PDA

View Full Version : sound creëren



dejasper
23 maart 2010, 16:42
het lukt me maar niet om dat distortion geluid uit mijn gitaar te krijgen!
ik heb een vox valvetronix met een squire stratcoaster.
ik heb al gelezen dat je de master bijna af moet draaien en pre-amp helemaal aan.
maar er staat geen pre-amp op mijn vox. ik heb al veel geprobeert maar weet iemand hoe ik een ditortion geluid krijg?

arnoldtims
23 maart 2010, 17:00
heb je een volume knop en een drive of gain knop oftewel 2 knopen waar je volume mee kan regelen?. Dan zet je de volume knop op stand 2 of zo en de andere ver open moet toch wel lukken, maar ik ken de versterker niet.

golanhall
23 maart 2010, 17:01
Pré amp zijn de modeling amps in de valvetronix. Dit is dus de sectie: gain, volume, high, mid low.
Post amp is de eindversterking van de amp. Dit is dus de master volume knop.
En dan heb je nog een klein draaiknopje achteraan voor het volume wat naar de speaker gaat te regelen (power attenuator).

Om distortion op de valvetronic te bekomen moet je eerst naar manual mode schakelen. Dan kies je een modeling amp, bijvoorbeeld 'Cali metal'. Draai aan je gain voor de gewenste distortion en volume/master volume voor gewenste oorschade.

Als je erg veel distortion wilt kan je best het knopje achteraan dicht draaien en gain/volume/master open.

Verder raad ik je aan de manual te lezen en even te googlen naar "guitar amp basics".

arnoldtims
23 maart 2010, 17:16
en? is het gelukt

dejasper
23 maart 2010, 18:08
en? is het gelukt

eerlijk gezegt hoor ik alleen maar wat luid geruis. Niet zo leuk om naar te luisteren

hezz
23 maart 2010, 18:22
http://www.performing-musician.com/pm/oct07/images/VoxAD30VTXL_02.jpg

Zijn dit de controls?

wiegersma
23 maart 2010, 19:59
http://www.voxamps.com/support/manuals/ en dan jouw model aanklikken

5150II
23 maart 2010, 20:09
Draai aan je gain voor de gewenste distortion en volume/master volume voor gewenste oorschade.

Prachtig:seriousf:

On-topic:
Zet je eq redelijk neutraal, misschien wat extra laag als je alleen speelt.
Kijk ook ff of je effecten uit staan, zal je ritme geluid ook niet echt ten goede komen.

Exi
23 maart 2010, 20:39
Het feit dat hij een stratocaster heeft zal er ook wel iets mee te maken hebben;)
Ik heb zelf een Vox VT30 en er is echt wel een scheur uit te halen hoor.
Nu vind ik de distortion van de VT30 niet echt denderend, het is niet strak genoeg en ik gebruik nu eigenlijk alleen maar een clean setting samen met modeling software.
Misschien kan het helpen om een distortion pendaal er voor te zetten:)

Krijg je zelfs bij de presets geen goede distortion?
Kijk ook eens naar de presets van de Vox Tone Room (http://www.voxamps.com/toneroom/browse/hardware/valvetronix-vt.vt30/), misschien kun je die gebruiken als basis

golanhall
23 maart 2010, 23:37
uit mijn VT30 kan ik ook geen geweldige distortion halen, klink totaal niet strak en plastiekerig. Maar de clean / boutique mods zijn dan weer het meest overtuigende wat ik al bij modeling gehoord heb, waarvoor ik hem dan ook gekocht heb :ok:

De amp pakt goed pedaaltjes, misschien dat je daar eens naar moet kijken? Een tweedehandse MT-2 ofzo?

Epic
24 maart 2010, 11:14
Ik heb de voorloper van bovenstaande versterker (AD30VT). Ik vind het mooiste geluid altijd door Master bijna volledig open te draaien en met Volume en Gain de 'sound' te bepalen.
Met het knopje achterop bepaal ik het uiteindelijke volume.

Hoe hoger de Master staat hoe meer 'buis' ('lamp') er in je geluid komt.

FruscianteFan
24 maart 2010, 12:09
eerlijk gezegt hoor ik alleen maar wat luid geruis. Niet zo leuk om naar te luisteren
Krijg je überhaupt wel gitaargeluid door je versterker? Als je echt alleen maar geruis hoort, is je kabel of iets in je gitaar misschien kapot. Een vriend van me heeft namelijk een soortgelijke Vox, en daar is (zeker met de aanwijzingen hier) best distortion uit te halen.