PDA

View Full Version : Mijn amp uitversterken!



Johnnyverbruggen
26 maart 2010, 15:07
Hallo ik heb een amp, goed voor thuis alleen met met de band komt die net wat tekort! Nu wil ik er een Gitaar-Amp-Mic voorzetten. Kan ik die dan ook inpluggen over de zanginstallatie (voor bij een repetitie) of moet dit echt over de PA??

Welke mics zijn goed?

-Sennheiser e606
-Sennheiser e906
-Shure SM57


Andere suggesties?

guitarkid
26 maart 2010, 15:55
Lijkt me meer voor de rubriek "Live muziek"'...

Gr. C.

Aca Ilic
26 maart 2010, 16:18
sennheiser e906 is beter dan 609 serie. Eigenlijk zou je oude model 421 moeten zoeken die waren echt heel goede mics, maar e906 is ook heeel goed

Arvoitus
26 maart 2010, 16:30
Eerst de vraag: Wat voor een versterker heb je? Als er een line-out op je versterker (line6?) zit dan kun je die mogelijk beter gebruiken.

En als jouw versterker een zanginstallatie niet kan bijbenen, dan is het misschien slimmer/handiger/fijner (op lange termijn) om een andere versterker te halen.


sennheiser e906 is beter dan 609 serie.
Bij muziek/geluid is iets niet "beter". Het klinkt anders. En in de oren van een ander kan dat beter (of juist slechter) zijn.

Je kan al die mic's gewoon op je zanginstallatie aansluiten als die XLR aansluitingen heeft.

@johnnyverbruggen: Als je een goedkope/kleine/starter versterker hebt dan is het (op langere termijn) misschien slimmer om een andere versterker te kopen. Verder maakt het qua microfoons niet echt uit welke je kiest. Ik zou de SM57 pakken, werkt altijd en is het goedkoopste.

Johnnyverbruggen
26 maart 2010, 17:20
Eerst de vraag: Wat voor een versterker heb je? Als er een line-out op je versterker (line6?) zit dan kun je die mogelijk beter gebruiken.

En als jouw versterker een zanginstallatie niet kan bijbenen, dan is het misschien slimmer/handiger/fijner (op lange termijn) om een andere versterker te halen.


Bij muziek/geluid is iets niet "beter". Het klinkt anders. En in de oren van een ander kan dat beter (of juist slechter) zijn.

Je kan al die mic's gewoon op je zanginstallatie aansluiten als die XLR aansluitingen heeft.

@johnnyverbruggen: Als je een goedkope/kleine/starter versterker hebt dan is het (op langere termijn) misschien slimmer om een andere versterker te kopen. Verder maakt het qua microfoons niet echt uit welke je kiest. Ik zou de SM57 pakken, werkt altijd en is het goedkoopste.



Het is geen kleine beginners amp... Het is F.A.D.
en op studio niveau bevalt die goed vandaar dat ik hem niet weg wil doen.
Maar wil hem gewoon uitversterken

Arvoitus
26 maart 2010, 18:04
Het is geen kleine beginners amp... Het is F.A.D.
en op studio niveau bevalt die goed vandaar dat ik hem niet weg wil doen.
Maar wil hem gewoon uitversterken
Welke FAD, en wat voor een cabinet? De (kleinste) Soulman heeft 18W en dan zou je met een 2x12 of 4x12 wel boven een drummer moet uitkomen.

Denk nog eens een keer goed na of een enkele mic door de zanginstallatie je probleem gaat oplossen, en of het niet nog een probleem gaat bijleveren.

Ik heb vaak gerepeteerd met zang, toetsen en gitaar door een P.A. maar qua balans zat het nooit lekker. Ik heb toen een 18W Madamp gepakt met een 2x12 en toen was het een stuk fijner om te repeteren.

Johnnyverbruggen
26 maart 2010, 22:01
victoria 3x10 clone is het

Aca Ilic
27 maart 2010, 23:51
......


Bij muziek/geluid is iets niet "beter". Het klinkt anders....

Hey Artvoitus,

misschien ervaar je het als anders, en so be it. Ik heb beide microfoons kunnen a/b-en ( voordat ik toch voor e906 gelukkig gekozen heb), en het klinkt guess what....beter.
Zodoende heb ik ook opmerking geplaatst over oude 421 model die tegenwoordig tegen belachelijk hoge prijzen via ebay nog af en toe (als je een beetje geluk hebt) te vinden is,mijn Hammond toetsenist heeft er drie van en alle drie zijn beste microfoons die ik geprobeerd heb ( e906 kan hier helemaal niet aan tippen ook al is die gebaseerd op 421 model).
421 modelen zijn trouwens meestaal standard microfoons bij beste p.a. bedrijven ( heel vaak ook akg c 414 series, maar dan hebben we het ook over prijs verschil). Second best is e906, maar sm 57 is ook nog steeds goede keuze...

cheers

Dosmanos
28 maart 2010, 05:24
FAD 3x10 komt te kort?? Op wat voor oorverdovende volumes spelen jullie dan? Is, als ik me niet vergis, 35 watt en een 35 watt buizenamp mits goed gezond gaat retehard!

Eko
28 maart 2010, 08:26
De meeste verhuurbedrijven hebben de 906 of de SM 57 wel bij zich. Kwestie van leren waar je speaker het beste klinkt. Bij grote podia gebruiken wij ook de p.a. voor versterking, Ik gebruik dan 2 micr. Ik heb in de Marble Roadking 2 x Jenssen en 2 x Weber zitten. Voor elk van de types een micr. en spelen maar. Als ik naar een groter optreden ga neem ik wel voor de zekerheid extra klein microfoonstandaardje mee. Het komt nog wel eens voor dat dat niet geheel voor niets is.

movo.
28 maart 2010, 12:22
FAD 3x10 komt te kort?? Op wat voor oorverdovende volumes spelen jullie dan? Is, als ik me niet vergis, 35 watt en een 35 watt buizenamp mits goed gezond gaat retehard!

Misschien vind 'ie 'm op 2 beter klinken dan 5 waardoor die net te zacht staat in de mix. En versterkers motten hard! Gaat niet voor niks tot 10. :rockon: