PDA

View Full Version : Goedkope plectrums?



Thmz
28 maart 2010, 11:25
Hoi,

ik zit in een plectrumprobleem, ze zijn bijna op. Weet iemand een shop waar je ze goedkoop kan krijgen? Hier in de muziekwinkel vragen ze 50 cent voor zo'n stukje plastic... afzetters. De goedkoopste plaats die ik weet is Musicstore Keulen met zo'n 3 euro per 12, wat nog altijd 25 cent per plectum is.
Is er nergens een 100-pak te krijgen? :p Ik verslijt ze nog al redelijk snel en om ze dan 1 per 1 te kopen. O,o

Groeten,
Thomas

Liquid_Metal
28 maart 2010, 11:47
Ik zou even op eBay zoeken, daar staan mooie 100packs.

Thmz
28 maart 2010, 12:28
Op ebay staan er paar interessante aanbiedingen. 100 plectrums voor 15 euro inc verzending. 4 diktes van 0.5 tot 0.96. Daar ga ik eens naar kijken. Ik wil ook nog wat experimenteren met diktes want tot nu toe heb ik alleen maar met 1.5 en flexibele 0.73 gespeeld.

FlameDude
28 maart 2010, 12:39
http://shop.eigenplectrum.nl/designer/ ;) hier kan je er zoveel bestellen als je wilt.

Daan_B
28 maart 2010, 16:17
50cent!?
Hier in Duiven en Arnhem meestal 75c en soms zelfs een euro! Afzetters:makeup:..

Thmz
28 maart 2010, 16:29
Een vriend van me hand ze zelfs tegen 1.5 euro per stuk gekocht :seriousf:

En het grappige is dan dat ze die plectrums inkopen voor 20 cent per stuk.


En wat is het beste Celluloid of nylon plectrums?
http://cgi.benl.ebay.be/19-MIXED-COLOUR-NYLON-PICKS-PLECTRUMS-MIXED-THICKNESS_W0QQitemZ120521408585QQcmdZViewItemQQptZ UK_Guitar_Accessories?hash=item1c0fa2c049#ht_500wt _1182
of
http://cgi.benl.ebay.be/18-MIXED-CELLULOID-PICKS-PLECTRUMS-MIXED-THICKNESS_W0QQitemZ370324280292QQcmdZViewItemQQptZ UK_Guitar_Accessories?hash=item56390c13e4#ht_500wt _1182

voor 1 euro kan het nu toch niet fout gaan? Zelfs al gaan ze 5x sneller stuk als een Fender plectrum die 10x zo duur is.

mesaman
30 maart 2010, 00:44
Sneu gezeur dit! Speel toch met ivoor of kristal! Ofeen one pence coin , dat deed dinges ook!

Jilles
30 maart 2010, 00:52
Ik speel met zo'n neushoorn plectrum van dunlop, die slijten nagenoeg niet. Kosten een euro per stuk. Misschien een tip voor je, hij bevalt mij in ieder geval prima. :chicken:

RoelTM
30 maart 2010, 00:59
Sneu gezeur dit! Speel toch met ivoor of kristal! Ofeen one pence coin , dat deed dinges ook!
Six pence, en dat is Meneer dinges voor jou. ;)

Wizz
30 maart 2010, 01:02
Neuken zit er voor jou in ieder geval niet in, een condoom kost al gauw een paar euro (afzetters, voor een ballonnetje!) en geloof me, een kind is nog veel duurder.
Get a life, mafketel.

Wizz

HaroldA
30 maart 2010, 10:23
Ik speel met zo'n neushoorn plectrum van dunlop, die slijten nagenoeg niet. Kosten een euro per stuk.

WTF???

72 voor €26 (http://www.dwmusicstore.com/dunlop-dunlop-421r100-p-2598.html?cPath=16_179_211). (36ct/st)

Exi
30 maart 2010, 21:26
Nu nog de verzendkosten á 8 euro erbij

HaroldA
30 maart 2010, 21:30
Nu nog de verzendkosten á 8 euro erbij

Dit was de eerste die ik vond via google. Er zijn er vast wel die minder verzendkosten rekenen...

En anders bestel je toch samen met een paar muziekvrienden? ;)


Edit:
Overigens is € 26+8 -vs- € 72 nog steeds een gigantisch verschil.

Exi
30 maart 2010, 21:37
Het scheelt nog steeds ja.
Ik zat op die site te kijken voor een setje Jazz III's
24 plectrums en dan nog 8 euro verzendkosten rekenen. Die dingen passen gewoon in een envelop! Betalen voor een postzegel en klaar. Heb je ze nog sneller in huis ook!:cheerup:

Bl44t44p
30 maart 2010, 23:34
Toevallig vandaag nog 72 Dunlop Tortex 0.88 mm binnengekregen van www.thomann.de. Weliswaar 8 euro verzendkosten, maar ik bestel dat soort kleingoed altijd samen met wanneer ik iets 'groots' moet hebben :)

JohnLord
31 maart 2010, 11:22
Hoeveel plectrums slijten jullie dan wel niet per jaar, ik koop per jaar misschien tien nieuwe, en dan ook nog omdat ik ze kwijtgeraakt ben. Het zal dus aan m'n reet roesten wat ze kosten.

