PDA

View Full Version : Fender stratocaster '57 Hot Rod Repainted???



jutter
26 maart 2010, 19:25
Laatst kwam ik iets eigenaardigs tegen bij mijn nieuwe 57'er Hot Rod. Ik had de slagplaat eraf gehaald en kwam dit tegen. Nu weet ik dat bij bijvoorbeeld de Gilmour strat ook zwart over sunburst gespoten wordt(en daar betaal je dan ook dik voor). Maar ik wist niet dat ze dat bij de Hot Rod ook deden....Weet iemand van jullie hier ook iets meer over of dit vaker wordt gedaan? Bij het nummer en 'SB' zat eerst een zwart stickertje overheen.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20black%20over%20sunburst/DSC01346.jpg

barno
26 maart 2010, 19:53
lijkt me niet intentioneel. mislukte sunbursts worden dekkend gelakt, lijkt me logisch. dus toeval dat jouw body eerst was voorbestemd voor SB, denkik

dutch.idiot
27 maart 2010, 16:32
Waarom wordt er eigenlijk bij die Gilmour strat zwart over de sunburst gespoten, wat is daar het nut van?
Of zou dat ook een incidenteel geval zijn?

Eko
27 maart 2010, 18:19
De Gilmourstrat is gewoon exact hetzelfde gemaakt als die van David zelf.
Fender maakt wel vaker gebruik van body`s die ofwel niet goed gelakt zijn , danwel in een verkeerde kleur zijn gespoten. Sommigen worden geschuurd , anderen gewoonweg overgespoten. Als zwart heel veel gevraagd wordt en er ,, toevallig,, een paar andere body`s staan in een kleur die minder lopen , dan gaat de verspuit er gewoon nog een keer over. Handel is handel.

Daan_B
27 maart 2010, 18:34
Best lame voor een gitaar van die prijsklasse..

jutter
27 maart 2010, 18:37
Ik vind het juist niet erg; dat maakt hem weer 'speciaal'!

stikel
27 maart 2010, 20:54
Dag vriend

Tis geen tweedehansje hoop ik ;)

Groet Jan

budje
27 maart 2010, 21:11
Best lame voor een gitaar van die prijsklasse..

Bij de veelgeprezen dure vintage fenders was het ook een zeer regelmatig voorkomend feit, dus het is nog period correct ook :seriousf:

ik zou er echt niet van wakker liggen

jutter
27 maart 2010, 23:13
Dag vriend

Tis geen tweedehansje hoop ik ;)

Groet Jan

Hé Jan,

Wanneer heb je de koffie nou eens klaar?;)

jutter
27 maart 2010, 23:15
Bij de veelgeprezen dure vintage fenders was het ook een zeer regelmatig voorkomend feit, dus het is nog period correct ook :seriousf:

ik zou er echt niet van wakker liggen

Doe ik ook zeker niet! Je komt dit bij mijn weten niet zo vaak meer tegen; ik bekijk het daarom ook maar als een extraatje!