PDA

View Full Version : Pedalcase Ontwerp



kenx
29 maart 2010, 21:24
Hallo iedereen,

Ik heb hier een kleine schets gemaakt van de pedalcase die ik wil gaan maken. Graag wou ik even weten of dit een goede vorm heeft, en of het volgens jullie stevig zal zijn. De case krijgt echte flightcase looks, dwz: randprofieltjes, sluitprofieltjes, bolhoeken, enz... enz... Het hout waarvan ik het zal maken, zal ook typisch flightcase hout zijn. 9mm berken dus.

Wat denken jullie/wat moet ik veranderen. Of raden jullie specifieke onderdelen aan? Laat maar weten!

http://i40.tinypic.com/210d25j.jpg

Veldonk
29 maart 2010, 22:09
Ingewikkeld, duur, ...
Zie: http://www.thomann.de/be/thon_customcase_fuer_bodeneffekte_2.htm

kenx
29 maart 2010, 22:12
Met mijn ontwerpje, en een beetje creativiteit en zelfvermaak kom ik een heel stuk onder dat bedrag uit hoor ;)

J-sus Rulez
29 maart 2010, 22:14
goed plan!

als je wil kan je ook naar flightcase-brico.be. hier kan je een bouwproces volgen van een flightcase die hard op diegene trekt die je wil bouwen.
Hier staan handige tips en ook de onderdelen die je nodig hebt!
(ik zie nou net dat de site even niet werkt...)

kenx
29 maart 2010, 22:30
goed plan!

als je wil kan je ook naar flightcase-brico.be. hier kan je een bouwproces volgen van een flightcase die hard op diegene trekt die je wil bouwen.
Hier staan handige tips en ook de onderdelen die je nodig hebt!
(ik zie nou net dat de site even niet werkt...)

Hey J-sus,

Dank voor de reactie. De site die jij aangaf kende ik al, en ik vond het ook al zo raar dat 'ie niet werkte, en dacht dat het misschien aan mijn internetverbinding lag, maar het blijkt bij jou dus ook zo te zijn :)

Bedankt voor de reactie

ps: ik zou misschien jack connectoren in willen bouwen (om snel alles aan te sluiten), maar hoe link je die connector op bvb een multieffect bord aan?? Rare vraag, maar ik snap even niet hoe dat moet :)

fredjuh
30 maart 2010, 14:42
Leuk, ik snap alleen niet dat uitstekende stukje in het deksel.


ik zou misschien jack connectoren in willen bouwen (om snel alles aan te sluiten), maar hoe link je die connector op bvb een multieffect bord aan?? Rare vraag, maar ik snap even niet hoe dat moet :)
Met jacks en draadjes...
Bedoel je dat je een vaste opstelling hebt voor je effecten en dat je gewoon in die kist wilt pluggen? Dan gewoon een jack chassisdeel kopen, en er een draad + jack aan solderen

kenx
30 maart 2010, 18:20
Leuk, ik snap alleen niet dat uitstekende stukje in het deksel.


Met jacks en draadjes...
Bedoel je dat je een vaste opstelling hebt voor je effecten en dat je gewoon in die kist wilt pluggen? Dan gewoon een jack chassisdeel kopen, en er een draad + jack aan solderen

Ja ik bedoelde dat ik een vaste opstelling heb en dat ik gewoon in de kist wil inpluggen, ik kon het alleen niet goed verwoorden :)

Over de kist zelf: dit model is toch net iets moeilijker af te werken als beginner... Eerste flight die ik zal bouwen (ben zelf 16 jaar). Van dit model zal ik dan maar even afzien, en gewoon een platte onderkant met deksel maken, en binnen in de flightcase een inrichting maken dat mijn pedaaltjes schuin komen te staan, onder die helling kan ik dan bekabeling en stekkerblok kwijt.

Bedankt!