PDA

View Full Version : Nieuwe huiskamer-versterker nodig



X-X-X
24 maart 2010, 11:23
Titel zegt het al, ik heb een nieuwe huiskamer-versterker nodig. Ik speel bijna uitsluitend met headphones op dus hard scheuren is niet nodig. Ik speel met een Epiphone Les Paul-gitaar die ik voor een prikje ga overnemen van een vriend.

Zelf dacht ik aan de Roland Cube 20x20Watt als aardige beginnersversterker. Of raden jullie iets anders aan?

Ik speel al enkele jaren akoestisch, maar ben een noob op elektrisch gebied. Alle hulp is welkom.

JohnLord
24 maart 2010, 11:35
Die Cube is best aardig idd, en ook de Vox valvetronix is een optie. Ga, als je budget het toelaat, bij voorkeur wel voor een 10 of nog liever 12 inch speaker.

LesPas89
24 maart 2010, 11:44
De Cube 20x in combinatie met een Epi Les Paul is een prima set. Zo ben ik er ook mee begonnen. Houd er alleen wel rekening mee dat die Cube op het scheurkanaal nog best hard kan. Maar dat moet geen probleem zijn denk ik. :rockon:

remmiedepemmie
24 maart 2010, 11:58
Als je uitsluitend met hoofdtelefoon speelt dan is een Line6 Pod variant mogelijk ook een optie.

RoelSmoel
24 maart 2010, 12:29
Je kunt natuurlijk ook metéén goed beginnen en een Blackstar HT5 aanschaffen:cheerup:

Chocola
24 maart 2010, 12:52
Je kunt natuurlijk ook metéén goed beginnen en een Blackstar HT5 aanschaffen:cheerup:

+1 :D:D:D:D

Gewoon even wat ampjes die zouden voldoen aan jouw eisen:

- Line6 (Spider Jam, Spider IV 15, Spider IV 30 etc.))
- Roland Cube (15X, 20X, 30X etc.))
- Peavey Vypyr (15 of 30 etc.))
- VOX (DA5, DA10, DA15, DA20 etc.)

Let er bij de VOX Ampjes op dat de DA5 en 15 anders zijn dan de 10 en 20. De Spider Jam kan leuk zijn voor je maar als je het niet gebruik kun je beter Spider 4 nemen. Al deze ampjes zijn vergelijkbaar maar geven ietswat andere sounds, dus het is maar net wat je leuk vind :).

gerre
24 maart 2010, 12:54
niet echt een amp maar zeker een aanrader voor thuis : de Boss JS-8

rijsberman
24 maart 2010, 15:10