PDA

View Full Version : Een stomme vraag - wordt de Highway One niet meer gemaakt?



Archeoloogje
20 maart 2010, 19:08
Hai allemaal,

Mijn eerste post en tevens een hopeloos domme vraag - daarvoor mijn excuses. Na maanden opgespaard te hebben ben ik bijna zover dat ik een Highway One kan kopen. Echter, de winkels in de buurt hebben ineens dat kreng niet meer met de vermelding dat 'ie er misschien uitgefaseerd wordt ten faveure van de nieuwe American Special. Ook een mooi ding, maar ik zou graag iets met nitro lak willen hebben - en dan geen Road Worn (die écht overpriced zijn). Inmiddels al hard op zoek naar 'n mooie sunburst Highway One stratocaster op de tweedehands markt, maar ook daar zit het niet mee.

Dus nu mijn vraag; gaat de Highway One er echt uit? Ik neem aan van niet, want hij staat nog prominent vermeld en wordt nog geupdate op de site van Fender. Maar ik baar me toch enigszins zorgen dat je net zal zien dat wanneer ik de vereiste 700 à 750 euro bij elkaar heb, hij er niet meer zal zijn. Kan iemand me geruststellen? ;)

Bedankt,

Michael (Leiden)

FruscianteFan
20 maart 2010, 19:47
Klinkt alsof de gitaarboer je gewoon een American Special wil aansmeren, of dat hij ze niet meer levert - en dan kan hij beter zeggen dat ze eruit gaan, anders ga je wellicht naar een andere winkel.

Archeoloogje
20 maart 2010, 19:51
Klinkt alsof de gitaarboer je gewoon een American Special wil aansmeren, of dat hij ze niet meer levert - en dan kan hij beter zeggen dat ze eruit gaan, anders ga je wellicht naar een andere winkel.

Plausibel. Maar op dat moment waren ook de American Specials al uitverkocht in die winkel. Maar dat kan best, natuurlijk.

Leuk om nog een Frusciante fan te zien. ;) Er is een reden waarom ik een sunburst Nitro strat wil. Dat en ze spelen ontiegelijk lekker (hoewel die 'thumb over barre chord' techniek nog niet helemaal wil vlotten...)

Ferraririk
20 maart 2010, 20:04
waar woon je?

j-op
20 maart 2010, 20:06
Thomann heeft ze in ieder geval nog wel:
Maple toets (http://www.thomann.de/nl/fender_highway_one_strat_mn_3tsb.htm)
Rosewood toets (http://www.thomann.de/nl/fenderhighway_one_strat_rw_3tsb.htm)

Ik dacht trouwens dat ze vroeger ook in (sherwood?) groen gemaakt werden. Zo eentje had ik eens vast; mooi ding!

:)

Archeoloogje
20 maart 2010, 20:07
Leiden. Had ik al in m'n oorspronkelijke post gezet voor 't geval iemand een winkel nabij weet (of een 2e hands heeft!) in de buurt. A'dam, R'dam, Delft, Den Haag, etc.

De winkel waar ik het eerder over had (die hem zei niet meer te krijgen) is Rock Palace. Ook Feedback R'dam heeft op 't moment een erg kleine voorraad.

edit: En thanks J-op, maar ik zou nevernooit iets persoonlijks als een gitaar online bestellen. Eén keer gedaan, niet meer. :)

Ferraririk
20 maart 2010, 20:17
Dan is die 1e keer zwaar verkloot, want thomann is heel goed.

GeofJackon
20 maart 2010, 20:18
Dan is die 1e keer zwaar verkloot, want thomann is heel goed.

Mee eens. Ze werken zeer precies en zeer snel. Ook de klantenservice is goed.

bat
20 maart 2010, 23:26
Plausibel. Maar op dat moment waren ook de American Specials al uitverkocht in die winkel. Maar dat kan best, natuurlijk.
Dan nog bestelt ie natuurlijk liever een American Special voor je dan een Highway One... ;)

Aangezien Fender de American Special specifiek positioneert tussen de HighWay One en de American Standard in, vermoed ik dat de Highway One gewoon in het assortiment blijft. Hooguit zou het kunnen zijn dat de Nederlandse importeur (of de europese) hem wil uitfaseren, om wat ruimte in het aanbod te scheppen.

Eko
21 maart 2010, 08:28
1 Keer kijken bij ome Leo Fender op de site leert dat ze nog gewoon in het leverprogramma zijn. Het komt heel veel voor dat Fender probeert nieuwe modellen te pushen door dealers alleen aanbiedingen te maken waar de nieuwe modellen in zitten. Vaak wordt de dealer min of meer verplicht naast bv een Highway ook nog een party Squier in te kopen of iets soortgelijks. Omdat dat soms types zijn waar hij moeilijk vanaf komt doen ze dit niet graag.

dutch.idiot
22 maart 2010, 00:44
1 Keer kijken bij ome Leo Fender op de site leert dat ze nog gewoon in het leverprogramma zijn. Het komt heel veel voor dat Fender probeert nieuwe modellen te pushen door dealers alleen aanbiedingen te maken waar de nieuwe modellen in zitten. Vaak wordt de dealer min of meer verplicht naast bv een Highway ook nog een party Squier in te kopen of iets soortgelijks. Omdat dat soms types zijn waar hij moeilijk vanaf komt doen ze dit niet graag.

... Dat wordt twee nieuwe gitaren kopen dan;)

Edit: bij rockpalace en feedback staan ze nog wel op de sites, dan moet bestellen volgens mij geen probleem zijn.

B-stone
26 maart 2010, 20:30
hallo,

ik ben eigenlijk alleen maar '''gibson model gitaren gewend'' met de snaren redelijk hoog v/d body en de nek in een hoek op de body. maar ik zou toch hééééél graag een tele willen omdat ze er zo gaaf uitzien :mmmm: .
ik heb nooit eerder een tele gehad maar omdat de laatste tijd me muziek stijl drastisch is veranderd, laat me muziek stijl de tele toe :D. Vroeger wilde ik echt nog metal kunnen spelen(vandaar de les paul). en nu ben ik dol op de ''telecaster rock'' de rock met niet al te veel distorion, jullie weten wel :P. mijn vraag is kan een ''gibson-persoon'' wennen aan een tele of blijven zo'n mensen toch altijd liever op de les paul spelen.:???:

2e vraag dan: welke tele?: standard (MEXICO), american special, highway one, of de redelijk dure american standard (waarvan ik me af vraag waarom die zo goed zou moeten zijn).
mijn voorkeur zou zelf uitgaan naar de standard uit mexico, maar ik denk dat jullie meer verstand hebben van tele's dus..... :P

alvast bedankt en groetjes Bram

Chocola
26 maart 2010, 22:04
hallo,

ik ben eigenlijk alleen maar '''gibson model gitaren gewend'' met de snaren redelijk hoog v/d body en de nek in een hoek op de body. maar ik zou toch hééééél graag een tele willen omdat ze er zo gaaf uitzien :mmmm: .
ik heb nooit eerder een tele gehad maar omdat de laatste tijd me muziek stijl drastisch is veranderd, laat me muziek stijl de tele toe :D. Vroeger wilde ik echt nog metal kunnen spelen(vandaar de les paul). en nu ben ik dol op de ''telecaster rock'' de rock met niet al te veel distorion, jullie weten wel :P. mijn vraag is kan een ''gibson-persoon'' wennen aan een tele of blijven zo'n mensen toch altijd liever op de les paul spelen.:???:

2e vraag dan: welke tele?: standard (MEXICO), american special, highway one, of de redelijk dure american standard (waarvan ik me af vraag waarom die zo goed zou moeten zijn).
mijn voorkeur zou zelf uitgaan naar de standard uit mexico, maar ik denk dat jullie meer verstand hebben van tele's dus..... :P

alvast bedankt en groetjes Bram

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbt16be_egitarre.htm

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Jack-Danny-TL-Natural-/art-GIT0000934-000

:D



Deze is trouwens op frontpage bij Musicstore (zag ik toevallig, verder heeft het geen nut ofzo :sssh:):
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=uGT6AvGUHpVSR0MYsAoS2CO40000YsPbhZaG;si d=n5cx1fbjds8z1b1Ov1C7MfggVSOL4GIzMv0=?ProductUUID =FMbDDuSiOGkAAAEm445U8tqb

FruscianteFan
26 maart 2010, 23:02
@ B-stone: gewoon uitproberen. Misschien vind je Tele's wel veel fijner, misschien niet. Misschien vind je één Telecaster geweldig en een ander helemaal niks. D'r is weinig over te zeggen.

stikel
27 maart 2010, 00:07
www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1427

Zoek in de lijst naar Fender.

Bij onderdeel gitaren -> Fender staat een foto.

Groet Jan