PDA

View Full Version : Wat vinden jullie?



killerman36
24 maart 2010, 13:25
Hallo,

gewoon benieuwd wat jullie hiervan vinden. De 'akoestische' versie van een nieuw lied van The banana stripes.

http://www.youtube.com/watch?v=2CfaA34J_Qg

Alvast bedankt,

Thomas

chantilly
30 maart 2010, 23:51
de tape op de muur...

:seriousf:


verder.. niet echt mijn muziek. sorry :)

Riky
1 april 2010, 14:00
Beetje gevoelloos. Opzich is het niet verkeerd gespeeld, maar het is allemaal beetje houterig. Mis ook erg een delay en of reverb bij de linker gitarist. Zou het al een stuk beter. Geluid van rechter gitarist verzuipt volgens mij beetje in gain.

Solo aan het eind is trouwens alles behalve zuiver.
Ken het orgineel niet, maar ben hier zo gecharmeerd van...

killerman36
2 april 2010, 17:28
Bedankt voor de reacties.

- Over de reverb en delay: er zit wel degelijk reverb en redelijk veel op. Jij zou dan nog meer opzetten én delay?

- De solo aan het einde was niet gepland (daarom ook op het einde:' Aah, waarom doe kik nog ne solo', ik weet dat hij zwak was =D).

- Dat je het origineel niet kent is vrij normaal want het is een eigen nummer van mijn band 'The Banana Stripes' =D.
http://www.facebook.com/#!/pages/The-banana-stripes/59861833391?ref=ts

We zijn nu bezig met het volledig af te maken met natuurlijk drums en bas. Dit was een eerste jam op de dag zelf wanneer we het lied geschreven hebben, mss daarom dat het 'houterig klink'?
Vindt je het een goed nummer?

Merci,

Thomas

M.COM
3 april 2010, 15:37
Hm ja, in het begin dacht ik: "Alright, dit wordt speedy funk, lekker!" maar helaas. Ik kan er niet veel over zeggen want dit is mijn muziek echt niet. Het nummer is wel ok, maar in mijn oren zijn er zo al veel te veel gemaakt. De solo maakt echt niks uit of die nu slecht was of niet want ik beoordeel alleen het nummer op zich, de solo was duidelijk improv. Je speelt overigens niet slecht, maar ik zou mijn skills aan een ander genre dat dit wijden ;). Again, mijn mening, als dit je muziek is moet je er vooral voor gaan.

En btw, 'tzijn toch allemaal janetten op facebook' komt misschien iets minder over als je naar reacties hengelt op zowel youtube, hier als facebook ;). Everybody wants to be famous maar wil het gewoon niet toegeven ;)!

P.s.: België!

jannest
3 april 2010, 15:45
Het nummer is wel ok, maar in mijn oren zijn er zo al veel te veel gemaakt.

qft=QUOTED FOR TRUTH

stratie
3 april 2010, 15:59
Ik ben niet zo van deze sound en muziek, maar het is volgens mij wel aardig :) Beetje reverb kan geen kwaad! :)


maar al met al +1 voor TETN

killerman36
12 april 2010, 16:47
Bedankt voor de reacties.

Maar wat bedoelen jullie juist met 'zo zijn er al veel te veel gemaakt', het is wel redelijk beinvloed door de Red hot chilli peppers maar zijn er dan nog zoo veel bands die dit soort muziek maken? Noem mij mss een genre of een aantal bands zodat ik het beter kan begrijpen.

Alvast bedankt,

Thomas

TimoSomers
12 april 2010, 17:02
Goed nummertje hoor.

Het is niet echt origineel, tis vrij standaard punkrock, maar wel pakkend nummer vind ik.
Einde is wel beetje fucked, ook de solo ;P.
Maar nummer opzich vindk wel lekker!

M.COM
18 april 2010, 03:45
Bedankt voor de reacties.

Maar wat bedoelen jullie juist met 'zo zijn er al veel te veel gemaakt', het is wel redelijk beinvloed door de Red hot chilli peppers maar zijn er dan nog zoo veel bands die dit soort muziek maken? Noem mij mss een genre of een aantal bands zodat ik het beter kan begrijpen.

Alvast bedankt,

Thomas

Wel, zo'n songs doen mij spontaan aan bijvoorbeeld Green Day denken.
vb. http://www.youtube.com/watch?v=r00ikilDxW4

Dit is nu met iets meer 'fancy' akkoorden maar de opzet blijft hetzelfde. Het zijn zo'n nummers die niet slecht zijn maar die je ook niet onthoudt, net omdat ze zo vaak voorkomen.