PDA

View Full Version : distortion pedalen



Jelle6
22 maart 2010, 19:28
Hey,

Ik ben opzoek naar vette distortion effecten.
Graag niet té erg(zoals van die mega distortions en metal sounds).
Ik heb nu de t.c. electronic vintage distortion, en wil de heavy drive van carl martin.
Weet iemand nog een paar goeie?


thanks,
Jelle

DeiDRagonas
22 maart 2010, 19:30
Nee man.. Geen flauw idee eigenlijk...

:lp:

Midwolda
22 maart 2010, 19:35
Is een Carl Martin Heavy Drive niet wat? :blast:

Jelle6
22 maart 2010, 19:39
Is een Carl Martin Heavy Drive niet wat? :blast:

die zeg ik net

Comfortably Daniel
22 maart 2010, 19:47
tjah...er zijn zoveel goeie distortions/overdrives/fuzz'en. Moeilijk om je er één aan te raden, maar vooruit. Een paar van mezelf: Proco RAT, Roger Mayer Voodoo 1, Crunch Box, EH Big Muff, TS9, etc, etc....

Thiez
22 maart 2010, 20:42
Blackstar ht-dist

marc_o
22 maart 2010, 20:47
Het ligt aan de rest van je spullen en welk geluid je wil bereiken.....tot die tijd kunnen we wel merken roepen, maar dat heeft niet veel zin, een lijst merken kun je zelf ook wel opdreunen...

Dirk_Hendrik
22 maart 2010, 20:50
Geen idee. Eigenlijk heb je alle goeie en vette distortionpedalen al. De rest is vette crap dus daar hoef je ook geen tijd aan vuil te maken....:stop:

Maar effe in mod-rood; Misschien merk je het aan de reacties al.. niet echt een heel sterk topic. Misschien een idee om iet meer uit te lichten wat je precies wil. Anders wordt het echt suf merkjes en typetjes opdreunen.

WillemdaGuide
22 maart 2010, 20:52
Waarom koop je geen Boss GT-3 of 6, zitten alle Boss overdrive's en distortions in!!:rockon:

Jelle6
22 maart 2010, 21:08
Waarom koop je geen Boss GT-3 of 6, zitten alle Boss overdrive's en distortions in!!:rockon:

ik heb al de gt-6, maar er zitten niet echt goeie distortions tussen.
De t.c. electronic vintage is echt top, maar is niet echt genoeg.

Jelle6
22 maart 2010, 21:10
het liefst wil ik niet van die goedkope pedalen van boss van 40 euro, maar topmerken van 150 euro(niet dat de prijs uitmaakt, maar met 150 euro bedoel ik goeie merken zoals tc electronic, mxr, en carl martin).

Sinner
22 maart 2010, 21:18
Dan moet je zeker geen ProCo RAT nemen: veeeel te goedkoop! :sssh:

Cageman
22 maart 2010, 21:32
wat iemand hier eerder al zei.. een Blackstar HT-Dist. heb dit ding nog niet, maar heb m wel xtje getest en zit er behoorlijk op te geilen, klinkt echt top(y)

Jelle6
22 maart 2010, 21:45
Graag normale merken, en niet van die merken die niemand kent.
Ik zat te kijken naar de drive van fulltone, of is die té licht.
Want ik speel rock en weet iemand of het lekker klinkt als je die drive knop helemaal open zet?

Jelle6
22 maart 2010, 21:46
Dan moet je zeker geen ProCo RAT nemen: veeeel te goedkoop! :sssh:

goedkoper dan behringer??

robert-gitarist
22 maart 2010, 22:08
Graag normale merken, en niet van die merken die niemand kent.

Blackstar is ook echt een onbekende naam en errug abnormaal....





:seriousf:




Ik zou zeggen, verdiep je eerst eens in merken, types, soorten etc etc. Je start een topic over een distortion die je zoekt en begint nu met een Fulldrive. Wereld van verschil ;) Bovendien waarom niet onder de 150 euro? Zat goed spul te vinden onder die prijs hoor. Zeker tweedehands.
Oh en als het duur en een merk moet zijn: Keeley DS-1.

Dirk_Hendrik
22 maart 2010, 22:13
Graag normale merken, en niet van die merken die niemand kent.


Als je een topic opent krig je meerdere reacties. Dat betekent a) dat je reacties krijgt met suggesties die betekenen dat jij daarna verder kunt gaan zoeken of dat wat voor je is, bijvoorbeeld de gesuggereerde HT's en b) dat er reacties komen die niet meteen voldoen aan wat jij schijnt te verwachten.

Klaarblijkelijk lees je ook knap beroerd want de suggestie om iets meer uit de doeken te doen wat je zoekt lijkt volledig in de wind geslagen. "ik speel rock" is zo breed dat geen hond er wat mee kan.

Dus mag je eens uitgebreid gaan nadenken over de reden mijn volgende aktie. :soinnocent: