PDA

View Full Version : Speakerkasten



UncomfortableDotOrg
21 april 2003, 16:34
Ik vind persoonlijk een speakerkast met zo'n doek ervoor altijd een beetje saai. het is niet lelijk ofzow, maar gewoon erg standaard... ik vroeg me af of er ook alternatieven voor zijn (bijvoorbeeld niets ervoor, of een of andere grill ofzo...), welke merken zulke boxen maken en of dit invloed heeft op het geluid...

spanx

wietse
21 april 2003, 16:47
doek heeft het voordelen behalve dat het goedkoop is, het gaat niet bijgeluiden leveren door het meetrillen met de speaker.
laney gebruikt veel een stalen rooster voor de speakers van hun versterkers,komt denk ik ook omdat ze ook veel p.a apparatuur maken en een monitor moet tegen een stootje kunnen.
je kan natuurlijk ook het doek ervoor weg halen maar dan worden de speakers wel erg kwetsbaar.
er zijn wel meer merken die een rooster/gaas gebruiken,maar daar kan ik niet zo snel op komen.

jack to the bone
21 april 2003, 17:39
ENGL

BLOK182
21 april 2003, 19:10
Yepz, Engl maakt kasten met een grille, vind het wel stoer. Framus gaat nog iets verder, das gewoon plaatwerk voor je speakers. Verder heeft behringer ook een grille, en sommige Laney kasten ook.

skabouter
21 april 2003, 19:21
doe wat leuks met dat doek !!

je kent vast wel dat plaatje van die amp met die indiaan erop ?

die is mooi, man ! gewoon een mooi plaatje schilderen dus...............of laten doen........

MegaDrive
21 april 2003, 21:49
Een vriend van mij heeft een Hughes & Kettner 4x12" speakerkast met zo'n afzichtelijke stalen grille erop en gebruikt deze met een ENGL Powerball. Die kan na elk optreden of repetitie die plaat opnieuw vastschroeven. Hij heeft ook overal rubber tussen de kast en die plaat gemaakt om van dat "dzing"-geluid af te komen. Resoneert als een tiet!

Crowbar heeft eens een kast op het podium gehad met stalen gevangenistralies ervoor. Zag wel cool uit.

Chris Wolstenholme
21 april 2003, 22:04
hartke heb het ook op bepaalde cabs dacht ik :smile:

FragDaddy
21 april 2003, 22:29
Mesa/Boogie heeft kasten gemaakt met een soort grof kippengaas ervoor (soort van dat betongaas, wat in vloeren verwerkt zit)

shredneck
21 april 2003, 23:33
peavey 412ms heeft stalen grille, is overigens een goede marshall kloon.

UncomfortableDotOrg
22 april 2003, 15:17
Wow, da plaatje van die geschilderde kast owned echt... hoe kun je da schilderen?

zou je bijvoorbeeld ook het doek eruit kunnen halen dan dan afbinden en in de verf dopen (misschien eerst witten ofzo)... krijg je meer zo'n hippie speakerkast...

skabouter
22 april 2003, 15:35
tja........volgens mij is dat dus niet geschildert, maar embroited ofzoiets. dat heeft marshall gedaan, en dat ding is heel custom. dat doe je niet zomaar..... maar wat jij zegt moet ook kunenn :smile:

StormCrow
22 april 2003, 20:13
welk plaatje? link?

Sj03rd
23 april 2003, 11:47
Ik heb die marshall kast met die indiaan een keer in de winkel zien staan. Dat is gewoon gedrukt volgens mij. Het is ook niet standaard speakerdoek maar meer schuimachtig spul (ik weet t zo ff niet te benamen). Ik denk dat dat best wel duur is.

UncomfortableDotOrg
23 april 2003, 16:56
Kun je het speakerdoek eigenlijk zo loshalen als je alle nietjes losfrunnikt (tinminste, bij mijn marshall zitten ze vastgeniet)? of zit het gelijk vastgelijmd?

FragDaddy
23 april 2003, 19:27
Kun je het speakerdoek eigenlijk zo loshalen als je alle nietjes losfrunnikt (tinminste, bij mijn marshall zitten ze vastgeniet)? of zit het gelijk vastgelijmd?


NEEEEEEEE.. je gaat toch geen mooie marshall kast slopen?

even serieus. volgens mij zitten ze alleen geniet.

helleke
25 april 2003, 15:43
Het doek van een Marshall-kast zit toch alleen vast aan een vierkant houten frame?Maak dat frame na(kan niet moeilijk zijn:-))
en maak er een doek op met welke opdruk je wilt.Dan hou je je orginele ook nog heel.