PDA

View Full Version : Morgan gitaren



Luca P
20 maart 2010, 17:17
Wie heeft ervaring met deze gitaren van Morgan?

John P
20 maart 2010, 17:47
Heb er laatst een in m'n handen gehad. Was erg slecht afgesteld (hals te hol) en heb geprobeerd hem goed te zetten. Lukte van geen kanten. Kon de trussrod absoluut niet meer verder draaien zonder ongelukken te maken. Ik weet niet of dit exemplarisch is, maar ik heb wel vernomen, dat het een goedkope gitaar is. het lijkt me een goed advies, om bij aankoop van een gitaar en zeker een goedkope, het afstellen aan de winkel over te laten. Dan weet je zeker, of je de gitaar moet kopen of niet en maak je thuis geen brokken bij het zelf afstellen. Ik had hem niet gekocht bij een dergelijke actie.

LaurentB
20 maart 2010, 18:00
Ik heb er eens een van ca 200 euro in mijn handen gehad die ik voor dat geld niet verkeerd vond. In de laatste Gitarist stond er ook een goede recensie, zij het dat ze de afwerking niet perfect vonden.

pjotr
20 maart 2010, 19:22
Ik heb een jaar of 4 geleden een acoustische Morgan aangeschaft. Ik had er nog nooit van gehoord maar deze beviel mij gewoon het beste van de gitaren die ik in de winkel uitgeprobeerd had. Lekkere nek, volle warme sound, bijna goed afgesteld (zelf in orde gemaakt). Deze kwam als beste eruit naast Crafter, Yamaha en andere gitaren in het budget van circa 400 euro (deze was 450 euro). O, niet vergeten, de stemmechanieken waren slecht, die heb ik dus wel vervangen. En inderdaad, optisch superstrak afgewerkt is ie ook niet. Snowflake inlay op het fretboard verdiend niet de beste afwerkingsprijs (raar woord).
Dus wel wat minpuntjes, maar ik ben er nog steeds dik tevreden over.

ps. ik ga er vanuit dat je die uit Noorwegen bedoelt, je hebt ook een ander, duurder, Morgan gitaarmerk.

Plant
20 maart 2010, 22:10
[QUOTE=pjotr;232255ps. ik ga er vanuit dat je die uit Noorwegen bedoelt, je hebt ook een ander, duurder, Morgan gitaarmerk.[/QUOTE]

Je bedoelt niet toevallig het merk 'Norman' uit Canada? :stop:

Luca P
21 maart 2010, 00:22
Nee de duurdere Morgan staat hier.
http://www.morganguitars.com/
Daar heb ik geen geld voor...
Ik bedoel echte de andere dus uit Noorwegen.
Het gaat om de W950.

Soesje
22 maart 2010, 14:49
Hey Luca,

Ik heb zelf ook een Morgan uit noorwegen de W970SCE, en ik moet zeggen hij is erg fijn om op te spelen!
De mijne was goed afgesteld, actie niet te hoog. Ingebouwd met een Bband preamp.

Voorlopig hoef ik nog geen andere :) Speel er nu zo'n 4 jaar mee.

Luca P
22 maart 2010, 23:04
Hey Luca,

Ik heb zelf ook een Morgan uit noorwegen de W970SCE


Soesje foto's! Noorwegen...daar hebben ze toch wel verstand van hout?
Dus dat zal wel goed moeten zitten.

:rockon:
Ik zal eens op onderzoek gaan. Heb er nooit een geprobeerd.

Soesje
24 maart 2010, 15:26
Ik zal van de week even foto's maken voor je, al hoewel er wat gebruikers sporen op zitten deukjes enzo ;).

Hoe kom je op dit merk? Ergens gezien ofzo?

Luca P
25 maart 2010, 21:43
Nou ik had een folder meegenomen uit de muziek winkel. Had er nog nooit van gehoord.
Ben benieuwd naar je foto's.

Alissakh
7 juli 2010, 13:49
Ik heb in december 2008 een Morgan W104 CEBK gekocht in Zwolle. Een 'vriend' van mij had mij wijsgemaakt dat het een gitaar uit Canada was. Daarvoor kende ik het merk helemaal niet, dus ik had geen idee. Ik heb de gitaar niet gekocht voor het merk, maar vooral omdat hij goed klonk en lekker speelde.

Heb eens wat rondgekeken op internet en kom er nu achter dat het dus geen Canadees is maar een Noor. Dat was wel even raar opkijken. Maar hij speelt goed, heb hem niet eens moeten bijstellen, heeft een redelijke klank (ik moet er alleen eens andere snaren opzetten..) en versterkt doet 'ie het ook niet slecht. Voor zijn prijs (nieuwpijs €179,-) is het zeker geen slechte gitaar.