PDA

View Full Version : HNG'sD! Ibanez / Vantage



Ibanez666
25 maart 2010, 18:41
http://img80.imageshack.us/img80/4897/ibanez.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/2794/vantage1.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/4623/vantage2.jpg

:)

Tupelo
25 maart 2010, 18:47
Weer twee spuuglelijke budgetjes gescoord Iba, geniet ervan. :ok:

Martijn-w
25 maart 2010, 18:51
Eens met Tuup.

budje
25 maart 2010, 18:53
Die strat wordt weer leuk na wat poetsen ;) en ik ben benieuwd naar die rare elementindeling!

Chocola
25 maart 2010, 18:56
Die strat kan nog wel eens leuk zijn. Die Vantage? Weet ik nog niet zo :D.

Leuke gitaartjes om lekker mee te kloten :).

newbreed
25 maart 2010, 19:00
Die strat wordt weer leuk na wat poetsen ;) en ik ben benieuwd naar die rare elementindeling!

Leuke strat...niet poetsen!!


Lol... Goed citaat Budje!!

budje
25 maart 2010, 19:02
Leuke strat...niet poetsen!!

Verkleuringen en krassen zijn koel!

Vette klauwen van iemand anders en 15 jaar stof van de zolder zijn minder koel

hezz
25 maart 2010, 19:04
Die strat is mooi! Heerlijk die grote headstocks.

2350
25 maart 2010, 19:06
Die Ibanez moest je maar eens gauw aan mij verkopen! :-)

Rinze
25 maart 2010, 19:07
Die Vantage is wel echt spuuglelijk..

Ibanez666
25 maart 2010, 19:15
Haha ja die Vantage..ach, als het er 1 uit Korea (Samick) is zal hij kwalitatief in ieder geval wel ok zijn (Geert?)

en die strat, zo op de grote foto te zien hebben ze het originele brug element tegen het middelste aangezet en een ander merk element op de brugpositie

Ibanez666
25 maart 2010, 19:16
Weer twee spuuglelijke budgetjes gescoord Iba, geniet ervan. :ok:

1, die Ibbie is echt heel erg lekker om te zien :)

macwilliams
25 maart 2010, 19:26
Hij doet het er om,


Gefeliciteerd.... Denk ik.:dontgeti:

Ibanez666
25 maart 2010, 19:28
Hij doet het er om,


Gefeliciteerd.... Denk ik.:dontgeti:

Ibanez666 is natuurlijk heel blij met de Ibanez en een strat heb ik nog niet en tone komt toch uit je vingers en zo enne, ruilen voor een van je Gibbies? :)

AgileGhost
25 maart 2010, 20:09
Weer twee spuuglelijke budgetjes gescoord Iba, geniet ervan. :ok:

Die ibbie een spuuglelijk budgetje? Die dingen zijn redelijk prijzig inmiddels, toch? En erg mooi trouwens!

wietse
25 maart 2010, 20:13
Haha ja die Vantage..ach, als het er 1 uit Korea (Samick) is zal hij kwalitatief in ieder geval wel ok zijn (Geert?)

en die strat, zo op de grote foto te zien hebben ze het originele brug element tegen het middelste aangezet en een ander merk element op de brugpositie

dat is een koreaan en zijn wel redelijke gitaren, alleen de kleur die moet je liggen, wat die ibanez aangaat, andere slagplaat er op dan lijkt het heel anders.
want deze config is wel erg vreemd.

macwilliams
25 maart 2010, 21:14
Ibanez666 is natuurlijk heel blij met de Ibanez en een strat heb ik nog niet en tone komt toch uit je vingers en zo enne, ruilen voor een van je Gibbies? :)

nee joh, daar zou je maar spijt van krijgen. :D

Chocola
25 maart 2010, 21:18
Haha ja die Vantage..ach, als het er 1 uit Korea (Samick) is zal hij kwalitatief in ieder geval wel ok zijn (Geert?)

en die strat, zo op de grote foto te zien hebben ze het originele brug element tegen het middelste aangezet en een ander merk element op de brugpositie

Je kunt toch zelf wel voelen en inschatten of het een kwaliteitsgitaar is? Of heb je weinig vergelijkingsmateriaal? :D. In dat geval doe je gewoon iets fout :seriousf:.

Ibanez666
25 maart 2010, 22:40
Je kunt toch zelf wel voelen en inschatten of het een kwaliteitsgitaar is? Of heb je weinig vergelijkingsmateriaal? :D. In dat geval doe je gewoon iets fout :seriousf:.

eh, twee gitaren voor 85 euro..wat doe ik fout?

Ibanez666
25 maart 2010, 22:41
dat is een koreaan en zijn wel redelijke gitaren, alleen de kleur die moet je liggen, wat die ibanez aangaat, andere slagplaat er op dan lijkt het heel anders.
want deze config is wel erg vreemd.

Kleur boeit me 0 :)

de brug pickup is tegen de mid aangezet en de brug is nu dus een ander element

Ibanez666
25 maart 2010, 22:42
nee joh, daar zou je maar spijt van krijgen. :D

Wie weet...proberen? ;)

BamBuFan1
25 maart 2010, 22:46
Die strat wordt weer leuk na wat poetsen ;) en ik ben benieuwd naar die rare elementindeling!

Hopen dat er niemand creatief met een beitel aan de slag is gegaan...

Ibanez666
25 maart 2010, 22:48
Hopen dat er niemand creatief met een beitel aan de slag is gegaan...

ach en wat dan nog, als ik strat speel is het de brug of de nek pickup :)

McVenco
25 maart 2010, 23:24
de brug pickup is tegen de mid aangezet en de brug is nu dus een ander element

Zitten er dan 4 pups in? Hoe worden die geschakeld dan?





edit: ah, al deels beantwoord in het nieuwste aanwinsten topic zie ik nu. Blijft de vraag hoe ze geschakeld worden :)

Ibanez666
25 maart 2010, 23:30
Zitten er dan 4 pups in? Hoe worden die geschakeld dan?





edit: ah, al deels beantwoord in het nieuwste aanwinsten topic zie ik nu. Blijft de vraag hoe ze geschakeld worden :)

Geen idee ik zal mn bevindingen en fotos posten als ik hem heb :)

geert1976
25 maart 2010, 23:32
Weer twee spuuglelijke budgetjes gescoord Iba, geniet ervan. :ok:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/facepalm1.jpg

over smaakt valt te twisten, maar dit zijn prima gitaartjes, geen top, maar toch wel boven budget kwaliteit en nog gekocht voor een spotprijs ook

RS-Rik
26 maart 2010, 00:05
Ik vind de facepalm hier niet gerechtvaardigd!


:bier:

geert1976
26 maart 2010, 00:10
Ik vind de facepalm hier niet gerechtvaardigd!


:bier:

waarom niet?

snaarplukker
26 maart 2010, 01:28
Blijft de vraag hoe ze geschakeld worden :)Ik vermoed in serie.

McVenco
26 maart 2010, 10:24
Ik vermoed in serie.

Ik bedoelde meer of ze ook allevier afzonderlijk werken, want dan kom je met een 5-way switch toch een aantal opties tekort.

grayfink
26 maart 2010, 10:44
Ik heb dezelfde Ibanez strat, maar dan gewoon met drie SC's en in sunburst. Dat was mijn eerste electrische gitaar, in '81 of zo. De mijne stamt uit '76. Ik heb hem helemaal aan gort gespeeld en daarna heeft hij zo'n 20 jaar werkeloos aan de muur gehangen. Twee jaar geleden is hij door Don Hofstee (http://www.donhofstee.nl)gereviseerd, nieuwe frets/topkam, elektronica nagelopen en geshield.
Toen hij me opbelde dat hij klaar was, was hij erg positief. "Wat een leuk ding is dit zeg!".
Beroemde klanten met hele dure gitaren hadden hem ook in handen gehad en iedereen was verbaasd over hoe goed hij was geworden. Ik had mijn Amerikaanse Fender Strat net ingeruild voor een tele, dus ik kon niet meer één op één vergelijken, maar in beleving is mijn Ibbi beter.

Voor 85€ wil ik hem wel overnemen, heb je die Vantage gratis :D

Hollemans
26 maart 2010, 11:02
Ik weet niet waar HNG'sD! tegenwoordig voor staat. Maar deze gitaren zijn nog gewoon bij de eigenaar?! Ik had hem gemaild, en blijkbaar is mijn bod hoger, en gezien ik overboden heb kunnen ze ook nog naar mij gaan.

Kakihara
26 maart 2010, 11:03
Die Ibanez is geinig :)

Die Vantage, daar ben ik nog niet aan uit : ik heb hier zelf ook een Vantage, made in Korea, staan, een 113T. Multiplex ding (Vantage heeft overigens niet de moeite gedaan om het te verbergen: geen zwarte burst langs de randen zoals bij veel multiplex-gitaren het geval is. Daardoor zie je de laagjes behoorlijk goed. Ergens is dat wel charmant :D ), maar het speelt goed, op de bouwkwaliteit is er niets op aan te merken, zelfs de tremelo is meer dan behoorlijk en laat alles netjes op stemming staan. Maar die elementen: sjongejonge, zelden zo'n flauwe, karakterloze, doodse pickups meegemaakt...

budje
26 maart 2010, 11:07
Ik weet niet waar HNG'sD! tegenwoordig voor staat. Maar deze gitaren zijn nog gewoon bij de eigenaar?! Ik had hem gemaild, en blijkbaar is mijn bod hoger, en gezien ik overboden heb kunnen ze ook nog naar mij gaan.

Je zou dit natuurlijk gewoon ff via PM kunnen doen... ofzo...

Hollemans
26 maart 2010, 16:48
dat zou kunnen ja

geert1976
26 maart 2010, 20:00
dat zou kunnen ja

Niet netjes omdat hier ten toon te spreiden, wellicht had verkoper al aan Ibanez666 een toezegging gedaan, indien hij er nu op terugkomt, omdat jij een hoger bod plaatst is het een grote lulhannes die een Squier overdwars in de krans moet hebben zonder behulp van vaseline

MartinL
26 maart 2010, 20:25
Als de verkoper inderdaad beloftes heeft gedaan, en hier op terug komt is dat inderdaad niet netjes.
Ik denk dat menigeen hier op het forum wel eens zoiets heeft meegemaakt.
(inclusief mijzelf).
Kortom een gitaar is pas je eigendom als je de gitaar opgehaald/betaald hebt.
Dus zie je een leuke deal: bellen-->afspraak maken---> en er zo snel mogelijk omrijden voor de verkoper zich bedenkt.

Ibanez666
27 maart 2010, 09:47
Zondag denk ik wel meer te weten mannen en dan zal ik het resultaat hier posten :)

Ibanez666
29 maart 2010, 09:04
Ok hier vast wat bevindingen

Vantage:
body: plywood
halsje: 24 frets, best lekker
pickups: fijne funky sound, past niet echt bij de looks misschien. 5 standen
tremolo: blijft goed op stemming
leuk beginnersgitaartje!

Ibanez:
body: 2 lagen met dun laagje van 1 a 2 mmm ertussen
halsje: dik en rond, beetje als mn CMI Tele, niks mis mee
pickups: 3 maxon waarvan er helaas maar een een waarde geeft (+/-8) en en van onbekende makelij met ongeveer dezelfde waarde.
3 standenschakelaar waar ik niet veel wijs uit kom: 6 aansluitpuntjes in paren van twee (iemand een idee/schema?)
Goede potmeters..wel 500 k

prima gitaartje. Ik overweeg er een complete andere slagplaat op te gooien met andere pickups en een 5 standenschakelaar.

Het is mijn favoriete strat kleur en grote headstock, dus misschien hou ik hem wel :)

Fotos misschien vanavond

Ibanez666
29 maart 2010, 19:15
Ok, iemand misschien meer info over de onderdelen en de aansluitingen van de 3-weg switch? (welk lipje is waarvoor?)

http://img26.imageshack.us/img26/5043/dsci6738.jpg

http://img149.imageshack.us/img149/7980/dsci6739.jpg

Riky
29 maart 2010, 19:28
Die strat is heel gaaf! Jammer van het dubbele midden element.

Ruimte voor mid element is wel slordig uitgehakt. Zo te zien ook niet door de fabriek gedaan.

wietse
29 maart 2010, 19:28
die een Squier overdwars in de krans moet hebben zonder behulp van vaseline

gewoon sambal als smeermiddel gebruiken voor het extra effect :D.

Ibanez666
29 maart 2010, 19:44
gewoon sambal als smeermiddel gebruiken voor het extra effect :D.

de verkoper heeft gewoon woord gehouden, dus ik heb geen probleem met hem :)

Ibanez666
29 maart 2010, 19:45
Die strat is heel gaaf! Jammer van het dubbele midden element.

Ruimte voor mid element is wel slordig uitgehakt. Zo te zien ook niet door de fabriek gedaan.

Nee een beetje prutswerk. Maar een mooie aged slagplaat erop en klaar is kees dacht ik. Iemand nog een leuk adres voor pre wired slagplaten? Die van GFS ken ik als, maar daar zitten dan weer geen gfs pickups op helaas...

mesaman
30 maart 2010, 00:12
Wat zijn jullie nare mensen!!! Gatvedamme!! Kunnen de mods :grouphug: niet ingrijpen? Ik vind jullie die zulke dingen zeggen dit forum niet waardig! Er waren meer mensen in onderhandeling toen er al foto's geplaatst waren door ts. Dus je pronkte wel heel vroeg hè ? Al begrijp ik je fanatisme, oftewel verdrink de kalf niet voor het gevangen is!

mesaman
30 maart 2010, 00:17
ojaa!, ik heb die witte ibanez ook gehad. Gecondoleerd! Ti's echt een matige gitaar. Mischien kan je er wat mee, maar verwacht niet veel er van.

Ibanez666
30 maart 2010, 09:28
Wat zijn jullie nare mensen!!! Gatvedamme!! Kunnen de mods :grouphug: niet ingrijpen? Ik vind jullie die zulke dingen zeggen dit forum niet waardig! Er waren meer mensen in onderhandeling toen er al foto's geplaatst waren door ts. Dus je pronkte wel heel vroeg hè ? Al begrijp ik je fanatisme, oftewel verdrink de kalf niet voor het gevangen is!

wtf is dit nu weer over?

JeroenSchaaf
30 maart 2010, 09:33
Moet je even een paar post terug lezen, ik snapte het eerst ook al niet.:D

Ibanez666
30 maart 2010, 09:41
Moet je even een paar post terug lezen, ik snapte het eerst ook al niet.:D

Ja dat had ik al gelezen. Vind het alleen jammer dat er hier weer conclusies worden getrokken door iemand die de in en outs niet weet.

JeroenSchaaf
30 maart 2010, 09:43
Ja dat is inderdaad jammer....

Maarja! Jij hebt nu wel een te gek stratje toch?:hippie::cheerup:

Ibanez666
30 maart 2010, 09:45
Ja dat is inderdaad jammer....

Maarja! Jij hebt nu wel een te gek stratje toch?:hippie::cheerup:

Zeker weten! alleen balen dat niet alle elementen het doen. Maar dan nog, ik klaag niet. Ik ben nu op zoek naar een leuke aged slagplaat met eventueel al pickups en pots erin

Ibanez666
30 maart 2010, 09:47
ojaa!, ik heb die witte ibanez ook gehad. Gecondoleerd! Ti's echt een matige gitaar. Mischien kan je er wat mee, maar verwacht niet veel er van.

Ik maak me niet druk...tone komt toch uit de vingers :)

JeroenSchaaf
30 maart 2010, 09:49
Zeker weten! alleen balen dat niet alle elementen het doen. Maar dan nog, ik klaag niet. Ik ben nu op zoek naar een leuke aged slagplaat met eventueel al pickups en pots erin

Ik hou me ogen open, mocht ik iets tegen komen Pm ik je!

Ibanez666
30 maart 2010, 09:56
Ik hou me ogen open, mocht ik iets tegen komen Pm ik je!

