PDA

View Full Version : Het einde is nabij (nieuwe Bugera's)



AART
24 maart 2010, 11:20
Magician (Mark IV) en TriRec (goh...)

http://www.bugera-amps.com/EN/Products/

Ben wel benieuwd naar de Magician om te horen hoe dicht ie in de buurt van de Mk 4 komt.

Remork1970
24 maart 2010, 11:25
ENGL 5 pijpen, Bugera 6...

caliban
24 maart 2010, 12:37
Ben beniuwd waar ze nog allemaal mee gaan komen eigenlijk...

Chocola
24 maart 2010, 12:40
Hoe zit het nu tegenwoordig met de kwaliteit van Bugera? Ze zouden alles verbeteren (potmeters enzo gingen erg vaak dood) maar is dit ook gebeurt? Zo ja: Dan is een Bugera nog wel eens een leuk alternatief :D.

iWishmaster
24 maart 2010, 12:45
Blijft toch apart, dit soort budgetmerken. Het kan echt prima klinken allemaal, maar het moet ten koste van _iets_ gaan. Voor het geld waarmee ik van topkwaliteit componenten een klein 1-kanaals 15W versterkertje maak (van 2 dagen werk), maken zij drie 3-kanaals volume-monsters (in 30 minuten)... Efficiente productie, dat dan weer wel.

caliban
24 maart 2010, 12:46
In de toekomst overweeg ik echt nog wel zoiets te kopen :dontgeti:

strattie
24 maart 2010, 12:56
ben erg benieuwd! Ziet er wel superstrak uit zeg...

allochthomas
24 maart 2010, 12:59
maar klinkt het ook en zit je niet na 3 maanden al bij de reparateur?

Chocola
24 maart 2010, 14:18
maar klinkt het ook en zit je niet na 3 maanden al bij de reparateur?

Dat eerste kan ik beamen dat het zo is, dat tweede ook uit ervaringen van anderen. Hoe het nu is weet ik dus niet want ze zouden een heel stuk beter moeten zijn als ik ze mag geloven :P.

Schuey
24 maart 2010, 14:40
http://www.bugera-amps.com/images/products/TRIREC_P0404_Front_web.png
Hmm, ik moet toegeven, dit zou voor mij serieus een optie kunnen zijn als eerste echte amp, en buizenbak voor over een jaartje. Als ze goed klinken natuurlijk.

Ik studeer nog een jaar, en daarna samenwonen, en dan is er echt geen dual/triple rectifier/mark geld meer over. De vraag is, is er al een schatting van wat die dingen ongeveer gaan kosten?

edit:
€ 951 euro!

Hmmmmmm. Nu, voor een 2ehands dual rectifier, betaal je nu gemiddeld rond de 1250 euro. De hamvraag is dus, is die dan nog wel het extra geld waar. Of misschien een belangrijkere vraag, is het verschil in kwaliteit zo groot, dat die 350 extra de best geïnvesteerde/gespaarde 350 euro ooit is?

5150II
24 maart 2010, 14:59
950,-?!

Dan is nou net hét sterke punt van bugera weg, de prijs!
In dat geval zou ik voor 200 ballen extra mooi het eggie kopen.

allochthomas
24 maart 2010, 15:09
Ik zal gewoon lekker door sparen dan voor een echte rectifier. Hou er wel rekening mee dat de prijs van de rectifier nu erg laag is omdat alle winkels het nodig vonden om hun 3 kanaals versie voor spotprijzen de deur uit ivm de nieuwe versie. De markt is dus overspoeld met rectifiers

marter544
24 maart 2010, 15:56
Ik moet zeggen dat ik wel zwaar benieuwd ben naar de Mk IV kloon. Adviesprijs 832 euro, dus zal zo rond de 700-750 gaan kosten denk ik. Toch wel een heel stuk duurder dan hun 5150 en marshall clones jammer genoeg, en dat was toch het enige aantrekkelijke aan die dingen.

LaszloVersteeg
24 maart 2010, 16:04
wat willen jullie nou? goedkope versterkers met 'n mindere kwaliteit of duurdere versterkers die erop duiden dat de kwalitait van Bugera's verhoogt is?:dontgeti:

Schuey
24 maart 2010, 16:08
wat willen jullie nou? goedkope versterkers met 'n mindere kwaliteit of duurdere versterkers die erop duiden dat de kwalitait van Bugera's verhoogt is?:dontgeti:
Dat is misschien juist het punt, wie zegt dat die kwaliteit daadwerkelijk verhoogt is? Misschien is de bouw kwaliteit wel hetzelfde als van de oudere modellen, maar staat de prijs niet meer in verhouding. Als dat zo is, is idd het voordeel om een bugera te kopen weg, en kun je beter voor een kwalitatief beter product gaan waarvan bewezen is dat dat ook daadwerkelijk zo is. Al lijkt het me sterk dat ze hun eigen glazen gaan ingooien met te hoge prijzen, ze zullen zich toch zelf zo in de markt hebben gezet... Zou dom zijn dat nu compleet te veranderen, met de kans niks te verkopen.


Ik zal gewoon lekker door sparen dan voor een echte rectifier. Hou er wel rekening mee dat de prijs van de rectifier nu erg laag is omdat alle winkels het nodig vonden om hun 3 kanaals versie voor spotprijzen de deur uit ivm de nieuwe versie. De markt is dus overspoeld met rectifiers

Houd dit in dat over een jaar of 2, de dual/triple rectifiers nog goedkoper zullen zijn?

AART
24 maart 2010, 16:10
wat willen jullie nou? goedkope versterkers met 'n mindere kwaliteit of duurdere versterkers die erop duiden dat de kwalitait van Bugera's verhoogt is?:dontgeti:

Ze hebben nu duurdere amps met meer opties gecloned. Deze zijn dus iets duurder daardoor, maar de kwaliteit zal even bout zijn.

Als ze buiten de garantietermijn zijn zou ik er niet veel voor willen geven 2ehands. Zonde van je geld dan.

allochthomas
24 maart 2010, 16:25
Houd dit in dat over een jaar of 2, de dual/triple rectifiers nog goedkoper zullen zijn?
Ik hoop het niet:seriousf:. Ik verwacht dat zodra alles gesetteld is de prijs weer terug naar 1500 zal gaan. De oude 2 kanaals zijn in amerika volgensmij duurder dan de 3 kanaals. De 2dehands prijs blijft altijd op en neer gaan van mesa's.

Haaspaas
24 maart 2010, 16:32
Die prijs valt me toch erg tegen. Die trirec ziet er wel ontzettend mooi uit. Ik ben bang dat ik weer moet gaan sparen.

future2future
24 maart 2010, 16:40
Die V-55 staat erg goed bekend. Allen Hinds heeft er 1 in zijn studio staan en ook Luke gebruikt die op zijn nieuwe cd

Misery Signals
24 maart 2010, 17:22
Ik was gisteren bij een zeer goede Belgische tech want ik ging mijn SLO ophalen die hij (voortreffelijk) gerepareerd had in zijn originele staat.

Hebben het even over Bugera gehad. Hij had er op een jaar tijd al een stuk of 30 binnen zien komen. Ik merkte op dat ze voor hun prijs wel zeer OK klinken.

Klinken idd aardig voor 't geld tot je die bakken open doet zei hij. Nog nooit zo'n slecht gemaakte amps gezien. Dat kan nooit langer meegaan als twee-drie jaar. Rotslechte printplaten, plastieken inputs, connectors die brak zijn,...

Ik wist wel ergens dat er bespaard was, maar hij raadde echt iedereen af om een Bugera te kopen. Voor hem is het goed, al die reparaties, maar de gitarist wordt er mee in 't zak gezet, ook al kosten ze zo weinig. Na twee jaar ziet hij de bezitters meer bij de tech staan dan dat ze erop spelen, als ze dat al halen.

MS

LaszloVersteeg
24 maart 2010, 19:06
dan koop ik liever voor dat geld een line 6 met bogner buizen:cheerup:

minoin
25 maart 2010, 11:24
Oehhh, geil! Maar ik wil juist een Mark IV kloon in head :( Hopelijk brengen ze die nog uit, want dan koop ik hem zeker als back-up (ironisch he ;)). Lekker Simul-class en gaan met de banaan :D

Jellyfish00
26 maart 2010, 12:31
De Trirec is een Dual Rectifier kloon. Door de populariteit van de Dual Rectifier hebben ze waarschijnlijk uit angst voor een lawsuit de naam Trirec gekozen.

De echte Dual Rectifier heeft 2 x 5u4 en 4 x 6L6.
De echte Triple Rectifier heeft 3 x 5u4 en 6 x 6l6.

De Bugera kloon heeft dezelfde specs als de Dual Rectifier, dus ook 2x 5u4 en 4 x 6l6

RoelSmoel
26 maart 2010, 13:29
dan koop ik liever voor dat geld een line 6 met bogner buizen:cheerup:

Waarom een Line 6?

