PDA

View Full Version : Boss DS-2



Lucaars
29 maart 2010, 18:34
Hey,

Ik zit met een probleem.
Ik anderhalve maand geleden een Boss DS-2 gekocht in de Keymusic Gent (ofc eerst getest enzo).
In de winkel speelde ik op een of andere fender lampen versterker iets met deluxe, op een fender mexicaanse strat (heb ook zo 1tje) heb daar een paar dingen op uitgeprobeerd maar geen solo's (dom van mij).
En ik kwam thuis en speelde op mijn cube 60 met die boss ds-2 en ik kreeg niet echt het geluid dat ik wilde,
ik speelde bv de solo van dani california en can't stop en ik kreeg bij de hogere noten (zo vanaf midden de B snaar) een piep vuil geluid op de achtergrond.
Niet zo zwaar maar gewoon een achtergrond geluid dat je goed hoort en ik stoor mij hier echt wel aan. Niet echt een feedback geluid denk ik, dan las ik datje best je geluid minder zet en verder van je versterker zit om feedback te voorkomen maar dat hielp niks.
Nu is de vraag is die Boss DS-2 gewoon gemaakt voor lagere en midden noten (staat zo ergens op boss site) of is het gewoon kapot of is het mijn cube 60 versterker?
Of is het misschien beter een andere pedaal te kopen zoals de Big Muff?
Of ligt het gewoon aan dat ik geen lampen versterker heb?


Ik heb een voorbeeldje van dat geluid, het is een BOSS sound check op youtube, spoel door tot ong 1min5sec endan hoor je het piepende geluid in een solo, het is door boss zelf erop gezet dus misschien dat sommige mensen dit mooi vinden maar het niet mijn smaak is?
:http://www.youtube.com/watch?v=Wg1ZOcV5O9E
Bedankt!
Gr.

TimS
29 maart 2010, 20:55
Hoort niet hoor, je kunt het pedaaltje prima gebruiken voor solo's. Gebruik je batterijen of een voeding?

Lucaars
29 maart 2010, 21:02
Hoort niet hoor, je kunt het pedaaltje prima gebruiken voor solo's. Gebruik je batterijen of een voeding?
Heb het al allebei uitgetest met een batterij en zo'n boss adapter van 9V.

Tankman
30 maart 2010, 18:05
Ik weet aan de hand van je filmpje nog steeds niet zeker wat je bedoelt. Ik weet wel dat ik het geen mooie distortion is, en wat jij bedoelt waarschijnlijk gewoon het karakter is van deze distortion. Ik vind distortions van Boss sowieso 10 keer niks.

Wat je had moeten doen is dat ding dus met solo's ook uittesten, maar dan op een versterker dan op z'n minst lijkt op wat jij zelf op speelt. Nou is een Cube niet zo moeilijk te vinden in een gitaarwinkel, zelfs ik die anti-cube ben verkoop ze ook, dus had dat geen punt moeten zijn. De versterker heeft ook haar karakter, en als jij over buizen hebt gespeeld, en thuis over een cube, dan is het verre van hetzelfde.

Als het nog kan zou ik terug gaan naar de winkel met je DS-2, en kijken of je hem mag ruilen voor wat anders. Deze keer goed uittesten.

Kijk naar wat van Electro Harmonix, MXR, Hardwire of probeer gewoon zoveel mogelijk uit. Laat je niet ompraten door een verkoper. Ga gewoon goed luisteren en testen tot je hetgeen vindt wat je zoekt.

Lucaars
30 maart 2010, 18:16
Ik weet aan de hand van je filmpje nog steeds niet zeker wat je bedoelt. Ik weet wel dat ik het geen mooie distortion is, en wat jij bedoelt waarschijnlijk gewoon het karakter is van deze distortion. Ik vind distortions van Boss sowieso 10 keer niks.

Wat je had moeten doen is dat ding dus met solo's ook uittesten, maar dan op een versterker dan op z'n minst lijkt op wat jij zelf op speelt. Nou is een Cube niet zo moeilijk te vinden in een gitaarwinkel, zelfs ik die anti-cube ben verkoop ze ook, dus had dat geen punt moeten zijn. De versterker heeft ook haar karakter, en als jij over buizen hebt gespeeld, en thuis over een cube, dan is het verre van hetzelfde.