Cool, thnx!

mesaman
30 maart 2010, 10:08
-natuurlijk wil ik mn post bijlichten.Hier ik reageer op de uiterst extreme uitspraken van menig gitaarnet forum gebruiker. En als je mensen zo aanspreekt en zelfs uitgebreid gaat vertellen dat je iemand wilt gaan/laten martelen ga je te ver! En weet jij zeker dat de verkoper niet mee zit te lezen? Ik kan er van uitgaan dat de schrijver van dit soort texten wel het verstand zou kunnen hebben om er vanuit te gaan dat dit niet kan. Want als mensen een kapotte swifts op de gitaar heeft gaat iedereen uit zn dak en nu wordt er iemand gewoon zwaar geïntimideerd en zegt niemand iets?
Het volgende punt. Als jij in bespreking bent om iets te kopen kan het goed zijn dat er hoger wordt geboden en de koop niet door gaat.Je hebt pas gekocht als je het goed hebt afgesproken en BETAALD hebt. Dan is het pas van jou en niet als er nog onderhandeld wordt,zo niet met jou kennis hieraan. Je weet dit ongetwijfeld zelf ook wel, en de rest van de agressieve mensen ook wel.

uiteraard wens ik jou veel plezier met de gitaar!
uiteraard wens ik de mensen het zelfde als ze een ander toe wensen.
dus veel sex drugs en rock&roll vanaf hier gewenst!

Ibanez666
30 maart 2010, 10:27
-natuurlijk wil ik mn post bijlichten.Hier ik reageer op de uiterst extreme uitspraken van menig gitaarnet forum gebruiker. En als je mensen zo aanspreekt en zelfs uitgebreid gaat vertellen dat je iemand wilt gaan/laten martelen ga je te ver! En weet jij zeker dat de verkoper niet mee zit te lezen? Ik kan er van uitgaan dat de schrijver van dit soort texten wel het verstand zou kunnen hebben om er vanuit te gaan dat dit niet kan. Want als mensen een kapotte swifts op de gitaar heeft gaat iedereen uit zn dak en nu wordt er iemand gewoon zwaar geïntimideerd en zegt niemand iets?
Het volgende punt. Als jij in bespreking bent om iets te kopen kan het goed zijn dat er hoger wordt geboden en de koop niet door gaat.Je hebt pas gekocht als je het goed hebt afgesproken en BETAALD hebt. Dan is het pas van jou en niet als er nog onderhandeld wordt,zo niet met jou kennis hieraan. Je weet dit ongetwijfeld zelf ook wel, en de rest van de agressieve mensen ook wel.

uiteraard wens ik jou veel plezier met de gitaar!
uiteraard wens ik de mensen het zelfde als ze een ander toe wensen.
dus veel sex drugs en rock&roll vanaf hier gewenst!


Ah op die manier. Nou ja het was niet mijn humor om zo over de verkoper te spreken, zeker gezien het feit dat hij zich gewoon aan de afspraak hield.

En om hier op terug te komen:

Het volgende punt. Als jij in bespreking bent om iets te kopen kan het goed zijn dat er hoger wordt geboden en de koop niet door gaat.Je hebt pas gekocht als je het goed hebt afgesproken en BETAALD hebt. Dan is het pas van jou en niet als er nog onderhandeld wordt,zo niet met jou kennis hieraan.

Ik had een akkoord met de verkoper, waarna ik gelijk online geld heb overgemaakt (dus afspraak+betaald). Toen de verkoper daarop de advertentie ging aanpassen, kreeg hij een email van een ander met de vraag wat hij er voor wilde hebben oid. Hij heeft daarop de geinteresseerde aangeven dat de gitaren voor mij gereserveerd waren. Volgens de verkoper werd na zijn reactie op die vraag later evengoed een bod geplaatst (door die geinteresseerde?). (ze stonden toen al op gereserveerd!)
Dus die biedingen zijn allemaal een beetje mosterd na de maaltijd vind ik dan. Ik kan me voorstellen dat mensen dan balen, maar zoals ik al zei, ik had een afspraak en ik had betaald. Er werd op een gegeven moment wel 400 euro geboden (veel te veel natuurlijk) en toen heb ik tegen de verkoper gezegd dat als hij er echt 400 voor kon krijgen hij dat moest doen en dan zouden we dat later wel financieel onderling netjes afhandelen. Maar een hoop blabla later, bleek geen van de bieders te reageren op zijn emails, waarna ik de gitaren gewoon voor de afgesproken prijs heb opgehaald.