PDA

View Full Version : boss metal core ml-2 doen/niet doen?



rozh
27 maart 2010, 01:04
ik ben van plan een boss metal core ml-2 van iemand over te nemen voor 50, ik heb een epiphone lp en een cube 30.
is het een fijn pedaal(veelzijdig? hard rock tot metal? of alleen metal?)
is de prijs goed?

Tankman
27 maart 2010, 08:37
Het is een alles of niets pedaal. Voor keiharde metal. Ik zou hem niet echt veelzijdig noemen. Boss promote haar als haar zwaarst klinkende pedaal. Als je echt alleen metal gaat spelen, zou ik het voor 50 euro wel doen, mits in goede staat.

Liquid_Metal
27 maart 2010, 08:54
Ik weet niet of ie je echt veel meer gaat geven dan je Cube R-Fier overdrive al kan.
Ik heb deze nooit geprobeerd, maar wel de Metal Zone. Dat was 'm voor mij écht niet. Maar ik ben dan ook nooit echt gecharmeerd geweest van Boss. Als je dat wel bent zul je deze vast ook cool vinden. Voor metal dan.

Terminus
27 maart 2010, 13:19
Ik weet niet of ie je echt veel meer gaat geven dan je Cube R-Fier overdrive al kan.
Ik heb deze nooit geprobeerd, maar wel de Metal Zone. Dat was 'm voor mij écht niet. Maar ik ben dan ook nooit echt gecharmeerd geweest van Boss. Als je dat wel bent zul je deze vast ook cool vinden. Voor metal dan.

Ik vermoed zelf dat dit pedaal veel weg zal hebben van de Cube metalgeluiden. Ze zijn immers van hetzelfde bedrijf (Boss = dochterbedrijf Roland) en de Metalcore schijnt, net als de Cube digitaal te zijn. Ik gok ook maar wat, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. De Dyna Drive is toch ook een pedaalversie van een Cube stand?

RoelSmoel
27 maart 2010, 14:48
Ik vermoed zelf dat dit pedaal veel weg zal hebben van de Cube metalgeluiden. Ze zijn immers van hetzelfde bedrijf (Boss = dochterbedrijf Roland) en de Metalcore schijnt, net als de Cube digitaal te zijn. Ik gok ook maar wat, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. De Dyna Drive is toch ook een pedaalversie van een Cube stand?

Jup, ja (Boss = Roland), nog een ja, niet onwaarschijnlijk, en nog een ja.

Wat voor een geluid denk je eruit te halen?

sjaak1990
28 maart 2010, 21:44
Die boss metal pedalen hoor je nooit in de mix. Grappig als je bij een gitarist die je niet hoort op zijn board kijkt en dan ohja... Ik zou het niet doen.
Metal geluid halen uit een pedaal halen is sowieso al wat, heb nooit echt een pushend geluid uit een pedaal alleen gehoord, op zn minst een crunchy amp boosten.

rozh
28 maart 2010, 22:15
kheb t maar niet gedaan, ik denk dat ik ipv dat een boos od2 super overdrive koop van een vriend

Pé.
29 maart 2010, 15:42
[...] en de Metalcore schijnt, net als de Cube digitaal te zijn. Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Volgens mij is de ML-2 gewoon een analoog pedaal hoor ;)

RoelSmoel
29 maart 2010, 15:45
Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Volgens mij is de ML-2 gewoon een analoog pedaal hoor ;)

Boss en analoog anno 2009/2010?:hippie:

Pé.
29 maart 2010, 16:31
Boss en analoog anno 2009/2010?:hippie: Want Boss heeft vorig jaar aangekondigd geen analoge producten meer te fabriceren? Heb ik iets gemist?

Terminus
30 maart 2010, 21:58
Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Volgens mij is de ML-2 gewoon een analoog pedaal hoor ;)

Gewoon gehoord, maar wegens jouw verzoek opgezocht:
http://www.bossarea.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4095

Pé.
6 april 2010, 15:18
Inderdaad, zo lijkt het wel. Mijn excuses.

Dan rijst de vraag: Waarom staat dit nergens op de Boss website vermeld? Normaal zijn ze zo trots op hun COSM gebeuren, waarom zouden ze het hier niet bij vermelden? Of zou misschien enkel de ruisonderdrukking digitaal (aangestuurd?) zijn?

Overigens vind ik die reacties op dat forum zwaaaaar overdreven. Als een pedaal teringgoed klinkt, wat maakt het dan uit of het een digitaal pedaal is of niet? Ze doen daar net of ze zwaar belazerd zijn en de wereld vergaat..

Terminus
6 april 2010, 21:01
Inderdaad, zo lijkt het wel. Mijn excuses.

Dan rijst de vraag: Waarom staat dit nergens op de Boss website vermeld? Normaal zijn ze zo trots op hun COSM gebeuren, waarom zouden ze het hier niet bij vermelden? Of zou misschien enkel de ruisonderdrukking digitaal (aangestuurd?) zijn?

Overigens vind ik die reacties op dat forum zwaaaaar overdreven. Als een pedaal teringgoed klinkt, wat maakt het dan uit of het een digitaal pedaal is of niet? Ze doen daar net of ze zwaar belazerd zijn en de wereld vergaat..
Met dat laatste ben ik het helemaal eens.

Het lijkt me alleen niet zo vreselijk veel zin hebben om ruisonderdrukking digitaal te doen (hé wat een toeval, de Cube heeft geloof ik ook digitale ruisonderdrukking)

Dirk_Hendrik
6 april 2010, 22:34
Overigens vind ik die reacties op dat forum zwaaaaar overdreven. Als een pedaal teringgoed klinkt, wat maakt het dan uit of het een digitaal pedaal is of niet? Ze doen daar net of ze zwaar belazerd zijn en de wereld vergaat..

+4 en nog 1 erbij om aan de tien tekens te komen.