Er is zoveel moois meer van versterkers met enkel een basis clean, basis overdrive en evt nog een lead/solo kanaal.. (Zelf ben ik sowieso niet meer zo'n fan van modeling na mijn Cube....)

Schuey
26 maart 2010, 14:06
De Trirec is een Dual Rectifier kloon. Door de populariteit van de Dual Rectifier hebben ze waarschijnlijk uit angst voor een lawsuit de naam Trirec gekozen.

De echte Dual Rectifier heeft 2 x 5u4 en 4 x 6L6.
De echte Triple Rectifier heeft 3 x 5u4 en 6 x 6l6.

De Bugera kloon heeft dezelfde specs als de Dual Rectifier, dus ook 2x 5u4 en 4 x 6l6
Als die prijs nu eens zo rond de 400/500 euro komt te liggen ipv 900, dan ga ik serieus denken geld opzij te leggen alvast hoor :sssh:

Ik denk dat er velen me voor gek verklaren, maar als je amper geld (over) hebt en toch graag een buizenbak wil maar geen Mesa centjes hebt... Goeie cabinet erbij, zou graag al eens een shootout zien tussen de Trirec en een Dual Rectifier. En dat horen dat de prijs is gezakt, en de kwaliteit gestegen (not gonna happen)...

caliban
26 maart 2010, 16:21
De kwaliteit is volgens mij echt wel omhoog gegaan :)

Wat kost die mark clone btw?

DVBAS
26 maart 2010, 16:37
Is 950 niet gewoon de lijst-prijs, of ben ik nu mis? Er komt normaal toch zo'n 150-200 euro af in de gemiddelde winkel?

Die mark IV ziet er wel interessant uit, maar ik vrees dat die niet vintage genoeg gevoiced is voor mij. (Ik kan me natuurlijk ook vergissen, wie heeft er hier een mesa mark IV?)

caliban
26 maart 2010, 17:21
Is 950 niet gewoon de lijst-prijs, of ben ik nu mis? Er komt normaal toch zo'n 150-200 euro af in de gemiddelde winkel?

Die mark IV ziet er wel interessant uit, maar ik vrees dat die niet vintage genoeg gevoiced is voor mij. (Ik kan me natuurlijk ook vergissen, wie heeft er hier een mesa mark IV?)

Beetje afhankelijk van wat jij verstaat onder vintage. Sommigen noemen mark series meer vintage, recto meer modern, ik ben daar niet helemaal mee akkoord.

LaszloVersteeg
26 maart 2010, 19:47
Beetje afhankelijk van wat jij verstaat onder vintage. Sommigen noemen mark series meer vintage, recto meer modern, ik ben daar niet helemaal mee akkoord.

Me neither, vind ze alletwee wel 'modern' :P

en die line 6, de bugera is even duur als de line 6. Dan koop ik liever de line 6, omdat k weet datie niet binnen 3 maanden stuk gaat.

RoelSmoel
26 maart 2010, 19:58
en die line 6, de bugera is even duur als de line 6. Dan koop ik liever de line 6, omdat k weet datie niet binnen 3 maanden stuk gaat.

Dat is een vooroordeel, je kunt ook je hele leven lang met die amp doen..

caliban
26 maart 2010, 20:04
Die Bogner kan ook stukgaan hoor

minoin
26 maart 2010, 20:52
En ik zou mezelf in slaap huilen met een Line 6...

Nee, liever een fatsoenlijk geluid en soms naar de reperateur, dan zo'n sound waar je oren van gaan bloeden. Dan maar Eleven Rack of AxeFX, goed, andere prijsklasse..

RoelSmoel
26 maart 2010, 21:35
Mwoa, naar mijn idee: Line 6; veel knopjes, weinig bang for the bucks.. Blackstar; in verhouding weinig knopjes, heel veel bang for the bucks:soinnocent:

Philippe
7 december 2010, 13:46
BUMP!

Zijn die Trirec en Magician nou onderhand leverbaar? Ik kan nog geen reviews/clips vinden op joetjoep en ze zijn zo goed als nergens te koop.

caliban
7 december 2010, 14:15
Ik heb ze zelfs nog nergens te koop zien staan.

patberk5
12 december 2010, 08:59
Link naar verkoop voor een Magician:

http://www.bax-shop.nl/instrumentversterkers/bugera-magician-gitaarcombo/product-details.html

En een trirec:

http://www.bax-shop.nl/instrumentversterkers/bugera-trirec-gitaarversterker-kop/product-details.html

Zelf speel ik al geruime tijd op een 333XL (occassion) met standaard Bugera kast 4x12" (nieuw) en de combi is top. Sommige afwerking is wat minder (inputs voor gitaar zijn wat zwak, en het blauwe lampje voor ON is defect) maar is goed zelf te repareren.

Zit er nu aan te denken om m`n EVH 5150 III ivory set maar de deur uit te doen...

Philippe
12 december 2010, 17:22
Zo te zien worden ze steeds prijziger.
Dan maar liever even doorsparen en een leuke tweedehands rectifier i.p.v. zo'n trirec.
Die magician zou ik wel graag een keer aan de tand voelen.

caliban
12 december 2010, 18:43
Ik denk dat ze zo duur zijn omdat ze niet in Duitsland worden verkocht. Voor zover ik weet zijn zij zowat prijsbepaler voor de meeste gear. De magician valt in vergelijking met een nieuwe markserie van prijs nog wel altijd heel erg goed mee. Trirec is echt wel aan de dure kant.

Philippe
18 januari 2011, 21:41
Bump!

De eerste officiele demo filmpjes staan op joetjoep.

Magician: http://www.youtube.com/watch?v=HsHDqSuEZck
TriRec: http://www.youtube.com/watch?v=9RQVEx3Y6a8

Een echte demo kun je het eigenlijk niet noemen. Hij legt de functies wel goed uit, maar voor de rest rotzooit ie eigenlijk maar wat aan. Ik denk als Dave Reeves (bekende Bugera tester op YouTube) ze onder handen neemt, ze vele malen vetter klinken.

jules
18 januari 2011, 22:53
weet je wat het is, ze klinken ook nog niet eens zo goed. Ik heb er een paar getest bij de muski store, namelijk de 333, de 1960 de 1990 en de 1620, klonk niet heel slecht totdat ik een hughes and ketner statesman aansloot. Toen hoorde je toch echt wel een serieus verschil in geluid gewoon droog clean al. en dan heb ik het over een set van 666 euro met een fame 2x12 met vintage celestions er in. Alleen die top kost bij feedback 1300 euro. Dan heb je echt een veeel beter klinkende amp, die een stuk degelijker gebouwd is. want de bouw kwaliteit van de bugeras vond ik helemaal niks, de knoppen van de bugera voelde flabberig en een beetje flexibel. Aan de knopjes van de H&K kon ik de top optillen, hihi heb ik geprobeerd, mocht van de verkoper :) MIjn mening is als je perse met een buizen amp wilt beginnen is bugera niet de juiste keus. mijn vox valvetronix klonk meer als een buizenamp, sorry.

caliban
18 januari 2011, 23:03
Ja maar je moet de 333 met een XXX vergelijken, daar hoort hij op de lijken! En over de v22 bijvoorbeeld zijn meningen algemeen heel positiek (ook die van mezelf is super)

jules
18 januari 2011, 23:10
mee eens mee eens ik vind de v22 en de v55 met name de top lekker klinken, maar zeker voor die prijs, moet gezegd worden. maar niet beter dan de h&k hoor, maar goed dan is er wel weer prijsverschil. met de v22 of de v55 zou ik zeker de buhne op gaan

muziekschuur
19 januari 2011, 00:30
De Bugera 1960 komt in een nieuwe versie uit. Met automatische bias & verklikker als een buis kapot is & een mastervolume na de eindbuizen geloof ik. Zodat ie kan oversturen bij lagere volumes....

jules
19 januari 2011, 08:54
ja dat klinkt ook niet verkeerd maar voor welke prijs?

crapton
19 januari 2011, 17:41
weet je wat het is...als een buizenamp, sorry.

Ik heb ook die H&K set en die bevalt heel goed. Heb er nu de H&K cab bijgekocht en V30's overgezet met BeamBlockers.

Maar t ging over die Bugera's. Heb een hele tijd zitten gassen op die Magician, als ie al te koop was geweest had ik m misschien al wel gehad. Aangekondigd in maart, pas in feb-maart een jaar later te krijgen?? Nou nou...

Een paar technische innovaties kunnen we wel gebruiken in het conservatieve gitaristen wereldje - dat gezeik met biasen zijn we zo kwijt prima.

De hamvraag is hoe klinkt dat ding in het echt? Heb een 6262 combo gehad en die klonk best goed alleen gingen de buizen telkens kapot.

