PDA

View Full Version : Pickup covers vervangen - bijgeluiden?



Marshallover
30 maart 2010, 08:18
Hallo,

Ik zou graag op mijn nieuwe strat (Fender American Standard) pickup covers in chrome plaatsen i.p.v. de witte plastic gevallen.

Nu heb ik o.a. deze gevonden:

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_65&products_id=2261&osCsid=7a6584ffe9fc46a25fff2cefae1beb9f

Is er een kans op bijgeluiden of aantasting van het electro-magnetisch veld op het moment dat ik deze covers er op zet?

Bedankt!

DeiDRagonas
30 maart 2010, 08:48
Nee, je hoort geen (of heeeel erg weinig) verschil. Let wel op de spacing van de pooltjes.. Vaak past t niet helemaal lekker. Doe je ook ergens een foto als t klaar is?

D.

UnDefined
30 maart 2010, 12:54
Ik heb op youtube een vergelijking gezien van pickups zonder cover of met...
En daar was er toch wel een duidelijk verschil.

Het ging om een Epiphone Les Paul.
Ok het waren wel covers zonder die gaatjes wat een klein verschil maakt denk ik?

De sound met pickup covers was warm en dof(fer)
De sound zonder was eerder scherp en erg punchy :P

Edit: Ik heb het juiste woord gevonden voor de sound zonder pickup covers: scherper :P

DeiDRagonas
30 maart 2010, 13:18
Dat grote verschil wat je hoorde komt waarschijnlijk doordat er geen gaatjes in zaten dan. Ik heb namelijk op mn Gibson Les Paul covers laten plaatsen en was daar ook bang voor... Maar niks, het scheelde echt een heeeel klein beetje.

D.

Johannes
30 maart 2010, 13:51
Die "chromen" covers voor single coils zijn niet van metaal, maar van plastic met een laagje chromeverf, lijkt me sterk dat je daarmee klankverschil gaat horen. Humbucker covers zijn vrijwel altijd van metaal, je kunt je voorstellen dat dat dat meer invloed heeft op het magnetische veld van de pickup.

Marshallover
30 maart 2010, 20:12
Top! Dank voor de reacties!

Onderdelen voor strat zijn besteld en foto volgt later!

Dank!