PDA

View Full Version : Tweede midlifecrisis



smullie
25 maart 2010, 11:02
Dag allen!
Ik ben nu 30 jaar en aan mijn tweede midlife crisis bezig... :soinnocent:
In mijn eerste ben ik beginnen motorijden (wat ik nog steeds met overtuiging graag doe) en nu heb ik me terug, na jaaaaren niet gespeeld te hebben op een gitaarke dat ik had liggen dat ik daardoor verkocht had, een elektrisch gitaarke gekocht.
Het is een Ibanez GRG170DX geworden en om dat wat te versterken heb ik er me ineens een MG50DFX bijgekocht (tweedehands allemaal welliswaar)
Meer dan goed genoeg voor mij. Ik heb weinig of geen talent, maar dat maakt niet uit, ik amuseer me rot met zulke spullekes.

Ik zal hier wss niet ongelooflijk veel komen posten, maar lezen des te meer. :supercool:

Harry
25 maart 2010, 14:06
hm, 30 en 2e midlife crisis? Dat wordt nog wat met jou de komende 30 jaar....
Maar uiteraard welkom geheten!

Rinze
25 maart 2010, 14:07
Welkom. Ik ben nog met mijn eerste midlifecrisis bezig. Maar mijn pubertijd duurde dan ook tot mijn veertigste :cooler:

tommus42
25 maart 2010, 16:03
he dat is tof, mijn crisissen lopen volgens mij inelkaar over, maar ben erg gelukkig:mmmm:, voorjaar he

Chocola
25 maart 2010, 21:20
Welkom, genoeg te lezen hier. En als je dan een midlifecrisis moet hebben is gitaar toch wel de beste natuurlijk :D.

Gothra
26 maart 2010, 11:41
Welkom, je hebt precies dezelfde set als die waar ik mee ben begonnen op elektrisch, en nu 7 jaar elektrische gitaar later heb ik ze allebij nog steeds (gebruik ze alleen niet meer maar ach:D). Prima dingen:ok:

smullie
26 maart 2010, 12:06
Ik probeer dagelijks te oefenen, maar dat laat mijn werk me niet altijd toe... (laat thuis en dan willen de mensen stilte in huis):dontgeti:
En ik heb ook niet de illusie dat ik ooit goed zal worden, maar een beetje spelen op de gitaar dat het ook nog ergens naar klinkt lijkt me wel een haalbaar doel... :noob:

En mijn midlifecrisissen vallen wel mee zenne. Die duren zo een half decennium en komen ongeveer om de 5 jaar voor... :supercool:

Liquid_Metal
26 maart 2010, 13:38
Ik denk (en hoop) dat je een verkeerde definitie gebruikt van midlifecrisis :P.
Anyway, welkom op dit forum, en wees voorbereid op een flinke toename in koopgedrag voor gitaren/versterkers/speakerkasten/effecten/kabels/plectrums/snaren en nog wel meer :soinnocent:.

ThaBluesBreaker
31 maart 2010, 13:27
Quater life crisis is dat en midlife crisis dat is toch wat later.

jaspie
31 maart 2010, 15:53
Ik probeer dagelijks te oefenen, maar dat laat mijn werk me niet altijd toe... (laat thuis en dan willen de mensen stilte in huis):dontgeti:


Ik meende dat je een koptelefoon kon inpluggen in die amp die je hebt ;). Zonder amp oefent trouwens ook uitstekend. Welkom iig

smullie
31 maart 2010, 16:05
Ik meende dat je een koptelefoon kon inpluggen in die amp die je hebt ;). Zonder amp oefent trouwens ook uitstekend. Welkom iig

Helemaal juist, dat van die koptelefoon! Ik dacht toen alleen nog dat dat niet werkte. Tot ik doorhad dat ik het master volume helemaal af moest zetten en dat je dan nog altijd iets door de koptelefoon hoorde... :dontgeti:

Maar dan nog is het te luid, want mijn gitaar staat in het kamertje naast onze slaapkamer en dan maakt dat nog steeds te veel lawaai. De gitaar naar beneden verhuizen is geen optie omdat mijn vrouw dat niet in hare living wil staan hebben (Zeker die versterker niet en dat begrijp ik ergens wel) en mijn rug staat niet toe om dat elke dag van boven naar beneden en terug te verhuizen...
Ge ziet dat ik altijd wel excuses kan vinden om mijn luiheid te verdoezelen he... :)

En dat je zonder amp ook kan oefenen, daar ben ik ook al achter gekomen. Zeker die onnozele vingerzettingopwarmoefeningendingen. Dat doe ik liever zonder dan met versterker... :roll:
Maar ik doe ze wel...:supercool:

smullie
31 maart 2010, 16:08
Quater life crisis is dat en midlife crisis dat is toch wat later.

hmmm, bij nader inzien ga ik je hopelijk toch gelijk moeten geven... :)

ThaBluesBreaker
31 maart 2010, 16:24
hmmm, bij nader inzien ga ik je hopelijk toch gelijk moeten geven... :)

Als je oud wilt worden wel.

mokumhum
4 april 2010, 22:00
Hoi Smullie

[QUOTE=smullie
Het is een Ibanez GRG170DX geworden.........
... Ik heb weinig of geen talent, maar dat maakt niet uit, ik amuseer me rot met zulke spullekes.
[/QUOTE]

De GRG170DX is best leuk gitaartje eigenlijk als je kijkt naar wat ie in verhouding kost en allemaal kan. Goeie keus.

Talent is een relatief ding waarvan ik ook niet al teveel van heb. Maakt niet uit hier.


cheers.
-Mokumhum