden allebei die dingen niet op vol vermogen draaien? 12-4 uitgezet, weer aangezet, geen geluid. Stoot per ongeluk tegen de jack in de input van de 12-4, Kraak! en daar was ie weer.

Sindsdien werkt hij weer goed. wellicht dat beide versterkers iets van aanslag op de jack contacten hebben, wellicht dat er iets ernstigers aan de hand is, de tijd zal het moeten leren.

Na een tijdje moest ik het geheel weer uit zetten, de peuterspeelzaal roept... En toen voelde ik toch de druk van een tijdje op vermogen gespeeld te hebben. Ze gaan blijkbaar toch wel hard.

Dus, tot zover...

Ik ben benieuwd naar de oefenruimte en de vergelijking met de andere oplossingen over twee weken!

hole
22 april 2010, 19:42
Lastig om iets wat eigenlijk zo subjectief is te beschrijven..

Ben erg benieuwd over de DB's...nog maar 15 nachtjes slapen...

(ow ja, ook wel benieuwd naar de AXE hoor )

Dutch
22 april 2010, 20:13
Zat na te lezen, met limiter stand bedoel ik dat het limiterledje heeeeeeeeel af en toe aan floept. Is geen aparte stand.

hole
22 april 2010, 23:13
Misschien moeten we deze gast (http://www.youtube.com/watch?v=xXjuc7NMrSM) ook uitnodigen? Hij heeft het niet helemaal begrepen volgens mij

Analie-G
22 april 2010, 23:50
Leuk leuk leuk omdat:

1. Ik wat gezichten bij forumnamen te zien krijg
2. De Axe kan horen met Atomics, SLA2, dB's, mijn setje en nog andere topcombinaties
3. ik kan ouwehoeren over gear (als ik het er met mijn vrouw over heb, is dat toch anders :seriousf:)
4. de hete chicks van Anand (als ik het er met mijn vrouw over heb, is dat toch anders :seriousf:)

Hahaha ; de hete Chicks heten :

- EL34
- 6L6

wel ingebouwd in mijn Ultra......:)

Henri H
23 april 2010, 08:01
Misschien moeten we deze gast (http://www.youtube.com/watch?v=xXjuc7NMrSM) ook uitnodigen? Hij heeft het niet helemaal begrepen volgens mijZijn opnames zijn niet al te best, er ontbreekt veel laag heb ik het idee.
Maar wat doet ie dan fout?
Hij zegt dat ie de Axe op een Atomic FR heeft aangesloten, cab/amp sim on. :dontgeti:

hole
23 april 2010, 08:53
ja...en wat staat er voor de Atomic?

Rinze
23 april 2010, 09:29
Het klinkt hier over mijn monitors in ieder geval niet beter dan mijn POD X3..

hole
23 april 2010, 09:31
De Axe, of het filmpje van de axe, door een Atomic, OPGENOMEN DOOR EEN MICROFOON, dat dan via Youtube lekker gecomprimeerd wordt aangeboden?

Rinze
23 april 2010, 09:39
De Axe, of het filmpje van de axe, door een Atomic, OPGENOMEN DOOR EEN MICROFOON, dat dan via Youtube lekker gecomprimeerd wordt aangeboden?

Dat laatste, hoewel ik ook filmpjes heb gehoord op YouTube die wel degelijk goed klinken. Ik denk dat die meneer van dat filmpje het gewoon niet in de vingers heeft.

hole
23 april 2010, 10:10
De tone in dat filmpje is gewoon kut

Dat kan aan de instellingen van de axe liggen, maar waarschijnlijk omdat hij dus een Mic + Cab sim draait, en die dan weer met een Mic opneemt..had 'm beter direct op kunnen nemen (dus ipv xlr in de mic, de xlr achterin de axe).

Dat had al gescheeld denk ik.

Maar anyway...8 mei ga ik horen of ik gelijk heb :D

ateng
23 april 2010, 10:53
De Axe, of het filmpje van de axe, door een Atomic, OPGENOMEN DOOR EEN MICROFOON, dat dan via Youtube lekker gecomprimeerd wordt aangeboden?

Ligt denk ik aan zijn instelling en niet omdat het gemiked is (misschien bij hem wel :D )want hier klinkt het al veel beter
http://www.youtube.com/watch?v=B11RcsY5elo&feature=related

hole
23 april 2010, 11:08
Maar dan nog, waarom ge-mic'd?

maar anyway...

@ateng: jij ook d'rbij op 8 mei (hey dat rijmt; ik weer blij)

Rinze
23 april 2010, 11:11
Wat me opvalt is dat ik weinig mensen door de Axe hoor spelen met een echt ruig geluid. Het is allemaal nogal smooth, gepolijst, LA-achtig. Niks mis mee maar ik vraag me dan af of het aan het apparaat ligt of aan de smaak van de mensen die het apparaat gebruiken, of..

Wat ik over het filmpje met het slechte geluid bedoelde was meer dat ik denk dat die meneer over een andere versterker ook niet al te best zal klinken. Je kunt nog zulk mooi spul hebben maar uiteindelijk komt het geluid toch uit je vingers.

hole
23 april 2010, 11:16
Echt? kut, dan kan ik maar beter dat ding ook niet kopen :seriousf:

En ik vind de clips van Mark Day (Samhillband) best ruig ...

Yek1
23 april 2010, 12:41
Wat me opvalt is dat ik weinig mensen door de Axe hoor spelen met een echt ruig geluid. Het is allemaal nogal smooth, gepolijst, LA-achtig. Niks mis mee maar ik vraag me dan af of het aan het apparaat ligt of aan de smaak van de mensen die het apparaat gebruiken, of...

Er zitten heel veel toonpuristen en metalheads in de Axe gebruikershoek. Op de een of andere manier lijken garagepunk en de modellers niet goed samen te gaan... :-)

Heb je een voorbeeld van een 'ruige' sound die je bedoelt? Je bedoelt niet gewoon high-gain neem ik aan?

Rinze
23 april 2010, 12:57
Er zitten heel veel toonpuristen en metalheads in de Axe gebruikershoek. Op de een of andere manier lijken garagepunk en de modellers niet goed samen te gaan... :-)

Heb je een voorbeeld van een 'ruige' sound die je bedoelt? Je bedoelt niet gewoon high-gain neem ik aan?

Bijvoorbeeld een AC/DC type geluid, of een lekkere Slayer sound (waarbij mensen er meestal vanuit gaan dat er veel gain wordt gebruikt terwijl dat niet zo is). Stooges, Dead Boys, ook lekker. Maar dan wel met het gevoel dat de spoelen van de Celestions bijna smelten. Die Mark Day vond ik idd wel aardig maar het is me dan weer net iets te gladgestreken, ik vraag me dan af of dat aan de gebruiker ligt of toch aan het feit dat de Axe een opgenomen buizenbak simuleert. Niet dat ik voorlopig geld voor zo'n ding heb.. zucht.

Het lijkt me ideaal en ik denk persoonlijk ook dat dit soort apparaten de toekomst heeft. Alleen al het gezeik met gesjouw en de betrouwbaarheidsproblemen die ik op dit moment met mijn 19" setup ervaar doen me naar zoiets verlangen. En modeling is al zo'n eind gekomen in 10 jaar tijd.

Henri H
23 april 2010, 13:24
ja...en wat staat er voor de Atomic?Ja, een mic, mag toch eigenlijk niet uitmaken?
Een goeie mic geeft het geluid weer wat er uit zo'n speaker komt.
Maar je hebt misschien wel gelijk, 2 x mic'en (waarvan eentje virtueel) is wellicht niet de beste manier.


....en ik denk persoonlijk ook dat dit soort apparaten de toekomst heeft.....Zonder dit topic te willen vervuilen met een discussie die uit de hand loopt (zoals gisteren bij de 11Rack), denk ik dat modellers zeker een grote toekomst tegemoet gaan, nog wel groter dan nu het geval is waarschijnlijk.
Ik denk dat er ook nog wel degelijk een markt zal blijven voor buizenbakken, wellicht krimpt die markt wat, logisch.
Ik heb er ook totaal geen problemen mee, buizenbakken zullen misschien (?) goedkoper gaan worden, en 2e hands al helemaal. Perfect toch? :D
Dat zie je nu ook al wel, maar dat heeft ook te maken met de recessie vermoed ik.

Edit: dat gepolijste soundje uit een modeller is wat mij ook tegenstaat.
Een buizenamp klinkt gewoon rauwer/puurder/eerlijker denk ik.

Yek1
23 april 2010, 13:35
Ja, een mic, mag toch eigenlijk niet uitmaken?
Een goeie mic geeft het geluid weer wat er uit zo'n speaker komt.
Maar je hebt misschien wel gelijk, 2 x mic'en (waarvan eentje virtueel) is wellicht niet de beste manier.

Als je een apparaat zoals de Axe versterkt via een FR versterker, moet je er juist géén microfoon voorzetten. Het gaat namelijk niet om de toon zoals die uit zo'n speaker komt (ook al is ie FR) en daarbij gekleurd wordt door de gebruikte microfoon. Het modelingproces zorgt namelijk al voor de noodzakelijke kleuring van de toon via speakercabinet- en mic-simulatie. Door de speakerkast te mic'en voeg je een ongewenste tussenschakel toe.

Deze gast had z'n Axe direct aan moeten sluiten op z'n geluidskaart. Simpeler, en beter. Juist een van de pluspunten van dit soort modelers.

Yek1
23 april 2010, 13:52
Bijvoorbeeld een AC/DC type geluid, of een lekkere Slayer sound (waarbij mensen er meestal vanuit gaan dat er veel gain wordt gebruikt terwijl dat niet zo is). Stooges, Dead Boys, ook lekker. Maar dan wel met het gevoel dat de spoelen van de Celestions bijna smelten. .

AC/DC:
http://www.netmusicians.org/index.php?section=id&value=3799


Breakup tones:
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=15296

Trash:
http://dl.dropbox.com/u/315378/gubbtrash/Pungterish_FarbrorThrash.mp3

Ik ben zelf fan van 'Cardinal of Crunk' z'n clips. Die gast kan spelen, met heel veel dynamiek (luister eens naar z'n ToBoost clip) en gevoel voor toon. Niet echt 'ruig' ;-)
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandid=630564&content=music

Analie-G
23 april 2010, 13:58
Mensen : jullie missen de point van die Youtube filmpje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De Atomic is een FULL RANGE monitor met een 12` (?) EN een Tweeter erin.............................!!!

Deze gast heeft alleen 1 MIC geplaats voor de 12` gedeelte maar de TWEETER wordt niet opgenomen.......................hihihihi

FRFR monitoren moet je eigenlijk dus ook nooit uitversterken met mics.....

Daarnaast vind ik zijn geluid helemaal niet denderend , sorry.................

:B

Henri H
23 april 2010, 14:17
Is een 3-weg-speaker van b.v mijn stereo installatie ook een full range speaker?
Als ik die opneem met de ingebouwde camera-mic van mijn handycam, krijg ik toch best een getrouwe weergave.
Die microfoon staat weliswaar niet vlak voor de speaker, dat zou het verschil kunnen zijn?
Als hij een condesator mic in de ruimte had gezet, dus niet pal voor de speaker, zou het wel OK kunnen zijn geweest (als ie kon spelen :))?

Les Paul R8
23 april 2010, 14:26
Is een 3-weg-speaker van b.v mijn stereo installatie ook een full range speaker?
Als ik die opneem met de ingebouwde camera-mic van mijn handycam, krijg ik toch best een getrouwe weergave.
Die microfoon staat weliswaar niet vlak voor de speaker, dat zou het verschil kunnen zijn?
Als hij een condesator mic in de ruimte had gezet, dus niet pal voor de speaker, zou het wel OK kunnen zijn geweest (als ie kon spelen :))?

Je 3-weg speaker is wel als Full range bedoelt. Maar elke speaker zal kleuring geven. Net als elke microfoon een kleuring geeft aan je opname.

Een condensator mic in de ruimte had een natuurgetrouwer signaal gegeven, maar afhankelijk van het type mic was er meer of minder kleuring aanwezig geweest.

Rinze
23 april 2010, 14:50
AC/DC:
http://www.netmusicians.org/index.ph...=id&value=3799 (http://www.netmusicians.org/index.ph...=id&value=3799)

Breakup tones:
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=15296

Trash:
http://dl.dropbox.com/u/315378/gubbtrash/Pungterish_FarbrorThrash.mp3

Ik ben zelf fan van 'Cardinal of Crunk' z'n clips. Die gast kan spelen, met heel veel dynamiek (luister eens naar z'n ToBoost clip) en gevoel voor toon. Niet echt 'ruig' ;-)
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandid=630564&content=music

Jammer dat die AC/DC het niet doet, die tweede link daar zitten wel mooie dingen bij. Het thrashgebeuren vind ik dan toch weer wat te smooth, maar het zou best aan mij kunnen liggen. Bij die tweede link vind ik vooral de Plexi sample lekker, daar hoor je als het ware de speakers in het laag grommen.

Zucht. Straks zit ik weer met GAS :(

Yek1
23 april 2010, 15:21
ACDC link hersteld.

hole
23 april 2010, 15:24
Zucht. Straks zit ik weer met GAS :(

8 mei, Nieuwveen, GASorama!

Rinze
23 april 2010, 16:59
8 mei, Nieuwveen, GASorama!

Ik heb toch het geld niet. Ben het type dat afwacht tot de tweedehands prijzen omlaag gaan ;)

Kom bij die AC/DC link nog steeds niet echt AC/DC tegen..

Yek1
23 april 2010, 18:00
Kom bij die AC/DC link nog steeds niet echt AC/DC tegen..


Oeps, nu dan:
http://www.netmusicians.org/index.php?section=id&value=3799

ateng
24 april 2010, 14:11
Maar dan nog, waarom ge-mic'd?

maar anyway...

@ateng: jij ook d'rbij op 8 mei (hey dat rijmt; ik weer blij)

Ja ik snap dat micen ook niet hoor maar zoals je ziet heeft hij zn mic een stuk van zijn cabinet af en niet closed mic voor zijn 12" speaker zoals die andere gast.

Ik wil er zeker graag bij zijn.

Yek1
25 april 2010, 23:01
Bijvoorbeeld een AC/DC type geluid.

Nog eentje, kwam ik toevallig tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=J6npPEF_QuY&feature=youtube_gdata

Yek1
26 april 2010, 08:35
Axe-Fx live: Melissa Etheridge
Gitarist Peter Thorn, je ziet 'm niet maar hoort 'm goed ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=bWFqv5kqqsQ

Dutch
26 april 2010, 13:08
Je 3-weg speaker is wel als Full range bedoelt. Maar elke speaker zal kleuring geven. Net als elke microfoon een kleuring geeft aan je opname.

Een condensator mic in de ruimte had een natuurgetrouwer signaal gegeven, maar afhankelijk van het type mic was er meer of minder kleuring aanwezig geweest.

En de kleur van de ruimte. Hoe verder weg hoe meer invloed van de akoestiek.

Dutch
27 april 2010, 08:12
lijst aangepast:

1. Hole VHT 2/50/2 CAA 2x12 cab MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra, 2x Atomic FR, Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand : Axe Ultra , Rocktron All Acess , USB met backingtracks...via yek`s laptop naar de mengpaneel en mee spelen... Nik Huber Orca.....en 2 hete chicks voor de afleiding zodat mensen de `TUBES` niet missen ????
4. Marco : Axe std, VHT 2/90/2, Paul Lenders 2x12", Tom Anderson Grand Am Lam.
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. (misschien) BeBorge (via The Gear Page)
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. herrieman (Herman) AXE ULTRA, ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50 en misschien de nieuwe Stealthboard
12. Milan (LikCharmant): Axe Ultra, ART microtube (eindtrap), Kool & Elfring 2 x 12 speakerkasten (met Celestion V30); Haar strat
13. (misschien) MisterE uit België (via Fractal forum)
14. Theo (srv-man)
15. Tony
16. Paul ovb optijd retour van vakantie
17. Bob V ovb optijd retour van vakantie
18. Michel
19. Sonny
20. Gert (Dutch) met een Ultra, dB Technologies M12-4+ en M10-2+.


21. Dutch' gast.
Gert neemt nog iemand mee.

tnijland
30 april 2010, 10:34
22. Theo 1x PL Clubcab 2x12" vv Eminence V-12 & 1x Delta-12 speaker.

Enigszins onder voorbehoud. Indien er belangstelling voor is, is het misschien ook nuttig om een Line6 Variax 700 mee te nemen omdat deze veel instant sounds aan boord heeft (div. Tele, Strat, Les Paul maar ook ES335, 175, acoustic etc.).

hole
30 april 2010, 10:36
22. Theo 1x PL Clubcab 2x12" vv Eminence V-12 & 1x Delta-12 speaker.

Enigszins onder voorbehoud. Indien er belangstelling voor is, is het misschien ook nuttig om een Line6 Variax 700 mee te nemen omdat deze veel instant sounds aan boord heeft (div. Tele, Strat, Les Paul maar ook ES335, 175, acoustic etc.).

+1 voor de Variax

Henri H
30 april 2010, 11:33
Nog eentje, kwam ik toevallig tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=J6npPEF_QuY&feature=youtube_gdataDeze lijkt me opgenomen met de interne microfoon v.d. camera o.i.d. en niet via een directe kabel?

Ik vind de sound overigens wel redelijk, maar het overtuigt niet echt.
Dat kan ook komen doordat diegene van dat filmpje geen gitaar-wonder is?

In dat filmpje van Etheridge komt de Axe beter uit de verf.

hole
3 mei 2010, 10:08
Yek, wat is het exacte adres en vanaf hoelaat kunnen we terecht?

Note to self: Nog 5 dagen om gitaar te leren spelen om geen flatsfiguur te slaan zaterdag.

Yek1
3 mei 2010, 10:12
Oude nieuwveense weg 2A
2441 CV
Nieuwveen

Vanaf Den Haag / Leiden:

- Neem de A4 richting Amsterdam.
- Neem de afslag Nieuwvennep (de afslag na roelofarendsveen)
- Bij de stoplichten ga je dan naar rechts richting alphen.
- Je passeert 2 maal een kruispunt, en waar de 2 baansweg weer naar 1 gaat krijg je na ongeveer 400 meter een afslag richting nieuwveen, je moet dan links de B-weg op.
- Na de B weg kom je weer in de bewoonde wereld met rechts van je een groot meer. Gewoon de weg blijven volgen, de weg draait op een moment sterk naar links.
- Gewoon de weg blijven volgen totdat je over een brug rijd, en dan rijd je nieuwveen dus in.
- Ongeveer na 500 meter komt er een kruispunt waar je ook naar rechts kan, en ongeveer 15 meter na dat kruispunt zie je aan je linkerhand aan de weg een reclame bord staan (er staat nu op: RUIMTE TE HUUR o.i.d.).

Vanaf Amsterdam

- Volg de A4 richting den haag.
- Neem de afslag Nieuwvennep
- Bij de stoplichten ga je dan naar links richting alphen.
- Je passeert 2 maal een kruispunt, en waar de 2 baansweg weer naar 1 gaat krijg je na ongeveer 400 meter een afslag richting nieuwveen, je moet dan links de B-weg op.
- Na de B weg kom je weer in de bewoonde wereld met rechts van je een groot meer. Gewoon de weg blijven volgen, de weg draait op een moment sterk naar links.
- Gewoon de weg blijven volgen totdat je over een brug rijd, en dan rijd je nieuwveen dus in.
- Ongeveer na 500 meter komt er een kruispunt waar je ook naar rechts kan, en ongeveer 15 meter na dat kruispunt zie je aan je linkerhand aan de weg een reclame boord staan ( (er staat nu op: RUIMTE TE HUUR o.i.d.).

Vanaf de A44

- Neem de afslag Nieuwvennep
- Bij de stoplichten ga je dan naar links richting alphen.
- Je passeert 2 maal een kruispunt, en waar de 2 baansweg weer naar 1 gaat krijg je na ongeveer 400 meter een afslag richting nieuwveen, je moet dan links de B-weg op.
- Na de B weg kom je weer in de bewoonde wereld met rechts van je een groot meer. Gewoon de weg blijven volgen, de weg draait op een moment sterk naar links.
- Gewoon de weg blijven volgen totdat je over een brug rijd, en dan rijd je nieuwveen dus in.
- Ongeveer na 500 meter komt er een kruispunt waar je ook naar rechts kan, en ongeveer 15 meter na dat kruispunt zie je aan je linkerhand aan de weg een reclame boord staan (er staat nu op: RUIMTE TE HUUR o.i.d.).

hole
3 mei 2010, 10:14
Art of Sound (http://www.artofsound.nl/#)?

How late?

heb er zin an!

Yek1
3 mei 2010, 10:16
Klopt!

O ja: van 12 tot 5.

srv-man
3 mei 2010, 11:06
Yek, wat is het exacte adres en vanaf hoelaat kunnen we terecht?

Note to self: Nog 5 dagen om gitaar te leren spelen om geen flatsfiguur te slaan zaterdag.

Jaaaa, heb er ook zin in.
En niet teveel oefenen: ik ben er ook. ;)

Yek1
3 mei 2010, 12:01
G66 sponsort ook drank en eten!
Ik zeg: annuleren die meeting, we gaan naar Ibiza!

hole
3 mei 2010, 12:46
Hehehe

G66 is goed bezig zeg!
Cola Zero of Light aub

Yek1
3 mei 2010, 12:47
Voor diegenen die niet hun Standard of Ultra meenemen (is ook niet nodig), en wel hun eigen Axe-presets willen horen en testen, bv. over de PA, Atomics en andere monitoren:

Vergeet niet je eigen presets mee te nemen, op een USB stick of Cd-rom. Liefst via Axe-Edit opgeslagen als aparte preset bestanden, niet als Banks.

hole
3 mei 2010, 13:13
Ik ben wel benieuwd naar de 'Mark Day' presets. Kan iemand die meenemen?

Yek1
3 mei 2010, 15:04
Yup, doe ik!

hole
3 mei 2010, 15:16
Jeuh,

dan neem ik mijn goede zin en een videocamera mee

(Iedereen: effe douchen, scheren en haren kammen!)

Nee, dat douchen zie je niet op beeld, maar je doet je mede-meeters er een groot plezier mee

Yek1
5 mei 2010, 11:44
G66 krijgt helaas de nieuwe wedges niet op tijd hierheen.
Maakt niet uit, zijn helemaal hetzelfde als de cabs (maar dan schuin).

MarcoB
5 mei 2010, 12:20
Nou, ik heb er toch wel zin in.
Ben alleen bang dat als ik wegloop ik weer "virtueel" 1800 euro lichter ben.
Ach ja, zo is het leven.

Analie-G
5 mei 2010, 12:48
dan maar pizza als troost op hun rekening....?
:crazyhappy:

hole
5 mei 2010, 14:04
G66 krijgt helaas de nieuwe wedges niet op tijd hierheen.
Maakt niet uit, zijn helemaal hetzelfde als de cabs (maar dan schuin).

..minder hout, maar 50 euro duurder;)

hole
5 mei 2010, 14:05
Nou, ik heb er toch wel zin in.
Ben alleen bang dat als ik wegloop ik weer "virtueel" 1800 euro lichter ben.
Ach ja, zo is het leven.

Hmm Jij kunt BTW verrekenen? ;)

MarcoB
5 mei 2010, 16:05
Hmm Jij kunt BTW verrekenen? ;)

Ik bedoel:
Axe heb ik al (std, is genoeg wat mij betreft). 2 wedges lijkt me wel wat.

Yek1
6 mei 2010, 12:52
Update:

1. Mark (Hole): VHT 2/50/2; CAA 2x12 cab; MusicMan Luke
2. Alexander (Yek): Axe-Fx Ultra; 2x Atomic FR; Gordius Big Little Giant, laptop (editor en MP3's), Gibson LP-295, Haar telecaster (SC en HB)
3. Anand (Analie-G): Axe Ultra; Rocktron All Access; USB met backingtracks; Nik Huber Orca
4. Marco: Axe std; VHT 2/90/2; Paul Lenders 2x12; Tom Anderson Grand Am Lam
5. Tobias
6. Monique
7. Hugo
8. BeBorge
9. Tim Kermans
10. Geert Sas
11. Herman (herrieman): AXE ULTRA; ART SLA2 met ART Dual Tube EQ en TT-CABS met Beyma 12GA50
12. (misschien) MisterE uit België
13. Theo (srv-man)
14. Tony
15. Paul ovb optijd retour van vakantie
16. Bob V ovb optijd retour van vakantie
17. Michel
18. Sonny
19. Gert (Dutch): Ultra; dB Technologies M12-4+ en M10-2+
20. Dutch' gast.

hole
6 mei 2010, 13:37
:cheerup::cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

saparua1
7 mei 2010, 16:55
Helaas kunnen wij, Bob V en Paul, morgen niet op tijd terug in Nederland zijn. Onze vlucht is nog om onbekende reden vertraagd tot morgen 06.20 uur lokale tijd.

Veel plezier morgen en een groet uit het zonnige Paramaribo.

MarcoB
7 mei 2010, 18:38
Een paar afzeggingen mag de pret niet drukken: ik heb er zin in.

Ik moet bekennen dat ik zelf niet eens zo'n tweaker ben, maar ik hoop morgen natuurlijk wel wat inspiratie op te doen!:strat::zz::B:gitarist:

Yek1
7 mei 2010, 19:14
Top, heb er ook zin in.
En denk erom, geen drank, drugs en seks voor de wedstrijd!!
:-)

Henri H
7 mei 2010, 19:20
.....
En denk erom, geen drank, drugs en seks voor de wedstrijd!!
:-)Dat is wat mij nou zo tegenstaat aan de Axe, saaiheid alom. :satisfie:

;)

Have fun guys, ik ben benieuwd naar de diverse meningen van de meeters.

hole
7 mei 2010, 19:51
Ik neem geen gear mee, want ik moet naderhand nog ergens naartoe en ik wil die spullen niet onbeheerd in den auto achterlaten dan.

Maar...voldoende leuks om de middag vol te krijgen denk ik.

Zit er ook ergens een muziekwinkel in de buurt? Ik heb nog nutsauce o.i.d. nodig...Had m'n Luke grote schoonmaakbeurt gegeven (ja, want hij mocht mee op bezoek morgen), maar nu blijft het kreng na gebruik van trem niet meer in tune :S

Yek1
7 mei 2010, 20:22
Dacht t niet. Maar ik neem wel wat mee.

Dutch
7 mei 2010, 21:26
Top, heb er ook zin in.
En denk erom, geen drank, drugs en seks voor de wedstrijd!!
:-)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


Geen sex. Goeie grap.

Gelukkig maak ik toch geen kans in wat voor wedstrijd dan ook. Zeker niet met Anand in de zaal. :rockon:

Even een backupje van de Ultra maken...

Dutch
7 mei 2010, 21:52
Ik ben best aan het genieten van die dBs. Ze klinken best wel heel goed, alleen gek genoeg heeft die kleine beduidend minder hoog. Moest de treble naar 2 of drie uur draaien op de mixer om hetzelfde uit te komen. Ik heb ze bij mijn broer naast een Electro Voice ZX-3 gezet (12") en ze hadden allebei gewoon meer body, vollere, warmere klank en meer en strak laag. De 10-2 moest de treble geboost, maar de 12-4 had geen enkele moeite met de vergelijking. De EV kon waarschijnlijk wel harder, maar de 1200W versterker (ik vermoed 2x600 aan 4ohm) clipte net zo snel als de dBs (met 1 kant in een 8 ohm speaker, dus waarschijnlijk tegen de 300W RMS). Mijn broer zei: Hard zat voor monitors.

Toch twijfel ik nog of ze wel hard genoeg gaan. De 12-4 gaat wel harder dan de 10-2, voordat het limiter-ledje aangaat. Ik ben erg benieuwd hoe ze het in de vergelijking met de Atomic gaan redden.

Dutch
7 mei 2010, 23:50
Ik ben bang dat ik misschien wel iets eerder weg moet. Maar dat zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Weet nog niet precies.

herrieman
8 mei 2010, 18:28
Ik vond het een zeer geslaagde middag waar vergelijk van de verschillende set-ups denk ik goed tot zijn recht is gekomen. Zeer onder de indruk van de dB Technologies M12-4+ en M10-2+ van Dutch.

Op verzoek van de fans van de ART SLA 2 en TT-Cabs met de Beyma's hier de gevraagde info:

- ART SLA 2: Besteld in Frankrijk. http://www.sonovente.com/art-sla-2-amplificateurs-p8132.htm Ze zijn wel iets traag en spreken geen engels (niet de volgende dag thuis) maar voor 319 Euro ach..... Let op de speakeruitgang is voorzien van bananastekkers wat ikzelf ietwat onhandig vindt.

- De Beyma's 12GA50: Besteld in Spanje. http://inforaudio.com/producto/beyma-12ga50.html. Zijn snel en spreken engels. Prijs nu 55 Euro (moet niet veel gekker worden).

- TT Cabs: Duitse club. http://www.tt-cabs.com/tt_produkte/prod_studio.html. Zijn zeer snel en spreken engels. Prijs afh. van je wensen. De oranje kasten waren destijds 169 Euro per stuk.

En ik wil NiET met m'n kop op UTUBE (niet geschoren)

hole
8 mei 2010, 19:18
Heyho!

Geen gitaar aangeraakt en toch een top middag gehad! Bedankt organisatie!

De dual-atomic setup van Alexander is echt gaaf.
De cabjes van Herrieman doen er niet voor onder (Plus: extra punten voor de beste (en enige) high gain patch)

En de DB (zeker de 12) is zeer zeker geschikt als FRFR oplossing.

De VHT 2/90/2 met PL cab was ook zeer vet, maar ik ga toch voor FRFR.

Dat er een Axe komt is mij nu wel duidelijk, maar ik twijfel nog erg of er een DB komt of toch een ART met zo'n TT cab als van herrieman (misschien een 2x12 of zo)...hmmmm

Conclusie:
1 Jazzer kunnen ook shredden
2 ik ben de slechtse gitarist van Gitaarnet, maar heb wel de mooiste baard van vanmiddag :seriousf:

P.S.
Ik weet even niet wie die virtuoos was met de afgeragde Fender, maar man man man wat kun jij spelen, echt geweldig!!!

Edit: De testopstelling

FRFR vlnr: Db 10, Db 12, TTcab, Atomic (incl het kruis van Dutch en de cola van Analie-G)
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/P1020286.jpg

VHT 2/90/2 en PL cab
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/P1020280.jpg

Yek1
8 mei 2010, 19:56
Toen ik terugreed dacht ik nog: hee, Hole is niet geweest.
En toen opeens daagde het: Mark = Hole. Wist ik al wel maar ik stond er niet bij stil.
Damn, had nog wel ff met je willen kletsen. :-) Goede baard trouwens!

Vond het een leuke middag. Relaxed, vrijblijvend. Ook weer wat dingen geleerd. En de DB's van Gert waren een enorme positieve verrassing. Strakker dan de Atomics. Ben nog a/h denken over een wedge, en de DB-12 lijkt dan een uitstekende, betaalbare optie.

Die gitarist met Fender is JayP: http://www.jay-p.nl

Thanks allemaal

hole
8 mei 2010, 20:14
:P

toen ik bleef zeuren om die CAE patch moest er toch een belletje gaan rinkelen hoor ;)


Edit:

Ik was echt onder de indruk over hoe het "in het echt" klonk: alles gaat eruit (zie sig)

Dutch
8 mei 2010, 21:45
De baard was inderdaad zeer indrukwekkend.

Dutch
9 mei 2010, 00:41
Nogmaals hartelijk dank aan Alexander voor de organisatie van deze middag en G66 voor de medewerking en financiering! Ik hoop dat er wat orders uit zullen rollen! En natuurlijk alle aanwezigen en Art of Sound studios die de gezelligheid gebouwd hebben!
Het was een ontzettend goeie middag, zeer informatief en heel erg verhelderend! Ik ben erg blij met de antwoorden die ik gekregen heb.

Het was geweldig interessant om de Gordius van wat dichterbij gezien te hebben, Alex (Yek) zijn sounds zijn geweldig, en die van Anand waren ook yummie. En die Huber... Nog wat inspirerend gitaargeweld gehoord, ik durf bijna geen gitaar meer op te pakken met die jongens ernaast. Die afgeragde strat was trouwens van Jay-P Beijersbergen. Jay-P speelt zo'n dikke 30 CDs per jaar vol, geeft les, heeft een les-DVD uit, speelt enorm vaak live in vreselijk veel verschillende settings en timmert nu ook aan de weg met zijn eigen blues band. Maar dat die jongens kunnen spelen en dat de Axe-FX een fantastisch apparaat is, dat weten we natuurlijk wel...

Dus, waar ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar was, was de vergelijking van de verschillende manieren van versterking die we allemaal naast elkaar hadden staan.

Alex had een stel Atomic Reactor FRs, Herrieman zijn TTcabs met SLA2, Ik had de dB Technologies M10-2 plus en M12-4 plus, Marco B had de VHT 2/90/2 met Lenders 2x12.
Waar ik eerst even stiekum een vergelijking van wou maken, omdat ik die meegenomen had, was het volume van de dB Technologies t.o.v. de Atomics. Ik ben tevreden, de M12-4 doet zeker niet onder voor de Atomics. Verder was ik al eerder tevreden met de klank van de dBs en ben ik ook daarin niet teleurgesteld. Het verschil in klank tussen de Atomics en de M12-4 is denk ik een kwestie van smaak, waarbij de Atomic wellicht iets meer als een gitaarcab klinkt en de dB wat meer hifi. De M12-4 gaat verder door in het laag, blijft in het laag ook strakker,is iets harder in het hoog, zonder dat het mij stoort. Van zowel de Atomics als de dB M12-4 heb ik niet het idee een stukje van het klankspectrum te missen, wat ik bij andere monitors vroeger wel gehad heb.

Er was wel een duidelijk verschil als de M12-4 op de grond stond, dan kwam er beduidend meer laag uit dan de Atomic, toen we de dB op een kistje zetten was het verschil minder groot, maar nog steeds aanwezig. IMHO.
Het was ook erg jammer dat de Atomic Wedges er niet konden zijn, wellicht dat die op de grond weer meer laag dan de gewone Atomics zouden produceren.
De prachtige acoustische Lowden vond ik wel duidelijk beter uit de verf komen met de dBs.

De TT-cabs van Herrieman waren ook erg indrukwekkend en misschien nog wel luider dan de dB. Klankmatig was mijn indruk tussen de Atomic en de M12-4 in. Iets meer gitaarcab en iets minder hifi dan mijn dB. Absoluut een waardige mededinger. Misschien moet iemand Tom King op die speakers wijzen...

Wat mij betreft, ik heb altijd meer in de hifi-hoek gezeten. Vroeger zette ik zelfs mijn Recto 4x12 altijd onder een hoek achterover zodat niet al het hoog onder me door ging. Wat mij betreft krijgt de M12-4 in huize Dutch een permanent onderkomen.

Algemene consensus was dat de M10-2 wel indrukwekkend klonk voor zijn maat. Toen ik die als eerste opendraaide kwamen er heel wat verbaasde geluiden uit de omgeving... Maar in directe vergelijking met de M12-4 en de Atomic was de M10-2 zeker de mindere, zowel in de breedte van het klankspectrum als het volume. Ik zal nog eens proberen dB contacteren of dat verschil in hoogweergave zo hoorde of dat een van de twee niet goed functioneert. Ik denk dat de mindere hoogweergave sterk de indruk heeft bepaald.
De 10-2 gaat terug. Hoewel die bij repetities ook behoorlijk presteerde en toch wel heel lekker klein en handzaam is...