HaroldA
31 maart 2010, 11:27
Hoeveel plectrums slijten jullie dan wel niet per jaar, ik koop per jaar misschien tien nieuwe, en dan ook nog omdat ik ze kwijtgeraakt ben. Het zal dus aan m'n reet roesten wat ze kosten.

Ik doe nu ongeveer 3,5 jaar met 72 plectra geloof ik. Het wordt wel weer tijd om nieuwe plectrie te bestellen.

Nieuwe plectrums spelen gewoon fijner dan van die stompe plectrea. Ook vind ik het een fijne gedachte dat ik nog X nieuwe plectrummen heb liggen.

JohnLord
31 maart 2010, 11:33
Kennelijk is mijn aanslagtechniek zodanig dat ik weinig last van slijtage heb.

FruscianteFan
31 maart 2010, 11:58
Hangt af van hoe ik speel, maar een tijdje terug deed ik nog geen half jaar met 72 plectra. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat je dat met een half uur per dag niet redt.

Fuhgawz
31 maart 2010, 12:20
WTF???

72 voor €26 (http://www.dwmusicstore.com/dunlop-dunlop-421r100-p-2598.html?cPath=16_179_211). (36ct/st)

Ja in een winkel is dat natuurlijk veel duurder. Daar halen ze een hoge marge op. Voor JazzIII's van Dunlop vragen ze in de lokale zaak ook een euro per stuk, terwijl ze bij Thomann voor minder dan de helft zijn.

Qua goedkope plectra kan ik je dit Noors bedrijf aanbevelen: http://www.pickfactory.com/products.php?cat=7 Je kunt er je eigen design op zetten en hoe meer je er bestelt hoe goedkoper ze zijn. Of ze wel fijn spelen hoef je je niet druk te maken, want als je er 3000 hebt dan wen je er wel aan. ;)

Succes!

Jilles
31 maart 2010, 13:59
Ik had het inderdaad over de prijs in de winkel. Heb ik gelijk weer een loopje naar de lokale muziekzaak :ok:

Hiro
31 maart 2010, 14:09
weet je dat je plectrum ook effect heeft op het geluid van je gitaar, waarom duizenden euros uitgeven aan een gitaargeluid waar je t verschil niet van ken horen maar wel centjes willen besparen op plectrums?

JohnLord
31 maart 2010, 15:36
weet je dat je plectrum ook effect heeft op het geluid van je gitaar, waarom duizenden euros uitgeven aan een gitaargeluid waar je t verschil niet van ken horen maar wel centjes willen besparen op plectrums?

Dat had ik ook nog willen zeggen. Zonder blikken of blozen worden er duizende euro's aan gear uitgegeven, maar een paar duppies voor een plectrum is te veel van het goede.

FruscianteFan
31 maart 2010, 16:37
Dat had ik ook nog willen zeggen. Zonder blikken of blozen worden er duizende euro's aan gear uitgegeven, maar een paar duppies voor een plectrum is te veel van het goede.
Ten eerste maakt het niet uit of je een dunlop tortex in de winkel koopt voor 80 cent, of online koopt voor 30 cent per stuk: het blijft een Dunlop Tortex. Ten tweede, de periodes dat ik elke dag een nieuw plectrum gebruik (omdat ik zo ontzettend lomp speelde), en als ik bij een optreden dan een stuk of 3 plectra gebruik, dan gaat het niet meer om een paar cent. Als ik, zeg, 6 maanden doe met 72 plectra, dan ben ik daar bij Thomann zo'n €40 per jaar aan kwijt. Koop ik diezelfde hoeveelheid in de winkel, dan is dat €115,20. Dat betekent dus dat ik per jaar zo'n €75 uitspaar als ik mijn plectra niet te duur inkoop. Ik zie dat ik inmiddels een stuk of 6 keer een pakket van 72 heb besteld. 6 x 37,60 = €225,60.

Om een lang verhaal kort te maken: het gaat uiteindelijk niet om een paar dubbeltjes.

JohnLord
31 maart 2010, 19:17
Ja, bij het aantal plectrums dat jij nodig hebt heb je gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat na één set je plectrum op is.

