PDA

View Full Version : Telecaster 1ste project!!



bernhardus
28 maart 2010, 16:19
Beste mensen!,

Na vaak avonden gekwijld te hebben bij het lezen van sommige bouwverslagen, is het bij toch ook gaan kriebelen.

Ik ben van plan om een telecaster te gaan maken, met een tremolo (bigsby style) aangezien ik 14 ben en het salaris bij de super de boer nou niet echt geweldig is (2.73 per uur:() word het dus een beetje een budget gitaartje. Dit vind ik opzich niet zo heel erg, want het gaat me uiteindelijk meer om de bouwervaring. Tips zijn meer dan welkom en ik zal proberen vanavond of morgen een ontwerp te hebben gepost.

mvg,

Bernhardus:soinnocent:

McVenco
28 maart 2010, 17:01
Échte Bigsbys zijn flink prijzig, maar als je op Ebay zoekt kun je wel redelijk geprijsde klonen vinden. Deze bijvoorbeeld (http://cgi.ebay.nl/GUITAR-TREMOLO-VIBRATO-BIGSBY-TYPE-CHROME-NEW_W0QQitemZ270551373569).

Succes met bouwen! Wil je alles zelf doen, of ga je ook prefab onderdelen (hals bijv.) gebruiken?

bernhardus
28 maart 2010, 17:46
Die had ik idd ook gezien op ebay ik wilde inderdaad een "neppe" bigsby kopen want die originele liggen al gauw rond de 150 euri. qua overige onderdelen denk ik dat ik wel gewoon een prefab neck ga kopen deze denk ik : http://www.mainmusic.nl/nl/product/7799/351/gitaar/gitaaronderdelen/halzen/overige/neck_te_model__maple_fretboard.html

bernhardus
31 maart 2010, 15:41
Sorry mensen voor de stilte, toetsweek enzo :P

Ik heb 2 kleurenschema's in gedachten en ik ben er nog niet uit over wat ik moet doen.

Ik wil eigelijk het liefst surf green als kleur dat staat al vast, maar dan het volgende wat zou een mooie kleur slagplaat/binding erbij zijn? ik dacht zelf aan wit of cream jullie meningen graag!

ik zou ook nog graag wat meer info willen over het maken van een binding wat die vat ik nog niet helemaal.

mvg,

Bernhardus

Hedge
2 april 2010, 07:50
Surfgreen met pearl lijkt me ook super gaaf. Kijk ook eens bij Guitarfetish.com Hebben ook goed geprijsde halzen. Wel rekening houden met evenutele invoerkosten:(

Shibby
2 april 2010, 20:40
Surf green met een pearl pickguard is erg mooi, zeker in combinatie met een maple fretboard.

bernhardus
15 juli 2010, 00:19
Ik heb een tijd niks laten horen ivm verhuizing, en toe dacht ik gister ik heb nog een telecaster te bouwen ! Ik heb inmiddels al het hout liggen, Het is een budget gitaar dus verwacht niet al teveel maargoed foto´s komen dit weekend!

broeder6x6
15 juli 2010, 10:14
het salaris bij de super de boer nou niet echt geweldig is (2.73 per uur:()


bruto of netto....

en hoe heb jij werk kunnen vinden in een supermarkt als je 14(!!) bent..:???:

btw. goed idee :ok:

Yoshida
15 juli 2010, 11:47
Ambitieus. Je bent er vroeg bij en hebt (lijkt me) goede smaak. Ik ben benieuwd hoe je dit afgaat en natuurlijk naar je plannen voor eventuele volgende projecten.
Zolang je je goed verdiept op Internet in de ins en outs van verschillende onderdelen, en snel handig word in het gebruiken van gereedschap, zal het een hobby zijn waar je veel voldoening aan kan beleven.

bernhardus
17 juli 2010, 23:37
@ broeder6x6 hier boven bruto :S en wat betreft de leeftijd , mn ma kent de manager :P

nu heb ik hier een schets hoe kan ik deze hier laten zien?

forceps
18 juli 2010, 12:30
Foto knippen en uploaden of anders scannen en uploaden