In al dat FRFR geweld is de VHT met de Lenders cab in mijn persoonlijke aandacht eigenlijk een beetje ondergesneeuwd. Ook grotendeels omdat ik persoonlijk dus helemaal om ben naar FRFR en niet zo geinteresseerd meer ben in de gitaarcabs. Daarnaast komt de geluidssmaak van MarcoB jammer genoeg niet overeen met de mijne. Wat natuurlijk prima is, YMMV. Ontzettend mooie Anderson Droptop, Marco! En het ging wel het hardst. :D

Geen van de FRFRs haalde het volume van mijn vorige serieuze versterker, de Dual Rectifier half stack, maar die ging ook oorbloedend hard en draaide ik nooit verder open dan 10 uur. Nooit gesnapt waar iemand een Triple Rectumfryer voor nodig had. Daar kan je echt niet in de buurt komen.

Was dit een wetenschappelijk verantwoorde test? NEE. Maar we zijn wel aardig aan het slepen geweest met de kastjes en de verschillende setups brachten toch steeds een consistent resultaat. Ik denk dat ik er op kan vertrouwen.

Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad! Ik wel!

Yek1
9 mei 2010, 01:22
Zo Dat is nog eens een samenvatting! :-) Helemaal mee eens.

MarcoB
9 mei 2010, 09:00
Ik heb ook een prima middag gehad. Bedankt Alex voor het organiseren.
Hoop gezien en gehoord. En bedankt voor je uitgebreide verhandeling Gert, scheelt mij weer een hoop typen.

Ik ben trouwens ook "om" naar FRFR, en de meest waarschijnlijke kandidaat is de dB 12". Ik had het gevoel dat de Atomics toch wat volume missen. Als die 50W buizen versterker echt op zijn donder krijgt, kwam er een niet zo'n fraai randje in (anders dan bij een traditionele gitaar-buizenverster en cab). En dat randje kwam er te snel in (ik speel met een erg luide drummer, blijkt wel weer).

Ik had wel het idee dat de Atomics nog iets meer als een "echte" amp klonken, maar dat kan bijv. komen door het wat strakkere laag van de dB's. En ik ben ervan overtuigd dat er ergens in de axe wel weer een parameter zit om de db's in klank dichter bij de atomics te krijgen. (Mischien andersom ook wel, maar dat betwijfel ik dan toch: het is makkelijker om iets te "ontstrakken" dan andersom).

Nog wat geleerd: mijn patches missen wat "directheid" (dat bedoel je waarschijnlijk Gert). En ik kon bijv. meteen uit de voeten met de Cornford patch van Alex.

Ook de no-nonsense aanpak van Anand sprak me wel aan: niks eq-en met blocking filters, of geknoei met advanced parameters. Gewoon een goede cab-IR, amp kiezen, drive, bass, mid en treble instellen en gaan.
Welke IR's gebruikte je nou precies Anand?

nog een laatste "note to myself": ik moet meer oefenen.

hole
9 mei 2010, 10:14
Volgens mij gebruikt Anand een 2x12 Fender en de 4x12 V30 Bogner....alles van Redwirez .

Dutch
9 mei 2010, 10:40
Ja. De VHT/Lenders klonk idd een beetje wollig, miste VOOR MIJN SMAAK zowel wat bite als wat bas. Daar zeg ik verder niets mee, dat is wellicht een zaak van smaak. Daarom vroeg ik even de prezence wat omhoog te draaien, dat scheelde al wat in de directheid.
Maar ik weet ook hoe je ontzettend verdwaald kunt raken in het tweaken en zeker in de Axe-FX. Ik heb ook een Vetta gehad en dat was al een ontzettend konijnenhol. De Axe-FX heeft dat in het kwadraat. En je hebt de tweede helft van mijn A-bank niet gehoord. :crazyhappy:

Ik kan me niet voorstellen dat jouw setup niet tot meer in staat is, zowel in laag als in hoog. Aan de andere kant, voor de 2ehandswaarde van jouw eindset kun je mogelijk wel 3 dBs aanschaffen. Kun je Wet/Dry/Wet draaien. Dan zou je die drummer van jou wel aan moeten kunnen... Maar of jullie bassist daar dan blij mee zou zijn...

Lakmoestest is altijd hoe het overeind blijft in een band, die monitors zijn natuurlijk voor Live bedoeld. Zal dat iets hogere hoog en lagere laag van de dBs niet schril worden op het podium of begraven worden in de rest, danwel serieus de bassist in de weg zitten? Bij repetities viel het tot nu toe niet tegen, maar volgende maand is mijn eerste optreden met de band. En dan speelt de gitarist die ik ga vervangen nog een keer mee met zijn Visual Sound pedalen en Koch Twintone.

Nu hoor ik nog een piepklein stemmetje fluisteren dat ik erg benieuwd ben hoe de M12-4+ het zou doen naast een FBT Verve 12MA en een QSC K12, maar ik denk dat ik dat stemmetje ga begraven.



Ja, Anand! Welke IRs waren dat? Ik gebruik ook Alex' IR recepten, maar ik wil ze eigenlijk nog iets tweaken.

srv-man
9 mei 2010, 11:07
Geweldige middag gehad! Prima locatie en zeer aangenaam gezelschap. Het vooraf uitgevaardigde verbod op dranks, drugs en sex voor de match had zijn uitwerking, iedereen zat er fris bij ;).
Gemoedelijke en relaxte sfeer, iedereen had voldoende gelegenheid om aan bod te komen. Alle aanwezigen bedankt en Alexander in het bijzonder: het was uitstekend geregeld.

Voor mij was het belangrijkste doel om te horen of je de backline kunt vervangen en dan zowel qua geluid als qua volume.
De Axefx hoor ik al jaren (zit bij Marco in de band), maar de setup met VHT/PL heeft mij nooit kunnen definitief kunnen overtuigen om mijn preamp aan de kant te zetten. Mis een beetje de punch van mijn eigen setje(s) met name in de cleane en crunchy geluiden. JP omschreef dat gevoel aan het eind van de dag ook.

En zo is zo'n testmiddag geweldig: in 5 minuten weet je meer dan in 1 week internetberichten lezen.

Mijn bevindingen:

DB M10-2
Verbazingwekkend klein kastje! Als je een portable monitor zoekt en het hoeft niet op orkaankracht is dit geweldig. Hij kan zo in je rugzak.

DB M12-4
Het hoog was duidelijk mooier dan de M10, vooral bij de acoustische gitaar was dit duidelijk. Gaat natuurlijk wat harder ook en heeft een groter frequentiebereik. Lekker strak in het laag. Als monitor perfect ding, als backline in een band denk ik ook wel erg goed. Het is natuurlijk geen gitaarversterker, daar moest ik even aan wennen.

Atomic Reactor
Als je hem als monitor gebruikt moet je hem kantelen en dan legt hij het in het laag af tegen de M12. Daar zou de Wedge goede diensten kunnen bewijzen. Gaat wat minder luid dan de M12, en het laag is wat minder strak. Klinkt minder neutraal en geeft daardoor wat meer een gitaarversterkergevoel. Als backline denk ik zeer goed, maar ik vrees dat ik dan wat volume te kort kom. Kun je er natuurlijk 2 nemen....:blast:

Art/TT-cab
Daar heeft Herrieman goed over nagedacht. Compacte set en je houdt nog wat shekkels in je pocket ook (heeft hij natuurlijk wel heel internet voor afgestruind ;)). Werkt als backline zeer goed. Ik vond de Atomic net wat mooier klinken, maar de ART/TT heeft wat meer power. Kleurt het signaal ook wat meer dan de DB's.

VHT/PL
In het vergelijk met de andere sets vond ik de Axe op de andere sets beter tot zijn recht komen. Qua volume kom je natuurlijk hier nooit wat tekort, dus voor een hard rockende band of zwaarder, als vervanging van je stack kan dit een prima oplossing zijn.

Mijn conclusies:
- acoustische gitaar: Axefx en DB M12-4 en je bent in tone heaven. Plus je electrische gitaar klinkt ook fantastisch.
- monitoring: DB M12-4, of als het niet zo hard hoeft: DB M10-2
- backline: DB M12-4 of Atomic Reactor. Van de laatste zou ik er denk ik twee nodig hebben vanwege het volume, dus mijn voorkeur neigt naar de DB M12-4 omdat die ook net wat lekkerder als monitor werkt. De filosofie van Anand (zoveel mogelijk hetzelfde geluid horen als er in de zaal te horen is) sprak mij ook wel aan (al treed ik zelf nauwelijks op).
Voordelige keus: ART/TT.

Begrijp me goed: ik vond alle sets lekker klinken. Als ze naast elkaar staan ga je lekker miereneuken, maar uiteindelijk heb je er maar 1 thuis staan. En met deze sets kun je in alle gevallen een goed geluid maken.

Enne:
- leuk en leerzaam om te zien hoe Alexander de Gordius heeft ingericht. Een zeer doordacht systeem, werkt ook erg goed.
- zonder de rest tekort te willen doen, want iedereen stond lekker te riffen: wat kan die JP lekker spelen..
- leuk om een aantal forumleden eens in levende lijve te zien, die 5 uren waren zo om.
- wat een hoop mooie geluiden komen er toch uit de Axe: de mesapatch van Herrieman, CAE3+, Cornford, XTC, Fender met pedaal ervoor.........iemand nog wat buizenbakken overnemen?

