PDA

View Full Version : advies 1 kanaals top



robertt
23 maart 2010, 15:10
Beste forumleden,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe versterker (top), en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Budget ligt rond de 1000 Euro (mag meer, maar liever niet).

Ik speel ik een coverband die voornamelijk pop, rock en funk speelt (speel zelf voornamelijk op een strat.
Optredens zijn de ene keer met PA, maar soms ook niet, dus het zou mooi zijn als de amp zowel op standje 3 als op standje 8 gewoon lekker klinkt.

Overdrive en andere effecten zal ik uit stompjes halen, dus het liefst een top zonder al te veel toeters en bellen.

Alvast bedankt voor jullie advies!!

cheers.

tommus42
23 maart 2010, 15:18
Mijn London City 100watter (EL34)!:mmmm:
Zonder gekheid, ik zit wel eens te denken aan een Marshall VintageModern. Lijkt me een tof ding, maar ik ken 'm niet, heb er geen geld voor. Verder misschien een klassieker als de JCM800, one-trick amp, maar wel mooi. Of Fender, twin-reverb bijvoorbeeld.
Met jouw budget is er veel leuks te krijgen. succes!

HaroldA
23 maart 2010, 15:19
Da's een simpele: Marshall JCM800/JMP 2203 of 2204 en als je ook een clean kanaal nodig hebt zou je naar een 2205 of 2210 kunnen kijken. :ok:

De 2203's zijn volgens velen van voor '84 het beste.

Mukkez
23 maart 2010, 15:24
Dan zou ik, als ik jou was, op zoek naar een top met aardig vermogen. Denk aan 50 watt, misschien zelfs 100. Waarom? Omdat je, zoals je zei, ook op hoger volume goed wil klinken en je geluiden uit de bakjes haalt. Daarom moet je een goede clean hebben. En als je een enkelkanaals (buizen, neem ik aan) versterker haalt kan hij snel gaan open breken/licht overdriven naarmate je de volume hoger draait. Daarom adviseer ik je een versterker te halen met een goede clean en redelijk wat vermogen zodat ie clean blijft als ie ook op standje 8 moet (das wel hard hoor, 50 of 100 watt op standje 8! :ok: ) Fender staat natuurlijk bekend om zijn goede cleane sounds, maar ik geloof niet dat er veel nieuwe Fender topjes zijn. Meer combo's zoals de HodRod of Blues Deluxe etc. Misschien moet je dan eens 2e hands gaan kijken, dan zijn er nog wel wat Fender topjes binnen je budget. Er zijn ook andere versterkers met een goede clean hoor, het was maar een suggestie.

Succes iig, ik denk dat je wel wat leuks kunt halen voor je budget, moet helemaal goed komen dus :ok:

robertt
23 maart 2010, 16:26
Da's een simpele: Marshall JCM800/JMP 2203 of 2204 en als je ook een clean kanaal nodig hebt zou je naar een 2205 of 2210 kunnen kijken. :ok:

De 2203's zijn volgens velen van voor '84 het beste.
Bedankt voor de snelle reacties!!

ik ben zelf al in het bezit geweest van een Marshall silver jubilee 50 watter. Deze versterker was een prima amp, maar waar het naar mijn mening vooral aan miste was het "laag". Met mijn strat klonk deze versterker redelijk iel, vooral op het cleane kanaal.En dat wil ik niet.

HaroldA
23 maart 2010, 16:28
Bedankt voor de snelle reacties!!

ik ben zelf al in het bezit geweest van een Marshall silver jubilee 50 watter. Deze versterker was een prima amp, maar waar het naar mijn mening vooral aan miste was het "laag". Met mijn strat klonk deze versterker redelijk iel, vooral op het cleane kanaal.En dat wil ik niet.

Een jubilee is natuurlijk geen 2203 ;)

Realeigo
23 maart 2010, 16:30
Voor om clean te gebruiken zou ik geen jcm800 aanraden, eerder een JMP of een Fender Twin.

vinni
23 maart 2010, 17:41
Advies......Egnater Renegade.....erg goed hoor.
Iets boven de Eur 1000.

Vinni

vinni
23 maart 2010, 17:41
oeps....zie net "'eenkanaals....." Da's de renegade dus niet.

Sorry.

Vinni

robertt
23 maart 2010, 18:14
oeps....zie net "'eenkanaals....." Da's de renegade dus niet.

Sorry.

Vinni

Hoi vinni,

De reden dat ik eenkanaals zeg heeft meer te maken met het feit dat ik ervan uit ga dat je voor extra opties/kanalen over het algemeen ook meer geld betaald...

vinni
23 maart 2010, 18:17
Nou nee hoor.....het is een ander beestje.....niet meer niet minder.

De eenkanalige worden ook vaak als platform gebruikt voor pedalen.

