PDA

View Full Version : mp3 op gitaarversterker?



prowler
22 maart 2010, 13:20
hallo,

ik vroeg me af of het kwaad kan als ik men mp3 speler met behulp van een minijack->jack in de return input van men jcm 900 steek, het werkt in elk geval, maar is het slecht voor je versterker?

groetjes

budje
22 maart 2010, 13:21
waarom in godsnaam :dontgeti:

Johannes
22 maart 2010, 13:27
Is niet slecht voor de versterker, tenzij je amp er uit pure schaamte mee kapt ;)

j3r03n
22 maart 2010, 14:03
waarom in godsnaam :dontgeti:

Wil je Milli Vanilli coveren?

Maar eeh, volgens mij kan het gewoon. Zo luister ik (noodgedwongen) ook wel eens muziek, maar het klinkt niet super.

Terminus
22 maart 2010, 14:22
Wil je Milli Vanilli coveren?
:seriousf:

Maar volgens mij kan het gewoon, de uitgang van je MP3-speler is headphone-level (of hoe heet dat?) en de FX-loop zou minstens line-level (veel harder) moeten aankunnen voor rack-effecten.

Het enige probleem is dat het geluid niet geweldig is, maar het is te doen.

Midwolda
22 maart 2010, 14:32
Kan gewoon. Doe zelf ook wel eens zulke fratsen, lekker makkelijk meespelen,
luister toch alleen naar de beat en scheelt weer een stroomvretende stereo-installatie.

budje
22 maart 2010, 14:32
speakersetjes voor computers/mp3spelers kosten geen drol. Dus waarom dan toch naar kutgeluid luisteren via je gitaarversterker?

Trecion
22 maart 2010, 15:16
Door mijn roland Cube heb ik dan best behoorlijk geluid tegenover goedkope pc speakers. de roland cube heeft hier wle een aparte ingang voor dus dunno inhoevere dat beter is voor het geluid enzo

prowler
22 maart 2010, 15:17
speakersetjes voor computers/mp3spelers kosten geen drol. Dus waarom dan toch naar kutgeluid luisteren via je gitaarversterker?

eerlijk gezegd het geluid is veel beter dan door zo'n cheap ass computerspeakertjes en het kan tenminste ook luid spelen. Ik weet wel dat gitaarversterkers hier niet voor gemaakt zijn maar ach als het geen kwaad kan, waarom niet?

grattrock
22 maart 2010, 17:01
volgensmij kan het gewoon. alleen, om geluidskwaliteit te behouden. kan je het best eerst op de versterker zelf t geluid harder zetten, en daarna pas op je mp3 speler/Ipod. ik zelf gebruik altijd een oude versterker als ik een film kijk op mijn laptop. en t geeft een goed geluid zonder al te veel fratsen

futura
24 maart 2010, 00:37
wij hebben een keer in een auto zonder radio roland bass cube 100 met een transformator aangesloten en dat ging toch iig al redelijk goed :p

caliban
24 maart 2010, 12:41
Gaat niet geweldig klinken denk ik....

Chocola
24 maart 2010, 12:44
Kan prima maar klinkt voor heen ene fucking meter. De vraag is niet of het kan, maar of je het wil ;).