FruscianteFan
31 maart 2010, 19:50
Ja, bij het aantal plectrums dat jij nodig hebt heb je gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat na één set je plectrum op is.
Ten eerste ben ik best kritisch, en bij een optreden zelfs nonchalant. Ik geloof dat ik bij mijn laatste optreden redelijk zuinig heb gedaan, en maar 1 plectrum heb gebruikt. Maar als je goed tekeer gaat en hard ramt, dan kan je een plectrum in een minuut tijd helemaal aan gort raggen. Als jou dat niet lukt, wees blij ;)

gorgasm
31 maart 2010, 20:02
Ten eerste ben ik best kritisch, en bij een optreden zelfs nonchalant. Ik geloof dat ik bij mijn laatste optreden redelijk zuinig heb gedaan, en maar 1 plectrum heb gebruikt. Maar als je goed tekeer gaat en hard ramt, dan kan je een plectrum in een minuut tijd helemaal aan gort raggen. Als jou dat niet lukt, wees blij ;)
wtf??? gebruik je die als kauwgom ofzo?
Ik speel t meeste met ultex jazz III, die gaan toch zeer makkelijk n klein jaar ofzo mee

FruscianteFan
31 maart 2010, 20:21
nee, maar tot voor kort wou ik nog wel eens zo hard aanslaan als ik kon - letterlijk.

M@rtijnd
31 maart 2010, 20:30
Vraag me af wat je met je plectra doet, als je ze zo snel verslijt. Ik speel er een eeuwigheid mee... Al speel ik ook vaak met m'n vingers (à la Mark Knopfler) en zijn mijn plectra meestal 1mm dik.

M

FruscianteFan
31 maart 2010, 20:35
toen ik nog op 1 mm speelde gingen die ik er ook heel snel aan. Maar goed, ik speelde tot voor kort gewoon echt hard.

Fenderfan
1 april 2010, 10:35
misschien een dikker plectrum nemen i.p.v. een brief.
Ik speel veel maar een aantal maanden doe ik wel met een pick.

FruscianteFan
1 april 2010, 11:26
misschien een dikker plectrum nemen i.p.v. een brief.
Ik speel veel maar een aantal maanden doe ik wel met een pick.
Ik zeg net dat toen ik nog op 1 mm speelde, ik ze net zo hard aan gort ragde.

En trouwens, ik heb alleen gezegd dat ik niet zo lang doe met plectra, vooral doordat ik echt heel kritisch ben wat betreft slijtage. Ik heb niet gezegd dat ik dat vervelend vind.

(als je het niet tegen mij had, beschouw deze post als non-existent)

FlameDude
1 april 2010, 11:43
Vorige week zat ik ff een punk rifje te spelen en toen brak me plectrum op de 1 of andere manier en ik speelde gewoon 3 min door zonder dat ik het wist xD
Na een tijdje d8 ik wel huh wat is me plectrum kort geworden:seriousf:

Fenderfan
2 april 2010, 18:57
Ik zeg net dat toen ik nog op 1 mm speelde, ik ze net zo hard aan gort ragde.

En trouwens, ik heb alleen gezegd dat ik niet zo lang doe met plectra, vooral doordat ik echt heel kritisch ben wat betreft slijtage. Ik heb niet gezegd dat ik dat vervelend vind.

(als je het niet tegen mij had, beschouw deze post als non-existent)

ik had het eigenlijk eerder tegen degene die gepost heeft. Maar nu jij je toch aangeproken voelt. 1 mm is toch geen dik plectrum ? Ik ben even aan het kijken. Speelde altijd op 1.5-1.6 mm en nu op een van hout van 2.5mm maar die is een beetje aangepunt. Dat laatste bevalt prima. Pas gekocht op Vintage veenendaal voor 3 euro. Kijken hoelang die meegaat.
Maar dikte zegt idd niet alles. Heb er ook een paar liggen met dezelfde dikte die toch verschillend zijn in flexibiliteit. Die slappe zijn meer geschikt voor slaggitaar,stijve voor solo.

FruscianteFan
2 april 2010, 19:00
Ik vind 1 mm wel dik. Zeker die van tortex, want die zijn relatief stijf. Nouja, stubbies zijn stijver, maar goed.

Thmz
2 april 2010, 19:04
Plectrums moeten idd een beetje buigen vindt ik maar niet te hard zodat je de volgende snaar ook raakt.

Ik doel trouwens met mijn post niet op de goedkope ongemerkte plectrums maar op winkels waar ik mijn goede plectrums goedkoop kan krijgen en niet 1 euro per stuk. Ik verkoop ze ook voort aan mensen uit mijn school omdat het muziekwinkeltje hier vrij duur is.

En van mensen die zeggen 'als je gaat zagen over de prijs van een plectrum weet je nog niet wat blablabla kost', als ik 100 plectrums verbruik/verkoop en ik bespaar 50 cent per plectrum door in een goedkope shop te bestellen heb ik weer 50 euro dat naar andere gear kan gaan. Dit is gewoon besparen.