Als het nog kan zou ik terug gaan naar de winkel met je DS-2, en kijken of je hem mag ruilen voor wat anders. Deze keer goed uittesten.

Kijk naar wat van Electro Harmonix, MXR, Hardwire of probeer gewoon zoveel mogelijk uit. Laat je niet ompraten door een verkoper. Ga gewoon goed luisteren en testen tot je hetgeen vindt wat je zoekt.

Ja, je hebt gelijk .
Ik had het meteen op een cube moeten uittesten.
Maar op youtube zijn er dan wel weer mensen die daar een mooi geluid van kunnen maken maar die spelen dan waarschijnlijk op een marshall en die zetten er wat andere pedaaltjes bij.

Zijn er al een paar pedalen die je mij kan aanraden?
Ik speel vooral graag dus RHCP en Jimi Hendrix en zo dat genre.
Want de vorige keer in de winkel bood hij mij ook maar 2 pedalen aan toen ik vroeg om wat distortion pedalen uit te testen.
Die Big Muff vind ik wel zeer tof, die ga ik zeker uit testen!

Bedankt!

Tankman
30 maart 2010, 18:22
Of ze voor jou bruikbaar zijn moet je zelf maar even testen, maar mijn favorieten onder de distortion, overdrives en fuzzen, niet perse in volgorde:

EHX Big Muff
MXR Distortion +
Hardwire Valve Distortion

Tussen de zware jongens:
EHX Metal Muff
Hardwire Metal Distortion

En misschien een idee voor jou:

TC Electronic Nova Drive. Als je hiermee geen goeie sound kan krijgen...dan...tja...:soinnocent:

Dirk_Hendrik
30 maart 2010, 18:25
na geen idee te hebben over welk piepend geluid je het op 1.05 hebt (wat een slechte demo is dat trouwens!) maar eens naar Dani California gaan luisteren.

da's een fuzz met de treble vrij dicht. Geen distortion. Met je boss zou je een eind in de richting kunnen komen door die treble dicht te trekken.... met een buizenbak erachter......

Lucaars
30 maart 2010, 18:28
Of ze voor jou bruikbaar zijn moet je zelf maar even testen, maar mijn favorieten onder de distortion, overdrives en fuzzen, niet perse in volgorde:

EHX Big Muff
MXR Distortion +
Hardwire Valve Distortion

Tussen de zware jongens:
EHX Metal Muff
Hardwire Metal Distortion

En misschien een idee voor jou:

TC Electronic Nova Drive. Als je hiermee geen goeie sound kan krijgen...dan...tja...:soinnocent:
Hehe :) die is wel duur, ik ga ze allemaal wel uittesten hoor (als die binnen zijn)
nog eens: bedankt ;)!

Lucaars
30 maart 2010, 18:37
na geen idee te hebben over welk piepend geluid je het op 1.05 hebt (wat een slechte demo is dat trouwens!) maar eens naar Dani California gaan luisteren.

da's een fuzz met de treble vrij dicht. Geen distortion. Met je boss zou je een eind in de richting kunnen komen door die treble dicht te trekken.... met een buizenbak erachter......

Naja niet op 1.05 gewoon het stukje erna, ik had dit filmpje ook al eens voordat ik de pedaal kocht gezien en toen hoorde ik ook niets :p misschien moet je nog een 2e keer luisteren :D

Bedankt!

TimS
30 maart 2010, 18:50
Inderdaad gewoon ruilen voor een fuzz, als je een Big Muff wilt probeer dan ook even de grote versie, die vond ik net wat beter klinken.

Lucaars
30 maart 2010, 18:55
Inderdaad gewoon ruilen voor een fuzz, als je een Big Muff wilt probeer dan ook even de grote versie, die vond ik net wat beter klinken.

Is er een nog grotere dan?
Bedoel je die zwarte/russische.

Mitch
30 maart 2010, 19:00
Grappig, ik wist niet dat dat kon met een DS2. Da's een pseudo-octave sound. Het is het niet, maar het lijkt er wel op. Halselement, toonknop beetje dicht, bassnaar open mee laten rinkelen en dan op een hogere snaar wat heen en weer schuiven.
Persoonlijk houd ik er niet van, die DSjes, maar ze zijn in ieder geval veelzijdiger dan een Big Muff. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom die nu zoveel genoemd wordt in dit topic. Vanwege de sustain misschien?
Nou ja, hoe dan ook, zeker voor op een Cube moet je het in een andere hoek zoeken, eerder in de normale overdrives en dan liefst twee zodat je ze kan 'stacken', dat geeft een veel rondere sound dan één distortion of fuzz maar ook veel sustain.

