PDA

View Full Version : HNGD! veenendaal score



wietse
27 maart 2010, 16:05
gebeurt niet vaak dat ik er wat vind maar dit keer had ik mazzel, eerst dit.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hohnerexplorer.jpg
een leeeg explorer casoco voor 35 euro een hohner arbor series, fretten moeten gevlakt worden maar verder niks mis met de hals.
body is waarschijnlijk mahonie of korina.
even later pakte een handelaar iets achter de tafel weg wat mijn interesse wekte, een the asama les paul met ingebouwde effecten voor een zacht prijsje.
125 euro vroeg hij en ik was al bezig de laatste 5 euro in kleingeld op te vissen toen zij hij laat maar 120 is ook goed en ohja er zit ook een koffer bij.
weer iets voor m'n eigen collectie dus
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/theasama.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/theasamabody.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/theasamamercy.jpg
oke ding is van multiplex maar toch zeldzaam genoeg, made in japan en alles werkt, tuners zijn niet origineel maar doen hun werk goed, fretwerk is prima (jumbofrets).
en 1 knop mist een hoekje vanaf, maar verder in erg nette staat, goed bespeelbaar en deze effecten geven leuke combinaties, vibrato aan en distortion en je hebt een flanger geluid.

een koopje op vintage veenendaal, het kan dus toch.

geert1976
27 maart 2010, 16:28
mooie vangsten Wietse.

Ik vond het dit jaar zwaar tegenvallen, weinig losse onderdelen en veel van hetzelfde.

Volgend jaar beter

Ibanez666
27 maart 2010, 16:35
Hohner arbor series, is dat wat? Iemand om de hoek verkoopt een strat

BamBuFan1
27 maart 2010, 16:55
Ha, een een LP met soundchamber! Ik heb ooit een Fresher LP gehad die letterlijk was uitgehold om de tig effecten aan boord een onderkomen te geven. O, die dekselse jaren 70 ook...

JeroenP
27 maart 2010, 16:59
Ik ben wel benieuwd hoe die hohner eruit komt te zien! En die les paul... tja, ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Hij ziet er wel gaaf uit, maar is het echt functioneel?

Squier4ever
27 maart 2010, 17:07
Die LP is stoer wietse!

grattrock
27 maart 2010, 18:21
wah, Die LP is awesome:P ik zat laast te denken om een waardeloos gitaartje ergens vandaan te toveren (grof vuil) en mijn marshall mini amp er in te bouwen, maar dit komt al behoorlijk close...

Tupelo
27 maart 2010, 18:22
1e is ruk, 2e is gaaf, als verzamelobject. Goede score Wiets !! :ok:

wietse
27 maart 2010, 22:27
1e is ruk, 2e is gaaf, als verzamelobject. Goede score Wiets !! :ok:
de eerste wordt wel weer wat, de basis is goed.
de effecten van de asama zijn goed bruikbaar, een 70's distortion, onder de phase schakelaar schuilt een phaser dus niet het in en uit fase zetten van de elementen, de boost is handig en werkt goed alleen de treble/normal knop moet je mooi op normal laten staan, geeft een erg iel en nasaal geluid op de treble stand.
trouwens gezien de aluminium inlays vermoed ik dat deze gitaren in de maya fabriek te Kobe zijn gebouwd, ken namelijk geen enkel ander merk met aluminium inlays.
waarschijnlijk zijn de elementen trouwens nephumbuckers, dit vermoed ik maar moet ik nog effe onderzoeken.

mrweird
27 maart 2010, 22:51
Als Matt Bellamy op een les paul zou spelen dan zou 't deze zijn! :seriousf:

Braindead
27 maart 2010, 23:53
Wat een wazige LP man!

BamBuFan1
28 maart 2010, 01:50
trouwens gezien de aluminium inlays vermoed ik dat deze gitaren in de maya fabriek te Kobe zijn gebouwd, ken namelijk geen enkel ander merk met aluminium inlays. waarschijnlijk zijn de elementen trouwens nephumbuckers, dit vermoed ik maar moet ik nog effe onderzoeken.

Mijn laatste speurneuzerij naar het merk (El) Maya heeft me in contact gebracht met een Japanse gitaarhandelaar die in de jaren 70 alle mogelijke merken voorbij heeft zien komen, en zover hij wist had Rokkoman geen fabriek in Kobe, alleen een grote opslag. De gitaren werden bij Chushin gakki in Nagano gemaakt. Vandaar dat je bij (El) Maya's regelmatig Chushin op de onderdelen (bv de T.O.M) ziet staan.

minoin
28 maart 2010, 12:55
Die Gibson ziet er echt leip uit, gefeliciteerd met je (zoals gewoonlijk) mooie aankoop!

M@rtijnd
28 maart 2010, 13:28
Die Gibson ziet er echt leip uit, gefeliciteerd met je (zoals gewoonlijk) mooie aankoop!

Als eigenaar van een Gibson zou je toch moeten weten dat 't duidelijk geen Gibson is...

minoin
28 maart 2010, 13:47
Als eigenaar van een Gibson zou je toch moeten weten dat 't duidelijk geen Gibson is...

Hahahaha, sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik noem het een Gibson vanwege zijn vorm :)

wietse
28 maart 2010, 14:20
Hahahaha, sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik noem het een Gibson vanwege zijn vorm :)
noem het dan een les paul, gibson heeft zoveel modellen.

Noid
28 maart 2010, 17:26
Goeie score Wietse! Die basis van die hohner ziet er goed uit, heb je er al goede hardware voor? Die Les Paul ziet er zeker goed onderhouden uit. Ik weet niet wat het is dat zulke gitaren op een of andere manier zo aantrekkelijk maakt: hoe meer knopjes en opties hoe mooier :)

Jasper.
28 maart 2010, 20:45
De explorer vind ik ook wel vet, alleen die bovenste punt lijkt me niet helemaal ok.