PDA

View Full Version : harley benton powerplant



frankiiee
20 maart 2010, 21:29
Hallo,

Ik heb een aantal pedalen en zou daarvoor graag een plankje maken waarop ik ze mooi kan vastmaken. Daarvoor heb ik nu de harley benton powerplant gekocht. Bij het testen van de powerplant merkte ik dat geen enkele van mijn pedalen electriciteit krijgt.

Ik gebruik een proco rat, electro harmonix worm, electro harmonix memory boy, harley benton tuner, boss rc2 loopstation. Die pedalen werken via adapters allemaal normaal maar nu met de harley benton powerplant geeft geen enkel pedaal een kik.

Zie ik iets over het hoofd? Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,
Frankiiee

Liquid_Metal
20 maart 2010, 22:04
Zit de stekker er in? Staat de HB aan? :P
Als ie aan staat brand de aan/uitschakelaar oranje en als het goed is zit er bij de stekkeroutputs een blauw ledje. Ik heb sinds een week ook een Powerplant en die van mij doet het heel goed.

frankiiee
20 maart 2010, 22:06
Stekker zit er in en alles staat aan :)

Hoeveel pedalen hangen er bij jou aan?

Mvg,
Frankiiee

j-op
20 maart 2010, 22:07
En als je het probeert zonder de Worm? Die heeft 24 volt nodig, als ik me dat goed herinner.

frankiiee
20 maart 2010, 22:11
Heb ik geprobeerd maar ook dan lukt het niet, ik heb het eens geprobeerd met enkel het loopstation en de tuner en dan werkt het, vanaf dat ik er de worm, rat, memory toy aanhang doet hij niets meer.

Mvg,
Klaas

Liquid_Metal
20 maart 2010, 22:15
Ik heb er een EHX Phaser, MXR Compressor en DIY Tubescreamer aan hangen. Tel de stroom (miliampère) van al je pedaaltjes eens bij elkaar op. Misschien is dat meer dan het toestel aankan?

Ferraririk
20 maart 2010, 22:38
Ik denk dat de loopstation het probleem is probeer is alles ex worm en LS?

nielsduursma
21 maart 2010, 23:44
Je weet dat de EHX Worm meer dan 9 volt nodig heeft toch?
Ik weet alleen zo even uit m'n hoofd niet precies hoeveel.

xyqtt
21 maart 2010, 23:45
als een van de pedaaltjes een omgekeerde polariteit heeft gaat ie niet aan. Dan moet je 1 zo'n verloop stekkertje ertussen hangen.

muziekschuur
22 maart 2010, 11:15
Bij mij werkt ie...


Omgekeerde polariteit zou kunnen....

Suc6...

Ligt de zekering van de powerplant er niet uit?

Swan
22 maart 2010, 12:55
proco rat, electro harmonix worm, electro harmonix memory boy, harley benton tuner, boss rc2 loopstation.

die RC2 vraagt waarsch veel mA, en de Power Plant heeft niet zoveel.. een One Spot bijv. weer meer..
Ik zou je RC2 aan een aparte adapter leggen en verder even uitzoeken hoe het zit met de polariteit en Voltage van de pedalen.

Metalheart
22 maart 2010, 18:59
wel interessant, dat ding kost geen drol.

verder nog mensen met ervaringen met dit apparaatje?

Daan_B
22 maart 2010, 20:00
wel interessant, dat ding kost geen drol.

verder nog mensen met ervaringen met dit apparaatje?

Niet doen, mijne deed het altijd prima, tot ik er een 2e pedaal op aansloot..:makeup:

Riky
22 maart 2010, 20:13
Op die van mij zitten 4 pedalen nu 4 maanden geruisloos aangeloten. 0,0 problemen mee gehad. Prima ding in mijn ogen helemaal voor het geld.

frankiiee
28 maart 2010, 23:00
Bedankt voor de tips. Het probleem was uiteindelijk 2 x omgekeerde polariteit de rat en de EHX delay. De worm gebruik ik met de adapter want die is idd 24 volt en dat trekt de powerplant niet.
Ik vind het wel geen slecht ding voor de prijs eigenlijk. Ik heb nu een compact pedalenbakje kunnen maken met de powerplant en ben er best wel tevreden over.

Mvg,
Frankiiee

Shaggy
29 maart 2010, 13:20
wel interessant, dat ding kost geen drol.

verder nog mensen met ervaringen met dit apparaatje?


bij mij hangen er een 9 pedalen aan, prima ding voor het geld

Basileia
29 maart 2010, 13:39
wel interessant, dat ding kost geen drol.

verder nog mensen met ervaringen met dit apparaatje?

Ik voed er probleemloos 6 boss pedalen, 1 ibanez jemini ,een gcb95 en 10 blauwe leds mee. Prima ding voor de prijs.

M Kactus
29 maart 2010, 14:13
Niet doen, mijne deed het altijd prima, tot ik er een 2e pedaal op aansloot..:makeup:

Was dat toen je er eentje op aansloot met een omgekeerde polariteit ? Wel juiste informatie verstrekken, dan.
Hij is een redelijke vervanger voor de OneSpot, als je een kastje wilt hebben. Het zijn uitgangen met een gedeelde grond, wat hier en daar een ruisje of vreemd gedrag kan opleveren bij picky pedalen. Het is geen Voodoolabs PP2, of zo. Maar werken doet ie wel.

Als ik zowat lees, zie ik dat de 9v uitgangen samen 500mA kunnen leveren. Dat zou nog moeten lukken, maar je mag in het totaal dus niet over de 500 gaan.