PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar: London City Comet



De Baas
29 maart 2010, 22:13
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb zaterdag mijn eerste gitaar ontvangen. Het gaat hem om de London City Comet in het kleur ‘camel’:

http://i44.tinypic.com/16as09d.jpg

Toen ik de doos opende was mijn eerste indruk zeer positief. Ik vind de kleur mooier in het echt dan hoe hij op de website staat waar ik hem kocht. De kop vind ik zeker ook geslaagd. Zelfs over de afwerking in het algemeen en tussen de nek en de body ben ik tevreden voor een low-budget/beginner gitaar te zijn.

http://i41.tinypic.com/14myy3d.jpg
http://i42.tinypic.com/10i7790.jpg

Ik wist nog niets af van gitaren en daardoor was het wat moeilijk om te testen. Ze stond vrij vals en het stembakje dat ik erbij had gekregen was al kapot toen het aankwam. Ik had ook nog geen versterker dus ik kon ook niet horen hoe hij werkelijk klonk. Ik dacht ook dat de snaren heel hard kletterden, maar toen kwam mijn maat mij geruststellen en zei dat dat normaal was. Dit was namelijk ongeveer hetzelfde op zijn Les Paul.
Daarom liet ik er hem maar op spelen en ook zijn mening was positief. Hij vond enkel de hals wat aan de dunne kant, maar dat is naar mijn mening een kwestie van smaak en gewoonte dus het stoort mij zeker niet.

http://i39.tinypic.com/25ps8p1.jpg

We zijn hem dan die avond gaan testen op een VOX AC-30. Zowel ik als mijn maat vonden de sound wel strak. Beide pickups klinken goed en de bridge vind ik niet te schel, wat ik soms had gelezen. Ze blijft ook goed in stemming, al zijn de tuners wel gevoelig. Nadat hij wat nummers had gespeeld waren we allebei wel overtuigd dat ik een goede koop heb gedaan. Ik ben er dus zeer content van. :)


De volgende dag is er dan een Fender Frontman 25R versterker bijgekomen:

http://i44.tinypic.com/2mpmtud.jpg

Deze heb ik tweedehands gekocht en net zoals de gitaar ben ik er heel tevreden over. Hij klinkt beter dan ik had verwacht voor een versterker van 75 euro (tweedehands). De distortion klinkt ook strak en hij klinkt niet extreem modderig als hij wat luider gaat. De reverb die erop zit is ook niet slecht voor zijn prijs.

http://i40.tinypic.com/10di8p5.jpg

Over het algemeen vind ik dat ik een goed koopje heb gedaan en een leuke starterset heb. Nu nog oefenen oefenen oefenen... :)
Toevallig iemand tips ivm met mijn gitaar, versterker of gewoon in het algemeen?



Greetz

J-sus Rulez
29 maart 2010, 22:17
Gefeliciflapstaart! :cheerup:

snaarplukker
29 maart 2010, 22:23
..... Ik dacht ook dat de snaren heel hard kletterden, maar toen kwam mijn maat mij geruststellen en zei dat dat normaal was. Dit was namelijk ongeveer hetzelfde op zijn Les Paul.
Mooi setje hoor!!!
Maar wat dacht je van een afstelbeurt? Ook voor je maat zijn Les Paul.;)

Bolder
29 maart 2010, 22:26
Zozo je begint mooi man!

euroboy
29 maart 2010, 22:37
Nice! Inderdaad mooie beginnerset. Die comet speelt wel lekker!

Midwolda
29 maart 2010, 22:43
Hele mooie starterset, goed gekozen! Daar ga je veel plezier aan beleven :ok:
en inderdaad, even een afstelbeurtje, dat hoort nou eenmaal bij een nieuwe gitaar he...
Google maar even op "gitaar afstellen" dan vind je genoeg, succes!

Luke-wannabe
29 maart 2010, 22:44
Mooi gitaartje! Een Tele is een sublieme start. Ik kwam er na 5 jaar pas op uit.. Te gek!

macwilliams
29 maart 2010, 22:50
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum


Welkom,
leuk setje :ok:

Henri H
29 maart 2010, 23:06
Leuk hoor! :ok:

Wel even af( laten )stellen idd.

Had je je voordat je deze set kocht, eerst wat ingelezen her en der?

remmiedepemmie
29 maart 2010, 23:13
Je bent duidelijk een bijzonder intelligent persoon gezien het feit dat je zo'n sublieme startgitaar hebt gekozen!

Gefeliciteerd!

Dat ik precies dezelfde heb, ook de kleur, heeft er echt niets mee te maken!

hezz
29 maart 2010, 23:53
Super! Zo hoor je te beginnen! Niks starterspakketjes en topics vol met afraden dat het kut is enzo, maar hoppa een LC en een Fender ampje. Hier ga je jaren plezier mee beleven, die LC zal je waarschijnlijk zelfs houden als een erg betrouwbare backup.

EGH
29 maart 2010, 23:57
Super gitaar om mee te beginnen. LC's zijn erg goede gitaren, maar zoals al gezegd is afstelbeurtje kan waarschijnlijk geen kwaad. Ohja, Welkom! :cheerup:

vulvasonic
30 maart 2010, 00:15
Alles is al gezegd, dus GEFELICITEERD! :cheerup:

Ik heb niks te klagen over gitaren van goede kwaliteit, maar ik zou er graag een LC Comet bij hebben om lekker mee te kloten. :cooler:

Nagramoth
30 maart 2010, 00:39
Hier ga je zeker veel plezier aan beleven.
Ik heb er zelf ook eentje, zalig gitaartje...

RoelTM
30 maart 2010, 00:53
http://i42.tinypic.com/10i7790.jpg

Ben ik de enige die zich zorgen maakt om deze foto? Ziet er uit als behoorlijk wat speling. (niet dat de neck kan bewegen, maar toch).

5150II
30 maart 2010, 01:16
Klopt, dat is bij mijn LC comet absoluut niet het geval.

Toffe (beginners)set man!

vulvasonic
30 maart 2010, 01:22
Ben ik de enige die zich zorgen maakt om deze foto? Ziet er uit als behoorlijk wat speling. (niet dat de neck kan bewegen, maar toch).

Dit is voor het eerst dat ik dit bij een LC zie, maar ik heb het ook wel eens bij een Pre CBS stratocaster gezien en dat ding speelde en klonk waanzinnig. Het is slordig, maar niet rampzalig.

soup
30 maart 2010, 05:10
Hele mooie starterset, goed gekozen! Daar ga je veel plezier aan beleven :ok:
en inderdaad, even een afstelbeurtje, dat hoort nou eenmaal bij een nieuwe gitaar he...
Google maar even op "gitaar afstellen" dan vind je genoeg, succes!
Normaal????

Mijn 2 gitaren waren telkens perfect (en dat meen ik) afgesteld, je mag me best in vraag stellen maar dan nodig ik je met plezier uit om op mijn epiphone te spelen waar ik nog geen haar aan heb veranderd sinds 2001 en de actie staat imho echt perfect, goed tegen de hals aan en geen gekletter. :)

Midwolda
30 maart 2010, 06:35
Normaal????

Mijn 2 gitaren waren telkens perfect (en dat meen ik) afgesteld, je mag me best in vraag stellen maar dan nodig ik je met plezier uit om op mijn epiphone te spelen waar ik nog geen haar aan heb veranderd sinds 2001 en de actie staat imho echt perfect, goed tegen de hals aan en geen gekletter. :)

Dat kan. Dan heb je twee keer mazzel gehad.
"Perfect afgesteld" is een heel persoonlijk iets, de èèn wil een hogere actie, de ander een lagere.
Ik heb nog nooit een gitaar gekocht die voor mij meteen perfect was, soms zat het er dichtbij
maar dan ging ik na een paar weken spelen toch even fine-tunen, voor het lekker.
En als de gitaar direct na aankoop al klettert (zoals bij TS) dan is een beurtje gewoon nodig.
Vind ik. ;)

Hendriks
30 maart 2010, 07:05
Een nieuwe gitaar zou gewoon goed afgestelt moeten zijn , beetje afhankelijk waar je hem koopt . Ik hen een paar maal een gitaar in de UK gekocht en die waren altijd super afgestelt , natuurlijk een beetje naar eigen wensen bijstellen , maar geen kletterende snaren ,etc.

De Baas
30 maart 2010, 07:57
Bedankt voor de vele positieve reacties, ik ben er zelf ook heel content van. :)


Leuk hoor! :ok:

Wel even af( laten )stellen idd.

Had je je voordat je deze set kocht, eerst wat ingelezen her en der?

Is dat afstellen echt nodig? Hij speelt behoorlijk goed naar mijn mening. Kan je dat zelf doen of laat je dat best doen? En hoeveel kost dat dan?

De Baas
30 maart 2010, 08:00
Ben ik de enige die zich zorgen maakt om deze foto? Ziet er uit als behoorlijk wat speling. (niet dat de neck kan bewegen, maar toch).

Dit is wel de slechtste kant, en door die foto ziet het er wel erger uit dan dat het is. Ik denk dat het er vrij normaal opzit. :)

De Baas
30 maart 2010, 08:03
Super! Zo hoor je te beginnen! Niks starterspakketjes en topics vol met afraden dat het kut is enzo, maar hoppa een LC en een Fender ampje. Hier ga je jaren plezier mee beleven, die LC zal je waarschijnlijk zelfs houden als een erg betrouwbare backup.

Ja, ik ken al een tijdje 'iets' van gitaren. Zat al lang te zoeken naar gitaren, zelfs voor dat ik er een wou kopen. Het is ook vooral door mijn maat (euroboy van hier) dat ik gitaren ben beginnen appreciëren. En zo kon ik me niet meer inhouden om ook te beginnen spelen. :cooler:

Henri H
30 maart 2010, 08:12
....Is dat afstellen echt nodig? Hij speelt behoorlijk goed naar mijn mening. Kan je dat zelf doen of laat je dat best doen? En hoeveel kost dat dan?Tja, als de snaren kletteren, zou ik toch even kijken of dat te verhelpen is.
Dat kun je op zich wel zelf, als je geen 2 linkerhanden hebt, en even Googelt op "gitaar afstellen".

Hiro
30 maart 2010, 08:44
inderdaad even afstellen en anders naar een winkel zal je neit meer als een paar euro kosten als de zaak geen afzetter is ;)

Maar inderdaad een mooi begin, ik heb er zelf een te leen staan van een vriend van mij en hij klinkt lekker en speelt lekker soepel :)

euroboy
30 maart 2010, 11:52
Het valt wel mee die kletterende snaren.... Het is ech geen drama. Woesdag les;) ?

Ibanez666
30 maart 2010, 11:59
Mooi gitaartje! Een Tele is een sublieme start. Ik kwam er na 5 jaar pas op uit.. Te gek!

Ik 20......... :dontgeti:

ellisvertellis
30 maart 2010, 13:25
Tja, als de snaren kletteren, zou ik toch even kijken of dat te verhelpen is.

Als het kletteren niet hoorbaar is door het versterkte geluid is dat toch niet een probleem, dacht ik zo?

Henri H
30 maart 2010, 13:50
Ik denk dat het altijd hoorbaar is.

flitslicht
30 maart 2010, 14:27
Ik heb mijn gitaar afgesteld zoals in de onderstaande foto van de 12e fret en hoor helemaal geen gekletter. De lucifer is even dik als een 1 euro munt. Moest wel eerst de fretten vlakken.

http://xs4all.nl/~pfahren/music/HB10.jpg

ellisvertellis
30 maart 2010, 14:31
Ik denk dat het altijd hoorbaar is.

Nee hoor, volgens mij niet. Ik heb al gitaren laten afstellen door de betere gitaarbouwer die met een lichte "kletter" terugkwamen. Die man vertelde mij dat zolang het niet hoorbaar is door de versterker, het geen probleem vormt.
Ik heb er geen last van...

De Baas
30 maart 2010, 17:10
Het valt wel mee die kletterende snaren.... Het is ech geen drama. Woesdag les;) ?

Woensdag Parijs ;)

euroboy
30 maart 2010, 17:42
Woensdag Parijs ;)

Juist was ik vergeten... Vanavond eventueel? Of ga je naar oenet?

Jordii
30 maart 2010, 19:31
Erg goed uitgekozen en een leuk setje! Veel plezier ermee :hippie:

G.G.
30 maart 2010, 19:37
Leuke set. Die neckpocket is misschien wat slordig, maar dat maakt verder geen bal uit. Heb op gitaren die het 10 voudige kosten erger gezien. Qua sustain etc... zal het niets uitmaken.

Mooie startersset waar je nog heel lang mee uit de voeten kan. 90% onder ons is met minder spul gestart.

ellisvertellis
31 maart 2010, 00:01
Btw, het ziet er trouwens idd een heel mooi duo uit, dat was ik nog vergeten melden ;). Proficiat!