PDA

View Full Version : Screenplay - Down [eigen nummer]



artnaz
23 maart 2010, 02:13
Eerste opname van mijn akoestische pop-rock bandje is af! :crazyhappy:

Zie onze site (http://www.screen-play.nl/Screenplay/Audio.html).

Ik smacht naar kritiek, want daar leer ik van! ;)

Oh, en commentaar op de site mag ook. Vooral hoe ik een fatsoenlijke mp3-speler er op zet... Ik werk met iWeb.

artnaz
23 maart 2010, 14:05
Nu doet ie het als het goed is!

Riky
1 april 2010, 14:52
Beetje voorspeelbaar nummertje, wat opzich niet verkeer dis hoor. Ben niet gecharmeerd van de zang. Beetje te hoog jaren 80 gehalte. Past niet bij de rustige warme achtergrond muziek. Jullie hebben de coupletten ook apart van de refreinen opgenomen of niet? Ik hoor namelijk volume verschil en bij het refrein klinkt het beetje alsof hij door een megafoon zingt (kan het ff niet beter omschrijven).

artnaz
12 april 2010, 22:35
Sorry, heb je reactie gemist Riky.

Nummer is inderdaad simpel, maar wel redelijk catchy (hoop ik).

Weet niet precies wat je bedoeld met "jaren 80 gehalte", qua stijl? Hoe dan ook, ik heb niets tegen die tijd! :D

Dat verschil in volume hoor ik nu inderdaad ook. Raar. Hij heeft de meeste stukken in één keer gezongen, ik denk dat het er aan ligt dat hij de microfoon verder van zich af plaatste. Dat heeft ook met dat "megafoon-effect" te maken denk ik.

We doen de zang grotendeels wel een keertje opnieuw. Vooral omdat de rhythm gitaar niet echt in de maat is, daar stoor ik me persoonlijk erg aan.

HvV
13 april 2010, 19:14
Is zeker een catchy deuntje. Wel mis ik wat evenwicht in de sfeer, de zanger zou voor mij meer ingetogen mogen (of bas en gitaar wat meer power in het spel). Sowieso lastig lijkt me dat, apart inspelen, terwijl dit soort muziek zich uitstekend leent om in 1 keer tegelijk op te nemen. Maar ja, dat wordt lastig als je bas en gitaar speelt. Hoe heb je dat nu gedaan, gewoon eerst de bas track gemaakt en daar een gitaar track bij opgenomen? Zonder metronome o.i.d?

artnaz
13 april 2010, 20:52
Ja, eerst bass dan gitaar. Wel met metronoom. Tegelijk inspelen gaat ook niet omdat dat met mijn geluidskaart (Toneport UX2) niet kan.

Ben het met je eens over het meer ingetogen zingen trouwens, maar onze zanger "doet daar niet aan" grofweg gezegd.