PDA

View Full Version : Zelfbouw OCD



Maleco
29 maart 2010, 18:25
hallo mensen,
laatst heb ik een zelfbouw (OCD + SHO in 1) pedaal gekocht en dat ding klonk geweldig.
Nu stopte gisteren in 1x al mijn effecten met werken en mn voeding rook een beetje verbrand dus ik dacht, dat daar het probleem zat.
Vandaag een 1spot gehaald en aangesloten en wat blijkt:

Steek ik de Daisy chain alleen in mijn marshall regenerator dan doet hij het, druk in een volgend Daisy chain stekkertje in de OCD/SHO dan doet geen van beide het meer.

In true-bypass komt het geluid er nog wel door maar als je de OCD aanzet is het geluid weg.

Druk je alleen de SHO aan dan ontstaat een soort metronoom achtig tikkend geluid. waarbij het ledje knippert..

Ik heb het pedaal al open gehad maar kan zo op het eerste gezicht niks zien, kan 1 van jullie mij wat meer vertellen over wat er hier loos is?

Het pedaal is trouwens gebouwd door een forumlid maar het is waarschijnlijk mn eigen schuld wat hier gebeurt is.

PS Ik kwam er net achter dat als je eerst 1 van de 2 effecten aan schakelt en vervolgens de daisy stekker erin stopt, dat het betreffende ledje dan even heel snel knippert, alsof hij een milliseconde stroom krijgt o.i.d.

Dirk_Hendrik
29 maart 2010, 18:50
Blijkbaar heb je een kortsluiting in je DIY pedaal die de voeding plat trekt. Stuur em terug naar het medeforumlid die em in elkaar heeft gezet?

Maleco
29 maart 2010, 18:56
Heb hem gekocht van iemand anders die hem weer van een ander forumlid heeft gekocht..

Dat tikkende geluid bij de SHO is dat de voeding die telkens wegvalt?

G.G.
29 maart 2010, 19:18
Mogelijk dat dat ding gebouwd is naar aanleiding van mijn topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112823

Hopelijk helpt dat je met debuggen

Maleco
29 maart 2010, 20:12
ja, het is die van HaroldA :cheerup:

Dirk_Hendrik
29 maart 2010, 20:20
Deze?:
http://img.sait.nl/gitaarnet/sho_ocd_18v_3.jpg

Kortsluiting of draadbreuk?:makeup:

(maar waarschijnlijk moet er gewoon weer nieuwe spagettisaus in)

Maleco
29 maart 2010, 20:24
Die inderdaad..

Ik heb niks geks met het pedaal gedaan, alleen aangesloten, dus het lijkt me eerder kortsluiting dan draadbreuk..

Nog tips waar ik naar moet kijken?

Het pedaal heeft trouwens een 18volt stand, voor een 1spot moet dit geen probleem zijn toch?

G.G.
29 maart 2010, 20:53
Het is een leuk pedaaltje, maar wel een shit-load aan bekabeling van binnen. Ik zou niet weten waar je moet beginnen. Ik kan hem bouwen, maar ben blij dat ik hem nooit heb moeten nakijken op een storing. Dan is het echt een bitch.

Maleco
29 maart 2010, 21:07
Heb hem zelf ook al een keer geprobeerd te bouwen maar je noemt precies waar het fout ging :P

Het feit is wel dat mn adapter verbrand rook dus ik denk kortsluiting of misschien een stroompiek o.i.d.? En mocht dit gebeurt zijn wat zou dan als eerste doorbranden bij zo'n pedaal.

Kan het ook kwaad dat ik mn pedaal nu aan de adapter hang? Brand de adapter dan door?

fredjuh
30 maart 2010, 14:36
Klinkt als kortsluiting of omgewisselde draadjes.

HaroldA
30 maart 2010, 23:49
Deze?:
http://img.sait.nl/gitaarnet/sho_ocd_18v_3.jpg

Kortsluiting of draadbreuk?:makeup:

(maar waarschijnlijk moet er gewoon weer nieuwe spagettisaus in)

Heheh ;)

Ach, wat lief, mijn allereerste DIY pedaaltje! Inmiddels kan ik wel iets netter werken dan dat... (echt waar!)

Desalniettemin heeft het pedaal wel altijd goed gewerkt, ook bij de 2e eigenaar.


@Maleco: begin maar eens met de voltage verdubbelaar (rechtsonder) van de behuizing te isoleren, zo te zien is het voetje los gekomen en kan 9v in contact komen met de behuizing (die zelf GND is).

Maleco
30 maart 2010, 23:53
Dat is geen foto van mijn pedaal hoor :)
Op dit moment maakt de verdubbelaar geen contact met de behuizing..

Maleco
31 maart 2010, 10:59
Even om duidelheid te scheppen,

dit is de mijne:
http://i43.tinypic.com/mbnzag.jpg

Het maakt toch niks uit de aarde draden van de in en output de behuizing raken?

HaroldA
31 maart 2010, 11:03
Het maakt toch niks uit de aarde draden van de in en output de behuizing raken?

Nope, zijn beiden GND.

Is de DC bus gedraaid? Raakt die niet toevallig de potmeter?

Maleco
31 maart 2010, 11:30
Nee, deze heeft nog genoeg ruimte ertussen, waarschijnlijk optisch bedrog :dontgeti:

Maleco
6 april 2010, 21:09
Hij doet het weer :cheerup:
half..

Ben erachter de de kortsluiting in de SHO zat dus deze even van het stroomcircuit verwijdert, ik heb nu in ieder geval weer een OCD :zz: