PDA

View Full Version : multi fx



strattie
21 april 2003, 16:19
dag mensjes ik ben dertien jaar en wil en multi fx geval kopen. uhhh ikheb ong €300 tot beschikking. wat zal ik doen; een pod of een boss gt3 of me-50 of zoiets???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: strattie op 2003-04-21 16:20 ]</font>

Fvddungen
21 april 2003, 17:12
Behringer V-Amp. Geweldig apparaat voor zijn geld. En je kunt zo je koptelefoon er in steken of hem aansluiten aan je stereoset.

Mitch
21 april 2003, 20:22
La je de multi-fx alleen wil om thuis een beetje mee te spelen kun je beter iets goedkoops tweedehands kopen (Digitech, Zoom) via Marktplaats, hou je een paar euro's in je zak. Veel mensen komen er namelijk na een tijdje achter dat ze een multi-bak niet handig vinden of niet mooi klinken en dan kun je zonder al te veel verlies weer doorverkopen.
Anderen komen er achter dat dit helemaal hun ding is en kopen dan alsnog iets groots als een GT-6.

Zo kun je relatief goedkoop uitzoeken of je 't wat vindt. Ondanks alle theoretische voordelen kleven er wat praktische nadelen aan en je moet gewoon lekker zelf uitzoeken of je de voordelen belangrijker vindt dan de nadelen.

strattie
21 april 2003, 20:24
ik was ff vergete te vertellen dat ik een zoom 707II heb maar dat dat een beetje beperkt is

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: strattie op 2003-04-21 20:25 ]</font>

Mitch
21 april 2003, 20:29
Ach so ! Vertel me dan eens waar je 't voor wil gebruiken:
-op PC opnemen
-oefenruimte
-optreden i.c.m. versterker
-optreden direct in P.A.
-thuis aankloten (blijft leuk natuurlijk !)

skabouter
22 april 2003, 08:43
das belangrijk. en ook of je al die effecten wel wil. bedenk wel dat je met 300 euro wel wat losse pedaaltjes kan kopen, die beter zijn, en dat je daarmee misscien wel alles hebt dan wat je wil/nodig (hebt).
alleen dan hebben we het niet over de voordelen van multi FX

strattie
22 april 2003, 14:59
ik wil hem gaan gebruiken voor optredens icm.versterker(een grote 2x12),oefenen en jawel thuis aanklote

Mitch
22 april 2003, 15:23
Da's duidelijk. Als je er mee wil optreden en redelijk wil klinken zul je toch eerder richting GT-3 moeten kijken of ME 50. Andere mogelijkheid met vergelijkbare kwaliteit is Digitechs GNX serie, maar die zijn er tweedehands in jouw prijsklasse niet zo veel volgens mij. Als het cleane geluid van je amp goed is zou ik voor de ME-50 gaan.
POD kan ook wel, maar daar heb je wel weer een apart floorboard voor nodig, plus je zit vast aan amp modelling, net als de GT serie. De nieuwe ME zet er alleen maar effecten overheen.

Hè, wat ben ik lekker objectief.
Ben geen fan van Boss en al helemaal niet van multifx :grin:

strattie
22 april 2003, 15:45
jaa maar die amp simulatie vind ik eigenlijk ook wel lekker

Pickslide
22 april 2003, 15:59
Dan zou ik een POD halen als ik jou was, floorboard voor POD is ook een budget versie van...

Mitch
22 april 2003, 16:05
I agree

skabouter
22 april 2003, 16:28
ik zou voor een GT-X gaan.

lekker simpel, alles erin, geen floorboard, of modeling gekloot. gewoon alles in een stevig bakkie, veel opslagruimte, gebruikers vriendelijk, en prima sounds, hoor.

maar das mijn mening...........

strattie
22 april 2003, 17:43
Op 2003-04-22 16:28, schreef skabouter:
ik zou voor een GT-X gaan.

lekker simpel, alles erin, geen floorboard, of modeling gekloot. gewoon alles in een stevig bakkie, veel opslagruimte, gebruikers vriendelijk, en prima sounds, hoor.

maar das mijn mening...........

enne wat zou ik dan moete een gt3 of een gebruikte gt6

strattie
22 april 2003, 17:44
Op 2003-04-22 15:59, schreef Pickslide:
Dan zou ik een POD halen als ik jou was, floorboard voor POD is ook een budget versie van...

een pod xt??? of een pod 2.0 of hoger

Mitch
22 april 2003, 18:33
GT heeft juist wel amp mods -> COSM noemt Boss het. Wilde strattie ook juist.

Strattie: POD 2 of tweedehands GT 3 of 6. De 3 zie je bijna nooit nieuw meer, hooguit oude voorraad. En of die 6 2ehands al zo goedkoop is weet ik niet, maar dat kun je vast zelf nagaan op Marktplaats.

Mijn advies: niet al te veel meningen vragen en nu lekker die 2 apparaten bij een winkel uitproberen. Je zegt met kritische blik "nee, bevalt me toch niet zo", kiest zelf de beste en gaat daarna 2e hands rondstruinen op internet :grin:

BLOK182
22 april 2003, 20:30
Op 2003-04-22 17:44, schreef strattie:


Op 2003-04-22 15:59, schreef Pickslide:
Dan zou ik een POD halen als ik jou was, floorboard voor POD is ook een budget versie van...

een pod xt??? of een pod 2.0 of hoger

pod xt is behoorlijk prijzig, vooral als er een footcontroller bij moet. Misschien is een tweedehands pod 2.0 + behringer footcontroller wat voor je? Zo'n 350 euro samen.

strattie
22 april 2003, 20:33
Op 2003-04-22 18:33, schreef Seymour Paul:
GT heeft juist wel amp mods -> COSM noemt Boss het. Wilde strattie ook juist.

Strattie: POD 2 of tweedehands GT 3 of 6. De 3 zie je bijna nooit nieuw meer, hooguit oude voorraad. En of die 6 2ehands al zo goedkoop is weet ik niet, maar dat kun je vast zelf nagaan op Marktplaats.

Mijn advies: niet al te veel meningen vragen en nu lekker die 2 apparaten bij een winkel uitproberen. Je zegt met kritische blik "nee, bevalt me toch niet zo", kiest zelf de beste en gaat daarna 2e hands rondstruinen op internet :grin:


ok bedankt voor je tips ik ga ze binnen kort maar ff uitproberen :grin: