PDA

View Full Version : Harley Benton GA5H + G112V?



Candisa
29 maart 2010, 14:04
Hoi,

Ikzelf zou graag aan de slag willen met basgitaar en mijn vriendin overweegt om er mij eentje (+eventueel een versterkercombo) cadeau te doen.

Omdat dit toch wel een prijzige cadeau is, zou ik haar ook een cadeau willen terug geven en ik dacht aan een leuk gitaarversterkertje + cabinet. Dat heeft ze namelijk momenteel niet.
Mijn vriendin bezit een Fender Mexican Strat en een Epiphone LP100.

Een hele tijd geleden heb ik haar horen praten over een Harley Benton buizenbakje dat intern quasi hetzelfde zou zijn als een Epiphone, namelijk de GA5.
Om toch met iets fatsoenlijks op de proppen te komen, zou ik niet de combo bestellen, maar een losse head en een leuke, betaalbare cabinet.
Als cabinet dacht ik aan de Harley Benton G112V. Deze is lekker betaalbaar, 1x12", wat niet té veel plaats inpakt in huis maar toch voldoende conussopervlak zou moeten hebben, en past qua look ook netjes bij de GA5 Head.

Leuke combinatie of toch maar een ander cadeau kiezen?

groetjes,
Isabelle

JTB
29 maart 2010, 18:26
ik weet niet wat haar muziek-smaak is, maar ik vind dat een erg leuke combo en ben er sterk over aan het denken om zoiets aan te schaffen voor thuis.

Candisa
30 maart 2010, 18:47
Het zou vooral dienen om thuis wat te spelen/oefenen of eventueel eens mee te nemen naar een jam sessie.
Optreden is niet de bedoeling en mocht dat ooit wel de bedoeling worden, kan ze er nog altijd een concert toren/combo bij kopen of via de PA spelen, al zie ik haar sneller achter het drumstel zitten dan met de gitaar in de handen mocht ze ooit in een bandje spelen.

Dat GA5H versterkertje lijkt me dan ook een ideaal dingetje vanwege de buizen en modificeerbaarheid. Die G112V cabinet zou ik er bij geven voornamelijk omdat het mooi staat onder een GA5H en erg betaalbaar is. Volgens wat ik er over kan terugvinden op het net qua ervaringen schijnt deze cabinet ook niet tegen te vallen.

Thmz
30 maart 2010, 19:19
Lijkt me een mooie combo.

Trouwens: hier is de set van de cab en head samen: http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5hg112v.htm
en de cab alleen:
http://www.thomann.de/be/harley_benton_g112v.htm
volgens de site moet dat juist dezelfde cab zijn, maar op die foto zijn het toch verschillende?

Candisa
30 maart 2010, 19:42
Ik had nog niet gezien dat ze dit ook als setje verkochten... De versie op de foto samen met de GA5H ziet er toch een stuk mooier uit...
Als ik foto's zoek van de G112V via Google Afbeeldingen, kom ik beide versies tegen, dus dat moet ik zeker eens navragen vooraleer ik dit setje bestel...

Thmz
30 maart 2010, 20:32
Ik had nog niet gezien dat ze dit ook als setje verkochten... Daarom poste ik die link ook ;) Want je zei 'om erbij te kopen'. En als set bespaar je toch weer 8 euro en je krijgt er nog een mooie kabel bij t.w.v. 5 euro :cheerup:

Ferraririk
30 maart 2010, 20:49
Dus je bespaart 13 euro :sssh:

Pé.
31 maart 2010, 14:34
Het zou vooral dienen om thuis wat te spelen/oefenen of eventueel eens mee te nemen naar een jam sessie.
Optreden is niet de bedoeling en mocht dat ooit wel de bedoeling worden, kan ze er nog altijd een concert toren/combo bij kopen of via de PA spelen, al zie ik haar sneller achter het drumstel zitten dan met de gitaar in de handen mocht ze ooit in een bandje spelen.

Dat GA5H versterkertje lijkt me dan ook een ideaal dingetje vanwege de buizen en modificeerbaarheid. Die G112V cabinet zou ik er bij geven voornamelijk omdat het mooi staat onder een GA5H en erg betaalbaar is. Volgens wat ik er over kan terugvinden op het net qua ervaringen schijnt deze cabinet ook niet tegen te vallen.

Ik heb hem ook gehad, en kan je bij voorbaat al vertellen dat het niet luid genoeg is voor een jamsessie. Thuis wil het makkelijk, je hebt redelijk volume bereik met de volume knop (dus niet als die dikke Fenders, waarbij 0,1 te zacht is en 0,2 te hard). Lekker geluid en reageert goed op pedalen! Klinkt op slaap/huiskamer volume beter dan een 40W fender bak..

Candisa
31 maart 2010, 15:33
Welke speaker zit er trouwens in zo een G112V cab? Ik ben nog aan het twijfelen om ofwel die GA5H+G112V cadeau te doen, ofwel ietsje dieper in de buidel te tasten en haar een G212 Vintage cab cadeau te doen. Deze heeft 2 12" Celestion Vintage V30 speakers aan boord waar ik haar al over heb horen praten en waar ik ook bijna alleen maar goeie dingen over lees.
Nadeel is dat deze optie niet alleen duurder is voor mij, maar dat Xenia dan ook nog eens zelf een versterker(tje) er bij moet aanschaffen...

JTB
31 maart 2010, 20:15
als je niets hebt en je krijgt jou oorspronkelijke idee (de head + 1*12) cadeau dan zou ik prima tevreden zijn. Beter kan altijd, zo kan ze meteen aan de slag en een extra cabinet kan altijd nog.

Pirate
31 maart 2010, 20:50
zou jij als je deze set koopt even je ervaringen kunnen posten over klank en hoe het geluid vervormt? (distortion enzo)

Pé.
31 maart 2010, 21:30
Welke speaker zit er trouwens in zo een G112V cab? Ik ben nog aan het twijfelen om ofwel die GA5H+G112V cadeau te doen, ofwel ietsje dieper in de buidel te tasten en haar een G212 Vintage cab cadeau te doen. Deze heeft 2 12" Celestion Vintage V30 speakers aan boord waar ik haar al over heb horen praten en waar ik ook bijna alleen maar goeie dingen over lees.
Nadeel is dat deze optie niet alleen duurder is voor mij, maar dat Xenia dan ook nog eens zelf een versterker(tje) er bij moet aanschaffen... Die G112V had ik er niet bij, deze was niet leverbaar destijds. Ik heb de gewone G112 besteld, deze had er veel weg van een G12M-70 qua geluid. De 112V schijnt op een V30 te lijken qua geluid. Ik weet het niet persoonlijk, maar ik denk niet dat het verschrikkelijk slecht kan klinken.

Candisa
1 april 2010, 12:05
In dat geval zal het de GA5H + G112V worden, komt zelfs goedkoper uit dan enkel een G212 Vintage cab en dan heeft ze meteen ook een versterker er bij. 1x12" lijkt me wel voldoende voor thuis, en met een wat zwaardere versterker waarschijnlijk ook voor kleine optredens en jamsessies.
Als alles goed gaat, heb ik normaal tegen de 10de budget vrij (ben momenteel voor het eerst sinds ik de schoolbanken verlaten heb werkloos gevallen, dus weet nog niet uit eigen ervaring hoe dat juist zit)...

groetjes,
Isabelle