PDA

View Full Version : Welke gitaar?



BabeQuest
23 maart 2010, 12:12
Hey folks,

Ik heb een lyst gemaakt met welke gitaren my aanspreken en my mooi lyken om te kopen! Ik speel zelf hard rock/metal en deze gitaren sluiten aan op mn sound. Ik zou alleen jullie willen vragen jullie mening erover te geven, omdat je zelf misschien dezelfde gitaar bezit, of je er al wel ns op hebt gespeeld. Eigenlyk zou ik ze allemaal een keer moeten uitproberen om mn mening op een ry te zetten, maar jullie mening zou ook helpen(Op YouTube reviews kyken is niet genoeg). Welke gitaar vindt je goed en welke raad je me absoluut af???

Als eerste ben ik van plan de Epiphone Les Paul Prophecy EX Midnight Ebony EMG te kopen. De Midnight Ebony body ziet er mooi uit en er komt een sound uit om bang van te worden. Bovendien is deze gitaar niet heel erg pryzig, dus mooi om een keer uit te proberen.

Daarnaast heb ik een oogje op de volgende gitaren:
De Yamaha Wes Borland Signature. Hy ziet er chique en mooi uit en het geluid wat er uit komt, luister maar naar Limp Bizkit, is geweldig. De gitaar ziet er met zn hollow body lief uit, maar dat is schyn.. het is een beest!

De Gibson Les Paul BFG Trans Black. Het schynt de bruutste gitaar te zyn die Gibson ooit heeft gemaakt. Zwaar en hard geluid, moet een super gitaar zyn dus?! Hierby vind ik de body ook goddamned pretty.

De Gretsch Duo Jet Black. Sowieso vind ik de bigsby modellen héél mooi, maar dit is een wat compacter model. Ook komt hier een mooi geluid uit, ook heel erg geschikt voor andere genre's.

De Schecter Tempest Blackjack. Zelf ben ik groot fan van Schecter en my is mede malen verteld dat Schecter beter is dan Gretsch. Ik vind dit model ook héél vet, met de BlackJack kaarten ingelegd in de hals. Ook by deze gitaar een bruut geluid.

Dus iedereen, geef ff je mening. Vertel me de Ins n Outs en help me aub een stukje verder!

Misschien hebben jullie nog andere suggesties voor een goed gitaartje?? De gitaren hierboven zyn allemaal LP modellen, dat vind ik persoonlyk fyner.. Maar ik ben ook best geinteresseerd in de Stat modellen!!!

Houdoe, ACX
BabeQuest(MORGEN STUDIOS IN)

Chocola
23 maart 2010, 12:21
Een advies: neem NIET de prophecy. Ik heb hem gehad en erg snel omgewisseld voor de SG variant omdat de bovenste 2-3 frets gewoon NIET goed bereikbaar waren. Like, een Les Paul is leuk, maar met 24 frets... ;). Ga hem maar eens bespelen, het is niet erg prettig om hoog te spelen op die gitaar. Die SG daarentegen is erg lekker te bespelen!

mod-edit: let een beetje op je taal aub.

BabeQuest
23 maart 2010, 12:33
WhahahaxD Okay thanks voor je reactie! Dus je raad de prophecy helemaal af.. Welke van deze 5 raad je dan wel aan, als je zou moeten kiezen??

Ik zal letten op mn y=ij:P Byzonder zyn is daarentegen ook niet erg!xD

ACX

kalmah
23 maart 2010, 12:33
Schecter beter dan Gretsch? hoe subjectief is dat:stop:

En er is nogal een groot verschil tussen de Gretsch en de LP bv..

BabeQuest
23 maart 2010, 12:37
Het is mij verteld he, maar ik kan daar zelf weinig over zeggen. Ik heb op beide een keer een ritje gemaakt, maar je moet er langer op spelen om dat werkelyk te kunnen zeggen..
Wat vind jy dan?

ACX

zx81
23 maart 2010, 12:48
Wat is een "WhahahaxD"? Is dat een speciaal soort wah-pedaal?

almarvk
23 maart 2010, 12:56
Gezien je muziekstijl is de Gibson het beste en het breedst te gebruiken.

Daarnaast is het appels met peren vergelijken. Heb je zelf al op één van de gitaren gespeeld? Anders is de discussie een beetje zinloos.

speedmusic
23 maart 2010, 13:09
Lijkt me niet dat de Gretsch in je lijstje thuis hoort, dit vanwege je opgegeven muziekale voorkeur.
Om dezelfde reden zou ik ook voor de Schecter of Gibson gaan. (en ik persoonlijk voor de Gibson, puur esthetisch)

Enne Gretsch minder dan een Schecter is wel erg kort door de bocht, andersom Schecter minder dan de Gretsch is trouwens net zo kort door de bocht.

vulvasonic
23 maart 2010, 13:15
Twee dingetjes:

1- Neem de tijd en lees je even een jaartje goed in op dit forum en in vakbladen, stel zinvolle vragen en steek er wat van op.

2- In het stadium waarin je nu zit maakt het feitelijk geen reet uit waar je op speelt. Pak een plank en leer spelen. 6 uur per dag jengeldejengeldejengel en daarna nog snel ff een muis scoren.

Voor alle duidelijkheid, ik zeik je niet af. Het is een serieus advies. Succes.

rijsberman
23 maart 2010, 13:20
Ja, nou, voor mij die Gretsch dus. AC/DC FTW

marter544
23 maart 2010, 13:31
Ik heb zelf mijn Schecter boven een LP studio verkozen, maar wat je hier post zijn in principe allemaal prima gitaren. Het is dus echt een kwestie van smaak, testen dus. De Epi's ben ik minder fan van, ik vind ze gewoon veel te duur voor een made in china epi. Ik vind de made in china niet zo best, en de prophecys zijn gewoon erg lelijk imo.

BabeQuest
23 maart 2010, 13:32
Even voor alle duidelijkheid, ik speel al een menig jaren en ben serieus bezig met een gitaar te zoeken. Ik vraag alleen naar jullie mening over de gitaren, niet andere op of aanmerkingen. Welke gitaar vind jij absoluut een do, en welke absoluut een don't, op het gebied van het genre hard rock en metal. Vergelijk ze niet, geef gewoon aan welke je goed vindt, en welke niet, zoals de eerste reactie op het bericht aangeeft!!!

vulvasonic
23 maart 2010, 13:42
Even voor alle duidelijkheid, ik speel al een menig jaren en ben serieus bezig met een gitaar te zoeken. Ik vraag alleen naar jullie mening over de gitaren, niet andere op of aanmerkingen. Welke gitaar vind jij absoluut een do, en welke absoluut een don't, op het gebied van het genre hard rock en metal. Vergelijk ze niet, geef gewoon aan welke je goed vindt, en welke niet, zoals de eerste reactie op het bericht aangeeft!!!

In dat geval zou ik de Gretsch en de Epi laten afvallen.

De Gibson lijkt me het meest veelzijdig (en vind ik het mooist). De Yamaha vind ik een gedrocht, maar is goed en heeft bovendien een goed functionerend tremolosysteem. De Schecter is gewoon een lekkere plank met een eigenwijs smoelwerk.

Ik ga voor de Gibson.

jannest
23 maart 2010, 15:10
Even voor alle duidelijkheid, ik speel al een menig jaren en ben serieus bezig met een gitaar te zoeken. Ik vraag alleen naar jullie mening over de gitaren, niet andere op of aanmerkingen. Welke gitaar vind jij absoluut een do, en welke absoluut een don't, op het gebied van het genre hard rock en metal. Vergelijk ze niet, geef gewoon aan welke je goed vindt, en welke niet, zoals de eerste reactie op het bericht aangeeft!!!

nou dan zou ik die zwarte nemen

almarvk
23 maart 2010, 15:18
... Vergelijk ze niet, geef gewoon aan welke je goed vindt, en welke niet, zoals de eerste reactie op het bericht aangeeft!!!

Ik hou meer van bananen dan van appels of peren...

Wat wil je dan bereiken met dit topic? Je noemt gitaren die behoorlijk ver van elkaar liggen, maar je bent erg specifiek in de modellen. Mogen we nu wel of geen commentaar, tips of meningen geven? Alleen ouwehoeren over de kleur heeft ook weinig nut IMHO.

jannest
23 maart 2010, 15:25
Ik hou meer van bananen dan van appels of peren...

Wat wil je dan bereiken met dit topic? Je noemt gitaren die behoorlijk ver van elkaar liggen, maar je bent erg specifiek in de modellen. Mogen we nu wel of geen commentaar, tips of meningen geven? Alleen ouwehoeren over de kleur heeft ook weinig nut IMHO.


nou moe ? ...............

rijsberman
23 maart 2010, 22:12
oh zeg dat dan. Dan ben ik voor de Schecter.

Metuls for the win! :blast: :punk:

geert1976
23 maart 2010, 22:32
Ik hou meer van bananen dan van appels of peren...

Wat wil je dan bereiken met dit topic? Je noemt gitaren die behoorlijk ver van elkaar liggen, maar je bent erg specifiek in de modellen. Mogen we nu wel of geen commentaar, tips of meningen geven? Alleen ouwehoeren over de kleur heeft ook weinig nut IMHO.

mee-eens, ik snap de zin inderdaad ook niet van dit topic:???:

stikel
23 maart 2010, 22:47
Heb de Gibson Les Paul BFG Trans Black hier gehad. Hij was mij te wreed en heb hem gauw weer geruild voor een andere gitaar. Vooral de brug is bijna niet clean te bespelen. Ideaal voor TS dus.

Groet Jan

macwilliams
23 maart 2010, 23:00
De bfg heeft toch P-90 in de neckpositie?

Mijn tip: :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

geert1976
23 maart 2010, 23:12
De bfg heeft toch P-90 in de neckpositie?

Mijn tip: :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

correcto mundo.

De BFG is niet gemaakt om je bejaarde buurman te plezieren, maar vooral voor het "vuile" werk.

in de brug zit een Gibson Burstbucker III.

De burstbucker III scheurt er behoorlijk op los, is trouwens ook een perfecthumbucker voor je SG.

Ik heb er eentje in mijn SG gewipt en lekker voor het randje bij lichte oversturing zonder schellig te worden

bert k
24 maart 2010, 18:50
Mod-advies: een beetje foutloos schrijven wordt echt op prijs gesteld. Dus geen MSN taal, geen SMS afkortingen, en opzettelijk de ij als y schrijven maakt je ook niet echt populair, dus doe er wat aan.

Bert K, mod

Rembull1980
1 april 2010, 15:41
Die Gibson Burstbucker III is een lekkere pickup.. heb hem ook op mijn Les Paul model.. en ik Metal er aardig op los. Maar voor (heavy) rock.... daar is deze pickup echt voor gemaakt!

Kellet
1 april 2010, 18:34
Ik zeg dat de Tempest!

Ben ook zeer te spreken over Schecter! Heb er twee.