PDA

View Full Version : Welke ? Ervaringen ?



Olorin
22 maart 2010, 08:32
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare semi akoetiesche gitaar voor erbij.

De volgende 2 heb ik gevonden maar weet niet welke ik moet keizen:

Ovation OV-AE27 Applause BK

Fender CD 110 CE BK

Iemand ervaring met een van deze modellen ? kwalitatief/geluid e.d. :???:

LaurentB
22 maart 2010, 12:04
Ok, ik neem vandaag de piketdienst wat betreft Oneigenlijk Gebruik van de term Semi-Akoestische Gitaar wel weer op me:

Dat zijn geen semi-akoestische gitaren die je noemt, dat zijn elektro-akoestische gitaren.

Dit is een semi-akoestische gitaar:

http://www.achatguitare.com/wp-content/uploads/Gibson-ES-335.jpg

Maar nee, ik heb verder geen ervaring met die Ovation en Fender.

Olorin
22 maart 2010, 12:24
Jip,

te snel, te vlot, aai knoow. :soinnocent:

het gaat idd om elektro/akoestisch

jammer dat je er geen ervaringen mee hebt, toch bedankt

LaurentB
22 maart 2010, 13:13
Overigens heb ik wel eens op andere Ovations uit de lagere prijsklasse gespeeld, en daar zat wel erg weinig geluid in, vond ik.

Fender heeft van oudsher op akoestisch gebied geen goede reputatie, maar ik hoor geluiden dat het tegenwoordig wat beter zou zijn.

Als je echt versterking nodig hebt zou ik wel een 50 à 100 euro hoger gaan zitten. Zoveel kost zo'n versterkingssysteem namelijk, en anders blijft er wel erg weinig over voor de kwaliteit van de gitaar.

Olorin
22 maart 2010, 13:28
Laat het me dan anders vragen:

Ik zoek een goede/redelijke elektro akoestische gitaar om een paar nummers mee te spelen die specifiek om een akoestische sound vragen.

Dit zijn er niet veel dus ik hoef er ook geen van 100den euries.

200-250 is mijn maximale budget hiervoor (de rest zit momenteel in de aanschaf van Seymour Duncans voor mijn tele + nieuwe versterker)

Welke merk/type raden jullie hiervoor aan (a.u.b. geen duurdere want die wordt het toch niet :cooler: )

p.s. 2e hands al gezocht maar weinig gevonden

LaurentB
22 maart 2010, 13:40
Ik heb eens even gezocht, en ik zag wel twee Tanglewoods met versterking in die prijsklasse:

Tanglewood TW 28 CSG (Dreadnought model)
Tanglewood TSJ CE VS (Jumbo)

Tanglewood is geen onaardig merk, in de hogere prijsklassen maken ze ronduit goede gitaren, dus ze weten wel hoe het moet.

Ik zou trouwens wel proberen of je ze zelf kunt testen, want zeker in deze lagere prijsklasse kan het kwaliteitspeil enorm verschillen, van brandhout tot heel redelijk.

Olorin
22 maart 2010, 14:30
Thnkz,

leuke prijzen, kzal eens in eindhoven gaan kijken bij feedback, want idd een gitaar koop ik pas als ik ze bespeeld heb.

en zoals gezegd, deze zal 1 of 2 nummers worden gebruikt per optreden dus voor mij hoeft het (voorlopig) geen extreem dure te worden.

LaurentB
22 maart 2010, 15:10
Thnkz,

leuke prijzen, kzal eens in eindhoven gaan kijken bij feedback, want idd een gitaar koop ik pas als ik ze bespeeld heb.

en zoals gezegd, deze zal 1 of 2 nummers worden gebruikt per optreden dus voor mij hoeft het (voorlopig) geen extreem dure te worden.

Hehe, om die reden heb ik acht jaar geleden ook mijn eerste elektro-akoestische gitaar (een Crafter GAE-550) gekocht, maar gaandeweg ging ik er veel meer op spelen, en wou ik toch een betere. Die heb ik toen zelf maar gebouwd, afgelopen jaar.

Ik zou wel vroeg gaan als je in het weekend gaat, anders is het er veel te druk.

Olorin
23 maart 2010, 07:57
O ja dat zus wie zo, 6 uur uit bed, koffie, rijden +/- openingstijd aanwezig.

Tja dat ik er meer op ga spelen zou zomaar kunnen, dat zie ik dan wel weer.

Nu eerst mijn elektrische customizen (kan ik gelukkig zaterdag weer ophalen), dan deze halen, en begin april mijn zelfbouw project beginnen (strat).

Bedankt trouwens voor de tips, ik denk nu dat ik voor die Tanglewoods ga kijken, als ze goed klinken en lekker spelen dan is dat voorlopig voldoende.

:lp:

LaurentB
23 maart 2010, 10:14
O ja dat zus wie zo, 6 uur uit bed, koffie, rijden +/- openingstijd aanwezig.

Tja dat ik er meer op ga spelen zou zomaar kunnen, dat zie ik dan wel weer.

Nu eerst mijn elektrische customizen (kan ik gelukkig zaterdag weer ophalen), dan deze halen, en begin april mijn zelfbouw project beginnen (strat).

Bedankt trouwens voor de tips, ik denk nu dat ik voor die Tanglewoods ga kijken, als ze goed klinken en lekker spelen dan is dat voorlopig voldoende.

:lp:

Ja, je kunt niet alles tegelijk aanschaffen natuurlijk. Maar dat is ook leuk, zo'n zelfbouwproject!

Olorin
23 maart 2010, 10:52
Idd jammer maar helaas, de beurs trekt niet alles in 1 keer.

Meer de elementen die uit mijn huidige gitaar komen ga ik gebruiken in de zelfbouw dus dat scheelt weer (een beetje) en de elektro akoestische krijg ik van mijn vrouw :mmmm: Lief he.....

Eerst zaterdag eens lekker kwijlen met mijn nieuwe seymour duncan''s

Olorin
24 maart 2010, 11:23
Tja, misschien toch uitstellen heb gisteravond nl een Strat aangeboden gekregen die ik eigenlijk niet kan laten schieten :lp:

Fenderfan
1 april 2010, 10:06
Ok, ik neem vandaag de piketdienst wat betreft Oneigenlijk Gebruik van de term Semi-Akoestische Gitaar wel weer op me:

Dat zijn geen semi-akoestische gitaren die je noemt, dat zijn elektro-akoestische gitaren.

Dit is een semi-akoestische gitaar:

http://www.achatguitare.com/wp-content/uploads/Gibson-ES-335.jpg

Maar nee, ik heb verder geen ervaring met die Ovation en Fender.

Dat is een electrische gitaar hoor.

LaurentB
1 april 2010, 10:10
Dat is een electrische gitaar hoor.

Ja, en die heten semi-akoestisch. Semi-akoestisch betekent zoiets als half-akoestisch, niet volledig, en dat zijn deze inderdaad ook niet.
Een elektro-akoestische gitaar daarentegen is wel degelijk volledig akoestisch te gebruiken, maar kun je ook nog uitversterken.

Fenderfan
1 april 2010, 10:22
LaurentB.

Precies, is die gibson akoestisch ? Wat houd je aan klank over als je die gibson unplugged bespeeld? Genoeg om allemaal mee te zingen bij een kampvuur? Denk het niet.
Dit is dus een hollowbody electrische gitaar.

Verder hebben we klassieke en/of flamenco gitaren, dreadnought oftewel country&western, en jazz/manouche gitaren.
Allemaal gitaren met een klankkast die onversterkt hard genoeg gaan om zang te begeleiden. Stop je daar een elementje in --> voila, een semi acoustic!
Maar ik ben het met je eens dat mensen maar eens duidelijk moeten zijn met de namen. Wat is nou een akoustische gitaar? Dat zegt toch helemaal niets!

LaurentB
1 april 2010, 10:26
Een hollowbody elektrische gitaar is ook een betere benaming voor deze gitaar, dat ben ik met je eens, maar ze worden van oorsprong wel degelijk ook semi-akoestische gitaren genoemd.

Een akoestische gitaar die versterkt wordt is een elektro-akoestische gitaar, ter onderscheid van een semi-akoestische gitaar.


LaurentB.

Wat houd je aan klank over als je die gibson unplugged bespeeld? Genoeg om allemaal mee te zingen bij een kampvuur? Denk het niet.
Dit is dus een hollowbody electrische gitaar.

Verder hebben we klassieke en/of flamenco gitaren, dreadnought oftewel country&western, en jazz/manouche gitaren.
Allemaal gitaren met een klankkast die onversterkt hard genoeg gaan om zang te begeleiden. Stop je daar een elementje in --> voila, een semi acoustic!
Maar ik ben het met je eens dat mensen maar eens duidelijk moeten zijn met de namen. Wat is nou een akoustische gitaar? Dat zegt toch helemaal niets!

Fenderfan
1 april 2010, 10:44
Dan hebben we een Deal !

LaurentB
1 april 2010, 10:45
Ok, wanneer kan ik die ES-335 verwachten?

Olorin
1 april 2010, 15:24
Nou, ben eindelijk eens rustig gaan uitzoeken en proberen. (de aangeboden strat helaas vervallen :( )

Nu ben ik tegen Morgan (elektrisch) akoestisch tegen het lijf gelopen.
Behoorlijk nette afwerking, lekkere volle klank onversterkt +/- 200 euries, maar......

Versterkt (akoestische versterker!) vond ik het geluid dan toch weer erg tegenvallen.

Is het de moeite om hier een nader element in te zetten ? Iemand ervaring met Morgan?

Flipkoos
1 april 2010, 17:16
is net een topic over geopend....even zoeken!

Fenderfan
2 april 2010, 12:22
Ok, wanneer kan ik die ES-335 verwachten?

Huh ? :???: Hey jij bent een stadsgenoot!