PDA

View Full Version : Triangle



kuk
21 maart 2010, 18:56
Als jazzer speel ik met een zeer zachte pick nl. een .50 mm tortex.
Na een week zijn ze gereed voor de vuilbak.
Ik zie dat je die tortex'skes in andere modellen kunt verkrijgen(fins,teardrops enz).
De triangel lijkt me wel wat met zijn 3 speelmogelijkheden.Zou dit een verandering in je spel brengen zo'n groter formaat?

HaroldA
21 maart 2010, 21:20
De triangel lijkt me wel wat met zijn 3 speelmogelijkheden.

Ehm, zo'n plectrum kost max 50ct? Koop er gewoon 1 en probeer 'm gewoon. Ik denk niet dat wij jou kunnen vertellen of je dat fijn vind spelen.

Jimi Hendrix
22 maart 2010, 08:44
toen ik nog jazzer was :D speelde ik altijd met paarse tortex (1.14 mm?), standaardvorm.
Die klonken pas goed na een tijdje inspelen. En dan met de botte kant aanslaan. d'Addario hadden ook een paarse en die klonken beter ?!?! zijn alleen nergens te krijgen. haha. Kwam ik indertijd op door Jesse van Ruller.
Ooit had een andere kerel een stash van die dingen gevonden en gekocht, ik kreeg er twee in m'n hand gedrukt op schielijke wijze hahaha.
Martijn van Iterson speelde dan weer met die felroze dunlops (iets ander materiaal, afgeronde hoekjes oid), die vond ik niks.

Maar goed, sinds jaren speel ik alweer op een .88 (groene) tortex, beter voor slagjes.
Nog steeds wel met de botte kant.
Jaarlijks koop ik een zakje en dan gaan de oude in de afvalbak.

Geen idee of je er wat aan hebt, je kunt nooit weten....

Gitaro
22 maart 2010, 09:48
Zo'n driehoek vind ik irritant. Door de grootte voelt het net alsof je met een schelp zit te spelen. De druk van het aanslaan wordt op een heel andere manier over je hand/vinger verdeeld. Maar er zijn mensen die er bij zweren, dus proberen kan geen kwaad.

beruk
22 maart 2010, 10:01
Lijkt me wel dat je moet wennen aan et formaat (ik wel in ieder geval).
Gebruik je deze?:
http://elderly.com/images/accessories/PK/PK30-T_sm_.jpg

budje
22 maart 2010, 10:58
Ehm, zo'n plectrum kost max 50ct? Koop er gewoon 1 en probeer 'm gewoon. Ik denk niet dat wij jou kunnen vertellen of je dat fijn vind spelen.

elk topic over plectrums (we hebben er al meerdere gehad) verzandt uiteindelijk in mensen die dingen roepen over hun plectrum.

Maar dit is het enige goede antwoord!

kuk
22 maart 2010, 15:21
En elke topic tss squiers,fender mex,jap&usa niet?Ik denk dat het hier meer dan een keer de revue doet,niet?
:???:

budje
22 maart 2010, 16:37
En elke topic tss squiers,fender mex,jap&usa niet?Ik denk dat het hier meer dan een keer de revue doet,niet?
:???:

een plectrum kost 50 ct. Een electrische gitaar ergens tussen de 60 en 6000 euro. Daar ga je er dus niet zo makkelijk 15 verschillende kopen om uit te proberen

wat een onzinargument

Dzware
22 maart 2010, 21:27
je kunt ook gewoon naar een gitaarwinkel gaan en daar 15 verschillende gitaren uitproberen..