Prijs Magician lijkt me alleszins redelijk 750 € voor wat je krijgt.

caliban
19 januari 2011, 17:41
De Bugera 1960 komt in een nieuwe versie uit. Met automatische bias & verklikker als een buis kapot is & een mastervolume na de eindbuizen geloof ik. Zodat ie kan oversturen bij lagere volumes....

Dat zou dan een powersoak zijn... Staat het niet achter de fasedraaier?
En ik denk niet dat dit veel duurder moet worden dan de oudere versie.

Mitch
19 januari 2011, 18:18
Ja, gewoon een PPIMV, zo staat het ook duidelijk op de site.

caliban
19 januari 2011, 18:53
Ja, gewoon een PPIMV, zo staat het ook duidelijk op de site.

Dat bedoelde ik ook, en ik had de site nog niet bekeken..

De magician ziet er trouwens echt fantastisch uit

Philippe
20 januari 2011, 08:56
weet je wat het is, ze klinken ook nog niet eens zo goed. Ik heb er een paar getest bij de muski store, namelijk de 333, de 1960 de 1990 en de 1620, klonk niet heel slecht totdat ik een hughes and ketner statesman aansloot. Toen hoorde je toch echt wel een serieus verschil in geluid gewoon droog clean al. en dan heb ik het over een set van 666 euro met een fame 2x12 met vintage celestions er in. Alleen die top kost bij feedback 1300 euro. Dan heb je echt een veeel beter klinkende amp, die een stuk degelijker gebouwd is. want de bouw kwaliteit van de bugeras vond ik helemaal niks, de knoppen van de bugera voelde flabberig en een beetje flexibel. Aan de knopjes van de H&K kon ik de top optillen, hihi heb ik geprobeerd, mocht van de verkoper :) MIjn mening is als je perse met een buizen amp wilt beginnen is bugera niet de juiste keus. mijn vox valvetronix klonk meer als een buizenamp, sorry.

Check dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=8E9z3_qgJzI

Zo kunnen ze dus ook klinken. Ik raad je echt aan zijn andere filmpjes ook te checken. Die amps klinken echt geweldig voor dat geld.

jules
20 januari 2011, 11:35
ga naar de Musik store en test, als je echt aangeeft dat je een amp komt kopen worden de kijken kijken niet kopen jongetjes uit de testruimte gegooid en kun je ruimschoots alles testen.

Ik heb daar alles amps van bugera getest, en zeker klonken ze absoluut niet slecht, zeker wat de aanbiedingen voor de iets oudere niet XL versies betreft, ik bedoel de 6220 voor 279 is echt geen geld, zo ook de v55hd. De v55hd of de 6260 waren trouwens voor mij de keuze geweest als ik de h&K niet had getest, goed clean goed gain, ook gain subtiel in te brengen waar gewild. De 333 was mij meteen te high gain. de 1960 viel gewoon ontzettend tegen, klonk helemaal niet zo als de oude plexi's klinken. De peavey Valve king vond ik best een lekkere amp, maar te kil. De Fame amps vond ik echt waardeloos, zo goed als hun speakerboxen zijn zo slecht vind ik hun versterker tops. Nog een tip ga voor een box met de celestions kost 50 euro meer, wereld van verschil in sound.

Ik heb gekozen voor de H&k omdat deze super veelzijdig is en toch het vintage mojo heeft.

Wat ik er fijn aan vind is de veelzijdig heid, in clean kan die een beetje wollig en met een (twang) knopje fender helder klinken.


Verder heb je een prachtig drive kanaal dat heel erg vintage klinkt, maar ook erg metal van 90's tot death, de subtiliteit in de regeling is prachtig.


Dan kun je dat drive kanaal ook nog meer metal maken met de boostknop, klinkt echt heeeeel erg goed van acdc tot dimmu borgir.



Dan heb je in je drive kanaal een 2nd volume switch (3 knoppen op de bijgeleverde footswitch) zodat je als je solo speelt boven de band uitkomt, het ruige is dat deze 2nd volume regelbaar is met een potmetertje op de achterkant. Verder zit er ook nog een echt springreverb op die je ook nog kunt balanceren met een potmeter op de achterkant, van meer echo op je clean kanaal of meer echo op je drive kanaal.


Ik vind het in ieder geval een te gek ding, zeker nu voor die prijs. Moest wel want ik had niet meer uit te geven. ik ging dus eigenlijk ook voor een Bugere met de fame 2x12 kast.