PDA

View Full Version : snaren springen te snel af



Liam
21 april 2003, 17:29
Kan iemand mij vertellen waaraan het zou kunnen liggen dat snaren springen??
Gemiddeld om de 2 weken springt er bij mij een snaar af!! Niet dat ik te brutaal speel of mijn gitaar slecht stem, maar ik vraag me toch af waaraan het zou kunnen liggen. De snaren die ik gebruik zijn Martin&Co van 0.10 en 0.12, ik speel minstens 2h per dag gitaar.
Ik heb ook gehoord van Elixir snaren, zou dat het probleem kunnen verhelpen??

toch al bedankt als iemand mij wil of kan helpen!!

Liam

Crutch
21 april 2003, 19:10
Misschien zweten je handen heel snel, waar knapt de snaar? en is(zijn) het altijd dezelfde snaar (snaren)?

Liam
21 april 2003, 19:18
Op 2003-04-21 19:10, schreef Crutch:
Misschien zweten je handen heel snel, waar knapt de snaar? en is(zijn) het altijd dezelfde snaar (snaren)?
Het zijn niet telkens dezelfde snaren die breken, maar vaak is het aan de kam dat er een snaar knapt, de kam heb ik al eens bekeken(voor scherpte) en het bleek daar niet te liggen. Maar vandaag sprong er een snaar in de buurt van de 3de fret.

Crutch
21 april 2003, 19:40
tja, ik zou er maar mee naar een muziekwinkel/deskundige gaan, die kunnen altijd even voor je kijken wat het probleem wel is. kijken hoeft niets te kosten.

Liam
21 april 2003, 19:43
Op 2003-04-21 19:40, schreef Crutch:
tja, ik zou er maar mee naar een muziekwinkel/deskundige gaan, die kunnen altijd even voor je kijken wat het probleem wel is. kijken hoeft niets te kosten.

Dat is waar. Toch bedankt!!

vanafvandaag
22 april 2003, 11:50
Onze gitarist (met Takamine G Series) heeft hetzelfde probleem gehad. In eerste instantie was er weinig te vinden op de kam, maar hij is toch vervangen.

Hij speelde overigens ook met Martins... Maar na een nieuwe kam en andere snaren (D' addario's) heeft hij al weken zonder gebroken snaren gespeeld. Maar of het nu van de snaren of de kam kwam... Succes in ieder geval.

Liam
22 april 2003, 19:18
Ik speel op een semi-akoustische gitaar van Yamaha (CPX-5). Hierbij kun je da stand van de hals regelen, zou het kunnen dat het daarmee iets te maken heeft??(mijn snaren durven soms kletteren)
Liam

Gertje
25 april 2003, 13:15
Let er op dat je de snaren niet knikt voordat je ze erop zet. Verder moet je ook ff kijken of er geen scherpe randen aan de zadel of aan de fret's zit.

Als het jouw zweterige handen zijn, moet je de snaren na iedere speelbeurt schoonmaken. Hier heb je reinigings setjes voor. Maar van zweet handen gaan de snaren eerder dof klinken in plaats van breken

Liam
25 april 2003, 17:17
bedankt voor de goede raad.
Het komt niet door zweethanden, denk ik. Ik heb nu andere snaren genomen, en zal dan wel zien of die nu knappen na een korte periode of niet. In het geval van wel, dan zal ik eens contact opnemen met een gitaarbouwer.

Liam