PDA

View Full Version : Groeps gitaar les in Amsterdam gezocht



Jimmy Kennix
21 april 2003, 11:45
Weet iemand een muziekschool, club of buurthuis waar gitaarles wordt gegeven in groepsverband.

Liefst in Amsterdam zuid of west.

Jimmy K.

hoofd
21 april 2003, 13:32
informeer bij de MSA (MuziekSchool Amsterdam :wink:). Als je ff googled erop kom je wel op wat telefoonnummers. Daar hebben ze gitaarles in groepsverband, heb het zelf namelijk een half jaartje gedaan. Ik weet niet wat je motieven zijn om in groepsverband te leren spelen, maar ik raad je aan individuele les te nemen. Kost wat meer, maar krijg je ook veel beter les.

Jimmy Kennix
23 april 2003, 00:34
Bedankt,

Groepsles omdat je dan ook van anderen kan leren.

Kan iemand vertellen hoe een groeps les en een prive les eruit ziet?

delphiro
23 april 2003, 09:53
helemaal in het begin had ik groepsles en dat was puur slecht. De leraar was nou ook niet echt dat je zegt 'goed'.. maar het hele idee dat je daar met z'n vieren loopt te spelen en ondertussen gewoon veel te weinig aandacht krijgt vind ik niks. Maar misschien is dit een uitzondering.

In het begin zou ik gewoon priveles nemen en mocht je het leuk vinden en de basisprincipes beheersen dan is groepsles misschien goed. Probleem is volgens mij alleen dat je nooit mensen op hetzelfde niveau bij elkaar hebt.

Ik heb op het conservatorium van A'dam nog wel groepsles 'flamenco' gehad van Eric Vaarzon Morel. Daar had je hetzelfde probleem. Ik kan goed klassiek spelen maar ben een volkomen flamenco beginner, een ander speelde totaal geen klassiek en had nog geen goede linkerhandbeheersing maar had wel prachtige flamenco techniek. En toch kregen we dezelfde oefenstof.. Het bleef wel erg leuk maar individueel vond ik toch beter.

Maar om op je vraag terug te komen.

Priveles is over het algemeen ca. 15-30 minuten met de leraar waarbij je nieuwe dingen leert, stukken voorspeelt etc.

Groepsles is met z'n allen een stuk spelen, nieuwe technieken leren etc. Over het algemeen zijn die lessen langer maar krijg je natuurlijk ook minder aandacht en kan de lesstof wel eens niet op je niveau zijn. Het is wel gezellig :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-04-23 08:56 ]</font>

hoofd
23 april 2003, 17:13
Gezellig is ook maar de vraag, heb me toch met een stel kneuzen les gehad joh, niet leuk gewoon. Wat ik had, en daarom raad ik je bij de MSA vooral Patrick Sedoc aan (doe 'm de groetjes van Yasser), was gewoon individueel les en dan zo af en toe groepsles erbij, kostte niks extra en je leerde spelen in een groep (om de beurt bassen voor de variatie) waarin iedereen een andere partij had en afgewisseld soleerde.

micha
29 mei 2003, 22:03
Weet iemand ook voor prive lessen. Ik wil het nl. snel leren!!

telecastermaster
10 juni 2003, 01:37
@ Jimmy Kennix: CREA (het cultureel centrum van de UvA) heeft groepsles voor gitaar. (niet helemaal A'dam zuid maar a la). Verder muziekpakhuis misschien?
http://muze.crea.uva.nl/publiek/course.asp?coursesubjectID=38

@delphiro: Wat was die flamenco gitaarles voor iets? Ik zou nl. wel graag flamenco gitaar willen spelen. Uit je verhaal maak ik op dat het niet iets was voor conservatorium studenten, of wel soms?
Kun je het nu trouwens ook een beetje?

Overigens ben ik het iedereen volkomen mee eens dat individueel les veel beter is.

peter

taylor
11 juni 2003, 13:13
nee ik niet prive les is niet perse beter dan samen.

van samen spel leer je ook heel veel(van elkaar).

maar dit ligt eraan hoe die lessen gegeven worden niet dat er 1 altijd buiten de boot valt ofzo das niks.