Vinni

sinneD
23 maart 2010, 19:40
Een jubilee is natuurlijk geen 2203 ;)

Sowieso een LP er bij gebruiken, maar als je op je jubilee een strat aansluit dan moet je gewoon de input gain lekker hoog zetten en wat meer bas erin draaien, das echt wel dik hoor!

Misschien moet je het eens in speakers zoeken anders.

Mitch
23 maart 2010, 19:45
Eenkanaals met pedalen kan wel heel vet klinken en heeft bij mij persoonlijk de grote voorkeur. Binnen jouw budget zou ik kijken naar Vox. Goede, pure sound en de AC30 gaat hard zat om onversterkt in een kroeg te functioneren. Zeker de CC2 of nieuwe C2 hebben een goeie master en zo kan de amp ook zacht genoeg.

robertt
24 maart 2010, 12:13
Ik begrijp dus dat het het beste is om voor een top te kijken met genoeg vermogen en een master volume?

Zou dit wat zijn?
http://link.marktplaats.nl/330146524

Chocola
24 maart 2010, 12:42
1 kanaal.... Soldano? :sssh:

En het is niet zo dat 1 kanaals amps per definitie goedkoper zijn dan tweekanaals amps. In tegendeel zelfs ;).

Overigen gaat (zelfs een tweedehandse) Soldano denk ik wat over je budget heen, maar wellicht proberen waard XD.

Kim Wilson
24 maart 2010, 13:26
Voor om clean te gebruiken zou ik geen jcm800 aanraden, eerder een JMP of een Fender Twin.
Een cleane Fender is niet per definitie een Twin. Een Bandmaster heeft ook clean voldoende power. Maar mocht je idd absoluut onder alle omstandigheden absolute clean willen, en een top, zoek dan eens naar een Fender Dual Showman of een Bassman 100.

Les Paul R8
24 maart 2010, 13:46
Beter dan de CMW Studiocage ga je niet vinden....

movo.
24 maart 2010, 13:57
Beter dan de CMW Studiocage ga je niet vinden....

Waarom verkoop je 'm dan? :sssh:

:p

Chocola
24 maart 2010, 14:19
Waarom verkoop je 'm dan? :sssh:

:p

Draai het eens om, waarom zegt hij dit terwijl hij "toevallig" te koop staat? ;).

HaroldA
24 maart 2010, 14:23
En deze?

http://images0.speurders.nl/images/62/6296/62963150_1_large.jpg
http://www.speurders.nl/overzicht/marshall-jmp-50-watt-62963150.html

VanMeekeren
24 maart 2010, 14:33
Zo te lezen heb ik nog wel wat liggen wat jij mogelijk wel kunt gebruiken. :soinnocent:

Als je interesse hebt, PM


Van Meekeren

Les Paul R8
24 maart 2010, 18:51
Waarom verkoop je 'm dan? :sssh:

:p

Ik had er nog een smiley achter willen zetten, maar dat ging niet vanaf mijn telefoon.

Maar de vraag is helemaal valide natuurlijk. Ik gebruik de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar een Plexi+, ook van CMW. Juist omdat ik daar geen pedaaltjes meer voor hoef te zetten voor overdrive. De Studiocage had ik willen inzetten als veelzijdige amp, in een band waar ik dat ook nodig zou hebben. Maar dat is niet doorgegaan.
Daarnaast heb ik inmiddels het besluit genomen dat ik vrijwel helemaal met actief muziek maken ga stoppen. Dus er zal nog wel meer high end spul van mij te koop komen ;)

robertt
25 maart 2010, 09:05
omdat ik niet echt gecharmeerd ben van het marshall clean vroeg ik me af of dit: http://link.marktplaats.nl/330146524 misschien wat zou zijn?

Of valt deze meteen al af omdat het wattage redelijk hoog is, en er geen master volume op zit?

Les Paul R8
26 maart 2010, 07:57
omdat ik niet echt gecharmeerd ben van het marshall clean vroeg ik me af of dit: http://link.marktplaats.nl/330146524 misschien wat zou zijn?

Of valt deze meteen al af omdat het wattage redelijk hoog is, en er geen master volume op zit?

Ik zou nooit een oude amp gebruiken als enige amp in je band. De kans dat zo een kapot gaat, is behoorlijk groot.

Maar serieus, waarom zou je de Studiocage niet eens proberen. Mooi dik clean (zeker geen Marshall) en reageert waanzinnig op pedaaltjes.

Kim Wilson
26 maart 2010, 08:12
Ik heb altijd een oude amp gehad, zonder backup, en dat is altijd goed gegaan.

In Almere had je die Studiocage toch ook bij je, Robbert? Heb je hem normaal op een andere cab staan? Want zo dik vond ik hem eerlijk gezegd niet klinken.

Les Paul R8
26 maart 2010, 10:15
Ik heb altijd een oude amp gehad, zonder backup, en dat is altijd goed gegaan.

In Almere had je die Studiocage toch ook bij je, Robbert? Heb je hem normaal op een andere cab staan? Want zo dik vond ik hem eerlijk gezegd niet klinken.

Dat jij nooit problemen gehad hebt, betekent eerder dat je geluk gehad hebt dan dat een oude amp echt betrouwbaar is. De kans op problemen is altijd groter.

In Almere stond de SC op een 1x12 en moest opboxen tegen een 100w Plexi met 4x12. Geen wonder dat hij dan niet zo goed uit de verf komt. Maar als je een 2x12 er onder zet in een bandsituatie, heeft hij een prachtig warm en dik clean.

HaroldA
26 maart 2010, 10:25
Dat jij nooit problemen gehad hebt, betekent eerder dat je geluk gehad hebt dan dat een oude amp echt betrouwbaar is. De kans op problemen is altijd groter.

Ook als de amp een revisie heeft gehad bij een goede amp tech? Dan zou hij toch weer even betrouwbaar moeten zijn als een nieuwe?

Kim Wilson
26 maart 2010, 10:30
Dat jij nooit problemen gehad hebt, betekent eerder dat je geluk gehad hebt dan dat een oude amp echt betrouwbaar is. De kans op problemen is altijd groter.
Mwah, weet ik niet. Als je ouwe amp in goeie conditie is en PTP, denk ik dat ie niet veel minder betrouwbaar is dan een nieuwe amp.


In Almere stond de SC op een 1x12 en moest opboxen tegen een 100w Plexi met 4x12. Geen wonder dat hij dan niet zo goed uit de verf komt. Maar als je een 2x12 er onder zet in een bandsituatie, heeft hij een prachtig warm en dik clean.
Nou ja, die van mij (2x10) stond er ook naast. :satisfie:

Nee, het viel me op dat ie vrij dun klonk, maar dat kan dan idd aan die 1x12 liggen. En het ligt ook aan de gitaar die je eraan hangt. Met een Tele klinkt bijna alles schel. :D

Thijssie
26 maart 2010, 10:40
Ook als de amp een revisie heeft gehad bij een goede amp tech? Dan zou hij toch weer even betrouwbaar moeten zijn als een nieuwe?
Ik zou zeggen veel betrouwbaarder, die oude dingen zijn gewoon veel beter gebouwd als die 'nieuwe troep'.

Mijn JMP uit 78 heeft me ook nog nooit in de steek gelaten en dat kan ik van de 900 (die daarna als backup is gaan fungeren) niet zeggen....

E-J
26 maart 2010, 10:53
Om de een of andere reden ben ik het altijd wel eens met Mitch, een Vox AC30 is een hele leuke keuze. Ook een Hiwatt DR504/DR103 top is erg tof. In Engeland kun je ze voor iets meer dan 1000 pond nieuw kopen!!

Les Paul R8
26 maart 2010, 11:13
Mwah, weet ik niet. Als je ouwe amp in goeie conditie is en PTP, denk ik dat ie niet veel minder betrouwbaar is dan een nieuwe amp.

Elk component wat niet vervangen is, heeft statistisch een grotere kans om kapot te gaan. Bij leeftijden van 40 jaar en ouder gaat die kans behoorlijk omhoog. Een revisie vervangt nooit alle onderdelen, dus kan er nog steeds makkelijk iets kapot gaan.
PTP heeft weinig met betrouwbaarheid te maken. PCB kan net zo betrouwbaar zijn, of zelfs betrouwbaarder.



Nou ja, die van mij (2x10) stond er ook naast. :satisfie:

Nee, het viel me op dat ie vrij dun klonk, maar dat kan dan idd aan die 1x12 liggen. En het ligt ook aan de gitaar die je eraan hangt. Met een Tele klinkt bijna alles schel. :D

Dik clean met een tele is ook vrijwel niet mogelijk.....

Epic
26 maart 2010, 11:26
Probeer ook eens een Hiwatt. De dr504 is 50watt, simpel, heeft master volume en blijft clean tot hoge volumes. Ook het laag is niet 'iel' maar juist vol en diep. Reageert uitstekend op pedaaltjes.
Heeft alleen geen effect loop.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2317090#post2317090

Kim Wilson
26 maart 2010, 11:29
Dik clean met een tele is ook vrijwel niet mogelijk.....
Mwah, op de Vibrolux lijkt het er toch aardig op. :satisfie:

Jorikjet
27 maart 2010, 20:05
goede cleane amp (fender twin ofzo), met een distortion pedaal...! (fulltone gt500)

JeroenP
27 maart 2010, 21:23
Ik kan je de marshall Jtm45 aanbevelen! Erg goede cleans, slikt alle pedaaltjes en klinkt erg dik als je dat wilt. 2e hands zijn ze niet al te duur, onder de 1000 krijg je er zeker een.

Officieel heeft hij 2 kanalen, maar die kan je linken waardoor je 1 kanaal overhoud die "normal" en "high treble" mixt. Mij bevalt dit helemaal prima!

Normaals, Jtm45 is een aanrader!