PDA

View Full Version : Peavey 6505+ vs Framus Dragon!!



laccio
28 maart 2010, 12:33
Ook zitten de ENGL Powerball en Carvin V3 in de arena!

Welke is het beste voor in een metalcore band (denk aan parkway drive, as i lay dying, bullet for my valentine, killswitch engage, ...). Ik speel leadgitaar en heb dus ook wel wat cleans nodig.

Welke van deze 4 zullen het beste zijn voor mij?

en welke cabs? ik heb gehoord dat een 4x12 echt hoorbaar beter is dan een 2x12 maar mijn budget voor een cab is nogal beperkt.


Groetjes, Seb.

Tho
28 maart 2010, 12:42
Ik heb geen ervaring met de Carvin, maar wel met de overige 3. Powerball heb ik gehad, mijn huidige amp is een Peavey. Met beiden kan je niet de mist in gaan, het is een kwestie van smaak. De powerball heeft meer mogelijkheden, dus als je meer wilt klooien met je sound moet je die nemen.

minoin
28 maart 2010, 12:46
De Powerball en 6505+ zijn het best geschikt voor wat jij zoekt. De andere amps hebben ook bakken gain, maar zijn niet per direct voor dat genre.
Het lijkt me slim om het "Speaker en speakerkasten topic" door te nemen, daar staat genoeg over geschreven. Eventjes de zoekfunctie gebruiken.

Verder qua cabs;
Je hebt cabs met fatsoenlijke speakers voor 350 euri (Harley Benton V30 of Marshall 1960 tweedehandsje) en 1500 euri (Soldano & K&E).
Alles is heel subjectief dus ga maar vast testen!

Liquid_Metal
28 maart 2010, 12:51
Met de Framus en Carvin heb ik geen ervaring, de Engl en Peavey zullen zeker geschikt zijn. Maar er hangt veel af van je smaak.
Voor leads heb je clean nodig? Explain :).

212 cabinet heeft waarschijnlijk wel genoeg power voor jouw doeleinde. Ze zijn goedkoper en een stuk handzamer dan 412's.

laccio
28 maart 2010, 12:56
ja, als leadgitarist bedoel ik dan dat ik ook breaks en intro's moet spelen met clean akkoorden. ook op optredes zou ik dus een degelijke clean nodig hebben maar niet zo erg dat het de doorslag zou geven.