PDA

View Full Version : Zoom G2.1u Probleempjes



guitarXlord
27 maart 2010, 11:39
Ik speel in een band en over 2 weken moeten we optreden die liedjes zelf zitten helemaal goed in elkaar maar we hebben helaas 1 best wel groot probleem.

De effecten van mijn Zoom klinken op mijn Gretsch gitaar goed maar schakel ik over naar me Ibanez dan klinkt het echt walgelijk (en dit is niet overdreven;)) Het is zo raar dat ik van een keihard disortion effect geen rustig mooi geluidje meer kan maken!:( Zouden jullie misschien iets weten want ik heb de handleiding zo langzamerhand wel bekeken maar de meest van die termen snap ik wel. De liedjes waar de grootste problemen in zitten zijn:

U2 - Sunday Bloody Sunday (klinkt echt te metal)
Muse - New Born (Je hoort meer disortion dan noten alleen met me Ibanez)

Moet ik tijdense het optreden over 2 weken alleen me Gretsch gaan gebruiken en later op het gemak dit probleem oplossen of red ik dit wel over 2 weken?

Robdop
27 maart 2010, 12:33
stel je toch aparte effectbanken in voor de stukken op je ibanez?

Martijn-w
27 maart 2010, 12:36
Waarschijnlijk heeft je ibanez een veel hogere output. Dat wil zeggen dat het volume wat je effectenpedaal binnen komt hoger is en dus je distortion ook automatisch erger wordt.
Wat je misschien zou kunnen doen is het volume op je ibanez wat terugdraaien. En anders de effecten wat aanpassen. Minder gain.

Meneer I.
27 maart 2010, 14:01
stel je toch aparte effectbanken in voor de stukken op je ibanez?

Yep, en daar zet je de gain of volume wat lager bij de instellingen, zou moeten werken (ik heb de G2.1u ook).
Bijv. A-bank voor de Gretsch en deze geheel kopieren naar B-bank posities en hier de volume en gain omlaag voor de Ibanez.

Suc6!