PDA

View Full Version : YES!! Hij doet het :D



Franc
21 april 2003, 20:56
Vandaag de hele dag achter de solderbout gezeten (en mijn vrouw maar roepen vanaf een zonnig balkon :wink: ):

Mijn 100W bak is (elektrisch gezien) klaar en doet 't!!
En een geluidje :smile: Nou ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar het valt me echt niet tegen.

http://www.soscastoa.com/nieuwbouw5.html

mohawk
21 april 2003, 20:57
Wow net zo gaaf,heb je em helemaal zelf in me kaar gezet??

Franc
21 april 2003, 21:01
Yep. Ik heb al een paar keer gepost terwijl ik er aan bezig was.

Negative K3 fan
21 april 2003, 21:06
gaaf hoor, en ja die buizen worden tering heet!

nu nog wat soundclips.

met wat voor geluid valt hij te vergelijken enw at voor speakers heb je erbij?

edit: ook mkoel dat je je footswitch met een UTP kabeltje kunt verbinden!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-21 21:07 ]</font>

Franc
21 april 2003, 21:09
Die soundclips komen zsm.
Ik heb altijd moeite om te verzinnen wat te spelen met dat soort dingen :smile:

Ik heb er een Marshall 1912 bij.
waar het geluid mee te vergelijken valt? Geen idee eigenlijk, ben wat dat betreft niet zo op de hoogte.

Negative K3 fan
21 april 2003, 21:10
speel veel verschillende dingen, eerst een stukje dead clean (paar akkoordjes ofzo) dan wat milde overdrive, intro van little wing ofzo, dan wat meer gain, stukje AC/DC en dan iets met high gain, stukje oude metallica.

Franc
21 april 2003, 21:54
Hehehehe, dat is een heel concert man :grin:

Weet niet of ik dat allemaal kan. Ik ga de week verzinnen hoe ik een beetje fatsoenlijk kan recorden en dan zet ik 't online.



ook mkoel dat je je footswitch met een UTP kabeltje kunt verbinden!


Ja, ik vond het wel leuk gevonden :grin:
Ik ben systeembeheerder en had wat van die walloutlets liggen en ik zocht een makkelijke manier om een footswitch aan te sluiten. Nu kan ik met ieder willekeurig UTP patchkabeltje mn switch aansluiten :smile:
Bovendien zitten er op het front geen switches, alleen LEDs om aan te geven wat er geactiveerd is. Ik kan dus alleen met de footswitch tussen de 2 kanalen switchen en de boost activeren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franc op 2003-04-22 19:22 ]</font>

Ohzoso
22 april 2003, 17:04
FREAK!!!.......maar wel cool.Ziet er netjes uit.

Kjiratsiekoedel
22 april 2003, 17:32
Ik ben erg benieuwd naar:

-de totale kosten
-totaal aan werkuren
-bouwschema's
-het 'waarom' je zelf een versterker hebt gebouwd

Franc
22 april 2003, 19:20
Ik heb 't al eens gezegd, ik ben hier zo'n 11 jaar geleden aan begonnen.

Ik heb destijds aardig bijgehouden wat ik ervoor uitgaf en dat was zo'n 1000 gulden.
Sinds afgelopen Kerst heb ik 'm omgebouwd en opgelapt. Dit betekent een echt chassis, nieuwe behuizing (die is nog niet klaar) nieuwe buizen, een nieuwe trafo, dus tel maar op.

Totaal aan werkuren is echt niet te zeggen, maar als je het erbij zou moeten rekenen zou mn amp echt een fortuin hebben gekost :smile:

De bouwschema's komen uit een boek "Audio- en gitaarschakelingen met buizen" van R. zur Linde (Elektuur) en een publicatie in het magazin Radio Bulletin.
Ik ben van plan deze ns te scannen en op mn website te zetten voor de gein.

En het waarom?? Het is gewoon gaaf om te doen en het geeft heel veel voldoening als hij uiteindelijk nog werkt ook! Zelfs na 11 jaar :grin:
Goedkoop is het niet denk ik en kwalitatief haalt hij wsch nooit het nivo van een Marshall of whatever, maar who cares...

nicoverduin
22 april 2003, 20:59
Franc,
Hij is mooi geworden. En inderdaad die EL's worden knap heet gauw 1,5 A per buis * 6,3 V zijn samen een straalkacheltje van zo'n 40-50 watt.
Wat de prijs betreft, klopt dat wel. Die Fender Super Reverb van mij kostte toen al 825 euro. Met 4 10"ers erbij kom je wel gauw rond de 1000 euro. Echter altijd nog stukken goedkoper dan een echte.
Leuk.
Nico

Mitch
22 april 2003, 22:31
Geweldig ! Het is niet te zien op het scherm, maar ik lig nu op mijn knieën en buig hééééél diep !

Barret Wallace
23 april 2003, 10:40
cool!

gefeliciteerd met je éigen amp dude :smile:

Franc
23 april 2003, 12:52
Dankjewel jongens, dankjewel :smile:

Misschien kunnen jullie me alvast wat suggestisch doen voor een volgend project.

Ik ben op zoek naar een Van Halen achtig geluid (ook qua techniek, maar da's wat anders :wink: )

Wat voor amp zou ik moeten bouwen? Schema's?

Barret Wallace
23 april 2003, 14:25
Van Halen gebruikt een peavey 5150
als je zon amp met zon sound zou kunnen bouwen bestel ik er meteen 1 bij je :grin:

Franc
23 april 2003, 14:31
Hehehehehe, geef me de schema's maar :wink:

Maar goed, Eddie gebruikte vroeger ook gewoon een Plexi en weet ik veel wat...

Barret Wallace
23 april 2003, 14:35
maybe heb je hier wat aan :

http://users.aol.com/bluemuse/schematics.html