Wat mij betreft doen we dit later nog eens.

Nogmaals bedankt allemaal!
mzzl, Theo

SloeGin
9 mei 2010, 12:45
Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Even offtopic, een vraag over MIDI footcontrol:
Is er hier al iemand op de hoogte van wat de grote verschillen zijn tussen de Voodolab GCP en de nog uit te komen IK Stealthboard en Fractal Audio MFC101?

Alvast bedankt!

herrieman
9 mei 2010, 18:59
Beste SloeGin,

Vergelijken wordt wat moeilijk wanneer de specs van 2 apparaten nog niet volledig bekend zijn.

Ikzelf ga waarschijnlijk voor de Stealthboard omdat de compactheid inclusief volumepedaal mij zeer aanspreekt. In de praktijk schakel ik voornamelijk tussen patches en soms een delay of reverb aan en uit.

Phantom power is een kweste van een extra kabeltje plakken of de soldeerbout erin en dat de patchnaam niet te zien is zal me eerlijk gezegd een worst zijn.

Het enige probleem is nu dat de levering steeds weer wordt uitgesteld. Iets waar, als je toch een spec wilt vergelijken, de MFC 101 echt veel en veel beter in is.

Henri H
9 mei 2010, 21:37
Leuke reviews. :ok:

Was J.P. v. Beyersbergen uitgenodigd o.i.d.?
Hij stond niet op de lijst toch?
Ik heb een half jaar geleden zijn HOOK overgekocht, aardige kerel, en idd hij kan lekker spelen.

Yek1
9 mei 2010, 22:03
Hij kwam mee met Gert (Dutch). Prettige verrassing!

Analie-G
9 mei 2010, 22:34
Zo, eindelijk thuis....was een lange weg naar huis sinds gisteren ....;)
had eerst nog een lange repetitie met mijn instrumentale band, daarbij de AXE over een hele simpele Peavey zangmonitor met 12` + tweeter....lekker lekker lekker...hihih

Maar goed, gisteren enkele leuke dingen :
Atomics hebben niet datgene teweeg gebracht wat ik eigenlijk ook al niet vermoedde : beetje weinig power waardoor de laag over de kop gaat en PERSOONLIJK hou ik meer van de hifi gitaar geluid hetgeen ik thuis over mijn simpele Sennheiser HD477 hoor en vaak overeenkomt met de PA en in dit geval met de DB van Gert , de 12` versie.
Atomics waren wat meer `vollere` gitaarsound....net als de oranje TT monitoren, leuk !!
PL cabs waren ook dik ok , maar ook ik ben helemaal op hifi gitaargeluid gericht.

Niettemin: als je gewoon 1 set hebt, voldoen ze allemaal en kan je je sound erop aanpassen , alleen zal de buis wel wat kleur bij doen hetgeen NIET aanwezig is in een PA installatie en je dus weer geen goede beeld krijgt.....weer persoonlijk natuurlijk..

Al met al zou een volgende meeting meer iets kunnen worden van :
- mensen die zweren bij hun buizen setup en wat wij dan eens kunnen gaan benaderen.....gewoon een mic voor hun setup en kijken hoe dat signaal gaat klinken over een FRFR monitor ...hihihi blijft leuk...

maar goed, bedankt Alexander en anderen, gezellig om de gezichten erbij te zien.

Oh : mijn gebruikte IRs
Clean : Fender Twin = Royer121 Cap Edge 1inch + SM57 Cap edge 1 inch
Overdrive: Bogner Ubercab V30 = Royer121 Cap Edge 1inch + SM57 Cap edge 1 inch

Dit vind ik het beste bij opnames maar ook live, heel volle geluid waarbij ik practisch alle EQ etc op de amps helemaal op basis instelling kan laten.

Ik blijf dus gewoon alleen met de Axe naar optredens gaan en gewoon over de zang monitoren spelen die daar aanwezig zijn....goed genoeg....:strat:

Succes allen en tot de volgende keer !
A+

srv-man
9 mei 2010, 22:47
Had ook al een idee gekregen voor een volgende meeting: livesetting met band en dan met de diverse Axe monitors cq backline amps. En ter vergelijk idd nog een "old-school" buizensetup ernaast.

BTW: dat oversturen van die Atomic, kwam dat door de poweramp of zaten de speakers aan het eind? Anders kun je er toch gewoon een extra passieve kast aanhangen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het de poweramp is, 50W buizen moet toch aardig wat headroom hebben.

Yek1
9 mei 2010, 23:05
Had ook al een idee gekregen voor een volgende meeting: livesetting met band en dan met de diverse Axe monitors cq backline amps. En ter vergelijk idd nog een "old-school" buizensetup ernaast.

BTW: dat oversturen van die Atomic, kwam dat door de poweramp of zaten de speakers aan het eind? Anders kun je er toch gewoon een extra passieve kast aanhangen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het de poweramp is, 50W buizen moet toch aardig wat headroom hebben.

Hee, gefelicteerd met je 1000e bericht! :-)

Kweethetniet, dat over de top gaan in het laag heb ik al vaker gemerkt.
Volgens mij doen allebei m'n Atomics het een beetje, gisteren niet getest maar ga ik nog doen.

Denk ook dat ik de DB-12 via Thomann even op proef ga bestellen. Vond 'm erg overtuigend. Voor thuis blijft de Atomic meer dan uitstekend.

Yek1
9 mei 2010, 23:08
Zo, eindelijk thuis....was een lange weg naar huis sinds gisteren ....;)
had eerst nog een lange repetitie met mijn instrumentale band, daarbij de AXE over een hele simpele Peavey zangmonitor met 12` + tweeter....lekker lekker lekker...hihih

Maar goed, gisteren enkele leuke dingen :
Atomics hebben niet datgene teweeg gebracht wat ik eigenlijk ook al niet vermoedde : beetje weinig power waardoor de laag over de kop gaat en PERSOONLIJK hou ik meer van de hifi gitaar geluid hetgeen ik thuis over mijn simpele Sennheiser HD477 hoor en vaak overeenkomt met de PA en in dit geval met de DB van Gert , de 12` versie.
Atomics waren wat meer `vollere` gitaarsound....net als de oranje TT monitoren, leuk !!
PL cabs waren ook dik ok , maar ook ik ben helemaal op hifi gitaargeluid gericht.

Niettemin: als je gewoon 1 set hebt, voldoen ze allemaal en kan je je sound erop aanpassen , alleen zal de buis wel wat kleur bij doen hetgeen NIET aanwezig is in een PA installatie en je dus weer geen goede beeld krijgt.....weer persoonlijk natuurlijk..

Al met al zou een volgende meeting meer iets kunnen worden van :
- mensen die zweren bij hun buizen setup en wat wij dan eens kunnen gaan benaderen.....gewoon een mic voor hun setup en kijken hoe dat signaal gaat klinken over een FRFR monitor ...hihihi blijft leuk...

maar goed, bedankt Alexander en anderen, gezellig om de gezichten erbij te zien.

Oh : mijn gebruikte IRs
Clean : Fender Twin = Royer121 Cap Edge 1inch + SM57 Cap edge 1 inch
Overdrive: Bogner Ubercab V30 = Royer121 Cap Edge 1inch + SM57 Cap edge 1 inch

Dit vind ik het beste bij opnames maar ook live, heel volle geluid waarbij ik practisch alle EQ etc op de amps helemaal op basis instelling kan laten.

Ik blijf dus gewoon alleen met de Axe naar optredens gaan en gewoon over de zang monitoren spelen die daar aanwezig zijn....goed genoeg....:strat:

Succes allen en tot de volgende keer !
A+


Joh, een lange weg? Met die TT? ;-)

Thanks voor de info. Was indrukwekkend hoe je met jouw "no nonsense" aanpak (weinig tweaken) supergeluiden weet te produceren.

Je mixt de beide IR's gewoon op 50%-50% neem ik aan?
Nog een vraag dan: laat je de Bright switch bij de Fender etc. aan staan?

srv-man
9 mei 2010, 23:12
Hee, gefelicteerd met je 1000e bericht! :-)

Kweethetniet, dat over de top gaan in het laag heb ik al vaker gemerkt.
Volgens mij doen allebei m'n Atomics het een beetje, gisteren niet getest maar ga ik nog doen.

Denk ook dat ik de DB-12 via Thomann even op proef ga bestellen. Vond 'm erg overtuigend. Voor thuis blijft de Atomic meer dan uitstekend.

Thnx, en ik heb er nog 8 jaar over gedaan ook. :D

Een Atomic alleen voor thuis is wel overkill....

hole
10 mei 2010, 10:18
Nou, ik ben 'committed'....het spul staat op MP :cheerup:

Yek1
10 mei 2010, 10:38
Wow, mooi setje, ik zou bijna weer switchen. ;-)

N.a.v. jouw vraag over de CAE sim, ben ik daarmee ff a/d slag gegaan. De "rhythm" sim versie deed me eerst niet zoveel, maar hij heeft toch wel erg veel karakter (op volume).

hole
10 mei 2010, 10:47
'In het echt' is kanaal 2 ook de uitblinker, kanaal 3 wordt al gauw te gainerig (wel bruikbaar overigens, voor solo's en zo)

srv-man
10 mei 2010, 10:59
Krijg er gelijk GAS van: zo'n CAE3+ blijft me altijd trekken (en heb er al 2 gehad, haha).

Maar zou je niet liever eerst de Axefx kopen en met je huidige set proberen? Dit is wel rigoreus, verkopen kan altijd nog.

hole
10 mei 2010, 11:11
Krijg er gelijk GAS van: zo'n CAE3+ blijft me altijd trekken (en heb er al 2 gehad, haha).
Ow, ik weet er nog wel eentje te koop, heheh ;)



Maar zou je niet liever eerst de Axefx kopen en met je huidige set proberen?
Neu


Dit is wel rigoreus, verkopen kan altijd nog.
Klopt

Maar ik ben niet de eerste die alles verkoopt. (Ok, normaal gesproken gebeurt dat ná aanschaf van de Axe). Maar goed. Als Alexander zonder spijt 2 Bogners kan verkopen, dan durf mijn setje ook wel van de hand te doen. Spullen kunnen altijd weer teruggekocht worden.

Maar, gezien de ervaringen afgelopen zaterdag vind ik dat de Axe met een FRFR het beste tot zijn recht komt. Ook was ik erg onder de indruk van de dB 12 (ook van het volume). Die kan als het nodig is ook gewoon als backline dienen...en met die mesapatch die Herrieman demonstreerde kan ik zo aan de bak in mijn huidige bandje.

Dus waarom eerst alles naast elkaar gebruiken, als ik al weet dat ik toch voor de Axe ga. MarcoB is ook om (en die heeft toch ook een ontzettend gave VHT/Cab setup)

Plus, hoe meer ik eerst verkoop, hoe minder ik mijn spaargeld hoef aan te spreken, en dat scheelt weer bonus-rente op het 'kern saldo' :seriousf:

Analie-G
10 mei 2010, 14:45
Hey Alexander ,
ik gebruik de Double Verb voor de belletjes clean (zonderde bright) alle andere eq, helemaal recht ...:) exc lowcut natuurlijk.

Daarnaast gebruik ik de JTM45 als de `vollere` clean.....

Als je met de CAE aan de slag gaat : kanaal 2 : schroef de master omhoog tot 8.50 , gain terug tot bij 2.0 en bright ON , krijg je toch best een lekkere crunch sound ....succes

A+

Liquid_Metal
10 mei 2010, 14:48
Maar ik ben niet de eerste die alles verkoopt. (Ok, normaal gesproken gebeurt dat ná aanschaf van de Axe). Maar goed. Als Alexander zonder spijt 2 Bogners kan verkopen, dan durf mijn setje ook wel van de hand te doen. Spullen kunnen altijd weer teruggekocht worden.

Maar, gezien de ervaringen afgelopen zaterdag vind ik dat de Axe met een FRFR het beste tot zijn recht komt. Ook was ik erg onder de indruk van de dB 12 (ook van het volume). Die kan als het nodig is ook gewoon als backline dienen...en met die mesapatch die Herrieman demonstreerde kan ik zo aan de bak in mijn huidige bandje.

Dus waarom eerst alles naast elkaar gebruiken, als ik al weet dat ik toch voor de Axe ga. MarcoB is ook om (en die heeft toch ook een ontzettend gave VHT/Cab setup)

Plus, hoe meer ik eerst verkoop, hoe minder ik mijn spaargeld hoef aan te spreken, en dat scheelt weer bonus-rente op het 'kern saldo' :seriousf:

Bovendien, met de huidige markt is het goed mogelijk dat je een groot deel van je spullen na je vakantie gewoon nog hebt.

hole
10 mei 2010, 15:00
zeker met de prijzen die ik vraag zeker ;)

Yek1
10 mei 2010, 16:39
Video-impressie van de meeting staat online:

http://www.youtube.com/watch?v=sD4ddcE-F18&fmt=18

Volgende keer zal ik er vaker aan denken om het cameralampje aan te zetten.

Laat ff weten als je bezwaar hebt tegen je gezicht op YouTube, dan pas ik 'm aan.

Yek1
10 mei 2010, 18:27
Hey Alexander ,
ik gebruik de Double Verb voor de belletjes clean (zonderde bright) alle andere eq, helemaal recht ...:) exc lowcut natuurlijk.

Daarnaast gebruik ik de JTM45 als de `vollere` clean.....

Als je met de CAE aan de slag gaat : kanaal 2 : schroef de master omhoog tot 8.50 , gain terug tot bij 2.0 en bright ON , krijg je toch best een lekkere crunch sound ....succes

A+

Te gekke tone zo met die CAE LD met lage drive. Thx voor de tip.

Ik doe ongeveer hetzelfde met de Euro2 (XTC Red). Met een lage drive klinkt ie meer als een XTC Blue dan de Euro1.

Youtube-clip ook geplaatst op The Gear Page (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=717286) en het Fractal forum (http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=16239). En op Facebook (Fractal Audio).

timkermans
11 mei 2010, 00:25
Wie was die Jazz gitarist met z'n 335?

Yek1
11 mei 2010, 10:29
Wie was die Jazz gitarist met z'n 335?

Weet ik niet. Mooi moment trouwens, stille jongen, hele tijd op de achtergrond. En dan komt ie opeens met zn gitaar en speelt ie grandioos. :)

hole
11 mei 2010, 10:42
Ja man, niet normaal.

Dat was gewoon clean shredden!!

morris
12 mei 2010, 00:35
Hey Guys,

Geweldige sfeerimpressie. Super sounds en players, maar ik had ook niet anders van jullie verwacht ;) Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar de afstand was te groot en bovendien moest ik mijn nieuwe Tyler oppikken ;-)

Van wat ik op de video hoor ben ik wel onder de indruk van wat die Db's kunnen. Ik denk in ieder geval dat G66 met dat Youtube clipje waar voor hun geld hebben gekregen!

Morris

Dutch
12 mei 2010, 08:46
Hey Guys,

Geweldige sfeerimpressie. Super sounds en players, maar ik had ook niet anders van jullie verwacht ;) Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar de afstand was te groot en bovendien moest ik mijn nieuwe Tyler oppikken ;-)

Van wat ik op de video hoor ben ik wel onder de indruk van wat die Db's kunnen. Ik denk in ieder geval dat G66 met dat Youtube clipje waar voor hun geld hebben gekregen!

Morris

Wel, die dBs komen niet van G66.

Voel ik me wel een beetje ***lig over, aangezien de dBs min of meer even goed en vaak beter uit de bus kwamen dan de Atomics. Mijn hoop voordat ik ging was alleen maar dat de Atomics niet al te veel beter zouden zijn dan de dBs en ik weer moest gaan sparen. Ik ben best loyaal en waardeer G66 immens, superservice. En zij betaalden dit geintje. De meeste sounds op het filmpje kwamen trouwens uit de Atomics.

Maar die dBs zijn verrassend goed. Ze gaan alleen niet zo hard als een 100W Dual Rectifier. Maar dat hoeft 99% van de tijd ook niet. En dat doen de Atomics ook niet.

Yek1
12 mei 2010, 09:00
N.a.v. de meeting heb ik de dB 12" inmiddels via Thomann op proef binnen. Vond 'm overtuigend beter dan mijn Atomic, althans in het laag. Ik vind sowieso de wedge-vorm prettiger dan de cabs.

Het laag in de Atomic had me al eerder aan 't twijfelen gebracht maar dat was vnl. twijfelen aan mezelf. De meeting bevestigde eea. Het lijkt niet de speaker te zijn maar de poweramp. Er zijn inmiddels meer soortgelijke signalen van gebruikers (Fractal Forum).

Vanavond test ik zowel de Atomics als de dB opnieuw, op volume (EDIT: zowel standalone als met de band). Dan hoop ik ook duidelijker te krijgen of mijn beide Atomics het in het laag afleggen tegenover de dB.

Heb G66 op de hoogte gebracht van 't succes van de Axe, maar ook van de uitslag dB versus Atomic. Dat wilden ze graag weten.

peter_heijnen
12 mei 2010, 09:10
Vanavond test ik zowel de Atomics als de dB opnieuw, op volume. Dan hoop ik ook duidelijker te krijgen of mijn beide Atomics het in het laag afleggen tegenover de dB.
Gaat dat in bandverband zijn? Laag kan in dat geval net zo makkelijk in de weg zitten.

Leuke meeting trouwens!

Dutch
12 mei 2010, 11:22
N.a.v. de meeting heb ik de dB 12" inmiddels via Thomann op proef binnen. Vond 'm overtuigend beter dan mijn Atomic, althans in het laag. Ik vind sowieso de wedge-vorm prettiger dan de cabs.

