PDA

View Full Version : London Kitty half stack, geen katje om zonder ....



The Running Man
26 maart 2010, 19:25
..... oordoppen open te draaien.
Toneblo had ons gisteravond uitgenodigd in zijn werkplaats/testhal voor de premiere/aflevering. Woooow!

Hij is helemaal af en staat nu thuis. En zelfs mijn vrouw vindt hem mooi.
Net als bij mevrouw McWilliams wordt het huishouden hier geteisterd door een hoge 4x12 speakercab dichtheid. Zoonlief heeft 5 4x12 speakercabs op zijn slaapkamer staan. Dochter heeft er nu ook een; een plexi in Hello Kitty stijl.
Het heeft een tijd geduurd (veel handwerk van Toneblo en veel zoekwerk naar geschikte onderdelen) maar dan heb je ook wat.

http://img443.imageshack.us/img443/2243/londonkittystack.jpg

De amp is een London City DEA 70 Mk V die is aangepast naar Marshall specs en voorzien van een AC/DC hi gain mod. Omdat ik de originele headshell wilde behouden, heeft Toneblo een kopie gemaakt van een oud grenen IKEA bureaublad. Deze headshell is bekleed met NOS Black levant die ik in Engeland opdook. Verder heb ik custom pink piping in de VS opgedoken en witte chickenheads van tubetown. De front faceplate is vervangen door een exemplaar van roze gelakt RVS.

De speakercab was een oude afgetrapte Hiwatt kast. Hij zat wel verschrikkelijk goed in elkaar. Arjan heeft hem weer spiegelglad gemaakt; wat constructiedetails verbeterd en bekleed met hetzelfde spul. Verder zijn er Celestion G12H35 Anniversary speakers in gegaan (nee geen Greenbacks; het is een beginnerssetje voor mijn dochter....) :rockon:

Het geluid is heel erg vintage rock; iedereen die de oude London City amps kent, weet wel zo'n beetje hoe je daar hele brute rockbakken van kunt maken en dit is er zeker zo een. Het ding klinkt super, zelfs op laag volume heeft hij body en voldoende warmte. Opvallend is ook hoe ongelooflijk strak die kast klinkt. We hebben hem getest met een Hello Kitty Squier van mijn dochter en zelfs dat klonk niet beroerd. Daarna ging zoonlief de boel te lijf met zijn gemodde Les Paul Studio; hallelujah! Ook de Tele van Arjan ........poeh!
Ik had beloofd wat betere foto's te maken; dat is gisteravond nog niet echt gelukt

http://img683.imageshack.us/img683/9471/london007small.jpg

Ome Keith kon niet meer ophouden met spelen (Giablo werkplaats).
De amp heeft een enorme hoeveelheid power en klinkt veel harder dan zijn Laney's, ook plezieriger toon.
Verder gaf Arjan nog een seminar in verstandig pedaal gebruik (flikker die digitale meuk meteen maar in de container.....haha).
Zodra ik klaar ben met de IB 2009 ga ik wat betere foto's maken van dit kunstwerk.
Het begin is er.:rockon:

Dirk_Hendrik
27 maart 2010, 08:03
Blijft een geweldig project.

Ik ben wel beniewd naar was faceplate closeups.

Brewskie
27 maart 2010, 08:12
Zodra ik klaar ben met de IB 2009 ga ik wat betere foto's maken van dit kunstwerk.
Het begin is er.:rockon:

Met vooringevulde aangifte ben je toch zo klaar ? Mooie amp geworden.

flo123
27 maart 2010, 15:26
Het is prachtig geworden, gefeliciteerd ermee!

Ik hoop dat het niet teveel offtopic is maar:
Waar staat wat info over die "AC/DC hi gain mod" voor een oude London City?

bert k
27 maart 2010, 15:45
Zoonlief heeft 5 4x12 speakercabs op zijn slaapkamer staan.

:eek::blast::soinnocent:

Bloody hell, ik deed het destijds met een ouwe buizenradio...

The Running Man
27 maart 2010, 17:26
Het is prachtig geworden, gefeliciteerd ermee!

Ik hoop dat het niet teveel offtopic is maar:
Waar staat wat info over die "AC/DC hi gain mod" voor een oude London City?

Ik heb hem gemod en al gekocht.
Schijnt een min of meer standaard mod the zijn die ook op Marshalls wordt uitgehaald. De vorige eigenaar had het i.s.m. Dr Tube aangepast.

The Running Man
30 maart 2010, 16:07
Op verzoek van Dirk_Hendrik wat extra plaatjes

Hij staat inmiddels op een vast plekje op mijn dochters kamer.
Er moeten alleen nog wielen onder; de speakercab zit dicht tegen de 50 kg aan.

http://img706.imageshack.us/img706/6234/bild0208f.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/4603/bild0203.jpg

En voor de volledigheid (vlnr):
Squier Hello Kitty Stratocaster; Black
Epiphone Les Paul Standard Plus; Translucent Blue (@McWilliams: uit dezelfde fabriek als die van Toneblo)
Aria Pro II SLB series electrics (actieve quasi precision bass); pink

:blast::blast:

fredjuh
30 maart 2010, 18:13
Vet! Waar komt dat gaas vandaan? Dat wil ik nl. ook wel hebben.

The Running Man
30 maart 2010, 20:12
Vet! Waar komt dat gaas vandaan? Dat wil ik nl. ook wel hebben.
Van Giablo; Toneblo gebruikt het wel vaker geloof ik.
Heeft het geloof ik ook een keer in een tri-amp verwerkt.
Het staat echt ruig; bijna malienkolderachtig:rockon: