PDA

View Full Version : vox AC 30 custom classic of custom



pi
29 maart 2010, 18:15
Is het wat de nieuwe ac 30 custom van vox in vergelijking met de custom classic?
Iemand ervaring mee?
Qua bouw enzo

Of toch beter een oude vox kopen?

Groet pi

Mitch
29 maart 2010, 19:09
Een C of een CC of een oude? Da's behoorlijk appels met peren vergelijken. Een nieuw model, een oude, alles heeft zijn voor- en nadelen. De één vindt garantie belangrijk, de ander vintage correcte sound.
Hoe dan ook, ik heb de nieuwe C-lijn nog niet beluisterd. Ze staan wel bij Feedback inmiddels, maar de laatste keer dat ik daar was wilde ik zo snel mogelijk met mijn nieuwe gitaar de deur uit dus ik heb niet meer de moeite genomen om de Vox te testen :D
Dat gezegd hebbende vind ik de CC heel behoorlijk en heb ik er wel vertrouwen dat de nieuwe serie ook niet slecht gaat zijn. Maar de tijd zal het leren...

Jimmyvp
29 maart 2010, 20:17
Ik weet niet of het heel veel verschil zal zijn, maar ik heb 2 weken terug de nieuwe AC15C1 gekocht ( met Greenback speaker en 2 ingangen ) Ben er heel tevreden over. Heeft een mooie cleane sound, zowel op hoog als laag volume. Ik doe hem in iedergeval nooit meer weg ;-)

episua
30 maart 2010, 11:58
Ik heb ze 1 op 1 naast elkaar getest. De oude versie CC2 met wharfedales en de nieuwe C2 met greenback speakers. Het blijft een kwestie van smaak maar ik vond ze allebei totaal verschillend klinken. Omdat ik zelf een CC2 heb ben ik denk ik gewend aan dat geluid wat ik vooral clean erg mooi vindt. Heel mooi open met mooie basrespons. De C2 is gewoon een totaal ander beestje. Vond 'm agressiever klinken, minder clean maar in z'n overdrive wel weer strakker dan de CC2, maar minder dynamisch. Maar nogmaals, dit blijft smaak! Zou ik de keuze nu moeten maken dan ging ik alsnog voor de CC2. Oh ja, heb de Ac15's ook naast elkaar getest. Hierbij is vond ik dan de nieuwe versie wel veel mooier.

Luke-wannabe
30 maart 2010, 14:49
Hmm.. Ik zit ook met een schuin oog naar een AC30 te kijken. Als clean platform voor pedalen dan zeg maar. Dan zal de CC beter zijn als ik dit hier boven lees!

episua
30 maart 2010, 16:14
Hmm.. Ik zit ook met een schuin oog naar een AC30 te kijken. Als clean platform voor pedalen dan zeg maar. Dan zal de CC beter zijn als ik dit hier boven lees!

Blijft een kwestie van smaak, daarom adviseer je om gewoon langs een muziekwinkel te gaan die beide heeft staan zolang ze die oudere CC versie nog hebben. Heb het toen gewoon getest met een ab switch er tussen, kan je lekker snel switchen.

Mitch
30 maart 2010, 16:47
Zou me niks verbazen als die nieuwe iets strakker klinkt, heeft natuurlijk geen buizen gelijkrichting meer. Maar goed, de totale klankvorming (en vooral het laag) heeft daar veel invloed op natuurlijk. En da's inderdaad een kwestie van smaak of je dat lekkerder vindt of niet.

Luke-wannabe
6 april 2010, 16:31
Ik heb die nieuwe AC15 effe gehoord. Écht een superleuke bak! Galmpie en tremolo prima op orde. 2 inputs. Top Boost en Normal. De eerst genoemde heeft iets meer gain dan de de normal.
Verder vond ik de cut knop erg bruikbaar. Ging van chimey naar wat doffer maar 'gemener' en zo'n 'stinging' Tele sound (speelde op een MIM 60's Tele). Leuk ding.