Lucaars
30 maart 2010, 19:21
Grappig, ik wist niet dat dat kon met een DS2. Da's een pseudo-octave sound. Het is het niet, maar het lijkt er wel op. Halselement, toonknop beetje dicht, bassnaar open mee laten rinkelen en dan op een hogere snaar wat heen en weer schuiven.
Persoonlijk houd ik er niet van, die DSjes, maar ze zijn in ieder geval veelzijdiger dan een Big Muff. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom die nu zoveel genoemd wordt in dit topic. Vanwege de sustain misschien?
Nou ja, hoe dan ook, zeker voor op een Cube moet je het in een andere hoek zoeken, eerder in de normale overdrives en dan liefst twee zodat je ze kan 'stacken', dat geeft een veel rondere sound dan één distortion of fuzz maar ook veel sustain.

Oke, er zijn mensen die zeggen dat als je die big muff en de DS-2 samen gebruikt dat dat een goed geluid maakt..
Ik weet daar niet zoveel van, maar John (Frusciante) schijnt het te doen in de solo van dani california..
Maar ik denk dan dat dat gepiep er niet beter op wordt als je er een big muff bij zet, of kan dat wel?

Bedankt! =)

FruscianteFan
30 maart 2010, 19:59
Denk dat dat wel meevalt, want je hoort nog maar weinig van de DS als je er een fuzz achter zet. Wel moet je een beetje goed kunnen spelen, anders wordt het écht een rotzooitje.

Een Big Muff werkt wel erg lekker voor die solo's, maar ik gebruik tegenwoordig een Proco RAT voor dat soort dingen, met de distortion vol open. Klinkt ook niet verkeerd, wel een tikje anders. Frusciante zelf heeft volgens mij ook verschillende fuzz-pedalen gebruikt voor zijn solo's. De Big Muff is wel de makkelijkste optie, want anders moet je heel dure en zeldzame dingen gaan kopen.

Verder zou ik je distortion niet ruilen voor een fuzz. Een distortion heeft weer zijn eigen karakter - ik zou het refrein van Dani California niet graag met een fuzz spelen.

Mitch
30 maart 2010, 20:11
Kijk niet té veel naar de spullen die gebruikt worden, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Kijk, een standaard Big Muff die je nu in de shop koopt heeft heel weinig middengebied. Klinkt heel leuk en zwaar als je in je uppie speelt maar zodra je in bandverband speelt hoor je jezelf ineens niet meer terug. Daar gáát je solo...
Om die middip te ondervangen kun je 'm dus stacken met een andere drive die het mid juist benadrukt maar dan ligt het gevaar weer op de loer dat je snelle feedback krijgt en een hoop ruis én ook nog erg oppassen dat je niet tegen een verkeerde snaar aanstoot want alles wordt fors versterkt. Het kan wel hoor, ik heb het zelf ook een tijdje gedaan.
Maar met een Rat kun je bijvoorbeeld een zelfde, maar meer controleerbare sound maken. En zo zijn er wel meer.

Lucaars
30 maart 2010, 20:15
Denk dat dat wel meevalt, want je hoort nog maar weinig van de DS als je er een fuzz achter zet. Wel moet je een beetje goed kunnen spelen, anders wordt het écht een rotzooitje.

Een Big Muff werkt wel erg lekker voor die solo's, maar ik gebruik tegenwoordig een Proco RAT voor dat soort dingen, met de distortion vol open. Klinkt ook niet verkeerd, wel een tikje anders. Frusciante zelf heeft volgens mij ook verschillende fuzz-pedalen gebruikt voor zijn solo's. De Big Muff is wel de makkelijkste optie, want anders moet je heel dure en zeldzame dingen gaan kopen.

Verder zou ik je distortion niet ruilen voor een fuzz. Een distortion heeft weer zijn eigen karakter - ik zou het refrein van Dani California niet graag met een fuzz spelen.
Ja, ik vind de DS-2 zeer goed klinken voor het refrein van dani california , en andere dingen behalve solos ;)
Ik denk niet dat ik er veel/iets voor zal krygen als ik hem probeer om te ruilen in de keymusic, ik zou hem ook graag sparen , je weet maar nooit ;)
Bedankt ;)

Lucaars
30 maart 2010, 20:17
Kijk niet té veel naar de spullen die gebruikt worden, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Kijk, een standaard Big Muff die je nu in de shop koopt heeft heel weinig middengebied. Klinkt heel leuk en zwaar als je in je uppie speelt maar zodra je in bandverband speelt hoor je jezelf ineens niet meer terug. Daar gáát je solo...
Om die middip te ondervangen kun je 'm dus stacken met een andere drive die het mid juist benadrukt maar dan ligt het gevaar weer op de loer dat je snelle feedback krijgt en een hoop ruis én ook nog erg oppassen dat je niet tegen een verkeerde snaar aanstoot want alles wordt fors versterkt. Het kan wel hoor, ik heb het zelf ook een tijdje gedaan.
Maar met een Rat kun je bijvoorbeeld een zelfde, maar meer controleerbare sound maken. En zo zijn er wel meer.

Ja, ik speel ook in een bandje :)
Denk je dat het goed komt als ik die DS met Big Muff stack of met een andere fuzz, distortion?
Want het liefst wil ik gewoon 1pedaaltje toevoegen en geen 2, vind ik zonde :D
Bedankt!

Mitch
30 maart 2010, 20:25
Je zou de DS2 als EQ/boost kunnen gebruiken ja. Maar dan moet je de DS2 redelijk subtiel instellen en de muff gebruiken voor je rhythm sound. Andersom lijkt me erg lastig. Ik weet niet of je dat wil...

FruscianteFan
30 maart 2010, 20:27
Ja, ik speel ook in een bandje :)
Denk je dat het goed komt als ik die DS met Big Muff stack of met een andere fuzz, distortion?
Want het liefst wil ik gewoon 1pedaaltje toevoegen en geen 2, vind ik zonde :D
Bedankt!
Ik had eerst een kloon van een Big Muff en thuis klonk dat fantastisch. Echter, in een band hoor je gewoon ineens helemaal niks meer, zelfs als je hem vol opengooit. Daarom heb ik die Rat gekocht: klinkt redelijk hetzelfde, alleen nu hoor je het ook nog.

Lucaars
30 maart 2010, 21:12
Je zou de DS2 als EQ/boost kunnen gebruiken ja. Maar dan moet je de DS2 redelijk subtiel instellen en de muff gebruiken voor je rhythm sound. Andersom lijkt me erg lastig. Ik weet niet of je dat wil...

Naja, ik zal het eens uitproberen en dan zie ik het wel :)

Bedankt voor de moeite!

movo.
30 maart 2010, 23:02
Ik heb zelf ook een DS-2 en ik weet wat je bedoelt. Vooral in Mode I hoor je het erg. Distortion op 12 uur gaat nog wel maar zet je 'm vol uit + nog een beetje meer treble erbij.. dan wordt die piep of wat het ook is aardig irritant. Wel jammer want voor de rest vind ik 'm wel redelijk klinken. Helaas reageert 'ie slecht op je gitaarvolume. Schijnt dat de made in japan daar geen last van heeft of laten we zeggen minder.

Zal wel weer het zoveelste indianenverhaal zijn..

Oja en die Big Muff PI vind ik niet klinken helaas. Dus dat wordt modden.. Iemand suggesties? Wil een beetje naar Tonebender MKIII geluid toe.

Lucaars
17 april 2010, 15:09
Of ze voor jou bruikbaar zijn moet je zelf maar even testen, maar mijn favorieten onder de distortion, overdrives en fuzzen, niet perse in volgorde:

EHX Big Muff
MXR Distortion +
Hardwire Valve Distortion

Tussen de zware jongens:
EHX Metal Muff
Hardwire Metal Distortion

En misschien een idee voor jou:

TC Electronic Nova Drive. Als je hiermee geen goeie sound kan krijgen...dan...tja...:soinnocent:

Ik ben naar de winkel geweest en de English Muff'n klonk het beste.
Ik heb die dus gekocht ;)
Ben superr tevreden :D

Brent Ray Vaughan
17 april 2010, 17:38
Niet echt een reactie op je probleem (dat inmiddels opgelost is), maar toch lijkt me dit interessant:
http://www.guitarplayer.com/article/red-hot-chili/Sep-06/23160