Het laag in de Atomic had me al eerder aan 't twijfelen gebracht maar dat was vnl. twijfelen aan mezelf. De meeting bevestigde eea. Het lijkt niet de speaker te zijn maar de poweramp. Er zijn inmiddels meer soortgelijke signalen van gebruikers (Fractal Forum).

Vanavond test ik zowel de Atomics als de dB opnieuw, op volume (EDIT: zowel standalone als met de band). Dan hoop ik ook duidelijker te krijgen of mijn beide Atomics het in het laag afleggen tegenover de dB.

Heb G66 op de hoogte gebracht van 't succes van de Axe, maar ook van de uitslag dB versus Atomic. Dat wilden ze graag weten.
Wow. Erg benieuwd!

Snelle levering. Die 10-2 terugkrijgen zijn ze niet zo happig op. Ik heb ze vanochtend pas per telefoon te pakken gekregen en op emails reageren ze helemaal niet. Was wel vriendelijk aan de telefoon.

disclaimer: ik kan niets zeggen over de betrouwbaarheid van de dB, ik heb hem pas een paar weken. dB sales heeft ook nog geen antwoord gegeven op mijn email. Maar dat had ik ook niet direct verwacht.

Yek1
12 mei 2010, 12:22
Yep, Thomann is heel slecht met mails. Telefoon werkt wel, maar dan is het nuttig om naam+telnr te noteren en gemaakte afspraken toch per mail te bevestigen.

Je kan toch altijd gewoon iets naar Thomann terugsturen met het gele formulier? Of is het buiten de retourtermijn?

Yek1
12 mei 2010, 12:39
Video staat nu op site G66:

http://www.g66.eu/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=58&Itemid=160

hole
12 mei 2010, 13:31
Video staat nu op site G66:

http://www.g66.eu/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=58&Itemid=160

Top

"Hallo hier ist Hole. Ich war dabei bei der Meeting. Ja, mit der Film die Sie online haben...Ja, also, ich bekomme Rabatt???"

:crazyhappy:

Synx
12 mei 2010, 13:45
Thomann is bij mij tot nu toe altijd snel en kundig geweest via de mails. Zit ook al een tijdje te gassen op die DB 10 of 12...

Analie-G
12 mei 2010, 14:43
Die DB ligt qua prijs niet ver onder de FBT Verve 12ma.......dus dan zou ik wel weten welke te bestellen ..:)

hole
12 mei 2010, 14:51
ik vind € 190,-- anders een aardig bedrag...

Maar ja, ik ben ook geen stinkend rijke muzikant ;) :makeup:
en excl. BTW is het absolute verschil inderdaad kleiner

morris
12 mei 2010, 17:55
ik vind € 190,-- anders een aardig bedrag...

Maar ja, ik ben ook geen stinkend rijke muzikant ;) :makeup:
en excl. BTW is het absolute verschil inderdaad kleiner

Da's een schijntje als het echt zo goed klinkt. k heb inmiddels al een godsvermogen uitgegeven aan IEM's....

srv-man
12 mei 2010, 20:24
Die DB ligt qua prijs niet ver onder de FBT Verve 12ma.......dus dan zou ik wel weten welke te bestellen ..:)

Hoe zo, is de FBT zoveel beter? Prijsverschil is inderdaad te overzien, zeker gezien de totale investering, maar hoor je hier werkelijk een wereld van verschil tussen?

srv-man
12 mei 2010, 20:25
Vanavond test ik zowel de Atomics als de dB opnieuw, op volume (EDIT: zowel standalone als met de band). Dan hoop ik ook duidelijker te krijgen of mijn beide Atomics het in het laag afleggen tegenover de dB.

Ben heel benieuwd hoe de dB als backline in een band klinkt. Of het er dan ook lekker doorheen prikt

Dutch
12 mei 2010, 20:35
Yep, Thomann is heel slecht met mails. Telefoon werkt wel, maar dan is het nuttig om naam+telnr te noteren en gemaakte afspraken toch per mail te bevestigen.

Je kan toch altijd gewoon iets naar Thomann terugsturen met het gele formulier? Of is het buiten de retourtermijn?

Gele formulier zat er niet bij. Zeker vergeten.
Precies nu ik wel iets terug wil sturen... Maar om 17:15 zat er een pdf-je met formulier in de in-box en vrijdag komt DPD hem ophalen.

Toch wel jammer. Het ding was zo schattig.

Analie-G
12 mei 2010, 20:43
:sssh:
Inderdaad , ik koop alles zonder btw en dan scheelt het......maar ook voor 190 euries , heb je een beter beeld op hoe je Axe klinkt door een PA......kijk maar eens naar al die boys op de Axe forum die ermee spelen .....

Probeer voor jezelf te kijken op de Axe forum wiens geluid je bevalt qua opnames....en check dan met welke afluister monitor hij het programmeert.......

Ikzelf doe alles met een goedkope Sennheiser HD477 koptelefoon...was te koop voor 25 euros of zoiets bij de Aldi :crazyhappy:

Maar het klinkt goed hifi en heb er tot nu geen geen problemen mee gehad waar ik em ook insteek..................:soinnocent:
en daarmee bedoel ik dus de Axe......:mmmm:

Succes,
A+

MarcoB
12 mei 2010, 20:47
Ik wacht nog even met bestellen tot Alex met zijn laatste bevindingen komt. Maar ik zit al met m'n muis in de buurt van de "kassa" knop.

Eerste aanschaf nav de meeting waren een paar redwirez cabs. Dan gaat de axe pas echt leven!

Dutch
12 mei 2010, 21:20
Die DB ligt qua prijs niet ver onder de FBT Verve 12ma.......dus dan zou ik wel weten welke te bestellen ..:)

Shaloha van het Fractal Forum heeft de M12-4 vergeleken met een RCF 312A (IIRC) en vond de dB minimaal even goed, misschien zelfs beter, maar voor hem de verkeerde vorm. RCF is het duurdere broertje van dB (zelfde bedrijf) en ongeveer hetzelfde segment als FBT.
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?p=133170#p133170
http://www.fractalaudio.com/forum/viewtopic.php?p=147817#p147817

En €190 is 40% van wat ik nu betaald heb... Dus bijna 1 1/2 keer zo duur. Uitgaande van gewone prijzen 1 1/3 keer zo duur. => voor 3 Verve's heb je 4 dBs.

En hoe weet je nu of die Verve wel beter is? De QSC HPR was nog veel duurder. De JBL PRX nog duurder. Allebei gehypt door Scott Peterson en weer afgeschoffeld voor de goedkopere Verve. Trouwens. Als je ze in Italie bestelt kun je een Verve ook voor €600 krijgen. Maar probeer dan maar service te krijgen. Kun je, denk, ik toch beter de duitsers ertussen hebben. Ik stuur die kleine dB voor €18 weer naar Neurenberg. Wat zou verschepen naar Italie kosten?

Ik denk dat gewoon niemand eerder naar de dBs heeft gekeken. Kan nergens op het net een review van ze vinden. Eentje op Youtube, maar die verkoopt ze ook. Onbekend maakt onbemind.

Maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar een vergelijking: als jij nu zo'n Verve aanschaft, dan gaan we die volgende keer vergelijken. Deal? ;D
Meen ik serieus. :seriousf:

Dutch
12 mei 2010, 22:59
ALEX!

Ik brand van nieuwsgierigheid!
http://dupic.deviantart.com/art/AHHHHH-burning-28668737

Yek1
13 mei 2010, 00:13
Ha ha gozer, d'r is leven naast de Axe!
Moest nog ff bier drinken na de repetitie.

Goed, heb voor de repetitie m'n beide Atomics nog eens opgesteld en de dB 12 ernaast. Heb zelfs video-opnames gemaakt (voor de audio).

De dB kan duidelijk meer aan. Waar de Reactors over de kop gaan met een supercleane Fender-toon op hoog volume, blijft de dB neutraal. En de Atomics moeten al vrij snel het hoofd buigen. Axe op 12 uur en Atomics op 12 uur kan al oversturing opleveren.

Werd bevestigd tijdens de rep. M'n bandleden viel het ook op: de dB zit erg lekker in de mix, prikt er goed doorheen, bas blijft strak (afhankelijk van de preset natuurlijk; teveel Drive of Master kan sowieso een flubberige bas opleveren). Gaat ook hard genoeg, ook bij hi-gain. M'n gitaar klinkt er in totaliteit gewoon beter en zelfs ook 'echter' door.

M.a.w, hij blijft. Ik hoef niet te vergelijken met de Verve. Uit diverse reviews blijkt dat men de Verve niet (of nauwelijks) beter vindt klinken dan de Atomics. En ik vind de dB weer beter klinken dus ...

Een van de Atomics hou ik sowieso, het is een prima ding, ik heb alleen het vermogen onderschat. Ik heb al contact met Tom King (fabrikant Atomic), die wil graag op de hoogte blijven van m'n vorderingen.

Er is één designfoutje: handvat zit aan de zijkant. Als je 'm dan neerzet na het dragen komt ie op de regelaars terecht.

Dutch
13 mei 2010, 00:27
Geen idee wie het zijn, maar wat ervaringen met de dBs:
http://srforums.prosoundweb.com/index.php/m/532282/0/