PDA

View Full Version : Jack And The Rippers - Whole Lotta Rosie



kenx
22 maart 2010, 07:48
Zozo, we hebben nogmaals een liedje opgenomen. Dit keer is het Whole Lotta Rosie van AC/DC geworden. Alles is appart opgenomen met 1 shure SM57. Dus ook drum met 1 micro, en zang ook met diezelfde micro aangezien we een mengpaneel met 1 input ter beschikking hadden. Ik vind de kwaliteit erg goed om opgenomen te zijn met 1 micro. Nou zeg maar wat jullie er van vinden!



www.vi.be/jatr (en uiteraard --> Whole Lotta Rosie)

Grtz

schizo910
22 maart 2010, 11:14
link werkt niet...


Whole Lotta Rosie... zeker de gitarist zijn idee? :p

beruk
22 maart 2010, 11:25
Kwa muziekgeluid goed. Ik doe het je niet na, maar die eerste solo moet beter, hij is niet altijd goed in de maat en hier en daar niet qua loopjes.
Maar belangrijkste opmerking: die zangert moet een madame janet peper in zijn reet hebben. Het liedje gaat over een hete nacht met een ontzettende geile hoer. De zangert zingt het alsof hij nog maagd is.

Riky
22 maart 2010, 13:15
Tempo mag ook wel wat omhoog imo. Die 2e gitarist zit ook behoorlijk naast de 1e gitarist. Drummer en zanger (met name dan nog de zanger) komen heel erg soft over over. Een madame janet peper kunnen ze inderdaad goed gebruiken.

Vraag me ook af of de bassist zijn bas goed geintoneerd of gestemd heeft.

Over het algemeen wel een leuke cover, maar dit nummer wordt door heel bandje gecoverd en veel bandje doen het wel wat beter. Wil je live dus een beetje indruk maken dan kan het wel behoorlijk wat beter.

ncbfThePrince
22 maart 2010, 18:16
ik ben nog maagd en het was al laat in de avond :seriousf: en die mannen laten mij nog zingen. bedankt voor de reacties,love you guys
We zijn 15 jaar jongens O_o :p

kenx
22 maart 2010, 18:47
Tempo mag ook wel wat omhoog imo. Die 2e gitarist zit ook behoorlijk naast de 1e gitarist. Drummer en zanger (met name dan nog de zanger) komen heel erg soft over over. Een madame janet peper kunnen ze inderdaad goed gebruiken.

Vraag me ook af of de bassist zijn bas goed geintoneerd of gestemd heeft.

Over het algemeen wel een leuke cover, maar dit nummer wordt door heel bandje gecoverd en veel bandje doen het wel wat beter. Wil je live dus een beetje indruk maken dan kan het wel behoorlijk wat beter.

De drummer is allesbehalve soft, da ligt aan die ene micro die we gebruikt hebben om op te nemen, binnenkort kunnen we meerdere mics tegelijk opnemen. Dat van de 2de gitaar verdient ook wel een woordje uitleg. Ik heb die als laatste ingespeeld, en net voor de song gedaan was stopte de pc met opnemen. Foutje in de apparatuur, we konden die partij niet overnieuw doen. Daarmee heeft onze pianist (die overigens deze song heeft gemixt) stukjes gekopieerd uit de voorgaande deeltjes en die achteraan aan elkaar gekleeft. Dit klinkt in mijn oren niet goed, maar we hadden geen andere mogelijkheid en alles is beter dan op het einde van de song geen rhythm gitaar.

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe!

kenx
22 maart 2010, 18:49
link werkt niet...


Whole Lotta Rosie... zeker de gitarist zijn idee? :p

Neen dat van ons allemaal :D (of toch bijna allemaal)

Toaster
22 maart 2010, 19:11
gitarist en drummer spelen niet echt samen. De gitarist is wel technisch, ik bedoel hij speelt alles netjes na zelfs intonatie en klank kleur zijn goed maar zijn ritme moet meer samen met de drummer lopen.

Psychomantis
22 maart 2010, 21:24
ik ben nog maagd en het was al laat in de avond :seriousf: en die mannen laten mij nog zingen. bedankt voor de reacties,love you guys
We zijn 15 jaar jongens O_o :p

laat in de avond? :seriousf:
Het was 9 uur ...
we hebben heel wat problemen gehad met opnemen, met maar een micro de drum opnemen is erg lastig.
Je kan veel over onze drummer zeggen, maar soft is ie niet.
De eerste gitarist heeft maar een keer volledig kunnen inspelen, en dat was niet perfect, maar we hadden geen tijd meer. Daarbij speelt hij live altijd beter.
De zanger, ja; wie kan er nu echt zingen zoals bonn?
De tweede gitarist heeft dus zelfs geen hele keer kunnen inspelen, de app viel uit, we weten niet hoe het komt. We hebben het opgenomen met een gehuurde sm57, maar ook met een JB sys mengtafel van 20 jaar oud, en een laptop, dan nog via de micro ingang, en via het gratis programma audacity.

Dat laat natuurlijk niet weg dat er nog veel werk aan de winkel is, maar de verbetering sinds onze eerste repetitie is enorm...

M Kactus
29 maart 2010, 09:25
De verbetering is inderdaad enorm. De eerste solo is zoals gezegd niet helemaal goed, maar wat me eigenlijk meer stoort is dat jullie steeds met smoesjes komen waarom het niet goed is. Je post het hier op het forum voor kritiek, en die komt er. Dan had je er maar voor moeten zorgen dat alles in orde was, maar dat vind ik.

Maar de commentaar die hier staat is overwegend positief, hoor. En daar mag ik me graag bij aansluiten! De vooruitgang bij de zanger was me eigenlijk nog het frappantst. Die is het veel beter gaan doen sinds de laatste keer! Leuk dingetje en de vooruitgang is zeker goed te horen. Applaus ;).

Solidkick
30 maart 2010, 23:11
Lekkere rauwe sound gasten (whole lotta rosie, HTH zuigt kwa sound)
Nu nog even strak inspelen :supercool: