PDA

View Full Version : Epiphone levertijd



thijsman
27 maart 2010, 19:16
Hallo, ik heb een week of 3 geleden deze gitaar bij Rockpalace besteld: http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-1958-Korina-Explorer-Ebony

Maar de levertijd is volgens Rockpalace 3 maanden omdat Epiphone niet zo snel levert. Iemand hier ervaring mee? Of word ik nu vierkant genaaid:???:

Ik heb in ieder geval besloten om maar 3 maanden te wachten, als ik hem ergens anders bestel sta ik volgens Rockpalace weer achteraan de wachtlijst bij Epiphone.

Gearjunkie
27 maart 2010, 19:33
Je laatste zin klinkt onzinnig. De rest is mogelijik natuurlijk.
Als je iets koopt spreek je eigenlijk een paar dingen af: wat je koopt en voor welk geld en tot slot de garantieafspraak en natuurlijk de levertijd. Als jullie overeenkomen dat die maar liefst 3 maanden is......

Persoonlijk, maar dat is niet wat je vraagt, zou ik niet een gitaar laten bestellen. Er zullen toch winkels zijn waar die gitaar gewoon hangt. Dan weet je wat je koopt namelijk.

cerpintaxt
27 maart 2010, 19:43
Je laatste zin klinkt onzinnig. De rest is mogelijik natuurlijk.
Als je iets koopt spreek je eigenlijk een paar dingen af: wat je koopt en voor welk geld en tot slot de garantieafspraak en natuurlijk de levertijd. Als jullie overeenkomen dat die maar liefst 3 maanden is......

Persoonlijk, maar dat is niet wat je vraagt, zou ik niet een gitaar laten bestellen. Er zullen toch winkels zijn waar die gitaar gewoon hangt. Dan weet je wat je koopt namelijk.

mee eens! ik zou er eerst wel op willen spelen want. zou een beetje lullig zijn als het niet is wat je dacht dat het is en dan toch "moet" kopen.
ik zou ook gewoon naar een winkel gaan waar die hangt...

thijsman
27 maart 2010, 19:47
Ik heb hem besteld bij deze winkel omdat hij hier het goedkoopst is. ( Tenminste, van wat ik kon vinden )

Maar de man die ik aan de telefoon sprak zei tegen mij dat Epiphone een lange levertijd heeft. Of ik de gitaar nou in winkel A of in winkel B koop, de levertijd van Epiphone verandert niet. Hij had mij wel aangeboden om het geld terug te storten en de koop ongedaan te maken, maar ik wilde er nog even over denken.

Maar ik kan hem ook wel bij thomann.de kopen, maar dan ben ik ongeveer 40 euro duurder uit.

@gearjunkie, je hebt wel gelijk dat het fijn is om er eerst op te spelen maar bestellen is voor mij even makkelijker gezien ik geen auto heb en OV toch wat duur uitkomt.

Ricochet
27 maart 2010, 19:49
Die levertijd van 3 maanden zou goed kunnen. Het hele Europese distributienetwerk wacht op de stoomboot uit China.

Bij een andere shop bestellen heeft dus alleen zin als je je vergewist dat ze hem op voorraad hebben, anders is het wachten op diezelfde stoomboot...

Ik zou jezelf een migraine besparen en die bestelling annuleren, voordat je 3 maanden voor niks wacht. Zal niet de eerste keer zijn dat Epiphone binnen 3 maanden een modelletje "discontinued".

Ik zie dat ze bij Thomann ook niet op voorraad zijn.[edit:oeps de flying V is niet vooradig de Explorer wel!] Daar zijn ze doorgaans recht door zee in hun mailtjes. Mischien de moeite even na te vragen hoe lang het duurt?

thijsman
27 maart 2010, 19:54
Die levertijd van 3 maanden zou goed kunnen. Het hele Europese distributienetwerk wacht op de stoomboot uit China.

Bij een andere shop bestellen heeft dus alleen zin als je je vergewist dat ze hem op voorraad hebben, anders is het wachten op diezelfde stoomboot...

Ik zou jezelf een migraine besparen en die bestelling annuleren, voordat je 3 maanden voor niks wacht. Zal niet de eerste keer zijn dat Epiphone binnen 3 maanden een modelletje "discontinued".

Ik zie dat ze bij Thomann ook niet op voorraad zijn. Daar zijn ze doorgaans recht door zee in hun mailtjes. Mischien de moeite even na te vragen hoe lang het duurt?

Ja, ik heb wel al gekeken bij thomann, maar dan kost het mij ~40 euro extra, maar je zegt dat het heel goed mogelijk is dat het misschien zelfs langer kan duren dan 3 maanden?

Het is voor mij wel het wachten waard, ik heb altijd nog m'n beginnersgitaar liggen.
Het enige vervelende van de explorer is dat ik wel al de gitaartas heb, maar nog niet de gitaar :' )

Ricochet
27 maart 2010, 20:02
Nee, die 3 maanden wachttijd zal best wel kloppen.
Maar ik ben meer bang dat 3 maanden een mogelijke indicatie is voor het verdwijnen van dit model.
Epiphone heeft er een handje van om modellen (zelfs als ze die net geintroduceerd hebben) bij tegenvallende verkoopcijfers vrij snel uit productie te nemen. Maar goed, ik wil je verder niet afschrikken ofzo...

thijsman
27 maart 2010, 20:57
Nee, die 3 maanden wachttijd zal best wel kloppen.
Maar ik ben meer bang dat 3 maanden een mogelijke indicatie is voor het verdwijnen van dit model.
Epiphone heeft er een handje van om modellen (zelfs als ze die net geintroduceerd hebben) bij tegenvallende verkoopcijfers vrij snel uit productie te nemen. Maar goed, ik wil je verder niet afschrikken ofzo...

