PDA

View Full Version : Kickback stand: stevig genoeg?



Liquid_Metal
24 maart 2010, 22:37
Binnenkort heb ik een optreden en omdat ik maar een 2x12 cabinet heb wil ik de boel kickbacken om mezelf goed te kunnen horen. De meeste stands hiervoor zijn achtelijk duur, maar nou zag ik bij feedback deze (http://www.feedback.nl/gitaar-accessoires/jamstands/as-100).
Ze hebben het zelf over 'wat kleinere combo's', maar zou 'ie mijn Harley Benton 212 Vintage trekken? Of dondert de hele boel dan gewoon om? :rockon:
Iemand nog andere ervaring met stands voor ongeveer die prijs?

Ik vind btw dat ze wel érg schuin komen te staan. Veel schuiner dan standaard monitoren.

FruscianteFan
24 maart 2010, 22:48
http://www.thomann.de/nl/standback_ampstand.htm

Die gebruik ik naar alle tevredenheid. Als je hem goed installeert staat hij zéér stabiel, volgens mij heb ik hem eens 20 uur lang in dezelfde positie laten staan, en het podium was niet de hele tijd schokvrij tijdens het optreden ;). Wel gebruik ik hem met een Blues Junior (maar die is eigenlijk net te klein voor de standback!). Je kunt de hoek redelijk instellen (4 posities), en ik vind het zelf erg fijn dat het totaal geen ballast is.

SRV2000
24 maart 2010, 23:45
http://www.thomann.de/nl/standback_ampstand.htm

Die gebruik ik naar alle tevredenheid. Als je hem goed installeert staat hij zéér stabiel, volgens mij heb ik hem eens 20 uur lang in dezelfde positie laten staan, en het podium was niet de hele tijd schokvrij tijdens het optreden ;). Wel gebruik ik hem met een Blues Junior (maar die is eigenlijk net te klein voor de standback!). Je kunt de hoek redelijk instellen (4 posities), en ik vind het zelf erg fijn dat het totaal geen ballast is.


Ik heb er ook 1 van stagg. in kleine ruimtes vind ik zeker een groot voordeel.
Maar zodra je op een groot podium staat en je staat te ver van je amp af blaast het geluid alsnog over je heen. ( al kan je hem wel in verschillende standen zetten )
Ik heb die van mij gewoon bij een muziekshop gekocht ( denk dat iedereen wel 1 heeft staan ) die van mij koste destijds 15 euro nieuw.
dus daar kan ik niet wakker van liggen :seriousf:

groovieguitarguus
25 maart 2010, 00:41
Liquid M. Ik heb een soortgelijke stand voor een Mesa Mark combo.
Dat gaat okay, maar mijn Bogner 2x12 oversised cab, zou ik er echt niet op durven zetten. Beetje hossen en... plof....

FruscianteFan
25 maart 2010, 01:24
@ SRV2000: dan moet het podium wel erg groot zijn, want ik repeteer in een absurd grote oefenruimte en dan stoort het niet dat de versterker schuin staat.

Maar ik zet tegenwoordig ook regelmatig (althans, bij repetities) mijn versterker op een stoeltje of op een andere versterker, vind ik misschien nog wel prettiger werken omdat je bij repetities weinig hebt aan een versterker die recht op je oren staat (al is het wel prettiger als hij niet onder je door blaast)

TimS
25 maart 2010, 01:31
Zal wel goed gaan hoor, een beetje combo is zo zwaarder dan een 2x12 kast denk ik... Slaat het trouwens wel op het gewicht dat het ding aan kan en niet dat een klein combo lastig zo is te plaatsen dat je jezelf goed hoort?

Liquid_Metal
25 maart 2010, 13:13
Liquid M. Ik heb een soortgelijke stand voor een Mesa Mark combo.
Dat gaat okay, maar mijn Bogner 2x12 oversised cab, zou ik er echt niet op durven zetten. Beetje hossen en... plof....

Ik denk dan ook dat ik met deze gig gewoon iets anders ga proberen. Desnoods leg ik er een baksteen onder, dan staat 'ie ook schuin :). Binnenkort koop ik een nieuw cabinet en als dat een 412 of een rechtopstaand 212 is heb ik zo'n stand ook niet nodig.
En misschien koop ik er alsnog eentje om dit cab thuis te kantelen. Hoewel ik thuis niet hard speel dus altijd wel iets hoor.

Orbis
25 maart 2010, 15:52
Ik geef mijn amp altijd gewoon een zetje. Hij blijft dan precies hangen op de achterkant van de voetjes en de onderkant van de amp zelf. Werkt prima en is nog redelijk stabiel ook.

edje kadetje
25 maart 2010, 16:31
Desnoods leg ik er een baksteen onder
Ja inderdaad. Ik zet hem ook tegen een kist, of iets eronder, weet ik wat. Daar ga ik echt niet iets voor lopen meeslepen.