PDA

View Full Version : Marshall



ronald15
23 maart 2010, 07:35
Hoi,
ik ben van plan om over een paar maanden een nieuwe versterker met wat meer power te kopen. En omdat ik graag rock speel zou ik graag een marshall willen kopen. Maar ik heb er niet veel verstand van :p dus vroeg ik mij af of jullie me konden helpen. het budget ligt tussen 600 en 700 euro.

En ik had al een beetje op marktplaats rondgekekn en vroeg me af of dit iets is. -Marshall V265R 2x12 buizencombo ..... alvast bedankt.

kenx
23 maart 2010, 07:48
Beste,

De versterker die je daar zelf noemt is een valvestate. Dit is echter geen buizenversterker, maar een transistorversterker. De versterker heeft wel 1 buisje in de voorversterking, maar dat maakt het verschil niet. Je kan misschien eens kijken naar een jcm900, wordt over het algemeen niet gesmaakt hier, maar voor je budget is dat een prima versterker. Als je goed zoekt, vind je zelfs duurdere modellen voor hetzelfde budget. Met een beetje zoeken op de 2dehands'sites, kan je goede dingen tegenkomen.

Succes!

zjanke
23 maart 2010, 07:56
Waarom nu al specifiek Marshall? Je hebt een leuk budget om te beginnen en nog een paar maanden de tijd. Ga dus naar muziekwinkels en ga zoveel mogelijk testen, ook wat duurdere modellen om uit te vinden wat bij je past. Er is meer leuks en als je goed weet wat je wil dan kun je tweedehands voor dat budget een hele leuke eerste versterker kopen!

Agent_Smith
23 maart 2010, 08:14
Waarom nu al specifiek Marshall?

Omdat hij uiteindelijk toch een Marshall zal willen :D
Nee, maar TS weet blijkbaar wat hij wil en heeft zeker het budget voor een volwaardige buizenmarschall. Voor dat budget zelfs een ruime keuze zoals JCM800, 900, 2000
Maar het lijkt me idd alsnog wel verstandig om eerste eens wat van die versterkers te gaan testen en dan idd 2ehands kopen.

the sure thing
23 maart 2010, 09:05
Wat is je speelstijl, van welke muziek hou je, als wie wil je klinken, heb je ook pedalen, wat voor gitaar heb je? Zo maar wat vraagjes.... :soinnocent:

caliban
23 maart 2010, 16:21
Voor jouw budget kan je veel mooier kopen dan zo een valvestate, maar we zullen wel wat meer info brauchen...

HaroldA
23 maart 2010, 16:35
Check dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133765

rudolf
23 maart 2010, 16:39
das mijn topic! wa heb ik er nou weer mee te maken! :D

ronald15
23 maart 2010, 16:50
Nog wat info:soinnocent:

ik hou van rockbands zoals:

- AC/DC
- Guns n'Roses
- Green day
- Black sabbath
- Nirvana
- Mettalica

IK heb nog geen pedalen. Het meest wil ik richting Guns n Roses en ACDC

LPplayer
23 maart 2010, 17:03
Dan zeg ik 1 ding:
Guns and roses ===> marshall JCM 800 (jubilee)
Green day: JCM2000 sound.
metallica heeft ook wel marshall gebruikt maar meer mesa en ac/dc is oldschool marshall.

Conclusie.... : MARSHALL IT IS! :)


Nog wat info:soinnocent:

ik hou van rockbands zoals:

- AC/DC
- Guns n'Roses
- Green day
- Black sabbath
- Nirvana
- Mettalica

IK heb nog geen pedalen. Het meest wil ik richting Guns n Roses en ACDC

Realeigo
23 maart 2010, 17:17
Dan zeg ik 1 ding:
Guns and roses ===> marshall JCM 800 (jubilee)
Green day: JCM2000 sound.
metallica heeft ook wel marshall gebruikt maar meer mesa en ac/dc is oldschool marshall.

Conclusie.... : MARSHALL IT IS! :)

Correctie:
Guns 'n Roses: Marshall JMP 1959T met een shitload aan mods. Later: JCM Slash/Jubilee. Tegenwoordig JCM Slash + Vintage Modern.

Greenday: Ouwe 100 watt JMP's en CEA Preamps met Marshall power amp.

AC/DC: Jtm45's

RoelSmoel
23 maart 2010, 17:37
Die nieuwe Blackstar-lijn misschien? Nog niet getest, maar als ze zo goed als de HT5 zijn, waarom niet?:)

caliban
23 maart 2010, 19:03
Naar de bands gezien, JCM 800 oid :)

ronald15
23 maart 2010, 20:23
ik zag dit staan msschien wat overdreven maar is dit waard voor het geld?
en is dit een goede versterker met buikkast?
op marktplaats.nl
Marshall JCM 2000 TSL 100 Top IZGS + Footswitch + Cover
http://www.marktplaats.nl/

ronald15
23 maart 2010, 20:24
en deze zag ik ook nog.
is deze waard voor het geld?
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/marshall-jcm-900-combo-gitaarversterker-62112493.html?q=marshall+jcm

Agent_Smith
23 maart 2010, 20:30
Idd, moet een Marshall worden :D Probeer een leuke 900 ofzo te scoren (wel met EL34's). Er zijn wellicht idd nog beter klinkende Marshalls (800, DSL), maar hiermee kun je zeker te weten heel goed uit de voeten.

