PDA

View Full Version : is deze gitaar de moeite waard ??



maxmeyer
24 maart 2010, 21:15
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum en stel me dus ook even bij deze voor (a)
mijn naam is Max Meyer, ik speel nu al ongeveer langer dan 2 jaar gitaar
en speel zowel elecktrisch al acoustisch (mijn voorkeur ligt wel bij elecktrisch)

Maar het zit dus zo dat een vriend van mij (hij is een rasechte beginner) een elecktrische gitaar wil kopen. hij heeft er een op het oog die is afgeprijsd van 180 euro naar 80 euro bij de real (ik kan helaas niet linken omdat de site vaag doet als ik dat probeer) de details zijn in het duits en mijn vertaal kunsten zijn niet al te hoog maar dit zijn ongeveer de details van de gitaar;

de gitaar is 98cm lang, beetje stratocaster achtig model met sunburst kleuren, ik weet niet zker of deze gitaar ook echt van stratocaster is maar het ziet er wel uit als een van hun standaard modellen, vanaf het plaatje ziet het eruit alsof hij 24 frets (er worden helaas zeer weinig details gegeven over de gitaar zelf, maar er zit een 15 watt versterkertje bij met een koptelefoon inplug, met overdrive effect en een kabel om de gitaar in de versterker te pluggen.

denk erom mijn vriend is nog echt een beginner en wil zelf ook klein beginnen, maar ik vraag me af of deze gitaar hem wellicht niet teleur zal stellen, ik hoop dat ik een snelle reactie kan krijgen want hij wil hem het liefst indien mogelijk zo snel mogelijk halen

alvast bedankt

greetz max :punk:

ß@®+
24 maart 2010, 21:31
Ik ben zelf helemaal geen fan van dit soort beginners pakketjes. Persoonlijk denk ik dat je beter dat geld uit kunt geven (en het liefste ietsje meer) aan een 'goede' tweedehands.
Uiteraard is dit slechts mijn mening

JohnLord
24 maart 2010, 21:33
Over het algemeen is de kwaliteit van dit soort gitaren de oorzaak van het verlies van motivatie. Bovendien is een Squier of London City o.i.d. eventueel weer door te verkopen.

hezz
24 maart 2010, 21:57
Zoals de toon hierboven eigenlijk dus al aangeeft, het is toch af te raden. Het zijn meestal toch geen fijne gitaren, zelfs na een hele boel afstelwerk... met een budget van 300-400 euro zit je veel beter. (denkt aan Squier Tele-custom en goede beginners amp; Roland Cube, Orange Crush, Orange Pix...).

Beginners willen het meestal nieuw kopen, maar neem maar van ons aan dat je 2de hands meer waar voor je geld krijgt!

maxmeyer
24 maart 2010, 22:18
ff een reactie tussendoor,
ik had altijd begrepen dat het juist werd afgeraden om elecktrische gitaren 2e hands te kopen omdat de ijzers bij de frets 'naar je hand gaan staan' omdat iedereen op zijn eigen manier zeg maar, de snaren buigt en dat dit in de ijzers gaat staan en dat het daarom slecht is om een 2e hands elecktrische gitaar te kopen. tenminste dat is mij altijd vertelt

hezz
24 maart 2010, 22:23
ff een reactie tussendoor,
ik had altijd begrepen dat het juist werd afgeraden om elecktrische gitaren 2e hands te kopen omdat de ijzers bij de frets 'naar je hand gaan staan' omdat iedereen op zijn eigen manier zeg maar, de snaren buigt en dat dit in de ijzers gaat staan en dat het daarom slecht is om een 2e hands elecktrische gitaar te kopen. tenminste dat is mij altijd vertelt

Sommige gitaren zijn dan inderdaad genoeg gebruikt waarbij de fretten een beetje deukjes krijgen, maar dit is per geval anders. Bij de meeste 2de hands gitaren op Marktplaats is dat denk ik geen probleem hoor.

nielsnielsniels
24 maart 2010, 22:34
Ik weet dat prijs niet gelijk staat aan kwaliteit, maar onder de E200 is het meestal niet veel goeds. Epiphone's en Squiers zijn de budget-merken van Gibson en Fender, en zijn erg betaalbaar. Doe eerst een beetje research op internet voordat je iets koopt, en koop ook géén Stagg. Zoals al eerder genoemd zijn Vox en Roland modellering-versterkers erg aan te raden, zijn erg veelzijdig en kwalitatief prima voor starters.

Tweedehands Epi/Squier zijn er genoeg te vinden, zelfde geldt vast voor de Roland Cube of Vox versterkers!

maxmeyer
24 maart 2010, 22:52
tja dat zei ik hem ook al, maar hij zegt ; ik wil eerst kijken hoe het gitaar spelen me bevalt en dan begin ik liever met iets gekoops dat ik later dan wel een duurdere haal. hij begint liever met een goedkope voor het geval dat hij toch afhaakt. :???:

Nagramoth
24 maart 2010, 23:19
Goedkoop is ook hier echt duurkoop hoor. Een goede 2-hands budget gitaar waar "de kop" waardetechnisch vanaf is (zeg een Squier van €200,-) raak je na een jaar ook nog wel kwijt voor hetzelfde bedrag. Zo'n starterspakketje wil de plaatselijke muziekschool nog niet eens gratis van je overnemen.

Nog afgezien van het feit dat een crap gitaar + dito versterker inderdaad het speelplezier (en de motivatie) het spreekwoordelijke zwarte gat in kan zuigen.

stikel
24 maart 2010, 23:21
Een iets betere gitaar als boven genoemd (wat mij betreft zijn er nog veel meer redelijke budget gitaren. Bijv. Olp, Vintage etc) krijg je altijd wel iets terug als gitaarspelen je vriend niet bevalt en weer wil verkopen. Dat "ding" wat je vriend wil kopen kan bij eventueel afhaken bij het grof vuil.

Misschien heb ik het mis, maar gaat deze vraag niet over jouw ? :sssh:

Succes,

Groet Jan

wietse
25 maart 2010, 07:17
ff een reactie tussendoor,
ik had altijd begrepen dat het juist werd afgeraden om elecktrische gitaren 2e hands te kopen omdat de ijzers bij de frets 'naar je hand gaan staan' omdat iedereen op zijn eigen manier zeg maar, de snaren buigt en dat dit in de ijzers gaat staan en dat het daarom slecht is om een 2e hands elecktrische gitaar te kopen. tenminste dat is mij altijd vertelt
verteld door een muziekwinkel zeker?
want het is grote onzin, je moet altijd letten op fretwear, en toch ik heb hier bijna 70 2ehands gitaren hangen en staan maar er zitten maar enkele bij met fretwear waar je last van hebt en die heb ik ondertussen allemaal al geherfret/ gevlakt.
en dat terwijl eigenlijk al mijn gitaren 20 jaar of ouder zijn.

RS-Rik
25 maart 2010, 08:53
Je kunt 350 uitgeven en er 325 voor terug krijgen,met de garantie dat als het bevalt, je een fatsoenlijk setje hebt, of 180 uitgeven en er niks voor terug krijgen, met de garantie dat het spelen gaat tegenvallen omdat het zo'n gigantische baggerplank is.


Frets gaan ook niet naar je hand staan dat is dikke BS. Ze slijten wel, maar je moet wel een heeeele afwijkende speelstijl hebben (iets met alle snaren alleen maar benden, voor 35 jaar lang) om een andere fretwear te krijgen dan een willekeurig andere gitarist.

Shibby
25 maart 2010, 08:57
En mocht die gitaar flinke fretwear hebben, dan kun je die frets laten vlakken en vijlen.

budje
25 maart 2010, 09:01
En mocht die gitaar flinke fretwear hebben, dan kun je die frets laten vlakken en vijlen.

Dat heb ik in ruim 25 gitaren slechts een keer hoeven doen, en dat was ook nog vanwege een put in een fret die ik had opgelopen in een ongelukje tijdens een optreden.