Ohh, vast niet hoor, dit is toch een mooie gitaar, wie wil deze nou niet? :rockon:

Volgens wikipedia is de korina nog in productie.

Gothra
27 maart 2010, 21:18
Als ze hem bij thomann op voorraad hebben kan je m toch gewoon daar bestellen? Duurt dan een weekje ofzo. Kijk anders ook op musicstore.de of musik-produktiv.de

Ferraririk
27 maart 2010, 21:21
Ik vind hem lelijk en ik hoef hem niet,

En er zullen vast wel meer mensen zijn, niet iedereen is hetzelfde, als je hem echt wil, stop die bestelling en doe hem bij thomann bestellen.

En goeie service, en snelle levering (mits op voorraad), die 40 euro wel waard :ok:

thijsman
27 maart 2010, 22:23
Als ze hem bij thomann op voorraad hebben kan je m toch gewoon daar bestellen? Duurt dan een weekje ofzo. Kijk anders ook op musicstore.de of musik-produktiv.de

Helaas, ook bij deze 2 winkels niet op voorraad.

stephans
27 maart 2010, 22:28
ik heb een maand geleden bij rockpalace een esp ltd besteld en ze zeggen ook steeds 'volgende week komt hij vanuit duitsland binnen'. (maar dat zeggen ze nu al 4 weken achter elkaar :S)
zou dat ook hierdoor kunnen komen?
ik begin het vertrouwen ook te verliezen :(

DeiDRagonas
27 maart 2010, 22:40
Wat heeft iedereen toch met bestellen.. (??) Echt heel raar... Ik koop mn spullen altijd gewoon in een winkel (en vervoer is echt wel te regelen hoor..) en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik maanden ergens op moest wachten.. Maf.
:lp:

thijsman
27 maart 2010, 23:37
ik heb een maand geleden bij rockpalace een esp ltd besteld en ze zeggen ook steeds 'volgende week komt hij vanuit duitsland binnen'. (maar dat zeggen ze nu al 4 weken achter elkaar :S)
zou dat ook hierdoor kunnen komen?
ik begin het vertrouwen ook te verliezen :(

Raar, misschien nogmaals bellen en je kan altijd nog je geld terug krijgen ( en anders eisen )
Het enige wat tot nu toe niet echt netjes is, is het feit dat als je de gitaar besteld, er op de site staat : levertijd 5 -10 werkdagen terwijl dat dus niet klopt.

thijsman
27 maart 2010, 23:40
Wat heeft iedereen toch met bestellen.. (??) Echt heel raar... Ik koop mn spullen altijd gewoon in een winkel (en vervoer is echt wel te regelen hoor..) en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik maanden ergens op moest wachten.. Maf.
:lp:

Als je het direct koopt uit de winkel hoef je ook niet ergens op te wachten :P
Maar het maakt mij niet zo veel uit of ik er eerst in de winkel op gespeeld heb. ik ga er vanuit dat de gitaar goed speelt. Hij is goed afgesteld vanuit epiphone vandaan en als ik hem binnen heb, uitpakken, inpluggen, stemmen en spelen.

Braindead
27 maart 2010, 23:50
Wat een mooie gitaar lijkt me dat! Ik hoop dat je hem nog kunt krijgen. Ik kan me alleszins iets voorstellen bij dat deze niet op voorraad zijn. Als ik zo;n epi explorerding ergens zag staan met korina body in zou ik echt wel moeite hebben hem niet mee te nemen. Zo te zien zit er weinig anders voor je op dan om gewoon je maandjes af te wachten. In de tussentijd kan je wel blijven zoeken maar het is de vraag of ze hem ergens anders wel hebben.

robbierodeo
28 maart 2010, 00:12
Volgens de website kan thomann direct leveren. Ik heb er vorige week een jazzmaster gekocht. Maandagavond online bestelt, dinsdag geld overgemaakt, vrijdag in huis. Gitaar was goed verpakt en prima afgesteld. Kortom een prima zaak.

oops, moet de jazzmaster nog posten, bedenk ik me net

Chocola
28 maart 2010, 01:08
oops, moet de jazzmaster nog posten, bedenk ik me net

Hoe waag jij het? Hoe haal je het in je hoofd? Zomaar de regels overtreden jij jij jij...!

Posten huphup! :D.

thijsman
28 maart 2010, 19:56
Ik ga hem dan denk toch maar bij Thomann bestellen, daar is hij nu wel op voorraad. Morgen even rockpalace bellen en kijken of ik mijn geld daar nog terugkrijg :P

stikel
28 maart 2010, 20:07
Lijkt er een beetje op dat ik aandelen zou hebben. Heb ze al vaker genoemd. Helaas is dit niet zo. Probeer alleen behulpzaam te zijn.

www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1155

Wel wat duurder maar je kunt 'm in ieder geval testen. Ik ken deze (toffe) zaak omdat het hier in de buurt is en volgens mij altijd proberen te onderhandelen.

Groet Jan

Thiez
28 maart 2010, 21:14
ik weet niet waar je vandaan komt maar bij www.muziekcentrumvangorp.nl hangt hij ook. Geweldige service. En als je zegt dat je hem ergens anders gezien hebt voor 350 dan doen ze meestal nog wel wat met de prijs ;)