Oja, en wel een Gibson natuurlijk ;-)

sinneD
23 maart 2010, 21:04
Correctie:
Guns 'n Roses: Marshall JMP 1959T met een shitload aan mods. Later: JCM Slash/Jubilee. Tegenwoordig JCM Slash + Vintage Modern.

Greenday: Ouwe 100 watt JMP's en CEA Preamps met Marshall power amp.

AC/DC: Jtm45's

En daarbij toegevoegd, de JCM Slash voor de clean sounds en de Vintage Moderns (meervoud ja) voor de verschillende scheursounds!

Chocola
23 maart 2010, 21:19
En daarbij toegevoegd, de JCM Slash voor de clean sounds en de Vintage Moderns (meervoud ja) voor de verschillende scheursounds!

Hij speelde toch over Silver Jubilees/Slash signature wat gewoon beiden een 2555 is?

Realeigo
23 maart 2010, 23:03
Hij speelde toch over Silver Jubilees/Slash signature wat gewoon beiden een 2555 is?

Eerst ff jubilee ja, totdat hij zn eigen signatures kreeg.

Chocola
24 maart 2010, 08:42
Eerst ff jubilee ja, totdat hij zn eigen signatures kreeg.

Maar dat zijn toch beiden 2555's? Beiden dezelfde amp? Like de slash sig was volgens mij gewoon een jubilee die 1k goedkoper was :D.

Agent_Smith
24 maart 2010, 12:11
Maar dat zijn toch beiden 2555's? Beiden dezelfde amp? Like de slash sig was volgens mij gewoon een jubilee die 1k goedkoper was :D.

Ja, de Jubilee was er veel eerder (ter ere van het jubileum destijds in '87 uiteraard :) ) en later (half jaren 90 geloof ik ofzo) zijn ze die door blijven bouwen in de standaard kleurstelling en er het naampje Slash-sig aan gehangen. Ze dragen beiden hetzelfde typenummer (alleen bij de Slash-sig staat er SL achter).

Chocola
24 maart 2010, 12:38
Ja, de Jubilee was er veel eerder (ter ere van het jubileum destijds in '87 uiteraard :) ) en later (half jaren 90 geloof ik ofzo) zijn ze die door blijven bouwen in de standaard kleurstelling en er het naampje Slash-sig aan gehangen. Ze dragen beiden hetzelfde typenummer (alleen bij de Slash-sig staat er SL achter).

Kiiijk dan heb ik dat ook weer bevestigd :D. Ik vind die 2555 erg lekker klinken :). Alleen vind die slash sig zo lelijk :(. Liever de silveren uitvoering :D. Maar ik ga nog wel eens een keer zo een Ceriatone ding bouwen en dan met witte kast en zilveren voorkant :). Vind ze erg lekker klinken. Waar staat SL voor?

Henri H
24 maart 2010, 12:46
SL = Super Lead (?)

ronald15
24 maart 2010, 16:53
Het best kan ik dus voor een marshall jcm 800,900 of 2000 gaan.
is dit dan een goede prijs voor deze versterker enzo:

http://www.speurders.nl/overzicht/marshall-jcm-900-combo-gitaarversterker-62112493.html?q=marshall+jcm+900

HaroldA
24 maart 2010, 16:56
Het best kan ik dus voor een marshall jcm 800,900 of 2000 gaan.

De 900 is overigens voor velen de minste in het rijtje...

2000: geen pedaaltjes nodig, klinkt goed en heeft alles in huis
800: de channel switchers hebben genoeg gain in huis, de enkelkanaals versies hebben een extra 'push' nodig, maar klinken dan wel hemels!
900: over het algemeen schelle en onhandelbare bakken. Degene die ik getest heb (weet het nr niet meer) kon ook erg slecht met pedalen overweg.

Agent_Smith
24 maart 2010, 23:06
SL = Super Lead (?)

Normaal wel idd, maar in dit geval voor Slash lijkt me :)

Agent_Smith
24 maart 2010, 23:07
De 900 is overigens voor velen de minste in het rijtje...

900: over het algemeen schelle en onhandelbare bakken. Degene die ik getest heb (weet het nr niet meer) kon ook erg slecht met pedalen overweg.

Je bedoelt waarschijnlijk de 2-kanaals Dual-Reverb. De SL-X echter (ook een JCM900) is een heel ander verhaal...