PDA

View Full Version : Gitaarbouwers Eye candy



superfly
30 maart 2010, 10:32
Holszfaszination heeft de site gevuld met allerlei nieuwe leuke stukjes hout.
Ook als je niet direct iets wil kopen is even rond neuzen zeker de moeite waard.
http://www.holz-faszination.de/
beetje lastig te vinden misschien werkt deze (https://ssl.kundenserver.de/s114459010.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154bb1b6169d0d7/shopdata/0005_Instrumentenh=F6lzer+=26amp=3Bslash=3B+Tonewo ods/0020_AKTUELLES+=26amp=3Bslash=3B+NEUEINSTELLUNGEN+ =26amp=3Bslash=3B+NEWS/product_overview.shopscript) link

Oja, ik heb geen aandelen hoor:soinnocent:

fred dons
30 maart 2010, 11:24
damn, dat zijn mooie stukjes, ik had express al een tijdje niet gekeken anders blijf ik kopen
:D

Hiro
30 maart 2010, 11:28
damn die zijn inderdaad mooi, maar ik wacht nog even tot de zomer zodat ik lekker in de tuin kan werken aan mn nieuwe gitaartje, is nu al een jaarproject geworden :P

Hedge
30 maart 2010, 11:52
Kwijl, kwijl. Dat ziet er echt heel goed uit.

oigun
30 maart 2010, 12:03
Lekker!!! Ik hou me ook maar even in:seriousf:

fransoos
30 maart 2010, 12:15
Zeker lekker :( ; maar de prijzen vind ik toch wel aan de hoge kant.
Met wat zoeken kom je toch ook leuke stukjes hout tegen voor
betaalbare prijzen.

Kakihara
30 maart 2010, 17:33
Ik ben niet zo voor erg quilted of flamed topjes, laat staan voor bookmatched topjes, waarin je met een niet al te veel fantasie, vrouwelijke geslachtsorganen in kan herkennen. Geen Les Paul zo mooi als een Les Paul met een plaintop...
En dat swamp ash ziet er bijlange niet verkeerd uit.
En sinds wanneer is Zuid-Amerikaans mahonie goedkoper dan Afrikaans ? :chicken:

DaanW
30 maart 2010, 18:30
zitten echt mooie stukken tussen,vooral die quilted maple stukken. Alleen die prijzen:S ik kan het op andere plaatsen stukken goedkoper krijgen

fred dons
30 maart 2010, 20:30
ik heb in canada inderdaad wel goedkopere stukken kunnen kopen maar als holzfaszination iets 5A noemt is het ook echt 5A en hun topjes zijn over het algemeen wel wat dikker dan wat op ebay wordt aangeboden, dus daarom koop ik ook wel eens iets bij hun.

pueblo
31 maart 2010, 15:01
flamed ebony :crazyhappy: nog nooit gezien

jos geers
31 maart 2010, 20:36
Gave site.
Ook een mooie is trouwen espen.de die zitten in de buurt van Frankfurt am Main.
Hebben mooi hout was, daar vorige week voor m,n werk even afgedwaald en heb wat gescoord. Volgens mij zijn ze niet duur

superfly
1 april 2010, 09:07
Bij Espen hebben ze inderdaad mooi spul, ook voor de akoestische bouwers onder ons. Ik zou er wel eens heen willen, (op internet bestellen van hout kan nog wel eens tegen vallen, je kan het beter eens vast houden) maar het is nogal een eindje rijden. Misschien leuk om eens een gezamelijk ritje te organiseren?

Zjef
1 april 2010, 10:16
flamed ebony :crazyhappy: nog nooit gezien

Da's ook waar ik onmiddellijk op GASte :mmmm:

Cocobolo
1 april 2010, 10:49
Bij Espen hebben ze inderdaad mooi spul, ook voor de akoestische bouwers onder ons. Ik zou er wel eens heen willen, (op internet bestellen van hout kan nog wel eens tegen vallen, je kan het beter eens vast houden) maar het is nogal een eindje rijden. Misschien leuk om eens een gezamelijk ritje te organiseren?

Ik heb een slechte ervaring gehad met Espen via internet (product voldeed totaal niet aan de specificaties, de maatvoering was compleet anders en onbruikbaar), maar dat is gelukkig na flink aandringen wel hersteld. Dus inderdaad, het is beter om langs te gaan!

Mocht er zo'n gezamelijk ritje komen, lijkt me ook leuk :) Ik zou nog liever naar holz-faszination gaan, maar ik moet even nakijken waar die zitten.

gertgert
1 april 2010, 14:35
voor zo'n tripje naar duitschland ben ik wel te porren.

jos geers
2 april 2010, 21:22
Ben er een paar weken geleden even binnen gewipt omdat het tussendoor moest helaas maar heel even.

Ze hebben een hoop mooi hout ik heb er pallisander binding hout gekocht. Heb uiteraard nog wel even rond gekeken maar ja je moet er eigenlijk de tijd voor nemen.
Ik moet soms voor mun werk die kant op (paar maal per jaar) als ik de kans krijg plan ik dan ook een bezoek je daar, wim hou wel op de hoogte :-)
Ik wordt niet snel hebberig maar als je daar rond loopt..... ;-)

Trouwens het buigen van 2 mm pallisander is een bloody drama (de cutaway kant van een selmer) ga hen nu maar opbouwen uit drie lagen fineer van 0,5 mm en daar de purlfing op en dan maar eens zien hoe dat gaat?

Tips zijn welkom (hoe komt je trouwens aan die verwarmingsdekens die je wel op u tube ziet lijkt me een goede investering)

superfly
3 april 2010, 10:49
(hoe komt je trouwens aan die verwarmingsdekens die je wel op u tube ziet lijkt me een goede investering)

LMII (http://www.lmii.com/CartTwo/Secondproducthead.asp?CategoryName=Bending%2FHeati ng) of Bluescreek (http://www.bluescreekguitars.com/) verkopen ze.
Freegee heeft laatst een adres in Engeland gepost :http://www.gitaarnet.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=2304966

Mattia
7 april 2010, 19:29
...dan maak je dat toch dunner? Een cutaway op 1.8mm is niks geks, maar palisander moeilijk te buigen? Oke, noten is makkelijker, maar voor de rest...