PDA

View Full Version : Jackson Kelly USA advies gevraagd



Bonecrushingbrutality
22 maart 2010, 18:05
Hey,

Ik ben enorm aan het overwegen om een Jackson Kelly USA te bestellen, maar ik heb toch nog enige twijfel. Ik kan op http://www.promusictools.com een Jackson KE2 in transparant black kopen voor 1795 euro. Deze gitaar is afkomstig uit iemand zijn privé collectie en is amper of niet bespeeld en verkeerd dus in nieuwstaat. Het is overigens een pre-fender model uit 2000-2002. Ik heb al geprobeerd te onderhandelen over de prijs, maar ze weigeren resoluut in te gaan op mijn voorstellen. Nu vraag ik me af of deze prijs realistisch is, of dat de gitaar eigenlijk overpriced is? Bij deze prijs moet ik overigens ook nog een goede 80 euro verzendkosten rekenen.

Nu ben ik al enkele dagen op de Jackson & Charvel forums aan het lezen en daar zie je vaak dat mensen een KE2 hebben gekocht voor 900-1200$. Als je dit dan nog eens zou omrekenen naar euro's is de prijs op promusictools wel enorm hoog (desondanks deze gitaar zo goed als nieuw is). Als ik een nieuwe KE2 zou willen kopen in transblack ben ik echter wel rond de 2500 euro kwijt denk ik, of vergis ik me hierin?

Ik vraag me ook af of deze foto van de Kelly eigenlijk overbelicht is, want op de meeste foto's die ik al heb gezien van KE2's in transblack lijkt de gitaar donkerder...

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen! Het liefst van al zou ik zo'n KE1 Marty friedman signature hebben in tranblack, witte binding en een schaller... DEZE (http://img167.imageshack.us/img167/4071/img2081qs9.jpg) maar dan met een schaller. Maar de kans dat ik ooit zo eentje tegnekom lijkt me nihil? Ik heb al heel het internet afgezocht naar koopjes voor een KE1 of een KE2, maar ik blijk niet veel te vinden!

Wat zouden jullie doen?

http://img.photobucket.com/albums/v285/promt/J_KE2_tbk2/DSC06708.jpg

Sanderltd
22 maart 2010, 18:12
Je moet er eerst en vooral rekening mee houden dat in Amerika de prijzen sowieso ietsje lager liggen. Zeker op de 2dehandsmarkt. (Ligt misschien aan het feit dat de gitaren ook dŕŕr gemaakt zijn, geen idee?)
Ook al reken je de prijs dus om naar euro's, moet je je daar niet blind op staren. Als de prijs van de nieuwe gitaar hier 2500 euro is en je hem voor 1800 kunt krijgen, lijkt me dat nog niet zo'n slechte prijs?

Mocht je de gangbare prijs van zo'n willen weten, kun je Ebay.de eens in de gaten houden? Er staan er nu geen te koop, maar soms komen ze wel eens voorbij.

Wat betreft de kleur: de finish op de foto neigt een beetje naar het bruine, maar in het echt is de kleur inderdaad wat donkerder (niet veel), en neigt hij eerder naar het grijze spectrum.

EDIT: Ik weet niet of je ooit een Kelly bespeeld hebt? Maar de reden waarom ik de mijne heb verkocht, was het feit dat de gitaar niet geweldig in balans was. De gitaar heeft de neiging met de hals naar beneden te duiken. Dankzij de punt van de body, kun je dat wel enigszins stabiliseren met je rechterarm, maar het is wennen!

Gothra
22 maart 2010, 22:21
De nieuwprijs ligt zo rond de 2200 euro. Dus je bent sowieso goedkoper uit.

universe777
23 maart 2010, 07:59
EDIT: Ik weet niet of je ooit een Kelly bespeeld hebt? Maar de reden waarom ik de mijne heb verkocht, was het feit dat de gitaar niet geweldig in balans was. De gitaar heeft de neiging met de hals naar beneden te duiken. Dankzij de punt van de body, kun je dat wel enigszins stabiliseren met je rechterarm, maar het is wennen!
Was dat een Amerikaan? Ik heb in Portugal op een Marty friedman sig gespeeld die als backup voor ons fungeerde en die balanceerde goed. De Imports balanceren i.d.d. minder goed.

Sanderltd
23 maart 2010, 09:10
Dat was inderdaad een Japanse Kelly. Nu ik erover nadenk, is het wel mogelijk dat de neckthrough versies beter balanceren aangezien ze nog een stuk (zwaarder) halshout in de body hebben.

sanderstruck
11 april 2010, 17:31
Hey, ik las zojuist pas de discussie. Ik heb een KE-1 USA te koop, gebruikt, maar in goede staat, laatste paar jaren niet buitenshuis gebruikt. Kahlerbrug, black incl Jackson/Charvel Case. Mocht je interesse hebben of foto's willen ontvangen, laat het me weten via highlandershmc@lycos.com.

Cheers,

Sander

Braindead
11 april 2010, 19:18
Wow die jij daar post is wel een hele mooie man! Misschien wel mooier dan een zwarte, maar dat is smaak. Als die van de post hierboven nks voor je is zou ik gewoon dat ding kopen van 1800 als je hem toch zo graag wilt maakt die paar honderd meer of minder toch ook niet uit of wel? Zo;n ding koop je voor het leven misschien wel.