PDA

View Full Version : nieuw rack



avenue
25 maart 2010, 10:04
Goedemorgen allen,

Ik heb een 19" rack aangeschaft met daarbij een tunert voor de gitaar.
Ik wil er ook nog een multi-effect apparaat, dB display en een powervoorziening erin hangen.

Aangezien dit mijn eerste rack is, heb ik hier wat vragen over.
De eerste: hoe kan ik dit het beste allemaal aansluiten? Ik maak gebruik van een sennheiser wireless systeem, een wah en een dist. pedal.
Ik heb op dit moment geen idee hoe ik dit ga doen :)
De tuner wil ik het liefst buitenom gebruiken, voor de kwaliteit van het geluid)

dus even kort. gitaar/sennheiser/tuner/wah/dist.pedal/multi-effect/dB/Vox versterker.
welke volgorde is juist en hoe dit aan te sluiten.


Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liquid_Metal
25 maart 2010, 12:54
Lijkt me lastig aangezien je je wah voor je op de grond wilt hebben. Je zou je wireless op de grond kunnen leggen of in je rack stoppen. Bij de laatste moet je dan met een kabel naar je wah toe. De distortion zou ik er gelijk achteraan zetten. Daarna ga je naar je preamp en vanuit je preamp naar je multifx.
Wat voor voor- en eindversterker heb je?

De tuner zo gauw mogelijk in de keten (liefst meteen na de wireless) en via een splitterkabel. Zo blijft ie uit je signaal.

dml
25 maart 2010, 13:22
Waarvoor een db-display? Da's het meest onzinnige wat ik ooit (bij gitaristen) in het rek heb zien zitten. Ja, leuk, die heen en weer springende ledjes.......

avenue
25 maart 2010, 13:29
Ik heb nog geen voor versterker. Moet nog even kijken welke ik hiervoor ga aanschaffen. Als ik heb een Vox AD50 xl als versterker
En ja die db meter heeft niet echt een toegevoegde waarde, de DAP db meter is niet zo gek duur en ziet er wel leuk uit :)

Liquid_Metal
25 maart 2010, 13:44
Ik heb nog geen voor versterker. Moet nog even kijken welke ik hiervoor ga aanschaffen. Als ik heb een Vox AD50 xl als versterker
En ja die db meter heeft niet echt een toegevoegde waarde, de DAP db meter is niet zo gek duur en ziet er wel leuk uit :)

Maar kost je wel weer een extra rackspace en voegt gewicht toe. Dat wordt niet fijn als je tegen de 8 units of hoger aan gaat lopen.

Nocki
31 maart 2010, 11:38
ach. Iedereen wil een stoer uitziend rack.

Vroeger vondt ik het jammer toen de Korg DTR-1 in mn rack zilver was. De rest was allemaal zwart.
Nu heb ik een paarse preamp, een groot gat voor de pedal lade, een zilveren tuner, en een andere kleur zilver poweramp.
Geen enkele zwart apparaat is het zelfde en het ziet er neit uit... best jammer.
Gelukkig klinkt het wel een beetje :)

Gewoon doen. Later gooi je m eruit en heb je nu lekker een vol rack gehad voor weinig centen.

Wil je meer pedalen gaan gebruiken en ook midi? Misschien is een pedalboard dan leuk waar je ook je wireless in plaats.
Wat is je toekomst visie? Aan de hand van die info kan je verder...