PDA

View Full Version : Mono (som van links en rechts)



JvD.
29 maart 2010, 21:38
Even een korte vraag; voor optreden is het handig om een mooi verloop kastje te maken voor het keyboard(output line-out laptop).
Ik ontzie zo de nodige stress op het chassis deeltje van de laptop en de boel is flexibeler.
Ik wil een kastje maken met drie uitgangen en 1 ingang:


IN

Stereo mini-jack
OUT

links (jack)
rechts (jack)
mono (jack)
Voor mono wil ik een optelling van het linker en rechter kannaal dat je dus niet de helft van je toetsen minder goed hoort (piano's zijn vaak iets gepanned). Is dit zo simpel als de tip en de ring aan elkaar te verbinden?

Frits van Mourik
30 maart 2010, 02:00
Ja hoor, zo simpel is dat!
Mits je de onderscheidene laptop-kanalen via een schakelkontakt van de "L" en "R"- outputs naar de "Mono"- output laat lopen, natuurlijk.
Maar dat had je vast zelf al bedacht.
En je sounds moeten natuurlijk wèl mono-compatible zijn; als L & R uit je laptop flink uit fase zijn, hou je in mono vrijwel nix over...

JvD.
30 maart 2010, 07:22
Ja hoor, zo simpel is dat!
Mits je de onderscheidene laptop-kanalen via een schakelkontakt van de "L" en "R"- outputs naar de "Mono"- output laat lopen, natuurlijk.
Maar dat had je vast zelf al bedacht.
En je sounds moeten natuurlijk wèl mono-compatible zijn; als L & R uit je laptop flink uit fase zijn, hou je in mono vrijwel nix over...
ik weet eigenlijk niet wat die zin betekent =/

fredjuh
30 maart 2010, 14:54
Je moet de draden van de ring en tip geschakeld via de L en R out jacks naar de mono output leiden, anders heb je bij gebruik van de L en R output ook mono.

JvD.
30 maart 2010, 17:19
Je moet de draden van de ring en tip geschakeld via de L en R out jacks naar de mono output leiden, anders heb je bij gebruik van de L en R output ook mono.
Owh, ja. dat begreep ik. ik ben niet zo'n taal mensen, dus zit dan opeens met een zin in de knoei =P

doe mij maar wiskunde.

fredjuh
30 maart 2010, 18:15
ik ben niet zo'n taal mensen
Dat is bij deze duidelijk.:soinnocent: