PDA

View Full Version : Noise Proco RAT pedaal vs Rack versie



universe777
23 maart 2010, 08:29
Ik heb ff m'n Stack thuis staan en ben wat aan t klooien met mijn verschillende pedaaltjes etc.
Ih heb een oudere Rat2 en een R2DU; de dubbele RAT in rack formaat. Het valt me op dat de Rack versie die gevoed wordt door een 9v adapter meer "herrie" geeft dan de pedaal versie. De instellingen zijn hetzelfde. Met herrie bedoel ik de typische ruis en hiss die er bij komt als je een distortion intrapt. Geen storings ruis.
Is dit het gevolg van de adapter?
Voor zover ik kan zien (ben een Noob qua electronica) is het circuit hetzelfde. Inclusief die 308 chip.

PS: Als iemand trouwens weet of er een toko is die dezelfde knoppen verkoopt die er op een RAT zitten zou ik daar erg blij mee zijn. Op mijn R2DU missen er twee.

Fuhgawz
23 maart 2010, 09:57
Deze knoppen (http://www.musikding.de/product_info.php/info/p1812_Rippel-knob-black-18mm.html) lijken er wel op, maar of ze 100% hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk niet, aangezien deze volgens de tekst bevestigd worden met een schroefje. Misschien komt het wel dicht genoeg in de buurt voor je.

Wat betreft die adapter. Ja het kan dat je een slechter gefilterde adapter gebruikt voor de rack versie dan voor je pedaal. Heb je ze al eens geprobeerd te verwisselen? Het kan ook de rack versie gewoon zwakkere componenten heeft. Of dat je rack Rat dicht op iets anders zit wat de storing veroorzaakt, misschien een andere voeding of een high gain unit of zo.

universe777
23 maart 2010, 10:32
Ik ga maar eens een andere adapter kopen. Kijken of dat werkt.
Thanks voor de link!