PDA

View Full Version : Welke ? Ervaringen ?



Olorin
22 maart 2010, 08:32
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare semi akoetiesche gitaar voor erbij.

De volgende 2 heb ik gevonden maar weet niet welke ik moet keizen:

Ovation OV-AE27 Applause BK

Fender CD 110 CE BK

Iemand ervaring met een van deze modellen ? kwalitatief/geluid e.d. :???:

LaurentB
22 maart 2010, 12:04
Ok, ik neem vandaag de piketdienst wat betreft Oneigenlijk Gebruik van de term Semi-Akoestische Gitaar wel weer op me:

Dat zijn geen semi-akoestische gitaren die je noemt, dat zijn elektro-akoestische gitaren.

Dit is een semi-akoestische gitaar:

http://www.achatguitare.com/wp-content/uploads/Gibson-ES-335.jpg

Maar nee, ik heb verder geen ervaring met die Ovation en Fender.

Olorin
22 maart 2010, 12:24
Jip,

te snel, te vlot, aai knoow. :soinnocent:

het gaat idd om elektro/akoestisch

jammer dat je er geen ervaringen mee hebt, toch bedankt

LaurentB
22 maart 2010, 13:13
Overigens heb ik wel eens op andere Ovations uit de lagere prijsklasse gespeeld, en daar zat wel erg weinig geluid in, vond ik.

Fender heeft van oudsher op akoestisch gebied geen goede reputatie, maar ik hoor geluiden dat het tegenwoordig wat beter zou zijn.

Als je echt versterking nodig hebt zou ik wel een 50 à 100 euro hoger gaan zitten. Zoveel kost zo'n versterkingssysteem namelijk, en anders blijft er wel erg weinig over voor de kwaliteit van de gitaar.

Olorin
22 maart 2010, 13:28
Laat het me dan anders vragen:

Ik zoek een goede/redelijke elektro akoestische gitaar om een paar nummers mee te spelen die specifiek om een akoestische sound vragen.

Dit zijn er niet veel dus ik hoef er ook geen van 100den euries.

200-250 is mijn maximale budget hiervoor (de rest zit momenteel in de aanschaf van Seymour Duncans voor mijn tele + nieuwe versterker)

Welke merk/type raden jullie hiervoor aan (a.u.b. geen duurdere want die wordt het toch niet :cooler: )

p.s. 2e hands al gezocht maar weinig gevonden

LaurentB