PDA

View Full Version : Nieuwe huiskamer-versterker nodig



X-X-X
24 maart 2010, 11:23
Titel zegt het al, ik heb een nieuwe huiskamer-versterker nodig. Ik speel bijna uitsluitend met headphones op dus hard scheuren is niet nodig. Ik speel met een Epiphone Les Paul-gitaar die ik voor een prikje ga overnemen van een vriend.

Zelf dacht ik aan de Roland Cube 20x20Watt als aardige beginnersversterker. Of raden jullie iets anders aan?

Ik speel al enkele jaren akoestisch, maar ben een noob op elektrisch gebied. Alle hulp is welkom.

JohnLord
24 maart 2010, 11:35
Die Cube is best aardig idd, en ook de Vox valvetronix is een optie. Ga, als je budget het toelaat, bij voorkeur wel voor een 10 of nog liever 12 inch speaker.

LesPas89
24 maart 2010, 11:44
De Cube 20x in combinatie met een Epi Les Paul is een prima set. Zo ben ik er ook mee begonnen. Houd er alleen wel rekening mee dat die Cube op het scheurkanaal nog best hard kan. Maar dat moet geen probleem zijn denk ik. :rockon:

remmiedepemmie
24 maart 2010, 11:58
Als je uitsluitend met hoofdtelefoon speelt dan is een Line6 Pod variant mogelijk ook een optie.

RoelSmoel
24 maart 2010, 12:29
Je kunt natuurlijk ook metéén goed beginnen en een Blackstar HT5 aanschaffen:cheerup:

Chocola
24 maart 2010, 12:52
Je kunt natuurlijk ook metéén goed beginnen en een Blackstar HT5 aanschaffen:cheerup:

+1 :D:D:D:D

Gewoon even wat ampjes die zouden voldoen aan jouw eisen:

- Line6 (Spider Jam, Spider IV 15, Spider IV 30 etc.))
- Roland Cube (15X, 20X, 30X etc.))
- Peavey Vypyr (15 of 30 etc.))
- VOX (DA5, DA10, DA15, DA20 etc.)

Let er bij de VOX Ampjes op dat de DA5 en 15 anders zijn dan de 10 en 20. De Spider Jam kan leuk zijn voor je maar als je het niet gebruik kun je beter Spider 4 nemen. Al deze ampjes zijn vergelijkbaar maar geven ietswat andere sounds, dus het is maar net wat je leuk vind :).

gerre
24 maart 2010, 12:54
niet echt een amp maar zeker een aanrader voor thuis : de Boss JS-8

rijsberman
24 maart 2010, 15:10
niet echt een amp maar zeker een aanrader voor thuis : de Boss JS-8

Wat hij zegt :ok:

Basileia
24 maart 2010, 15:16
+1 :D:D:D:D

Gewoon even wat ampjes die zouden voldoen aan jouw eisen:

- Line6 (Spider Jam, Spider IV 15, Spider IV 30 etc.))
- Roland Cube (15X, 20X, 30X etc.))
- Peavey Vypyr (15 of 30 etc.))
- VOX (DA5, DA10, DA15, DA20 etc.)

Let er bij de VOX Ampjes op dat de DA5 en 15 anders zijn dan de 10 en 20. De Spider Jam kan leuk zijn voor je maar als je het niet gebruik kun je beter Spider 4 nemen. Al deze ampjes zijn vergelijkbaar maar geven ietswat andere sounds, dus het is maar net wat je leuk vind :).

Ik heb zelf in ieder geval een hoop plezier van m'n spider jam, werkt goed met headphones. Hij kan trouwens wel veel te hard voor m'n slaapkamer, maar ook op lage volumes doet ie het prima.

Het motiveert mij altijd enorm als ik met een paar drukken op de knop weer een simpel doch lekker loopje heb ingespeeld, en daar eens even rustig overheen kan gaan pielen. Zeker als je geen band hebt een aanrader!

ronald15
24 maart 2010, 16:30
cube 20 watt is prima beginners ampje.
ik ben er zelf ook mee begonnen:cooler:

TimS
24 maart 2010, 17:04
Als je echt alleen een koptelefoon gebruikt, zou ik iets als een (pocket) POD of een multieffect met amp simulatie kopen ipv een oefenversterkertje. Misschien is de UX1 ook wat voor je? Met zo'n ding sluit je je gitaar aan op je PC en kun je op je PC allemaal geluiden maken.

X-X-X
25 maart 2010, 11:24
Als je uitsluitend met hoofdtelefoon speelt dan is een Line6 Pod variant mogelijk ook een optie.

Dit lijkt me wel wat. Als ik het goed begrijp plug ik mijn gitaar in de Line6 pocket POD en heb ik enkel nog een koptelefoon nodig en kan ik beginnen?

Dit modelletje kost slechts 85 euro :

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Line-6-Pocket-POD-/art-GIT0011061-000?recId=f9db8f09-14c2-43d6-ad96-d588c0308843

En ik kan deze later eventueel ook gebruiken als multi-effect als ik dan toch een versterker links of rechts op de kop kan tikken?

Heeft er iemand ervaring met deze toestelletjes?

Ow, en nu ik toch aan het vragen ben: misschien bestaat er hier over al een topic, maar is zoiets als online bestellen via musicstore of thomann aan te raden? Ik vermoed dat je met een effect als dit weinig kan misdoen als je online bestelt maar zouden jullie ook een gitaar van 400-500 euro laten overkomen?

insp.clouseau
25 maart 2010, 23:26
Ja hoor,
doe al tijdje zaakjes met Thomann...
Zowel gitaren als effecten en dergelijke.
Hun verzendingen zijn altijd goed verpakt en ze hebben een goede niet-goed-geld-terug-garantie.

Zou wel eens tot ginds willen gaan voor een dagje uit! :zz:

remmiedepemmie
26 maart 2010, 10:54
Dit lijkt me wel wat. Als ik het goed begrijp plug ik mijn gitaar in de Line6 pocket POD en heb ik enkel nog een koptelefoon nodig en kan ik beginnen?

Dit modelletje kost slechts 85 euro :

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Line-6-Pocket-POD-/art-GIT0011061-000?recId=f9db8f09-14c2-43d6-ad96-d588c0308843

En ik kan deze later eventueel ook gebruiken als multi-effect als ik dan toch een versterker links of rechts op de kop kan tikken?

Heeft er iemand ervaring met deze toestelletjes?

Ow, en nu ik toch aan het vragen ben: misschien bestaat er hier over al een topic, maar is zoiets als online bestellen via musicstore of thomann aan te raden? Ik vermoed dat je met een effect als dit weinig kan misdoen als je online bestelt maar zouden jullie ook een gitaar van 400-500 euro laten overkomen?

Met een Pod is het gitaar en hoofdtelefoon erin en gaan. Let er wel op dat je voor die 85 euro er geen voedingsadapter bij krijgt. (+15 euro) Dan komt de prijs alweer dichter bij de Pod 2, die meer mogelijkheden heeft. De laatste kan dan weer niet op batterijen.

X-X-X
21 april 2010, 15:50
niet echt een amp maar zeker een aanrader voor thuis : de Boss JS-8

Ik was gisteren in de shop, zat een beetje te kijken naar enkele copy les paul-modellen die in mijn budgetlijn liggen, toen ik iemand bezig zag met dit speeltje ( de Boss JS-8 dus). Wat een cool ding en eigenlijk ideaal voor mij. Maakt nog een zeer mooi geluid op lage volumes, je kan er leuk mee over je favoriete mp3 of wav's heen soleren, kortom ik ben verkocht.

Ik vind het alleen wel een duur speeltje. Online staat hij voor 350 te koop, in de shop gaat dit net geen 400 euro zijn. Voor die prijs heb je al een leuke gitaar. Zijn er goedkopere alternatieven? Of is het gewoon dik zijn geld waard?

Ik heb wat op youtube zitten zoeken, maar buiten een door Boss in elkaar gestoken promo-filmpje (en daar hou ik niet zo van) zijn er weinig objectieve meningen of reviews over te vinden. Misschien omdat het iets vrij recent is en door de menigte nog moet ontdekt worden?

Wat zijn jullie meningen over de Boss JS-8?

jutter
21 april 2010, 17:08
VOX Amplug. 45 euro. Werkt perfekt.

RoelSmoel
21 april 2010, 17:10
Je kunt natuurlijk ook even zeggen wat je budget is:soinnocent:

X-X-X
21 april 2010, 18:55
200 euro ofzo.

X-X-X
21 april 2010, 19:02
Maar dat neemt niet weg dat ik waarschijnlijk deze toch ga aanschaffen hoor. ;)

Ik wil gewoon effe polsen bij de huidige bezitters van de Boss JS-8 wat ze de pro en contra's vinden.

+ : heel veel mogelijkheden
klinkt goed op lage volumes (voor mij echt prioritair)
leuk als je jezelf twee/drie laagjes gitaar kan laten spelen etc.
aanrader als je geen band hebt om mee te jammen
compact
...


- : kostprijs
geen aansluiting naar amp mogelijk (?)
...



vul maar aan.