PDA

View Full Version : M Audio trouble shooting geen geluid over computerspeakers



Toaster
28 maart 2010, 16:09
Hi,
Ik heb sinds kort een M Audio fast track pro. Ik krijg het apparaat aan de praat met ableton.

Maarrr ik heb nu geen geluid over mijn gewone speakers. Wel over de ingebouwde computerspeakers.

Volgens de website van M audio is dit normaal omdat de fast track pro een externe soundcard is die de soundcard van je computer uitschakelt en er staat een uitleg hoe ik dit weer kan repareren.

Maar ik snap het niet...

kan iemand hier mij helpen?

bert k
28 maart 2010, 16:13
Nou, de interne geluidskaart doet het nog, anders kreeg je geen geluid over je computerspeakers. Je moet ergens, geen idee waar, kunnen kiezen welke geluidskaart gebruikt wordt. Ik denk dat het een instelling in Ableton is.

flitslicht
28 maart 2010, 17:20
Je moet rechtsklikken op het M Audio icoontje in de taskbar en dan de 'geluids en audio eigenschappen' openen. Daarna tabbalad 'Audio' het standaardapparaat op 'Fasttrack Pro out 1/2' zetten. Dan moet het werken. Je kan daar ook het opnameapparaat instellen.

Toaster
28 maart 2010, 18:04
bedoel je dit scherm?

http://www.m-audio.com/images/Image/Fast%20Track%20Pro%20OS%20X%20installation/Control%20Panel%20Connected.jpg
http://www.m-audio.com/images/Image/Fast%20Track%20Pro%20OS%20X%20installation/Control%20Panel%20Connected.jpg

alles staat nu zo.

Toaster
28 maart 2010, 18:09
wacht het was via:

programma's
hulpprogramma's
audio/midi configuratie
fast track pro als standaard instellen.

Bedankt dat je me op het goede spoor hebt gezet!!!!

flitslicht
28 maart 2010, 18:30
Ik gebruik Windows :seriousf:

Terminus
28 maart 2010, 18:36
Dan zoek je: (in Windows XP met het configuratiescherm op klassiek)

Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten > Audio > In alle vakjes je M-Audio selecteren

flitslicht
28 maart 2010, 18:43
Dan zoek je: (in Windows XP met het configuratiescherm op klassiek)

Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten > Audio > In alle vakjes je M-Audio selecteren

Dat probeerde ik hem uit te leggen, maar hij gebruikt een Mac. Hij had het probleem en stelde de vraag, bij mij werkte het gewoon na de installatie :)

Toaster
28 maart 2010, 20:07
ja sorry was inderdaad makkelijker als ik had gezegd dat ik een Mac gebruik. Maar het idee is hetzelfde!