PDA

View Full Version : Peavey 6505+ vs Framus Dragon!!



laccio
28 maart 2010, 12:33
Ook zitten de ENGL Powerball en Carvin V3 in de arena!

Welke is het beste voor in een metalcore band (denk aan parkway drive, as i lay dying, bullet for my valentine, killswitch engage, ...). Ik speel leadgitaar en heb dus ook wel wat cleans nodig.

Welke van deze 4 zullen het beste zijn voor mij?

en welke cabs? ik heb gehoord dat een 4x12 echt hoorbaar beter is dan een 2x12 maar mijn budget voor een cab is nogal beperkt.


Groetjes, Seb.

Tho
28 maart 2010, 12:42
Ik heb geen ervaring met de Carvin, maar wel met de overige 3. Powerball heb ik gehad, mijn huidige amp is een Peavey. Met beiden kan je niet de mist in gaan, het is een kwestie van smaak. De powerball heeft meer mogelijkheden, dus als je meer wilt klooien met je sound moet je die nemen.

minoin
28 maart 2010, 12:46
De Powerball en 6505+ zijn het best geschikt voor wat jij zoekt. De andere amps hebben ook bakken gain, maar zijn niet per direct voor dat genre.
Het lijkt me slim om het "Speaker en speakerkasten topic" door te nemen, daar staat genoeg over geschreven. Eventjes de zoekfunctie gebruiken.

Verder qua cabs;
Je hebt cabs met fatsoenlijke speakers voor 350 euri (Harley Benton V30 of Marshall 1960 tweedehandsje) en 1500 euri (Soldano & K&E).
Alles is heel subjectief dus ga maar vast testen!

Liquid_Metal
28 maart 2010, 12:51
Met de Framus en Carvin heb ik geen ervaring, de Engl en Peavey zullen zeker geschikt zijn. Maar er hangt veel af van je smaak.
Voor leads heb je clean nodig? Explain :).

212 cabinet heeft waarschijnlijk wel genoeg power voor jouw doeleinde. Ze zijn goedkoper en een stuk handzamer dan 412's.

laccio
28 maart 2010, 12:56
ja, als leadgitarist bedoel ik dan dat ik ook breaks en intro's moet spelen met clean akkoorden. ook op optredes zou ik dus een degelijke clean nodig hebben maar niet zo erg dat het de doorslag zou geven.

en ik heb alvast gepost bij de topic van speakerkasten, dankje voor de tip:p maar de vader van onze bassist die in jacky claes werkt, zegt dat een 4x12 beduidend meer power heeft dan 2x12.

tho, wat is je ervaring met de Framus dan?



maar jullie zeggen dus powerball of peavey? die peavey is zeer moeilijk te vinden en met powerballs gooien ze je dood de laatste tijd...

Tho
28 maart 2010, 13:07
Mijn ervaring met de Framus: een keer in de winkel geprobeerd. Totaal niet mijn sound, maar smaken verschillen.

Als jij een goeie clean wilt, en dat de doorslag zou moeten geven moet je voor de Powerball gaan. Die wint het keihard van de 6505 wat clean betreft. Maar who needs clean. We spelen metal :D

minoin
28 maart 2010, 13:07
ja, als leadgitarist bedoel ik dan dat ik ook breaks en intro's moet spelen met clean akkoorden. ook op optredes zou ik dus een degelijke clean nodig hebben maar niet zo erg dat het de doorslag zou geven.

en ik heb alvast gepost bij de topic van speakerkasten, dankje voor de tip:p maar de vader van onze bassist die in jacky claes werkt, zegt dat een 4x12 beduidend meer power heeft dan 2x12.

tho, wat is je ervaring met de Framus dan?



maar jullie zeggen dus powerball of peavey? die peavey is zeer moeilijk te vinden en met powerballs gooien ze je dood de laatste tijd...

Ja die Peaveys zijn altijd al populair geweest omdat ze simpel, maar sterk gebouwd zijn en een dikke scheur hebben. De Powerballs worden nu zoveel aangeboden, omdat ENGL de Powerball 2 heeft uitgebracht. De Powerball staat nu ook wel goedkoop op Thomann. Dat maakt hem niet slechter, de prijs-kwaliteit is naar mijn mening hoog nu :)
Volgens mij heeft Skabouter een Dragon, dus hem zou je een PM'tje kunnen sturen.

laccio
28 maart 2010, 13:50
Ja die Peaveys zijn altijd al populair geweest omdat ze simpel, maar sterk gebouwd zijn en een dikke scheur hebben. De Powerballs worden nu zoveel aangeboden, omdat ENGL de Powerball 2 heeft uitgebracht. De Powerball staat nu ook wel goedkoop op Thomann. Dat maakt hem niet slechter, de prijs-kwaliteit is naar mijn mening hoog nu :)
Volgens mij heeft Skabouter een Dragon, dus hem zou je een PM'tje kunnen sturen.


bedankt voor de tip!!
en ja, een peavey wou ik ook eerst maar die is zo moeilijk te vinden. Ik had een Framus Dragon te koop gezien voor 950 euro tweedehands, vandaar de twijfel.



en ja, de powerball ownt wel in clean vergeleke met de 6505 maar de gain van de 6505 heeft net dat tikkeltje meer...

Marc Oblivian
29 maart 2010, 09:13
Ik zou ze gaan proberen en degene nemen die je het beste vind klinken:-)

Magic Bean
29 maart 2010, 16:23
Ik zou me niet stukstaren op 1 of 2 verschillende amps. Er zijn een heleboel verschillende amps die aan je wensen kunnen voldoen.

Denk aan:
Laboga Mr. Hector (of de Musicstore clone daarvan. Rockforce VII)
Peavey Ultra
Genz Benz El Diablo (staat er nu ergens een op MP, erg brute en strakke amp)
Hughes & Kettner Switchblade/Coreblade

en nog veel meer!

Afhankelijk van je budget zou ik kijken wat er op de tweedehands markt voorbijkomt.
De amps waar je nu misschien niet naar kijkt kunnen nét hetgene zijn wat je zoekt.