PDA

View Full Version : AKG D190 E kopen. Welke prijs?



gitaarhaantje
26 maart 2010, 15:48
Hallo allen,

Ik kan deze microfoon voor 35 euro inclusief verzendkosten kopen.. Is dit duur?
Ik had al even gegoogled en het is best een oude microfoon. Geen idee of ie dit geld nog waard is...

Han S
26 maart 2010, 15:59
Als hij het goed doet is hij dat zeker en meer waard, het is de microfoon welke de beatles veel hebben gebruikt.

gitaarhaantje
26 maart 2010, 16:23
en stel dat er toch wat mis mee is, is het dan mogelijk om zo'n microfoon te repareren?

De man in kwestie had het erover dat ie er niet zo goed meer uit zag maar wel goed deed....

Han S
26 maart 2010, 16:33
Het blijft link om een tweedehands microfoon te kopen en repareren is geen optie, de kosten overtreffen altijd de waarde van de microfoon, tenzij het een zeldzame Neumann U47 or M50 betreft.

gitaarhaantje
26 maart 2010, 17:32
owkey.. naja opzich het risico wil ik wel lopen..

Maar nu het gebruik:

Aangezien ik laatst 2 se electronics condensator mic's heb gekocht en deze niet voor gitaar kan gebruiken, wil ik graag 1 mic kopen voor een gitaaramp.

Nu zag ik dat deze mic wel voor gitaar gebruikt kan worden.. natuurlijk is dat altijd subjectief maar zou jij deze mic voor een gitaar gebruiken Han? ( Uiteraard zijn er altijd mic's die beter geschikt zijn maar tis voor mij nog een beetje schipperen....)

Han S
26 maart 2010, 17:46
Ik heb de afgelopen week een van de betere bluesbands binnen gehad en ik heb voor de gitaren zoals altijd een oude Sennheiser MD421 gebruikt, de grijze dus. Als ik een andere microfoon gebruik is het vrijwel altijd een Beyer M88.

Maar andere microfoons kunnen ook prima klinken hoor. Ik heb met de Blue Devils op de sologitaar Vox AC30 en Shadows muziek uit de jaren 60 altijd de Neumann M149 gebruikt.

gitaarhaantje
26 maart 2010, 17:59
Ik heb de afgelopen week een van de betere bluesbands binnen gehad en ik heb voor de gitaren zoals altijd een oude Sennheiser MD421 gebruikt, de grijze dus. Als ik een andere microfoon gebruik is het vrijwel altijd een Beyer M88.

Maar andere microfoons kunnen ook prima klinken hoor. Ik heb met de Blue Devils op de sologitaar Vox AC30 en Shadows muziek uit de jaren 60 altijd de Neumann M149 gebruikt.

Oke maar je hebt dus deze mic nog niet ooit voor een buizenversterker gehad..?

Han S
26 maart 2010, 18:52
Ik wil altijd het geluid van de gitaaramp zo dicht mogelijk benaderen, maar het moet ook goed in de mix passen. Ik heb zo'n 60 microfoons en om heel eerlijk te zijn heb ik ze niet allemaal op een gitaarcab geprobeerd.

gitaarhaantje
26 maart 2010, 19:02
Ik wil altijd het geluid van de gitaaramp zo dicht mogelijk benaderen, maar het moet ook goed in de mix passen. Ik heb zo'n 60 microfoons en om heel eerlijk te zijn heb ik ze niet allemaal op een gitaarcab geprobeerd.

Dat is ook het moeilijke, ik weet niet hoe die mic klinkt op een gitaarcab.. en ja dan zal ik em toch blindelings moeten kopen...

Maar ik weet in ieder geval dat de prijs mee valt dus ik zal er over nadenken.. Bedankt voor de snelle reacties!

skanky
26 maart 2010, 20:05
Als hij het goed doet is hij dat zeker en meer waard, het is de microfoon welke de beatles veel hebben gebruikt.

Toch niet Han, De 190 is uit de jaren '70. De Beatles gebruikte de d19 veel, de voorloper van de 190. De d19 klinkt compleet anders dan de d190.

Han S
26 maart 2010, 20:07
Oeps, ik vrees dat je gelijk hebt, of eigenlijk weet ik dat wel zeker.

gitaarhaantje
27 maart 2010, 14:28
Oeps, ik vrees dat je gelijk hebt, of eigenlijk weet ik dat wel zeker.

oke maar is dan deze microfoon nog steeds wel 35 euro inclusief verzendkosten waard?

En misschien iemand anders deze gebruikt voor een buizenversterker?

Solidkick
27 maart 2010, 15:33
Voor 35 heb je ook een 2e hands SM57.
Daar kan je kwa gitaar natuurlijk nooit mis mee gaan.

gitaarhaantje
27 maart 2010, 18:49
Voor 35 heb je ook een 2e hands SM57.
Daar kan je kwa gitaar natuurlijk nooit mis mee gaan.

Daar heb ik al naar gezocht... maar die krijg je naar mijn mening niet voor die prijs... maar als je er 1 hebt... bied ik je 35 euro ;)

Solidkick
28 maart 2010, 21:59
Daar heb ik al naar gezocht... maar die krijg je naar mijn mening niet voor die prijs... maar als je er 1 hebt... bied ik je 35 euro ;)

Bedankt, maar nee bedankt ;)
Ik heb voor die prijs recentelijk een paar gekocht van een PA bedrijf.
Zagen er niet uit maar deden wat ze doen moesten.
Een rondje bellen leverde sneller wat op dan MP.